Gå til innhold

Jeg slanket meg og fikk mye synlige linjer i ansiktet, kroppen ble heller ikke bra. Nå går jeg opp igjen, skammer meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg orker ikke se på meg selv i speilet lengre. Jeg gikk ned 10 kg og nådde målet mitt for litt over en uke siden, jeg så bare pløsete og småtykk ut enda selvom jeg da var normalvektig. Jeg trodde jeg skulle bli så fin, men nei. Jeg gikk ned mye i ansiktet og fikk bare masse synlige linjer i hele ansiktet. Jeg ble deppa og har spist mye for å trøste meg den siste uken og har gått om 3 kg igjen. Fått fett på armene igjen, lår og mage, men linjene er like synlige i ansiktet. Jeg får ikke trent fordi jeg er an superaktiv 1 åring som drar ut all energi av meg for tiden og en jobb som tapper meg. 

Jeg sliter så med selvbilde mitt pga mobbing, ble mobbet fra 1 klasse til videregående pga utseende. Hadde masse kviser, noe som jeg sliter like mye med enda. Derfor takler jeg ikke masse linjer i ansiktet sammen med masse uren hud, jeg har aldri hatt pen hud og det sliter på meg. Prøvd så mye forskjellig, ingenting hjelper da jeg har alvorlig akne. Nå har jeg linjer/rynker, kviser og en pløsete kropp. Jeg er heller ikke fornøyd med å ha gått opp igjen fordi jeg bare la på meg andre steder igjen og ikke i ansiktet. 

Jeg er så lei meg, jeg orker ikke mer. Jeg hater meg selv så sinnsykt mye, hvorfor måtte jeg se sånn her ut. Jeg skammer meg også for å ha gått om 3 kg igjen på bare en uke, samtidig som jeg ikke trives med å få linjer. Hva skal jeg gjøre? Jeg klarer ikke godta meg selv og gruer meg til å gå ut døren. Jeg gruer meg også til at folk ser at jeg legger på meg igjen, folk på jobb skrøt så av meg, men jeg klarer ikke holde det i lengden. Jeg trøkker i meg dritt og spiser følelsene mine, og så angrer jeg på det og tenker så mye stygt om meg selv. Det er en ond sirkel. Og nå orker jeg ikke se på ansiktet mitt heller. 

Psykolog har jeg prøvd, det funker ikke da alle de styggene ordene jeg har hørt om meg selv fra andre-har blitt meg og følelser som har satt seg. 

Kvinne 34 år. 

Anonymkode: 6212f...f93

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres vanskelig ut. Føler med deg♥️ Men må bare si at jeg gikk ned 20 kg og det tok noen måneder for kroppen å falle på plass altså. Jeg så avmagret ut i starten. Pløsehud under hake og sånn. Men det gikk seg mye til. Så annerledes ut ila et halvt år. Det er mulig du ser annerledes ut om noe tid. Og jeg tror faktisk at sunn mat, sunt fett og det å ta vare på seg selv gir en fin glød som gjør en penere. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg orker ikke se på meg selv i speilet lengre. Jeg gikk ned 10 kg og nådde målet mitt for litt over en uke siden, jeg så bare pløsete og småtykk ut enda selvom jeg da var normalvektig. Jeg trodde jeg skulle bli så fin, men nei. Jeg gikk ned mye i ansiktet og fikk bare masse synlige linjer i hele ansiktet. Jeg ble deppa og har spist mye for å trøste meg den siste uken og har gått om 3 kg igjen. Fått fett på armene igjen, lår og mage, men linjene er like synlige i ansiktet. Jeg får ikke trent fordi jeg er an superaktiv 1 åring som drar ut all energi av meg for tiden og en jobb som tapper meg. 

Jeg sliter så med selvbilde mitt pga mobbing, ble mobbet fra 1 klasse til videregående pga utseende. Hadde masse kviser, noe som jeg sliter like mye med enda. Derfor takler jeg ikke masse linjer i ansiktet sammen med masse uren hud, jeg har aldri hatt pen hud og det sliter på meg. Prøvd så mye forskjellig, ingenting hjelper da jeg har alvorlig akne. Nå har jeg linjer/rynker, kviser og en pløsete kropp. Jeg er heller ikke fornøyd med å ha gått opp igjen fordi jeg bare la på meg andre steder igjen og ikke i ansiktet. 

Jeg er så lei meg, jeg orker ikke mer. Jeg hater meg selv så sinnsykt mye, hvorfor måtte jeg se sånn her ut. Jeg skammer meg også for å ha gått om 3 kg igjen på bare en uke, samtidig som jeg ikke trives med å få linjer. Hva skal jeg gjøre? Jeg klarer ikke godta meg selv og gruer meg til å gå ut døren. Jeg gruer meg også til at folk ser at jeg legger på meg igjen, folk på jobb skrøt så av meg, men jeg klarer ikke holde det i lengden. Jeg trøkker i meg dritt og spiser følelsene mine, og så angrer jeg på det og tenker så mye stygt om meg selv. Det er en ond sirkel. Og nå orker jeg ikke se på ansiktet mitt heller. 

Psykolog har jeg prøvd, det funker ikke da alle de styggene ordene jeg har hørt om meg selv fra andre-har blitt meg og følelser som har satt seg. 

Kvinne 34 år. 

Det høres ut som det handler om selvbilde ditt. psykolog.

Anonymkode: f2ff5...41b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du klart å gå ned 10kg så du vet hva som skal til. Om du går opp noen kilo igjen er ikke verdens undergang.

Styrketrening vil gi deg økt muskelmasse slik at kroppen ser mye bedre ut. 
Må nesten se på det som et livslangt prosjekt. 

Du er jo bare 34 år, og det du legger i å bedre kroppen din nå vil du nyte av resten av livet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kvinne 34 år. 

Stakkars deg.

Du har en hyperaktiv 1åring så slutt å tyne deg sjøl på alle fronter kvinne. Jeg garanterer du er bra nok og trolig er du deilig og.. Det her sitter i hodet og bare der og det eneste stedet du trenger fikse på kroppen er mellom ørene..🫶

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kvinne 34 år. 

Kroppen er bare et skall vi går å bærer på. Din personlighet, din omtenskomhet og dine ideer og godhet kommer innenfra. Vi har skjønnheten nå som vi er unge, og jeg er sikker på at det ikke er så ille som du tror! Om ti år, vil du sikkert tenke at du skulle ønske at du satte mer pris på tiden du er i nå. Smør deg med solkrem, finn ut hva slags produkter osm passer for din hud. Rett deg opp, smil og nyt tiden du er i akkurat nå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med vektnedgang! 3 kg opp kan være mye annet enn bare fett. Har du spist 21 000 kalorier på en uke? Forstår det er vanskelig å trene, men har du en mann/familie som kan hjelpe deg sånn at du kan få lagt inn litt styrke? Styrke vil hjelpe deg å stramme opp kroppen. Man kan jo for eks. være 65 kg og se litt dvask ut og man kan være 75 kg og se sterk og fit ut. 

Anonymkode: a7272...5b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren!! Styrketrening for å få en strammere kropp, ikke bare tenk at du skal bli tynn. En god treningsøkt øker blodsirkulasjonen i ansikter også, og huden vil bli finere. Spander på deg en god ansiktsskrubb og litt gode produkter til huden. Ta litt vare på deg selv og kroppen din, det fortjener du🩷 Jeg garanterer at etter en treningsøkt med god musikk på øret, så vil du kjenne deg mye bedre🥰 Om du ikke orker/vil trene, så gå - gå tur 1 time hver dag og du vil fort se forandring😄

Anonymkode: 36c4b...b22

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tren!! Styrketrening for å få en strammere kropp, ikke bare tenk at du skal bli tynn. En god treningsøkt øker blodsirkulasjonen i ansikter også, og huden vil bli finere. Spander på deg en god ansiktsskrubb og litt gode produkter til huden. Ta litt vare på deg selv og kroppen din, det fortjener du🩷 Jeg garanterer at etter en treningsøkt med god musikk på øret, så vil du kjenne deg mye bedre🥰 Om du ikke orker/vil trene, så gå - gå tur 1 time hver dag og du vil fort se forandring😄

Anonymkode: 36c4b...b22

Hun skriver jo at det er vanskelig å få trent som småbarnsmor. Og å gå tur en time hver dag med en aktiv ettåring er bare mulig om man har et barn som sover i vogn. Den sovepausen trenger man ofte til å sove selv, ta en dusj, rydde…

Anonymkode: 6e14f...900

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en ny psykolog, og kanskje en annen type terapi? Mer selvhjelpsgruppe? Gestaltterapeut? Livscoach? Du vet hva som ligger bak, og trenger mestringsstrategier framover.

Jeg veier over 100 kilo, og livet mitt er veldig fint. Ikke er jeg pen, og jeg har ikke kiloene fint fordelt i timeglass, men dobbelthake, gnisselår og hengemage. Skulle jeg ønske jeg var slank? Ja, om jeg var normalvektig og 30 kilo lettere ville livet vært lettere, mindre helseskrekk og bekymring for knær og livsstilssykdommer. Men livet er bra likevel! Fælt og skremmende og skummelt og ensomt innimellom, godt og spennende og interessant andre ganger. Ingen er perfekte.

Anonymkode: 6e14f...900

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg. Har også problemer med selvbilde, akne, en kropp som er forandret etter noen fødsler osv. Men det blir bedre etterhvert når kroppen og livet går seg til. Det kan godt hende du har allerede gjort det og prøvd alt, men gå til en hudlege, gå privat hvis du har råd. Forskjellige a vitamin behandlinger (krem og tabletter) og antibiotika kan gjøre underverker. 

Anonymkode: 20628...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør gå til psykolog igjen, finn en som fungerer.

Ta tak i huden din? Forsøkt isotretinoin? Man skal slippe å plages med akne.

Anonymkode: ab646...68e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiv 1 åring vil elske å være ute. Gå ut med han og lek. Det er trening i seg selv. Løft vekter og få styrke i kroppen. Du er nok fin som du er, og ikke gi opp.

Anonymkode: a1721...00b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...