Gå til innhold

Den flotte dama mi har blitt veldig tykk - og jeg tenner ikke på det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gentleman59
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei alle sammen,

Jeg skriver her fordi jeg har et problem i forholdet mitt som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal håndtere. Jeg er en mann i midten av 40-årene, og jeg har vært sammen med kjæresten min i flere år. Vi har alltid hatt et godt forhold og en god kjemi, men de siste årene har ting endret seg.

Kjæresten min har gått opp en del i vekt, og jeg merker at jeg ikke lenger er like tiltrukket av henne som jeg var før. Hun maser ofte om sex, men jeg sliter med å tenne på henne slik ting er nå. Jeg føler meg dårlig for å ha det slik, men jeg har alltid vært mest tiltrukket av slanke kvinner.

Jeg vil understreke at jeg er glad i henne og bryr meg mye om henne. Hun er en fantastisk person på mange måter, og jeg vil ikke såre henne. Men jeg vet heller ikke hvordan jeg skal håndtere situasjonen. Jeg vil gjerne høre fra andre som kanskje har vært i lignende situasjoner eller som har gode råd.

Hvordan kan jeg ta opp dette temaet med henne på en respektfull måte? Finnes det noen måter vi kan jobbe med dette sammen uten at hun føler seg kritisert eller avvist? Jeg vil gjerne finne en løsning som fungerer for oss begge, og jeg setter stor pris på alle innspill.

Takk for at dere tar dere tid til å lese og svare.

Anonymkode: 0269b...6a9

TS,

Kun én ting å gjøre: Snakk i klart språk: Fortell henne det du skriver: At du er glad i henne, bryr deg om henne, men at hennes forsømmelse av seg selv medfører at du ikke lenger er tiltrukket av henne. Det har ingen hensikt å ikke snakke i klart språk.  Tenner hun deg ikke lenger - så si det til henne. Så enkelt. 

Men; vær forberedt på å måtte forlate henne efter du har vært tydelig, 

At hun og  hennes venninner vil dømme deg -  vil meget sannsynlig skje. Dette kan du glatt overse - ingen av disse er verd din oppmerksomhet. 

Det er flottere kvinner der ute en en kvinne som ikke tar vare på seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gentleman59 skrev (5 minutter siden):

TS,

Kun én ting å gjøre: Snakk i klart språk: Fortell henne det du skriver: At du er glad i henne, bryr deg om henne, men at hennes forsømmelse av seg selv medfører at du ikke lenger er tiltrukket av henne. Det har ingen hensikt å ikke snakke i klart språk.  Tenner hun deg ikke lenger - så si det til henne. Så enkelt. 

Men; vær forberedt på å måtte forlate henne efter du har vært tydelig, 

At hun og  hennes venninner vil dømme deg -  vil meget sannsynlig skje. Dette kan du glatt overse - ingen av disse er verd din oppmerksomhet. 

Det er flottere kvinner der ute en en kvinne som ikke tar vare på seg selv. 

Jeg mener at dette er et klassisk KG «dump partneren» svar. Jeg mener ikke at alle forhold bør overleve, men TS spør her om hvordan redde forholdet. Jeg er likevel enig i konklusjonen din om at de bør vurdere å gå videre. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde nok dumpet deg. Rett og slett fordi jeg nå nærmer meg 40, og ser hvordan utseendet endrer seg hos både meg og mennesker jeg kjenner. Hår blir grått og gjerne tynnere, man får pigmentflekker/aldersflekker man får flere rynker og det er også helt vanlig å gå opp noen kilo med alderen og så videre. Altså; utseendet endrer seg. Så om mannen min elsket meg så lite at jeg risikerte at han mistet lysten på meg pga endringer i utseendet, hadde det ikke vært verdt å være i forhold med han. 

Anonymkode: dba97...958

Ja, utseendet endrer seg selvsagt med alderen. Jeg har også fått flere rynker etter at jeg passerte 40. Men vekten er fremdeles den samme. Og den klarer jeg å holde, da jeg innser at jeg ikke kan spise de samme mengdene som i mine yngre dager.

Tyve kilo er veldig mye å legge på seg, og mange legger også på seg i ansiktet. Og det endrer utseendet betraktelig. Jeg syns overhodet ikke det er overfladisk at ts har problemer med å tenne på samboeren sin. Preferanser og tenningsmønster er ikke noe man styrer selv.

