Gå til innhold

Gammeldagse navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilke navn tror dere blir populære navn om 10 år? Som ikke er det nå.

Anonymkode: db947...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror navn med mer konsonanter får oppsving igjen. 

Det har vært mange år med litt mye navn med vokaler, gjerne to etter hverandre. Emilie, Thea, 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det med konsonantene, i alle fall over tid. Mulig vi trenger mer enn 10 år, for navnetrendene svinger ikke SÅ raskt. Kanskje blir det slutt på "alle jentenavn skal ende på -a-trenden", også. 

Jeg har troen på ganske korte navn, gjerne enkle å uttale på mange språk, og uten æ, ø eller å. Her er mine forslag: 

• Line 
  • Linn 
  • Heidi 
  • Anne 
  • Elin 
  • Ellen 
  • Liv 
  • Ruth 
  • Ingrid 
  • Astrid 
  • Agnes 
Endret av Ullvott
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjetter på Inger, Marie, Marit, Marte, Unni, Åse, Tone, Harald, Arvid, Tormod, Bjørn og Ole. 

Anonymkode: 58fc3...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror også det blir enklere og ikke så "jålete" navn, spesielt for guttene, og at flere vil ta i bruk nordiske navn igjen.

Anonymkode: c1202...0bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror at trauste norske navn vil øke i popularitet i årene fremover. Søsteren min jobber i en barnehage i Bærum, og sier hun ser en tydelig utvikling i den retningen. 

Anonymkode: 7a520...675

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ullvott skrev (På 18.5.2024 den 12.46):

Enig i det med konsonantene, i alle fall over tid. Mulig vi trenger mer enn 10 år, for navnetrendene svinger ikke SÅ raskt. Kanskje blir det slutt på "alle jentenavn skal ende på -a-trenden", også. 

Jeg har troen på ganske korte navn, gjerne enkle å uttale på mange språk, og uten æ, ø eller å. Her er mine forslag: 

• Line 
  • Linn 
  • Heidi 
  • Anne 
  • Elin 
  • Ellen 
  • Liv 
  • Ruth 
  • Ingrid 
  • Astrid 
  • Agnes 

Ingrid, Astrid og Agnes er jo allerede veldig populære. Astrid var på 12.plass i fjor, Ingrid 17.plass(8.plass i 2022, 7.plass i 2021 og 10.plass i 2020). Agnes 59.plass. 

Anonymkode: f4d12...df8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere gamle, trauste norske navn kommer høyere på listene fremover, tror jeg. Synes barn nå oftere heter Eva, Trygve, Åse og lignende. 

Anonymkode: 574af...2c8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber i skolen og ser heldigvis en tendens til at flere har tradisjonelle navn (Vemund, Haagen, Magnus, Henrik, Tage, Anders, Ingrid, Elise, Maria, Iver feks)

Begynner å bli litt lei av Maximillian, Mirielle, Isabelle, Nathaniel, Matheo og Liam, må innrømme det

Anonymkode: 61d46...d20

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...