AnonymBruker Skrevet 17. mai #1 Del Skrevet 17. mai Hvilke navn tror dere blir populære navn om 10 år? Som ikke er det nå. Anonymkode: db947...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 17. mai #2 Del Skrevet 17. mai Tror navn med mer konsonanter får oppsving igjen. Det har vært mange år med litt mye navn med vokaler, gjerne to etter hverandre. Emilie, Thea, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 18. mai #3 Del Skrevet 18. mai (endret) Enig i det med konsonantene, i alle fall over tid. Mulig vi trenger mer enn 10 år, for navnetrendene svinger ikke SÅ raskt. Kanskje blir det slutt på "alle jentenavn skal ende på -a-trenden", også. Jeg har troen på ganske korte navn, gjerne enkle å uttale på mange språk, og uten æ, ø eller å. Her er mine forslag: Line Linn Heidi Anne Elin Ellen Liv Ruth Ingrid Astrid Agnes Endret 18. mai av Ullvott 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #4 Del Skrevet 18. mai Jeg gjetter på Inger, Marie, Marit, Marte, Unni, Åse, Tone, Harald, Arvid, Tormod, Bjørn og Ole. Anonymkode: 58fc3...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #5 Del Skrevet 18. mai Jeg tror også det blir enklere og ikke så "jålete" navn, spesielt for guttene, og at flere vil ta i bruk nordiske navn igjen. Anonymkode: c1202...0bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #6 Del Skrevet 18. mai Jeg tror at trauste norske navn vil øke i popularitet i årene fremover. Søsteren min jobber i en barnehage i Bærum, og sier hun ser en tydelig utvikling i den retningen. Anonymkode: 7a520...675 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai #7 Del Skrevet 19. mai Ullvott skrev (På 18.5.2024 den 12.46): Enig i det med konsonantene, i alle fall over tid. Mulig vi trenger mer enn 10 år, for navnetrendene svinger ikke SÅ raskt. Kanskje blir det slutt på "alle jentenavn skal ende på -a-trenden", også. Jeg har troen på ganske korte navn, gjerne enkle å uttale på mange språk, og uten æ, ø eller å. Her er mine forslag: Line Linn Heidi Anne Elin Ellen Liv Ruth Ingrid Astrid Agnes Ingrid, Astrid og Agnes er jo allerede veldig populære. Astrid var på 12.plass i fjor, Ingrid 17.plass(8.plass i 2022, 7.plass i 2021 og 10.plass i 2020). Agnes 59.plass. Anonymkode: f4d12...df8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #8 Del Skrevet 21. mai Flere gamle, trauste norske navn kommer høyere på listene fremover, tror jeg. Synes barn nå oftere heter Eva, Trygve, Åse og lignende. Anonymkode: 574af...2c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #9 Del Skrevet 21. mai Jobber i skolen og ser heldigvis en tendens til at flere har tradisjonelle navn (Vemund, Haagen, Magnus, Henrik, Tage, Anders, Ingrid, Elise, Maria, Iver feks) Begynner å bli litt lei av Maximillian, Mirielle, Isabelle, Nathaniel, Matheo og Liam, må innrømme det Anonymkode: 61d46...d20 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå