Gå til innhold

Den flotte dama mi har blitt veldig tykk - og jeg tenner ikke på det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da hadde han kanskje ikke reagert heller og skrevet innlegget 🤦‍♀️

Anonymkode: a8b47...cde

Det vet vi ingenting om, noen menn tenner på undervektige kvinner, min erfaring er at menn som har et tenningsmønster som utelukkende bygger på vekta, ofte kan være såpass «endimensjonal» at hun skal helst være undervektig og er hun litt over normal Mister de tenning. Det er ikke lenge siden en kvinne skrev her inne at hun hadde vært normal vektig lenge, men så ble hun særdeles undervektig og kjæresten skrøt uhemmet av hvor sexy hun var blitt. Hun skrev at dette gjorde henne ukomfortabel, fordi hun skjønte at det var sykelig og ikke sunt..  

Anonymkode: 4a938...718

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har det vært 6 sider med diskusjon her. Er det fortsatt bitre kvinner her som mener TS skal synes overvekt er greit bare fordi de selv ikke ser bra ut? Hvorfor skal samfunnet synes usunne mennesker er like bra som de som klarer å ta vare på seg selv? 

Anonymkode: c714f...f53

Wow.. bare.. wow.. dette hatet og fettfobiet har ingen ende.. hvordan kan du si det om en gruppe menneske? «Hvorfor skal samfunnet synes ulike mennesker er like bra»..? - fordi alle mennesker er til syvende og sist like mye verdt?! Det betyr ikke at alle tenner seksuelt på det samme, men å dra det så langt som du gjør i kommentaren her, er samme retorikk som gjorde at nazismen fikk så stor oppslutning og massedrap av jøder ble stuerent. 
 

Ikke alle klarer å «ta like bra vare på seg selv». For mange er overspising samme mekanisme som alkoholisme, rusmisbruk, eller andre type spiseforstyrrelser, (bulimi og anoreksi) - Også har du de som sliter med spilleavhengighet, eller kanskje de er avhengig av sosiale media, eller arbeidsnarkomane? - er dette mennesker som samfunnet skal stemple som «mindre bra» enn alle andre? 
 

Retorikken din er direkte avskyelig. 

Anonymkode: 4a938...718

  • Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (På 17.5.2024 den 22.43):

Jeg la på meg pga dietten til mannen: vi spiste samme mat og hadde samme snop tilgjengelig. Han har mye høyere forbrenning enn meg, så det at han var avhengig av å ha godteri tilgjengelig overalt, alltid, fungerte ikke for meg. Er ofte noe slikt som gjør at damer eller menn legger på seg. Noen ganger er altså EGNE vaner problemet.

Ble du tvangsforet, med ei trakt? 

Anonymkode: ddea8...83b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ble du tvangsforet, med ei trakt? 

Anonymkode: ddea8...83b

😂😂😂😂.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ble du tvangsforet, med ei trakt? 

Anonymkode: ddea8...83b

Ja, for det er den eneste måten man kan legge på seg på. Når noen vil ha hamburgere til middag, så spiser folk vanligvis en hel - de fleste kaster ikke resten selv om de kanskje blir litt ubehagelig mette. Når det står godteri fremme og man går forbi det mange ganger daglig, kan man ende opp med å ta ett, men så blir det mange til slutt. Man kan bare rett og slett spise helt annen mat enn før, og ikke innse hvor mange kalorier man faktisk spiser. 

Noen folk klarer å kontrollere seg fint ift mat, andre gjør ikke, og i de tilfellene er det beste å bare ikke ha maten tilgjengelig, og i alle fall ikke synlig hele tiden.

Mannen er god til å kontrollere sitt matinntak, jeg er god på å få meg selv til å trene. Ingen er overvektige mtp mengde fett. Hvis partneren sier st de har et problem med å kontrollere matinntak, og man velger å ikke høre på det så ER man en del av grunnen til at de legger på seg.

Endret av katties
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan folk lære seg å lese i tråden før de kommer med dumme spm? Ja, dett var et dumt spm, det har blitt skrevet MANGE ganger

Anonymkode: a8b47...cde

Står det på tråden hvor mye hu har gått opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nonish91 skrev (33 minutter siden):

Står det på tråden hvor mye hu har gått opp? 

Ja, ts skriver det på side 1. Tyve kilo. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts. 
jeg er kvinne og jeg forstår deg godt! Jeg forsøkte lenge å få min eks-samboer til å miste vekt da han gradvis ble tjukkere og tjukkere. Med dette ble det også latskap, slapphet og tretthet. Han ville ikke endre vanene sine og han var vel 35 kg overvektig da jeg bestemte meg for å gå; Vekten var ikke alene faktor men jeg er an aktiv og energisk kvinne som mistet hele vårt fellesskap i tillegg pga dette. 

Jeg var brutalt ærlig også med min eks samboer om at jeg vil gå fra en partner om de ikke ivaretar egen helse og blir tjukk. Jeg syntes det er ekkelt og uhyre sjeldent er det pga "gener"  men pga kosthold. Brutal ærlighet, vi spiser for mye. Så enkelt er det.

Jeg er slettes ikke noe sylfide, jeg sliter selv med 4-5 kilo som jeg aldri får bort, men jeg er trent, aktiv og er sunn og frisk. min nåværende kjæreste er ærlig på at han var usikker om jeg var for han, iom at han egentlig foretrekker litt slankere damer. Men nå elsker han kroppen min: jeg vet at om jeg ikke ivaretar min egen kropp, tar vare på meg selv og hadde blitt tjukk og lat så hadde han gått fra meg. Og det er da vitterlig en ærlig sak.

Så jeg tenker at du fint kan være ærlig med henne. Men forslå å støtte for eksempel kostholdsendring. 

Lykke til!

Anonymkode: 5bafa...b79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ligger hos deg, ikke henne. 

Selv har jeg blitt dobbel størrelse i løpet av mitt forhold på 15år, men gubben tennes av meg heldigvis for han foretrekker kvinner med noe å ta i (til en viss grense selvsagt). Hadde han sagt noe om vekta mi hadde det vært over på sekundet. 

Tror du må skifte fokus, hun er jo fremdeles den samme kvinnen du forelsket deg i? Eller var det hovedsakelig kroppen du likte? Finn på noe nye ting sammen seksuelt, som f eks leketøy, kanskje det vil hjelpe? Er vel verdt et forsøk i allefall.

Siden hun maser om sex, så er hun i allefall komfortabel med seg selv, og vil nok neppe tenke seg om 2 ganger før hun dumper deg hvis du tar opp vekta hennes som hovedproblem. 

Som sagt, problemet er hos deg, ikke henne. 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2024 den 16.38):

Ser at dette er et sårt punkt for deg, siden du går rett i forsvar. Og håper at damen til TS skal dumpe han. 

Du får det til å høres ut som at det er TS som er problemet her, når det egentlig handler om at man tiltrekkes av ulike ting ved et menneske. Tenningsmønster er ikke alltid noe man kan påvirke eller endre, og seksuell tiltrekking i et forhold er noe av det viktigste som eksisterer.

Overvekt kan faktisk ikke sammenlignes med andre tilstander som kreft, amputering etc - som noen i tråden her har nevnt. Jeg kunne fortsatt fint ha vært sammen med en partner, hvis partneren ble både syk, grå i håret, rynkete etc. Men ikke overvektig. Jeg klarer bare ikke å bli tent av overvektige, heller ikke de som er så tynne at man kan se ribbeina på de.

Anonymkode: e7fb8...8a5

Du mener at overvekt ikke kan sammenlignes med noe annet, men det er ikke en universal sannhet. 
 

Kjæresten til ts virket jo å være fornøyd med hvordan hun ser ut, så da burde det jo vært null stress. Skal det så lite til før man slutter å tenne på en person man elsker, kan man jo faktisk gå inn for å endre sine verdier og videre sitt tenningsmønster, om man faktisk ønsker å fortsette å være i forhold med vedkommende.

Anonymkode: dba97...958

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener at overvekt ikke kan sammenlignes med noe annet, men det er ikke en universal sannhet. 
 

Kjæresten til ts virket jo å være fornøyd med hvordan hun ser ut, så da burde det jo vært null stress. Skal det så lite til før man slutter å tenne på en person man elsker, kan man jo faktisk gå inn for å endre sine verdier og videre sitt tenningsmønster, om man faktisk ønsker å fortsette å være i forhold med vedkommende.

Anonymkode: dba97...958

Ja ikke sant. Homofile kan bare endre seg til å tenne på det motsatte kjønn. Må bare endre sine verdier til det som står i bibelen, etterfulgt av tenningsmønster. Heterofile kvinner som hater menn kan endre seg til å tenne på kvinner. Menn burde slutte å tenne på unge damer og heller tenne på 50+år gamle damer.  Er så enkelt så. Sitter i hode og handler om verdier. 🙄

Endret av AnonymBruger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kjære ts. 
jeg er kvinne og jeg forstår deg godt! Jeg forsøkte lenge å få min eks-samboer til å miste vekt da han gradvis ble tjukkere og tjukkere. Med dette ble det også latskap, slapphet og tretthet. Han ville ikke endre vanene sine og han var vel 35 kg overvektig da jeg bestemte meg for å gå; Vekten var ikke alene faktor men jeg er an aktiv og energisk kvinne som mistet hele vårt fellesskap i tillegg pga dette. 

Jeg var brutalt ærlig også med min eks samboer om at jeg vil gå fra en partner om de ikke ivaretar egen helse og blir tjukk. Jeg syntes det er ekkelt og uhyre sjeldent er det pga "gener"  men pga kosthold. Brutal ærlighet, vi spiser for mye. Så enkelt er det.

Jeg er slettes ikke noe sylfide, jeg sliter selv med 4-5 kilo som jeg aldri får bort, men jeg er trent, aktiv og er sunn og frisk. min nåværende kjæreste er ærlig på at han var usikker om jeg var for han, iom at han egentlig foretrekker litt slankere damer. Men nå elsker han kroppen min: jeg vet at om jeg ikke ivaretar min egen kropp, tar vare på meg selv og hadde blitt tjukk og lat så hadde han gått fra meg. Og det er da vitterlig en ærlig sak.

Så jeg tenker at du fint kan være ærlig med henne. Men forslå å støtte for eksempel kostholdsendring. 

Lykke til!

Anonymkode: 5bafa...b79

Jeg tror du har rett i at latskap er et stort problem i mange forhold. Både at man slutter å pynte seg for hverandre, men kanskje enda mer at man ikke gjør jobben som trengs for å holde et samliv ved like. Man er for eksempel veldig lat om man ikke orker å kjøpe et kort ved anledninger, eller alltid sitter for seg selv med egne ting, når man har tid sammen. Jeg er ikke imot at man skal ta vare på egen helse, men jeg mener at det er forskjell på å klandre egen sårbar sexualitet på andres utseende. Man kan ønske at partneren er normalt velstelt tar vare på sin fysiske og psykiske helse, men også akseptere at han kanskje ikke vil ha sexpack, selv om han hadde det for 10 år siden. Og i perioder av livet vil han ikke være sitt optimale selv. Det kan være alt fra stress, sykdom og familiære problemer, og det at alle har rett til å forlate et forhold uten annen grunn enn at «det fungerte ikke» betyr ikke at man må holde ut eller fikse folk. Snarere det motsatte. Alle har sine grenser for hva de føler kan jobbes med og ikke. Jeg hadde nok blitt om min partner hadde lagt på seg 20 kg, men om han var deprimert eller ikke hadde noe å bidra med over tid, og ikke intim hadde jeg nok gått. 
 

ts vet hvor mye partneren veier, så de har snakket om det. Det er opp til partneren om hun vil gjøre noe med det eller ikke. Og om TS opplever at dette ødelegger hans libido, tror jeg de begge må revurdere hvilke verdier og ønsker de prioriterer i en partner. 
 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å plutselig huske at jeg har ei venninne som ble dumpa pga hun gikk opp i vekt. Jeg var da kjempetynn (BMI 17,3), og trodde fortsatt jeg var for stor. Hun var smålubben, men jeg tenkte at hun var så utrolig pen, morsom, smart, hyggelig - bare helt utrolig bra person! Tydeligvis ikke bra nok for typen da...

Typen er en kjempesmarting, men hadde en eller annen hang-up angående vekt fordi han selv hadde vært feit en gang, og tolererte ikke dette hos andre. 

Hun tok det ikke bra, men i lengden er det bedre at han heller fant seg noen andre, for folk fortjener ikke å føle at hvis de legger på seg så er de plutselig ikke sexy eller bra nok for typen. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da hadde han kanskje ikke reagert heller og skrevet innlegget 🤦‍♀️

Anonymkode: a8b47...cde

Det er jo ikke sikkert, hans preferanse kan jo være godt innenfor/under normalvekt. Og selv om hun har lagt på seg 20 kg, så betyr ikke det nødvendig at TS trenger at hun går ned 20 kg for å bli seksuelt tiltrukket av henne igjen, kanskje han syns hun er sexy og tiltrekkende dersom hun går ned 12 kg? Det er så mange antakelser i denne tråden, som kommer ut fra intet. Det eneste vi vet er at dama hans har gått opp 20 kg og han er ikke lenger seksuelt tiltrukket av henne. Vi vet IKKE hvor mange kg overvektig hun er, og vi vet IKKE hvor mange kg hun bør gå ned for at han skal få tilbake den seksuelle lysten. 

Anonymkode: 7e9e3...763

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruger skrev (14 minutter siden):

Ja ikke sant. Homofile kan bare endre seg til å tenne på det motsatte kjønn. Må bare endre sine verdier til det som står i bibelen, etterfulgt av tenningsmønster. Heterofile kvinner som hater menn kan endre seg til å tenne på kvinner. Menn burde slutte å tenne på unge damer og heller tenne på 50+år gamle damer.  Er så enkelt så. Sitter i hode og handler om verdier. 🙄

Man burde absolutt ikke gå inn i forhold med mennesker basert på «verdier» og ikke hvilken legning man har. Det vil som regel ende med at alle involverte blir såret. Om man har preferanser som er tidsspesifikke og for eksempel tenner på noen innenfor en alder av 20-25, bør man være ærlig om at dette ikke er et langvarig forhold, da man ikke vil kunne tilby et seksuelt forhold utover noen få år. Om man har sære preferanser, er det noe man burde opplyse om tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Helene1982 said:

Om man har sære preferanser, er det noe man burde opplyse om tidlig. 

Enig. 

Jeg tenker forøvrig at oppegående damer bør skjønne at menn flest tenner lite eller mindre på overvekt/uhelse/økt vekt. Det er ikke noe man burde trenge å opplyse om. 

Å ha en preferanse for overvektige kvinner er en sær preferanse. Ts har kanskje ikke opplyst dama om at han ikke tilhører disse særingene. Og det burde i grunn ikke vært nødvendig heller. Men det er vel kanskje påtide. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillemus85 skrev (1 time siden):

Problemet ligger hos deg, ikke henne. 

Selv har jeg blitt dobbel størrelse i løpet av mitt forhold på 15år, men gubben tennes av meg heldigvis for han foretrekker kvinner med noe å ta i (til en viss grense selvsagt). Hadde han sagt noe om vekta mi hadde det vært over på sekundet. 

Tror du må skifte fokus, hun er jo fremdeles den samme kvinnen du forelsket deg i? Eller var det hovedsakelig kroppen du likte? Finn på noe nye ting sammen seksuelt, som f eks leketøy, kanskje det vil hjelpe? Er vel verdt et forsøk i allefall.

Siden hun maser om sex, så er hun i allefall komfortabel med seg selv, og vil nok neppe tenke seg om 2 ganger før hun dumper deg hvis du tar opp vekta hennes som hovedproblem. 

Som sagt, problemet er hos deg, ikke henne. 

Problemet ligger hos henne også..ikke bra å gå opp så mye. Er fullt lov å tenne på forskjellige ting. Du sier selv at gubben din tenner på kvinner med litt ekstra, og andre menn tenner ikke på det. Skjerpings.

Anonymkode: a8b47...cde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruger skrev (9 minutter siden):

Enig. 

Jeg tenker forøvrig at oppegående damer bør skjønne at menn flest tenner lite eller mindre på overvekt/uhelse/økt vekt. Det er ikke noe man burde trenge å opplyse om. 

Å ha en preferanse for overvektige kvinner er en sær preferanse. Ts har kanskje ikke opplyst dama om at han ikke tilhører disse særingene. Og det burde i grunn ikke vært nødvendig heller. Men det er vel kanskje påtide. 

Jeg tror ikke de fleste kvinner heller tenner på at menn som får litt mage og litt tynnere hår etterhvert. Jeg oppfatter spørsmålet fra TS, som at han vil jobbe med samlivet, men om han ikke vil det, bør han gå videre. Det er ikke en fasit på hvor lenge eller hva man bør finne seg i i et forhold. Jeg ønsker meg jo ikke at mannen min blir en rullestolbruker eller mister hørselen, slik at vi ikke kan høre musikk sammen lenger, og jeg kan ikke love at jeg vil bli uansett hva livet bringer. Jeg forstår at følelsen av at partneren ikke prøver er relevant enten det gjelder psykisk eller fysisk helse. I gen har en garanti for god helse, men historikk og vaner kan gi oss en pekepinn. Med preferanse mener jeg at den som har en kink må si ifra, ikke den som er happy med «vanlig» sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet ligger hos henne også..ikke bra å gå opp så mye. Er fullt lov å tenne på forskjellige ting. Du sier selv at gubben din tenner på kvinner med litt ekstra, og andre menn tenner ikke på det. Skjerpings.

Anonymkode: a8b47...cde

Hva hun gjør med sin kropp er da hennes valg, ingen andres. Så nei, det at han ikke lenger tennes av henne ligger kun hos han. Hun er ikke pliktet til å opprettholde vekten/fasaden sin for noen utenom seg selv. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruger skrev (5 timer siden):

Enig. 

Jeg tenker forøvrig at oppegående damer bør skjønne at menn flest tenner lite eller mindre på overvekt/uhelse/økt vekt. Det er ikke noe man burde trenge å opplyse om. 

Å ha en preferanse for overvektige kvinner er en sær preferanse. Ts har kanskje ikke opplyst dama om at han ikke tilhører disse særingene. Og det burde i grunn ikke vært nødvendig heller. Men det er vel kanskje påtide. 

De fleste kvinner tenner heller ikke på overvekt og ølvom hos menn. Likevel er det utrolig mange menn som legger seg ut etter fylte 30, og synes selv de ser smashing ut.

Anonymkode: a69db...e5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...