Gå til innhold

Populære barn som IKKE er snille!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir irritert. Jeg har et barn som er litt forsiktig av seg. Er ikke den som skriker høyest og trenger seg inn i en gjeng.  H… er god mot alle , men får INGENTING igjen. Andre dytter h.. , erter og avtaler lek med hverandre over hodet på h.. ! Barnet mitt leker og snakker med andre  og er i humør så det er ikke det. Bare at h.. ikke driver med skit mot andre . Det er tydeligvis ikke kult og h.. er ikke spennende for de andre.  Alltid er h.. tredje valget.  Det kan skje at andre barn  spør Om å komme hit på besøk bare fordi vi bor nærme en av de kule som liker å plage andre. Da kan besøket forsvinne herfra ( uten min unge) og bort til den kule . Selv om det er her de er på besøk 🙄 jeg vet ikke hva man kan gjøre. Barnet mitt prøver å finne venner som er litt like men det finnes ingen i klassen som ikke er av de «røffe» og

frempå. Barnet mitt synes dette er leit sier h.. noen forslag til hva vi kan gjøre for å hjelpe?

Anonymkode: 288f8...582

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ikke ut som det beste klassemiljøet.
Hvor gammelt er barnet. Har han/hun noen fritidsaktiviteter? Kanskje en interesse kan være stedet å finne venner? 

Anonymkode: 6ec3b...56a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god lærepenge til livet dessverre, som er akkurat sånn. Alt er en kamp og en markedsplass. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette er så typisk blant både barn og voksne. Om å gjøre å være mest populær og resten krangler om å få danse nærmest bålet. Alle tenker på å redde seg selv, til tross for at det betyr at en tråkker på andre for å komme seg frem. Håper barnet ditt finner venner som er mer likesinnet, en blir bare nedtrykt av å være med slike som ikke eier empati.

Anonymkode: a631c...d97

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de førsteklassinger? Er det flere klasser på trinnet? Bytte klasse eventuelt? Hvis ikke, så må dere nok smøre dere med tålmodighet. Ikke sikkert det løsner før i tredje-fjerde klasse.

Anonymkode: d9663...06a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres ikke ut som det beste klassemiljøet.
Hvor gammelt er barnet. Har han/hun noen fritidsaktiviteter? Kanskje en interesse kan være stedet å finne venner? 

Anonymkode: 6ec3b...56a

Ts her: de går i 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amadeus89 skrev (1 time siden):

En god lærepenge til livet dessverre, som er akkurat sånn. Alt er en kamp og en markedsplass. 

Ja det er vel sånn men synes det er trist at man skal kjempe for å overleve . De e er jo barn😣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er de førsteklassinger? Er det flere klasser på trinnet? Bytte klasse eventuelt? Hvis ikke, så må dere nok smøre dere med tålmodighet. Ikke sikkert det løsner før i tredje-fjerde klasse.

Anonymkode: d9663...06a

4 klassinger. Alle guttene er sånn , men det går utover de litt mer såre. De som ikke hugger igjen på første😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han noen fritidsinteresser?

Det var gull verdt for barnet til en venn av meg som ikke trivdes i klassemiljøet, å ha en annen gruppe barn å være sammen med gjennom fritidsinteressen. 

Anonymkode: 792c3...843

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiktige barn er de som må ta støyten, dessverre. Du må nesten lære barnet ditt å bli mer «tøffere». Ikke ta igjen selvsagt, men tøff nok til at de forstår at han er ikke en fyr man kødder med. 

Jeg er en forsiktig, tilbaketrukken og sjenert person, men jeg kan også si ifra og sette grenser. Kan fint sette folk på plass, men sånn var jeg ikke som barn. Så det er enklere sagt enn gjort.

Anonymkode: eb0f7...2cb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har det alltid vært og vil fortsatt skje i voksenalder i jobblivet osv..Det beste du kan gjøre er å lære barnet å sette grenser og ha selvrespekt, ikke la barnet være en evig dørmatte. Ikke mer besøk av dem. 😊 

Ditt barn fortjener venner som viser respekt og kjærlighet. 

Anonymkode: 66554...1cf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn, og alle er gode i idrett, flinke på skolen og litt sjenerte og snille.. for å være helt ærlig så er snill ikke noe valuta i livet.. skulle ønske det ikke var sånn, men jeg ser at de barna/ungdommen som er høylytte og frekke i mye større grad kommer seg opp og frem! Mens mine barn står litt i utkanten å ser på så tar de «brautende» barna absolutt størst plass. Selvom jeg ikke tror noen egentlig liker de, så er de populære både blandt barn og voksne. Og hele barne/ungdomstiden kulminerer i en russetid der hierarkiet blir enda tydeligere. Så helt ærlig; det å være snill og grei er dessverre blitt noe som ikke akkurat gir deg noen fordeler i livet!  

Anonymkode: 56d52...253

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fasit hvordan det er. 

Jeg var og er fortsatt snill. Lot meg dessverre overkjøre og tråkke på i barndommen. Det er ikke slik nå i voksen alder. 

Det er heller ingen som tror jeg var det som barn/tenåring pga hvordan jeg Dr nå mtp jobb og status.

De som var bråkmaker som barn er fremdeles bråkmaker men de har ikke lenger overtaket i voksenverden. 

Anonymkode: 63dfb...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har tre barn, og alle er gode i idrett, flinke på skolen og litt sjenerte og snille.. for å være helt ærlig så er snill ikke noe valuta i livet.. skulle ønske det ikke var sånn, men jeg ser at de barna/ungdommen som er høylytte og frekke i mye større grad kommer seg opp og frem! Mens mine barn står litt i utkanten å ser på så tar de «brautende» barna absolutt størst plass. Selvom jeg ikke tror noen egentlig liker de, så er de populære både blandt barn og voksne. Og hele barne/ungdomstiden kulminerer i en russetid der hierarkiet blir enda tydeligere. Så helt ærlig; det å være snill og grei er dessverre blitt noe som ikke akkurat gir deg noen fordeler i livet!  

Anonymkode: 56d52...253

Om du regner "livet" som fra barneskole og ut russetida, så enig. Men heldigvis er vi veldig mange som var snille og greie gjennom barndommen som fikk det topp i studietida og voksenlivet. Vi fant hverandre, og vi fant miljøer og arbeidsplasser for våe egenskaper verdsettes. Og vi ser i sosiale medier at mange av de gamle dronningene og kongene fra den gang har falma og tapt seg 🤷‍♀️

Anonymkode: e9a52...06f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er sønnen min også, går i 2. klasse nå. Samtidig ser jeg også at han leker utrolig godt på tvers. Ok, er aldri førstevalget, men er samtidig også venn med alle, alle hilser og er godt likt selv om han ikke er populær. Så jeg tenker at det kommer til å gå seg til for jenta di også ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan i alle fall nekte barna å dra videre om de er på besøk hos dere. Er det dere de har avtale med så er du faktisk ansvarlig for de alle. De er bare barna. Lar du deg også overkjøre så er det kanskje ikke så rart at barnet ditt gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For barnets del. Snakk OPP(belønn) barnet ditt for den personligheten den faktisk har..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter er som din- alltid vært sånn. Vi måtte bytte til en liten privatskole før hun fant likesinnede… 

Trist at det å være snill er blitt en vanskelig og nesten dårlig egenskap. 
Men på sikt tror jeg det gir langt flere fordeler enn ulemper i livet. 
Takk og lov for de snille barna ❤️🙏

Anonymkode: a32c8...8ec

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...