AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #1 Del Skrevet 18. mai 2024 Evig singel her og 17. mai og nyttår er alltid så vonde dager. I år prøvde jeg virkelig å være positiv. Tok på bunad, så toget i sentrum med foreldrene mine. De er hyggelige folk og vi har et godt forhold så det er ikke et problem, bare nederlag å være 32 år og se toget med foreldrene mens andre på samme alder tilbringer dagen med samboer og egne barn. Dro innom barneskolen hvor fadderbarnet mitt (venninnes datter) går på skole og traff et vennepar som jeg hang med der. Helt greit å være der men ble rastløs etter en stund og dro hjem og spiste is og slappet av. Traff noen jenter fra håndballaget på kvelden. De er alle yngre enn meg, så viber ikke så bra med de. Men var der noen timer og tenkte det var hyggelig å bli invitert. Ingen som dro ut eller drakk alkohol, rolig gjeng. Prøvde virkelig å fokusere på det positive og ikke «deppe» over å være singel å barnløs. Prøver å være engasjert i fadderbarnet som løper potetløp og prøver fiskedam. Gleder meg over å ha friske foreldre som kan se toget med meg. Og synes det er hyggelig at de fra håndballaget inkluderer meg. Men klarer ikke å unngå å savne å være invitert på en frokost eller en fest med kjæreste og vennepar. Folk på samme alder og i samme situasjon. Det var ikke sånn livet skulle bli og jeg skulle virkelig ønske jeg visste hva jeg kunne gjøre for at det skulle bli annerledes. Anonymkode: b1a00...6d5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #2 Del Skrevet 18. mai 2024 Det er langt i fra alle andre på den alderen som feirer med kjærester og barn. Er også evig singel, men frivillig barnefri. Feirer alltid slike dager med venner. 17 mai er jentefrokost, der er ikke mannlige kjærester velkommen uansett. Nyttårsaften er er fin blanding av single, par og opptatte personer hvor partner ikke kan bli med. Prøv å utvide vennekretsen din til å inkludere andre som er singel og ikke har barn. Og inviter til frokost eller fest hos deg selv. Anonymkode: 084c6...8f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #3 Del Skrevet 18. mai 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det er langt i fra alle andre på den alderen som feirer med kjærester og barn. Er også evig singel, men frivillig barnefri. Feirer alltid slike dager med venner. 17 mai er jentefrokost, der er ikke mannlige kjærester velkommen uansett. Nyttårsaften er er fin blanding av single, par og opptatte personer hvor partner ikke kan bli med. Prøv å utvide vennekretsen din til å inkludere andre som er singel og ikke har barn. Og inviter til frokost eller fest hos deg selv. Anonymkode: 084c6...8f4 Jeg har mange gode venner, men ingen av de ville ha gått med på et opplegg der partner ikke var invitert med, på en så stor dag som nyttårsaften eller 17. mai. Det er annerledes i helger eller når vi treffes «til hverdags». Men jeg har ikke behov for «singelkveld» eller «venninnekveld». Jeg har lyst å være I PAR. Jeg har så mange venner at jeg ikke får holdt kontakten med alle. Har også prøvd å bli kjent med de i samme situasjon men ender da opp med venninner jeg ikke har mye annet til felles med enn det at vi begge er singel. Anonymkode: b1a00...6d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #4 Del Skrevet 18. mai 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har mange gode venner, men ingen av de ville ha gått med på et opplegg der partner ikke var invitert med, på en så stor dag som nyttårsaften eller 17. mai. Det er annerledes i helger eller når vi treffes «til hverdags». Men jeg har ikke behov for «singelkveld» eller «venninnekveld». Jeg har lyst å være I PAR. Jeg har så mange venner at jeg ikke får holdt kontakten med alle. Har også prøvd å bli kjent med de i samme situasjon men ender da opp med venninner jeg ikke har mye annet til felles med enn det at vi begge er singel. Anonymkode: b1a00...6d5 Ts igjen: føler for å utdype: har så mange venner at jeg ikke har kapasitet eller motivasjon til flere. Anonymkode: b1a00...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 18. mai 2024 #5 Del Skrevet 18. mai 2024 Mann eller dame? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #6 Del Skrevet 18. mai 2024 Jeg tenker at du kanskje må gå litt i deg selv og se på hvorfor du er «evig singel»? Hva søker du etter i en partner? Hva ønsker du ut av livet? Hva kan du tilby en mann? Det er jo ikke umulig å finne noen så lenge du er klar på hva du søker og er åpen for å bli forelsket. Anonymkode: f0064...9d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #7 Del Skrevet 18. mai 2024 Hva har DU lyst til å gjøre på 17. mai, ts? Hva har du lyst til å gjøre her i livet? For «finne/ha en partner» er ikke et gjøremål. Det fyller ikke dagene med mening og glede. Du kan akkurat like gjerne sitte i sofaen og se friends for 15. gang om du har en kjæreste som om du ikke har en kjæreste. Og slik er det med 99,9% av livets gjøremål (det finnes få hederlige unntak i det store og hele, selv «ha sex» er ikke en av dem - mengder av par har aldri sex, mengder av single har mye god sex. Og om du tror «i et par er jeg ikke ensom»? Joda. Hauger av folk i forhold er mer ensomme enn single) Det du har valgt er å tenke at «finne partner» er et livsmål som på magisk-mystisk vis skal fylle hverdagen din med moro, nye hobbyer, reiser, spenning etc. Og når du så kommer dit og oppdager at dagene er like tomme som nå? Da er du et steg mer moden. Men du kan like gjerne ta innover deg dette nå. Begynn med å gjøre det du har lyst til å gjøre. Alene. Og det hele ordner seg. Uansett om du finner noen eller ei. Anonymkode: 3c8e1...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #8 Del Skrevet 18. mai 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hva har DU lyst til å gjøre på 17. mai, ts? Hva har du lyst til å gjøre her i livet? For «finne/ha en partner» er ikke et gjøremål. Det fyller ikke dagene med mening og glede. Du kan akkurat like gjerne sitte i sofaen og se friends for 15. gang om du har en kjæreste som om du ikke har en kjæreste. Og slik er det med 99,9% av livets gjøremål (det finnes få hederlige unntak i det store og hele, selv «ha sex» er ikke en av dem - mengder av par har aldri sex, mengder av single har mye god sex. Og om du tror «i et par er jeg ikke ensom»? Joda. Hauger av folk i forhold er mer ensomme enn single) Det du har valgt er å tenke at «finne partner» er et livsmål som på magisk-mystisk vis skal fylle hverdagen din med moro, nye hobbyer, reiser, spenning etc. Og når du så kommer dit og oppdager at dagene er like tomme som nå? Da er du et steg mer moden. Men du kan like gjerne ta innover deg dette nå. Begynn med å gjøre det du har lyst til å gjøre. Alene. Og det hele ordner seg. Uansett om du finner noen eller ei. Anonymkode: 3c8e1...4ef Det der er en sannhet med modifikasjoner. Jeg har flere venner og hobbyer enn venner i par. Men jeg bruker også mye mer energi på å opprettholde et sosialt liv enn dem som er i parforhold. Veldig mange som er i par lener seg på partneren sin for å ha et sosialt liv. Mange sier det selv: «nei jeg satser på at vi blir invitert til noen av HANS venner på 17. mai». Jeg bruker utrolig mye energi på å holde kontakt med venninner for å unngå å bli «glemt» fordi jeg ikke er i par. Jeg gjør også utrolig mye alene som feks trening og fjellturer, men savner å ha noen å dele opplevelsen med. Jeg deltar også mye på frivillig arbeid, er på et håndballag osv, men jeg har jo ikke veldig god kjemi med alle som er der. Sånn er det jo i livet, man har ikke kjemi med alle. Utfordringen min er at jeg egentlig er en rolig og hjemmekjær type som blir sliten av å delta på masse nytt hele tiden, men som singel må man hele tiden holde seg «out there» for å få seg venner men også for å potensielt finne en mann. Anonymkode: b1a00...6d5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #9 Del Skrevet 18. mai 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hva har DU lyst til å gjøre på 17. mai, ts? 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hva har du lyst til å gjøre her i livet? For «finne/ha en partner» er ikke et gjøremål. Det fyller ikke dagene med mening og glede. Du kan akkurat like gjerne sitte i sofaen og se friends for 15. gang om du har en kjæreste som om du ikke har en kjæreste. Og slik er det med 99,9% av livets gjøremål (det finnes få hederlige unntak i det store og hele, selv «ha sex» er ikke en av dem - mengder av par har aldri sex, mengder av single har mye god sex. Og om du tror «i et par er jeg ikke ensom»? Joda. Hauger av folk i forhold er mer ensomme enn single) Det du har valgt er å tenke at «finne partner» er et livsmål som på magisk-mystisk vis skal fylle hverdagen din med moro, nye hobbyer, reiser, spenning etc. Og når du så kommer dit og oppdager at dagene er like tomme som nå? Da er du et steg mer moden. Men du kan like gjerne ta innover deg dette nå. Begynn med å gjøre det du har lyst til å gjøre. Alene. Og det hele ordner seg. Uansett om du finner noen eller ei. Anonymkode: 3c8e1...4ef Jeg har lyst å kunne bruke kjæresten min som en «sosial krykke» sånn som andre jenter kan. De lar kjæresten styre samtalen, mens de selv bare sitter og smiler og drikker. Hvis jeg som singel holder på på den måten faller jeg bare ut av samtalen. Jeg har lyst å ha en fast person å planlegge sommerferien med. Da kan vi planlegge den ferien vi ønsker uten å være avhengig av at andre er ledige. Som singel blir man ofte den som må henge seg på andre som allerede har laget et opplegg og det er slitsomt at alt skal gå på andres premisser hele ferien. Anonymkode: b1a00...6d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 18. mai 2024 #10 Del Skrevet 18. mai 2024 Kjenner til den følelsen, og så fikk jeg barn med mann det fungerte dårlig med, så var det også leit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå