Gå til innhold

Stemmer det at mer eldre kvinner blir jo lengre skjørt må de ha?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal man ha skjørt må det gå midt på lårene, rett over knærne eller fotsidt-alt annet er kjærring!

Grunnen til at damer begynner å bruke lengre skjørt, er vel fordi de får tjukke lår og legger/får åreknuter og ikke føler seg komfortabel med å vise hud.

Anonymkode: 0c070...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det stemmer litt kanskje. Miniskjørt tenker jeg passer best til jenter i 20 årene. Mens når man kommer midiskjørt og lengre så tenker jeg at alle kan gå med det. Jeg tror grunnen til at eldre damer velger lengre skjørt er at bena har blitt stygge med synlige åreknuter, løs hud, tørr hud etc

Anonymkode: 5b088...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så når trenden blir lårkort igjen, så skal bestemor på 80 med dissete og stygge lår også følge "moten"?? Eller ikle seg tykke bestemor-strømper ha ha?

Anonymkode: 3be2d...7b1

Uttrykte jeg en mening om hvorvidt trender bør følges og av hvem? Jeg gjorde ikke det. Men her kommer en: Moten er for alle, både de med stygge lår og de med et stygt indre. Så du kan også følge moten.

Anonymkode: 509ff...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det stemmer litt kanskje. Miniskjørt tenker jeg passer best til jenter i 20 årene. Mens når man kommer midiskjørt og lengre så tenker jeg at alle kan gå med det. Jeg tror grunnen til at eldre damer velger lengre skjørt er at bena har blitt stygge med synlige åreknuter, løs hud, tørr hud etc

Anonymkode: 5b088...fde

Blir enda styggere når de over 60 går i over knea-skjørt med brune kjerring-strømpebukser på. Gjerne matte i 40 den. 🤮

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 34, fortsatt slank og pen, men føler meg ikke komfortabel i korte skjørt og kjoler lengre. Jeg synes at lengde er penere og mer stilfullt når man er i 30-årene og oppover

Anonymkode: 25891...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har alltid brukt lange skjørt. Siden jeg var 20. Synes det er mye mer classy og passer finere til meg. Høres mer ut som en mann som mener at kvinner skal gå i mindre klær så det kan behage synet hans? Sånt gidder ikke jeg å forholde meg til.

Anonymkode: f610a...f0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har gått med alle lengder på skjørt, men etter en viss alder er ikke lårkort fint lengre. For meg betyr det like over knærne nå, i en alder av 60. Er heldig med bena opp til overfor knærne😄, og er lav av vekst å passer derfor dårlig helt side skjørt.  Gå i det du liker å trives med. Da er du nemlig på ditt beste. 

Anonymkode: d0a60...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må ikke, men man får jo litt mer skavanker på lårene med årene. Hvor stilig er bestemor på 80 med miniskjørt? Det får hun selv avgjøre, hun gjør hva hun vil. 
jeg er 48 og går fortsatt i korte skjørt , men knelangt på jobb. Har et langt skjørt jeg bruker på kaldere vårdager. 

Anonymkode: 5a16c...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

det er det dummeste jeg har hørt. Skjørtelengder følger trendene, og akkurat nå er maxiskjørt in. Aldri hørt om en trend som er reservert gamle folk.

Huff, da håper jeg maxiskjørtmoten holder seg til høsten så jeg slipper og se mamma med miniskjørt på rullatoren i sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var 16-20 var jeg fullstendig komfortabel med skjørt og kjoler som gikk til midt på låret. Ca 10 år senere vil jeg helst å skjørtet like over knærne på det korteste. Redd for å vise frem alt med mindre lengde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Malaco skrev (4 minutter siden):

Hun mente vel bare at du er for ung til å gjemme vekk fine bein.

Det var nok ikke en dame som sa det 😜

Anonymkode: 1cb50...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så når trenden blir lårkort igjen, så skal bestemor på 80 med dissete og stygge lår også følge "moten"?? Eller ikle seg tykke bestemor-strømper ha ha?

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Huff, da håper jeg maxiskjørtmoten holder seg til høsten så jeg slipper og se mamma med miniskjørt på rullatoren i sommer. 

hvis din mamma er en moteløve, så har du vel sett henne i litt av hvert opp gjennom årene?

Men siden noen av dere tydeligvis har lesevansker, så var poenget mitt, med teskje denne gang, at siden det vanligvis er ungdommen som er mest opptatt av trender, så er det de yngste vi kan forvente å se i maxiskjørt.

Hvordan opptil flere klarte å vri mitt utsagn om maxiskjørt som trend,  over til aldersdiskriminering og fatshaming av eldre, er meg et stort, stort mysterium, og jeg håper dere kan ta en grundig helsesjekk av deres eget indre, og se hvordan det står til der, for det er ikke vakkert.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 42 og tjukk, alltid vært tjukk. Har pene ben, med slanke ankler og må ha skjørt til over knærne til maks 5 cm kortere, eventuelt maxi skjørt.  Synes skjørt kortere enn viser for mye lår, og skjørt lengre enn det ser bare rart ut på meg. Det kutter av benet på en måte som ser helt merkelig ut på meg.  Stopper det noe over anklene så ser det ut som noen har plassert feil person sine ben på meg😅

Anonymkode: 45539...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle aldere kan gå med akkurat den lengden de vil. Det er fasongen på skjørt/kropp, stoff og antrekket ellers som betyr noe.

Jeg er f.eks. 38 år og har brede hofter og hip dips. Derfor er blyantskjørt som sitter tett inntil ganske uflatterende på meg, uansett lengde. A-fasong derimot, kler jeg veldig godt - både langt og kort!

Anonymkode: 61721...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg er 58 og foretrekker lengde rett over knærne. For å si det sånn så er ikke kroppen like spenstig lenger. Hjelper jo heller ikke at en er tynn. 

Anonymkode: 621fb...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...