Jeg syns faktisk at man kan forvente at man gjør en innsats for å se ok ut for partneren sin. Uansett alder. Snakker selvsagt ikke om sykdom ol. Det er noe helt annet. 

  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg syns dette hørtes veldig trist ut. At noe så ubetydelig skal få deg til å ikke tenne på han og at han ikke engang liker deg med kort hår. Selvsagt har man sine preferanser; man kan like best at partneren har langt hår og man kan like best at partneren barberer seg. Men om man virkelig elsker hverandre så burde jo ikke utseendet gjøre at man ikke lengre liker eller tenner på partneren. Da er det iallfall ikke snakk om ekstremt betinget kjærlighet.

Anonymkode: dba97...958

Du skjønte poenget.

Vi elsker hverandre, jeg kan omformulere: jeg liker ikke at han har skjegg selv om jeg liker han, han liker ikke at jeg har kort hår, selv om han liker meg. Vi liker og elsker hverandre. Poenget her var at det er lov å ha preferanser. Jeg tar mindre initiativ når han har skjegg, men jeg elsker han likevel. 

Anonymkode: 37c37...f13

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig. Det kan gå dårlig eller det kan gå bra, men skal du virkelig fortsette i et forhold der du ikke tenner på partneren din? Enten det eller så får du gå fra henne. Jeg hadde satt pris på ærlighet, selv om det sikkert hadde vært sårende i øyeblikket. Heller det enn at du hadde dumpa meg og gitt meg en annen forklaring på hvorfor. Det kan jo hende hun EGENTLIG plages av vektoppgangen. Og det kan også hende hun driter i det, og da er dere dessverre ikke en god match.

Jeg syns ikke det er overfladisk. Hun har lagt på seg 20 (!!) kg, og man kan ikke noe for hva man tenner og ikke tenner på. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drue skrev (1 time siden):

 

Jeg syns ikke det er overfladisk. Hun har lagt på seg 20 (!!) kg, og man kan ikke noe for hva man tenner og ikke tenner på. 

Hvorfor sier du at du synes det ikke er overfladisk? Hvordan definerer du overfladisk egentlig? 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hailly

At ts ikke klarer å tenne på sin middelaldrene dame som har gått opp i vekt synes jeg er ganske shallow. Eller så har du et psykt spesifikt tenningsmønster. Det går ikke på sikt, for kropper forandrer seg mye fra førtiåra av. 

Kanskje du bør gjøre det slutt og bare ligge med damer som får deg til å komme? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg la på meg etter flere behandlinger pga sykdom, sluttet mannen å tenne på meg. Jeg hadde behov for sex, men han ville ikke. Til slutt fant jeg noen som elsket de ekstra kiloene mine, og elsker dem fortsatt.

Og mannen har vært alene i mange år nå - leter fortsatt etter en slank dame

Just sayin’, TS. Håper dama dumper deg

Anonymkode: a9e36...5e1

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ta henne med på tur og endre maten dere spiser og la vær å spise så mye godteri. Bruke mer kcal enn dere tar inn sånn at dere begge går ned i vekt enn å fortelle det på en stygg måte?!  

Anonymkode: 618ba...def

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da jeg la på meg etter flere behandlinger pga sykdom, sluttet mannen å tenne på meg. Jeg hadde behov for sex, men han ville ikke. Til slutt fant jeg noen som elsket de ekstra kiloene mine, og elsker dem fortsatt.

Og mannen har vært alene i mange år nå - leter fortsatt etter en slank dame

Just sayin’, TS. Håper dama dumper deg

Anonymkode: a9e36...5e1

Siden du er på den andre siden her, (Ja jeg leser at du har en sykdom som gjør at du går opp i vekt og det blir noe annet) i samme situasjon som min kjæreste der du ikke hadde sykdom. Hadde du syntes det var ok om din partner gikk opp 20 kg der ansiktet spesielt og magen ble slik at du nesten ikke kjente han igjen, og du selv var slank og tok vare på deg selv for helsen sin del og hans del?

Skulle det bli slutt mellom oss er det hun som får dumpe meg, jeg er glad i henne, men sliter med sex da jeg ikke tenner på overvekt som endrer utseende dessverre, men hun har så mange andre kvaliteter jeg bryr meg om. Når det er sagt kan jeg legge til at vi har et godt samliv, men dette er blitt et problem for meg å ha sex, når hun ønsker mye sex.

Anonymkode: 0269b...6a9

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig vis er det slik at mange av oss menn kan tenne på damer uansett vekt. 

En annen sak er at man kan bli bekymret for kjærestens helse, over tid. 

 

Anonymkode: 85513...6a9

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hun er likegyldig og gjør ikke noe med det lengre. Hun trente mye før når vi var yngre, men har sluttet med det nå. 

Anonymkode: 0269b...6a9

Hvorfor har hun sluttet å trene? :) Hva pleide treningen å gi henne, får hun ikke det samme utav det nå lenger?

Anonymkode: 40103...8b3

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dama di ikke blir sur men forstår hvorfor du sier dette til henne, og at du ikke gjør det for å være kjip.

Elsker hun deg snur hun om på livet sitt og slanker seg.

Jeg trodde faktisk at de fleste damer ønsket å være slanke?

 

Anonymkode: d7810...59d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei alle sammen,

Jeg skriver her fordi jeg har et problem i forholdet mitt som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal håndtere. Jeg er en mann i midten av 40-årene, og jeg har vært sammen med kjæresten min i flere år. Vi har alltid hatt et godt forhold og en god kjemi, men de siste årene har ting endret seg.

Kjæresten min har gått opp en del i vekt, og jeg merker at jeg ikke lenger er like tiltrukket av henne som jeg var før. Hun maser ofte om sex, men jeg sliter med å tenne på henne slik ting er nå. Jeg føler meg dårlig for å ha det slik, men jeg har alltid vært mest tiltrukket av slanke kvinner.

Jeg vil understreke at jeg er glad i henne og bryr meg mye om henne. Hun er en fantastisk person på mange måter, og jeg vil ikke såre henne. Men jeg vet heller ikke hvordan jeg skal håndtere situasjonen. Jeg vil gjerne høre fra andre som kanskje har vært i lignende situasjoner eller som har gode råd.

Hvordan kan jeg ta opp dette temaet med henne på en respektfull måte? Finnes det noen måter vi kan jobbe med dette sammen uten at hun føler seg kritisert eller avvist? Jeg vil gjerne finne en løsning som fungerer for oss begge, og jeg setter stor pris på alle innspill.

Takk for at dere tar dere tid til å lese og svare.

Anonymkode: 0269b...6a9

Om du tar det opp så er det vel umulig å ikke såre henne. Er dere aktive? Kanskje du kunne ta iniativet til å være mer aktiv å få henne med? Lage sunnere middager osv? 

Anonymkode: de754...775

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sleit med spiseforstyrrelser og begynte å stresse med vekt hele tiden, gjorde min mann noe fantastisk.

Han sa vi skal spise det samme, gå på tur sammen, trene sammen, føle oss fornøyde med egen kropp sammen.

Han sa han liker heler en frisk og rund meg enn en tynn og syk dame. 
 

Ja, hun har fått noen ekstra kilo, uansett hvordan du vil ta det opp med henne vil hun bli lei seg. Så det jeg tenker er best er å være ærlig, si jeg elsker deg, men du har gått opp noen kilo som gjør ting litt vanskelig for meg seksuelt. Hva om dere starter å gå turer hver kveld sammen? Endre litt kosthold sammen?

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Så lenge det ikke er sykdom eller bivirkninger av viktige medisiner som er grunnen til at hun har lagt på seg 20 kg, så skal du si til henne at du ønsker at hun skal gå ned i vekt, og si at du tente mer på henne da hun var tynnere.

Hvis du sier at du ønsker at hun skal slanke seg fordi du er redd for hennes helse, så kan hun si at hun har sjekket kolesterol og blodtrykk og alt hos fastlegen og alle prøver var tipp topp, og at fastlegen sa at det ikke var skadelig å være 20 kg overvektig, og da vil hun fortsette å ønske sex som du ikke klarer å gi henne. Riv av plasteret i full fart og si at du tennte mer på henne før, og at du savner den deilige kroppen hun hadde for 20 Kilo siden.

Kanskje dere kan trene eller lage sunn mat sammen?

 

Anonymkode: d7810...59d

Hadde noen sagt dette til meg når jeg var noen kilo tyngre så hadde ikke jeg klart å være med personen igjen. Jeg hadde blitt enda mer usikker enn det jeg allerede var. Uansett om jeg gikk ned. Da hadde det ikke hjulpet om personen trente ilag med meg eller lagde sunn mat sammen med meg. 

Anonymkode: de754...775

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da jeg la på meg etter flere behandlinger pga sykdom, sluttet mannen å tenne på meg. Jeg hadde behov for sex, men han ville ikke. Til slutt fant jeg noen som elsket de ekstra kiloene mine, og elsker dem fortsatt.

Og mannen har vært alene i mange år nå - leter fortsatt etter en slank dame

Just sayin’, TS. Håper dama dumper deg

Anonymkode: a9e36...5e1

Ser at dette er et sårt punkt for deg, siden du går rett i forsvar. Og håper at damen til TS skal dumpe han. 

Du får det til å høres ut som at det er TS som er problemet her, når det egentlig handler om at man tiltrekkes av ulike ting ved et menneske. Tenningsmønster er ikke alltid noe man kan påvirke eller endre, og seksuell tiltrekking i et forhold er noe av det viktigste som eksisterer.

Overvekt kan faktisk ikke sammenlignes med andre tilstander som kreft, amputering etc - som noen i tråden her har nevnt. Jeg kunne fortsatt fint ha vært sammen med en partner, hvis partneren ble både syk, grå i håret, rynkete etc. Men ikke overvektig. Jeg klarer bare ikke å bli tent av overvektige, heller ikke de som er så tynne at man kan se ribbeina på de.

Anonymkode: e7fb8...8a5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hadde noen sagt dette til meg når jeg var noen kilo tyngre så hadde ikke jeg klart å være med personen igjen. Jeg hadde blitt enda mer usikker enn det jeg allerede var. Uansett om jeg gikk ned. Da hadde det ikke hjulpet om personen trente ilag med meg eller lagde sunn mat sammen med meg. 

Anonymkode: de754...775

Jeg er enig med denne. Hvis jeg var dama di, TS, og du sa du ikke tente på meg lenger pga vekt. Godt mulig jeg hadde gjort det jeg kunne for å gå ned de kiloene, men hadde nok slitt med å være trygg på deg igjen noensinne, selvom jeg hadde klart å bli slank og trent igjen. Men folk er selvsagt forskjellige.

En annen ting du skal tenke litt på er at statistisk er det veldig vanskelig å få bort alle de 20 kiloene igjen og bli der over tid. Ikke umulig, men mye mer krevende enn å vedlikeholde vekten/formen som du har gjort. Så om du sier du ikke tenner på henne, hun slanker seg noen kilo, men så går opp igjen eller ikke går nok ned til at du syns hun er digg - hva gjør du da? Og hvordan er da for henne å fortsette å leve med deg, når hun har lyst på sex, men vet at du ikke tenner på henne?

 

Anonymkode: 03977...368

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Må du spare meg for for tøvprat. Jeg respektererer henne og aksepterer henne for den hun er. Jeg synes ikke det er overfladisk når man går opp 20 kg. Jeg synes det er en forskjell på å være trent, normal og overvektig. Hun er nå overvektig, som jeg dessverre ikke tenner på seksuelt. 

Anonymkode: 0269b...6a9

Jeg står for det jeg skriver. Du respekterer henne like mye som folk respekterer fluen i suppen. Hun fortjener bedre!! Jeg synes absolutt du skal dumpe henne sånn at hun får mulighet til å finne seg noen bedre.  Vinn vinnsitusjon siden du da har mulighet til å finne noen i "din liga " 

Anonymkode: d8954...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

En annen ting du skal tenke litt på er at statistisk er det veldig vanskelig å få bort alle de 20 kiloene igjen og bli der over tid. Ikke umulig, men mye mer krevende enn å vedlikeholde vekten/formen som du har gjort. Så om du sier du ikke tenner på henne, hun slanker seg noen kilo, men så går opp igjen eller ikke går nok ned til at du syns hun er digg - hva gjør du da? Og hvordan er da for henne å fortsette å leve med deg, når hun har lyst på sex, men vet at du ikke tenner på henne?

Nei det er vanskelig jeg forstår det. Jeg kan fint klare meg uten sex bare så det er sagt, men jeg må være tent for å ha sex. Men det virker som det veldig forskjellige svar her, noen mener man fint kan si det, andre at det blir kritikk som ødelegger for henne. Veldig vanskelig dette.

Anonymkode: 0269b...6a9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...