AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #1 Del Skrevet 18. mai 2024 Hvilken religion som verken feirer bursdag, jul eller 17.mai selv om man er etnisk norsk? Barnet er aldri med på bursdagsfeiringer eller noe sosialt. Barnet kommer godt overens med mitt barn, men foreldrene sier alltid nei til invitasjoner fra alle. Da barnet vårt ville gi bursdagsgave, fikk jeg beskjed om at de ikke gir eller mottar gaver. Jeg prøver å bli kjent med moren og tilrettelegge for lek men jeg føler jeg har gjort alle triksene i boka og tråkker i salaten hver gang. Jeg prøver å bli klokere og forstå om noen har noen råd☺️🥰 Anonymkode: e1f3c...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #2 Del Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvilken religion som verken feirer bursdag, jul eller 17.mai selv om man er etnisk norsk? Barnet er aldri med på bursdagsfeiringer eller noe sosialt. Barnet kommer godt overens med mitt barn, men foreldrene sier alltid nei til invitasjoner fra alle. Da barnet vårt ville gi bursdagsgave, fikk jeg beskjed om at de ikke gir eller mottar gaver. Jeg prøver å bli kjent med moren og tilrettelegge for lek men jeg føler jeg har gjort alle triksene i boka og tråkker i salaten hver gang. Jeg prøver å bli klokere og forstå om noen har noen råd☺️🥰 Anonymkode: e1f3c...2b1 Jehovas vitner kanskje? 😅 Anonymkode: b5f6b...de6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #3 Del Skrevet 18. mai 2024 Det trenger ikke være religion. Det der hørtes ut som kontrollerende foreldre med narsistiske trekk som er ute etter å isolere barnet og ikke ønsker at barnet skal ha et kontaktnettverk. Anonymkode: 9f5be...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #4 Del Skrevet 18. mai 2024 Jehovas vitner. De feirer heller ikke påske, fastelaven, Halloween, morsdag, farsdag, FN dag, regnbue dager, jonsok, olsok, navnedag, St Lucia ++ De får aldri stemme. Selv 1 mai markering er forbudt. Militær forbudt. Tipping er forbudt. Høy utdanning er forbudt. Røyk og snus er forbudt. Homoseksualitet er forbudt. 80% av vanlig underholdning er forbudt. Blant annet Harry Potter. All magi er forbudt. Yoga er forbudt. Nære vennskap med ikke-troende er forbudt. Flagg er forbudt. Skåle er forbudt. Osv… listen er uendelig lang💔 Anonymkode: 84c49...d8b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #5 Del Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jehovas vitner. De feirer heller ikke påske, fastelaven, Halloween, morsdag, farsdag, FN dag, regnbue dager, jonsok, olsok, navnedag, St Lucia ++ De får aldri stemme. Selv 1 mai markering er forbudt. Militær forbudt. Tipping er forbudt. Høy utdanning er forbudt. Røyk og snus er forbudt. Homoseksualitet er forbudt. 80% av vanlig underholdning er forbudt. Blant annet Harry Potter. All magi er forbudt. Yoga er forbudt. Nære vennskap med ikke-troende er forbudt. Flagg er forbudt. Skåle er forbudt. Osv… listen er uendelig lang💔 Anonymkode: 84c49...d8b Glemte Karneval. Anonymkode: 84c49...d8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #6 Del Skrevet 18. mai 2024 Jehovas vitner, eller ekstremt overbeskyttende familie som er redde for alt annet enn dem selv. Veldig snilt av deg å prøve å inkludere barnet❤️ Anonymkode: ce5c6...d59 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #7 Del Skrevet 19. mai 2024 Ts her. Takk for svar. Foreldrene virker greie men de står fast på sine egne tradisjoner. Jeg syns bare det virker så trist når barnet er omgitt av alle andre som har de samme tradisjonene. Barnet vil jo føle seg utenfor. Kan de bare omgås andre JV? Såvidt jeg vet er det ingen andre religiøse i klassen som praktiserer så strengt. Anonymkode: e1f3c...2b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #8 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jehovas vitner. De feirer heller ikke påske, fastelaven, Halloween, morsdag, farsdag, FN dag, regnbue dager, jonsok, olsok, navnedag, St Lucia ++ De får aldri stemme. Selv 1 mai markering er forbudt. Militær forbudt. Tipping er forbudt. Høy utdanning er forbudt. Røyk og snus er forbudt. Homoseksualitet er forbudt. 80% av vanlig underholdning er forbudt. Blant annet Harry Potter. All magi er forbudt. Yoga er forbudt. Nære vennskap med ikke-troende er forbudt. Flagg er forbudt. Skåle er forbudt. Osv… listen er uendelig lang💔 Anonymkode: 84c49...d8b Hva er da visten med være i JH når alt jeg syns er morsomt er forbudt? Jeg skjønner at jeg ikke har høy stjerne hos foreldrene når jeg har invitert barnet deres hver gang det skjer noe gøy i klassen. Men skal prøve å lese meg opp om religionen for å vise litt mer forståelse. Tusen takk🌻 Ts Anonymkode: e1f3c...2b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 19. mai 2024 #9 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jehovas vitner. De feirer heller ikke påske, fastelaven, Halloween, morsdag, farsdag, FN dag, regnbue dager, jonsok, olsok, navnedag, St Lucia ++ De får aldri stemme. Selv 1 mai markering er forbudt. Militær forbudt. Tipping er forbudt. Høy utdanning er forbudt. Røyk og snus er forbudt. Homoseksualitet er forbudt. 80% av vanlig underholdning er forbudt. Blant annet Harry Potter. All magi er forbudt. Yoga er forbudt. Nære vennskap med ikke-troende er forbudt. Flagg er forbudt. Skåle er forbudt. Osv… listen er uendelig lang💔 Anonymkode: 84c49...d8b Neeei!! Uff stakkars barna!!! Men er dette da greit å isolere barnet sitt???! Synes det der er så trist t dem ikke skal få lov til åå noe som helst:/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 19. mai 2024 #10 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvilken religion som verken feirer bursdag, jul eller 17.mai selv om man er etnisk norsk? Barnet er aldri med på bursdagsfeiringer eller noe sosialt. Barnet kommer godt overens med mitt barn, men foreldrene sier alltid nei til invitasjoner fra alle. Da barnet vårt ville gi bursdagsgave, fikk jeg beskjed om at de ikke gir eller mottar gaver. Jeg prøver å bli kjent med moren og tilrettelegge for lek men jeg føler jeg har gjort alle triksene i boka og tråkker i salaten hver gang. Jeg prøver å bli klokere og forstå om noen har noen råd☺️🥰 Anonymkode: e1f3c...2b1 Høres ut som Jehovas Vitner. Kan også være andre retninger. Vet ikke om det er andre som også har disse reglene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #11 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva er da visten med være i JH når alt jeg syns er morsomt er forbudt? Jeg skjønner at jeg ikke har høy stjerne hos foreldrene når jeg har invitert barnet deres hver gang det skjer noe gøy i klassen. Men skal prøve å lese meg opp om religionen for å vise litt mer forståelse. Tusen takk🌻 Ts Anonymkode: e1f3c...2b1 Deres ønske om å inkludere barnet kan sette større spor det enn du aner. At dere har åpen dør og viser at dere er gode mennesker til tross for «alle ulovlige» feiringer gir en kognitiv dissonans jos barnet. Barnet er opplært til at bare JV kan være lykkelige. Det er flere unge vitner som løsriver seg og kommer seg ut nå enn før. På grunn av gode relasjoner utenfor og økt kunnskap om lukkede trossamfunn. Anonymkode: 84c49...d8b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #12 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Deres ønske om å inkludere barnet kan sette større spor det enn du aner. At dere har åpen dør og viser at dere er gode mennesker til tross for «alle ulovlige» feiringer gir en kognitiv dissonans jos barnet. Barnet er opplært til at bare JV kan være lykkelige. Det er flere unge vitner som løsriver seg og kommer seg ut nå enn før. På grunn av gode relasjoner utenfor og økt kunnskap om lukkede trossamfunn. Anonymkode: 84c49...d8b Takk vi ønsker kun vårt og andre barns beste. Det blir fort at JV barnet havner utenfor når hn aldri er med på noe sosialt. Jeg klarer liksom ikke å se for meg at barnet ikke vil bli med på bursdager, spise kake, leke eller ikke ønsker gave. Vi har gitt barnet gave men den har barnet lagt igjen hos oss. Jeg skjønner nå hvorfor. Samtidig så er barnet fortsatt ganske liten så jeg er redd for å gjøre stor skade og ødelegge den lille relasjonen som er. Anonymkode: e1f3c...2b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 19. mai 2024 #13 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvilken religion som verken feirer bursdag, jul eller 17.mai selv om man er etnisk norsk? Barnet er aldri med på bursdagsfeiringer eller noe sosialt. Barnet kommer godt overens med mitt barn, men foreldrene sier alltid nei til invitasjoner fra alle. Da barnet vårt ville gi bursdagsgave, fikk jeg beskjed om at de ikke gir eller mottar gaver. Jeg prøver å bli kjent med moren og tilrettelegge for lek men jeg føler jeg har gjort alle triksene i boka og tråkker i salaten hver gang. Jeg prøver å bli klokere og forstå om noen har noen råd☺️🥰 Anonymkode: e1f3c...2b1 Høres ut som Jehovas vitner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymMisbruker Skrevet 19. mai 2024 #14 Del Skrevet 19. mai 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Hva er da visten med være i JH når alt jeg syns er morsomt er forbudt? Jeg skjønner at jeg ikke har høy stjerne hos foreldrene når jeg har invitert barnet deres hver gang det skjer noe gøy i klassen. Men skal prøve å lese meg opp om religionen for å vise litt mer forståelse. Tusen takk🌻 Ts Anonymkode: e1f3c...2b1 Vitsen er å ikke brenne i helvete i all evighet. Er jævlig kjipt for barna å komme på skolen når alle snakker om hva de fikk til jul. Eller å være den ene som ikke kan komme i bursdagsfeiring. Mitt råd er å fortsette å invitere barna. Om de sniker seg ut og kommer likevel uten gave så bare hold tett om det. Drit i foreldrene. Jeg var en slik unge og måtte gå med ingen donor/blodoverføring/gjenoppliving lapp rundt halsen under klærne. Bedre at jeg døde enn å få blodoverføring og brenne i helvete i evig tid.... Jehovas vitner er helt syke i hodet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå