AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Del Skrevet 19. mai Jeg har to barn og nærmer meg 40. Jeg har alltid veid rundt 10 kg under høyden og trivdes med det. Nå er jeg rundt 67 kg og 165 høy. Jeg er ikke feit, men kunne godt ha mistet noen kg. Noen spørsmål: - Jeg spiser det samme som jeg spiste i 20-årene, men likevel kom jeg aldri ned til det jeg veide før barn nr 2. Hvordan kan det forklares på en annen måte enn lavere forbrenning? Noen tips om hvordan jeg kan miste rundt 5-7 kg? Jeg føler ikke jeg spiser så mye egentlig… Anonymkode: 6852d...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Del Skrevet 19. mai Hva er en typisk dag for deg? Hvordan ser helgene ut? Ofte tror man at man spiser det samme/lite nok, når man egentlig ikke gjør det. Man tror alltid det ikke gjelder en selv, men det er veldig vanlig. Jeg ville ha logget absolutt alt i en ukes tid, for å se hvor mange kalorier du faktisk får i deg. Og så ville jeg sett på det kalorinivået i sammenheng med aktivitetsnivå. Også ville jeg lest denne artikkelen. Anonymkode: 0e954...e70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #3 Del Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva er en typisk dag for deg? Hvordan ser helgene ut? Ofte tror man at man spiser det samme/lite nok, når man egentlig ikke gjør det. Man tror alltid det ikke gjelder en selv, men det er veldig vanlig. Jeg ville ha logget absolutt alt i en ukes tid, for å se hvor mange kalorier du faktisk får i deg. Og så ville jeg sett på det kalorinivået i sammenheng med aktivitetsnivå. Også ville jeg lest denne artikkelen. Anonymkode: 0e954...e70 Frokost: en liten skål yoghurt naturell med frosne bær Lunsj: Salatbar på jobb Middag: En porsjon av vanlig middag Kveld: Havregrøt eller to egg og salat På fredager eller lørdag spiser jeg taco og ofte litt smågodt. Lite godteri resten av helgen Anonymkode: 6852d...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #4 Del Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 9.43): Jeg har to barn og nærmer meg 40. Jeg har alltid veid rundt 10 kg under høyden og trivdes med det. Nå er jeg rundt 67 kg og 165 høy. Jeg er ikke feit, men kunne godt ha mistet noen kg. Noen spørsmål: - Jeg spiser det samme som jeg spiste i 20-årene, men likevel kom jeg aldri ned til det jeg veide før barn nr 2. Hvordan kan det forklares på en annen måte enn lavere forbrenning? Noen tips om hvordan jeg kan miste rundt 5-7 kg? Jeg føler ikke jeg spiser så mye egentlig… Anonymkode: 6852d...79f grunnforbrenningen går litt ned med årene, kroppen er lettere å vedlikeholde og bruker dermed mindre. Er ikke så mye, men til og med 50 kcal mindre pr dag over år blir kg til slutt , så enten spise litt mindre eller forbrenne litt mer i aktivitet. Forbrenner du litt mer over tid så vil du og gå ned. Ta trapper, parker lengre unna innganger, gå en ekstra omvei her og der. Anonymkode: f9004...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #5 Del Skrevet 25. mai Hvordan er ditt stressnivå nå kontra tidligere? Emosjonelt stress? Slike ting kan ha en stor påvirkning. Bruk noen minutter på lymfedrenasje daglig, og somatiske øvelser. Det hjelper for å regulere nervesystemet, som har en direkte link med vektnedgang. Det hjelper også på hovenhet, oppblåsthet, hvor synlige cellulitter er, og flatere mage etc. Disse tingene er linket til høyt kortisolnivå, og ved å regulere nervesystemet senker vi kortisolen i kroppen. Anonymkode: 0256f...3b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #6 Del Skrevet 25. mai Lavere aktivitetsnivå antakeligvis? Som småbarnsmor var jeg på mitt mest aktive og tynneste, men spiste allikevel som en hest. Barnet er nå litt mer selvstendig og jeg har derfor blitt mindre aktiv og har gått opp 5 kg. Anonymkode: 0dd14...216 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet 25. mai #7 Del Skrevet 25. mai Det blir verre i overgangsalderen, dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå