Gå til innhold

Hvorfor får kvinner som ikke får flat mage etter fødsel lov å vise den frem i sosialemedier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en diskusjon i media nå etter SE viste frem sin kropp etter fødsel, da kommer også mot bilder av de som ikke fikk flat mage i sosialemedier samtidig som de kritiserer SE.

Jeg forstår ikke den dobbeltmoralen, jeg har hatt begge deler. Etter min førstefødte så var megen helt flat noen timer etter fødsel. Etter nummer tre derimot var den som bolledeig, den er litt det fortsatt etter 9 år 😂

Begge deler er like normalt, men det er kun de med bollemage som får jubel i sosialemedier, mens de med flat får ikke legge ut bilde. Denne diskusjonen har vært i mange år og ikke kun nå. 
Jeg lurer på hvorfor, kan noen svare på det? 

Anonymkode: 6e202...90e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så en kommentar eller artikkel fra en kvinne som "ble lei seg" når hun så bildet til Sophie Elise etter fødselen. Det er vel derfor de som har flat mage etter fødsel ikke "bør" legge ut bilde, for å skåne alle de som kan bli "lei seg". 

Det skjønner jeg ikke noe av. Skal man unngå alt i media som kan føre til at folk blir lei seg, så skal man jo i hvert fall ikke skrive om krig eller hus som brenner ned og vise bilder av det. Noen blir jo lei seg uansett.

Selv hadde jeg flat mage igjen fire-fem dager etter fødselen. Ikke at jeg la ut noe i sosiale medier den gangen, men for meg var det helt normalt å se sånn ut. Tenkte ikke over det, ikke før jeg møtte på en i nabolaget som fødte samtidig som meg, ca en uke etter at vi var kommet hjem fra fødeavdelingen. Jeg så at hun glodde så rart på meg, spesifikt på magepartiet mitt, og så kikket hun vekk samtidig som hun begynte å dra i cardiganen sin og trekke den over magen sin med begge hender, som for å skjule magen sin. Hun hadde et litt...fornærmet uttrykk i ansiktet, om jeg kan beskrive det sånn. Som om jeg personlig fornærmet henne ved å stå der uten bulende mage. Jeg kunne jo ikke noe for det!? Kroppen min var sånn den var. 

Det hører med at jeg aldri har vært sportslig av meg og har aldri trent. Jeg bare var heldig og fikk ikke mage etter fødselen. Så det var ikke noe jeg gikk inn for eller strebet etter.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk blir sure over andres kropper arter seg annerledes enn sine egne, men de føler det vel som en personlig fornærmelse å få disse bildene trykket opp i fleisen i sosiale medier. Må nesten si at hvis man ikke tåler det, så bør man egentlig holde seg unna sosiale medier.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (6 timer siden):

Jeg så en kommentar eller artikkel fra en kvinne som "ble lei seg" når hun så bildet til Sophie Elise etter fødselen. Det er vel derfor de som har flat mage etter fødsel ikke "bør" legge ut bilde, for å skåne alle de som kan bli "lei seg". 

Jeg blir lei meg av at jeg skal i praksis ekskluderes fra sosiale medier fordi jeg har tynn kropp.

Alle bør få legge ut bilder av seg selv om de ønsker det – uavhengig av hva det står på badevekten.

Anonymkode: 81805...05e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er en diskusjon i media nå etter SE viste frem sin kropp etter fødsel, da kommer også mot bilder av de som ikke fikk flat mage i sosialemedier samtidig som de kritiserer SE.

Jeg forstår ikke den dobbeltmoralen, jeg har hatt begge deler. Etter min førstefødte så var megen helt flat noen timer etter fødsel. Etter nummer tre derimot var den som bolledeig, den er litt det fortsatt etter 9 år 😂

Begge deler er like normalt, men det er kun de med bollemage som får jubel i sosialemedier, mens de med flat får ikke legge ut bilde. Denne diskusjonen har vært i mange år og ikke kun nå. 

Sjalusi og misunnelse over hele fjøla!

Anonymkode: b635d...741

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er SE, snakker dere i kode?

Anonymkode: 1375a...69e

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (6 timer siden):

Det skjønner jeg ikke noe av. Skal man unngå alt i media som kan føre til at folk blir lei seg, så skal man jo i hvert fall ikke skrive om krig eller hus som brenner ned og vise bilder av det. Noen blir jo lei seg uansett.

Selv hadde jeg flat mage igjen fire-fem dager etter fødselen. Ikke at jeg la ut noe i sosiale medier den gangen, men for meg var det helt normalt å se sånn ut. Tenkte ikke over det, ikke før jeg møtte på en i nabolaget som fødte samtidig som meg, ca en uke etter at vi var kommet hjem fra fødeavdelingen. Jeg så at hun glodde så rart på meg, spesifikt på magepartiet mitt, og så kikket hun vekk samtidig som hun begynte å dra i cardiganen sin og trekke den over magen sin med begge hender, som for å skjule magen sin. Hun hadde et litt...fornærmet uttrykk i ansiktet, om jeg kan beskrive det sånn. Som om jeg personlig fornærmet henne ved å stå der uten bulende mage. Jeg kunne jo ikke noe for det!? Kroppen min var sånn den var. 

Det hører med at jeg aldri har vært sportslig av meg og har aldri trent. Jeg bare var heldig og fikk ikke mage etter fødselen. Så det var ikke noe jeg gikk inn for eller strebet etter.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk blir sure over andres kropper arter seg annerledes enn sine egne, men de føler det vel som en personlig fornærmelse å få disse bildene trykket opp i fleisen i sosiale medier. Må nesten si at hvis man ikke tåler det, så bør man egentlig holde seg unna sosiale medier.

Jeg var likedan som deg og tenkte ikke noe over at magen min så ganske flat ut men myk et par dager fødsel.

Er som sagt slank og har vært det hele livet.

Har ikke trent for den eller telt kalorier, er bare skapt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem er SE, snakker dere i kode?

Anonymkode: 1375a...69e

Sophie Elise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting når noen redigerer seg tynnere etter fødsel og legger ut bilder,  enn noen som legger ut sitt faktiske jeg. Dersom sistnevnte blir det dobbeltmoralsk å ikke kunne legge ut bilder av kroppen sin når den er tynn, men legge ut bilder når man er rundere. Henger ikke på greip. Noen kan bli lei seg av at jeg legger ut bilder av en støvel også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangfold betyr alt annet enn tynne, hvite folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mange andre enn Vida Lill som har vært ute og kritisert henne? En dame som er veldig glad i å kle av seg i tillegg… Virker mer som et enormt rop om oppmerksomhet enn noe annet. 

Anonymkode: b1601...0b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det så mange andre enn Vida Lill som har vært ute og kritisert henne? En dame som er veldig glad i å kle av seg i tillegg… Virker mer som et enormt rop om oppmerksomhet enn noe annet. 

Anonymkode: b1601...0b5

Ja, hva skjer med vidalill etter at hun fikk barn egentlig? 

Anonymkode: 12f87...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men ikke alle vet at magen (kanskje) endres for alltid etter fødsel. Det er flott at alle mager blir vist frem syntes jeg. 

Anonymkode: fab32...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rein, skjær misunnelse. Kort og greit. Det er alltid noen som blir krenka 🤮

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

SJALUSI. Og kun derfor. Hatt flat mage rett etter fødsel 2 ganger. Hoppet rett inn i jeans. Etter nummer 3 tok det 3 uker. 

Lettere ikke være sjalu på ei stor dvaskete dame viser magen etter fødsel da er det😍😍😍 kvinnekroppen er magisk😍😍😍😍🤣🙈 Når ei med flat mage viser bilde rett etter fødsel er det 👎👎 dårlig forbilde! Buhuuu osv.

Sjalusien lenge leve 🇳🇴😅

Anonymkode: 3d005...aed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke lov" faktisk. Hvilken lov er dette, og hvilken politimyndighet håndhever den? Det er da bare å legge ut bilder, så driter man i hva andre tenker om det. Det er jo ikke som at slike bilder legges ut for å få bekreftelse, hjerter, eller koseord fra mennesker man nesten ikke kjenner. 

Anonymkode: 1e60b...eee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

"Ikke lov" faktisk. Hvilken lov er dette, og hvilken politimyndighet håndhever den? Det er da bare å legge ut bilder, så driter man i hva andre tenker om det. Det er jo ikke som at slike bilder legges ut for å få bekreftelse, hjerter, eller koseord fra mennesker man nesten ikke kjenner. 

Anonymkode: 1e60b...eee

Det blir kritisert da… Er det noe man må tåle er det kritikk, men noen ganger er kritikken uberettiget og da er det greit å si fra. Da også. 

Anonymkode: 12f87...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm. Jeg prøvde nå. Har ikke skjedd noe ennå. Tror det er lov? Har ikke flat mage. Visste ikke at det ikke var lov. Hvorfor har ikke noen sagt det til meg? 😢😭

Anonymkode: 5bf5a...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...