Gå til innhold

Hvordan bli fit som en slank 39-åring som tidligere feit

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er 39 år(!). Har vært normalvektig de siste 3 årene. Jeg er 174 cm og 62 kg. Jeg har hatt litt varierende vekt de siste 10 årene før det, pga overspising/graviditet. Jeg har vel vært oppi 120 kg som høygravid. Har stort sett vært altiv, men i allefall det siste året har jeg trent «en del» løping og styrke. Det siste året har jeg nok trent gjennomsnittlig 4 ganger i uka med løping og styrke. 
mine armer har grevinneheng, klarer noen armhevinger, men synes det går tregt. Ser ikke så bra ut disse armene heller.. 

jeg ser magemusklene mine i speilet når jeg strammer, men samtidig noe løshud… 

er det håp om å se markert og sterk ut nå? 

jeg kjenner meg litt bitter som har vært stor, for da er det en del løshud jeg aldri blir kvitt … 

Anonymkode: d38bc...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyde og vekt sier fuckings bada for folk. Vi aner ikke muskelmasse kontra fettprosent her.

Overflødig løshud må fjernes kirurgisk, det kan aldri bli helt stramt om det er mye heng.

Anonymkode: 03140...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i dette som tidligere overvektig, og nå har holdt vekten etter slanking i snart 5 år. Har hatt mange runder med meg selv over at jeg tillot meg selv å bli overvektig fordi huden min alltid vil være et tegn på at jeg lot det gå så langt.

Dessverre, gjerne ikke det du vil høre, men det er nå dessverre sannheten: Du kan ikke trene bort løs hud. Noe vil bedre seg av styrketrening om du bygger nok muskler til å fylle ut huden. Det har ikke vært mulig for meg, selv om jeg trener mye, uten at jeg faktisk må opp i fettprosent også, og det er det jeg vil unngå. 

Jeg har kommet til dette, og håper at du etter hvert kommer til det samme: Det nytter ikke å være bitter. Vi må heller fokusere på at vi har gjort denne innsatsen for kroppen og helsen vår, og at vi gjør helsen til fokus hver dag med trening og gode kostholdsvalg. Jeg kjenner mange som ikke får det til, og som føler seg stuck i en overvektig kropp. Vi har fått det til. Løshuden kan også være en påminnelse om at vi ikke vil tilbake der. 

Selvfølgelig finnes det operasjoner. Det er ikke noe jeg prioriterer og ønsker, men det er nå muligheter der. 

Anonymkode: 8ddfb...09d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Høyde og vekt sier fuckings bada for folk. Vi aner ikke muskelmasse kontra fettprosent her.

Overflødig løshud må fjernes kirurgisk, det kan aldri bli helt stramt om det er mye heng.

Anonymkode: 03140...721

Høyde og vekt sier ganske mye... Ei profesjonell kvinnelig bodybuilder med ~20 års erfaring på toppnivå ligger på rundt 74-76 kg på den høyden, så om TS var 120kg er det neppe muskler det er snakk om.

Om du ikke vil under kniven TS må du bare smøre deg med tålmodighet og fortsette med vektløftingen, så vil det bli bedre over tid. Følg bodybuilder rutine, ikke crap som planken, situps, pushups osv. det bygger ikke masse.

Anonymkode: 538f7...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Høyde og vekt sier ganske mye... Ei profesjonell kvinnelig bodybuilder med ~20 års erfaring på toppnivå ligger på rundt 74-76 kg på den høyden, så om TS var 120kg er det neppe muskler det er snakk om.

Om du ikke vil under kniven TS må du bare smøre deg med tålmodighet og fortsette med vektløftingen, så vil det bli bedre over tid. Følg bodybuilder rutine, ikke crap som planken, situps, pushups osv. det bygger ikke masse.

Anonymkode: 538f7...41b

Noen tips til hvordan følge bodybuilder-rutine? 

Anonymkode: d38bc...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...