AnonymBruker Skrevet 22. mai #81 Del Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er ikke Ts her, men når det gjelder de siste spørsmålene dine, så kan det være utfordrende når en person allerede har drukket noe. Har opplevd aggressive utfall ved å stille slike spørsmål her dessverre. Men forøvrig veldig enig med deg. Har sett folk bli veldig drøye og innta mengder som betyr en promille hvor de fleste ville vært død, og det er ubehagelig å bevitne. Har selv brukt mye energi på å justere egne grenser tidligere, og når jeg har disse «reglene» for meg selv, så blir det til slutt en vane som gjør overskridelser lett å unngå. Men holder meg unna disse menneskene som har drøye overskridelser som sin vane. Anonymkode: 7278e...13b Ja, det er utfordrende og også derfor jeg spurte TS om hvordan det eventuelt ville blitt taklet. Det kan være et vanskelig spørsmål å få når man er på druen, og derfor en fordel å ha tenkt gjennom på forhånd. Jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde taklet det på en konstruktiv måte den gangen jeg var ung og dum. Verken i fylla eller i edru tilstand. Da hadde jeg nok gått rett i forsvar, og blitt demonstrativ og furten. Men det kan også ha å gjøre med hvordan det kunne blitt sagt på den tiden. I fylla: på den tiden hadde det nok vært en mer direkte konfrontasjon som "nå må du ta deg en pause og drikke mer vann" i motsetning til hvordan jeg ville tatt det opp i dag dersom noen rundt meg hadde vært litt for fulle. Da hadde jeg nok kjørt mer på "nei, jeg trenger visst litt mer vann, jeg. Skal du også ha litt?" eller "nei, skal vi gå ut en tur og få oss litt frisk luft?" for å "kjøle" ned den det gjelder. Da er vi også tilbake til den følelsen av å måtte "passe på" de rundt deg. I edru tilstand: på den tiden ville en slik tilbakemelding føltes som en utrolig urettferdig kritikk, og jeg hadde nok hatt store problemer med å ta det til meg. I hvert fall hvis jeg følte at det kun gikk på meg. Jeg har aldri fått noen tilbakemelding på hvordan jeg har oppført meg, men er ikke stolt av hvordan jeg oppførte meg på den tiden (selv om jeg ikke har gjort noe galt). Det er bare en versjon av meg selv som jeg ikke ønsker å ha noe med å gjøre og har tatt avstand til. En av grunnene til at jeg svarer her er at jeg føler meg veldig igjen i flere av tingene TS skriver, og kanskje spesielt dette med at "andre var også fulle" eller "noen var fullere enn meg". Jeg har dessverre ingen gode forslag på hvordan "fylle-meg" skulle fått en god og konstruktiv tilbakemelding i edru tilstand om hvordan jeg burde oppføre meg eller endre meg. Forslag mottas med takk! (Selv om jeg ikke blir full på den måten nå) Anonymkode: 47e0d...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #82 Del Skrevet 23. mai Har ei venninne som blir full hver eneste gang. Har endt med ambulanse 2 ganger. Sluttet etterhvert å drikke med henne da hun har ingen kontroll, og følte at vi måtte passe på hu hver gang. Orket det ikke mer… ødela stemninga Anonymkode: c5883...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå