AnonymBruker Skrevet 18. mai #41 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sluttet å invitere de som alltid gikk tidlig hjem. Da ble det mer avslappet stemning. Anonymkode: 7139a...cf6 Jeg blir alltid til siste slutt 💃 Anonymkode: 3e092...ce4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #42 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men, hvilke settinger er det fri flyt da? Og hvordan drikker de andre? De blir vel sikkert fulle de også ? Anonymkode: b888a...555 Tja, der det er åpen bar tenker jeg fri flyt. Også kvelder der aller har med en flaske og to, i tillegg til at det kommer en dunk og to på bordet som noen vil bli kvitt. Har flere venninner som drikker og drikker, men de blir ikke fulle. I tillegg drikker de saktere. Jeg drikker ofte fort, og kan glemme vann, prøver å fylle på med vann også for å roe ned. Anonymkode: 3e092...ce4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #43 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg unngår festing og alkohol med de som alltid blir slitsomme og ufordragelige i fylla. Drar gjerne litt tidligere for å slippe å ta følge med dem på veien hjem. Jeg har uheldigvis vært den fulle et par ganger selv, men jeg blir ikke spesielt utagerende. Priser meg alltid lykkelig når "den fulle" har bestemt seg for å ikke drikke. Godt valg. Anonymkode: 1a302...43e Ofte jeg tenker å gå edru, for det er å foretrekke til tider, og kan da bli mast på at jeg mååå jo være med å drikke litt, prøver å forklare at jeg blir dritabrita, men blir ofte overtalt lell. Anonymkode: 3e092...ce4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #44 Del Skrevet 18. mai Hailly skrev (3 timer siden): Det er ganske egoistisk å drikke seg drita på vinkveld eller middag. At du oppfører deg som en tosk er en ting, men at du kan være trigger er en annen. Mange er oppvokst med svært dårlige opplevelser med rusa omsorgspersoner. Når du ikke forstår hvor ekskluderende du er, må du ekskluderes. Det er trist at du tenker at dette handler om deg. Det var et utrolig trist svar. Og korttenkt og lite reflektert fremstår du også. Dette er mitt problem, selvsagt ser jeg det fra min side. Så får dere som sliter med at andre drikker på alkoholarrangement lage en egen tråd om det. Som nevnt, oppvokst med svært dårlig opplevelser rundt alkohol, og i min personlighet fikk jeg dette utfallet, har personer i nære relasjoner som har det andre utfallet du sikter til, der det kan tære på negativt. Anonymkode: 3e092...ce4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hailly Skrevet 18. mai #45 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var et utrolig trist svar. Og korttenkt og lite reflektert fremstår du også. Dette er mitt problem, selvsagt ser jeg det fra min side. Så får dere som sliter med at andre drikker på alkoholarrangement lage en egen tråd om det. Som nevnt, oppvokst med svært dårlig opplevelser rundt alkohol, og i min personlighet fikk jeg dette utfallet, har personer i nære relasjoner som har det andre utfallet du sikter til, der det kan tære på negativt. Anonymkode: 3e092...ce4 Du går rett i strupen på meg når jeg sier det direkte til deg at ditt alkoholbruk kan være skadelig for vennene dine. Snart sitter du alene og drikker på deg blackout. Du er en bingedrinker - det er en slags alkoholisme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #46 Del Skrevet 18. mai Hailly skrev (7 minutter siden): Du går rett i strupen på meg når jeg sier det direkte til deg at ditt alkoholbruk kan være skadelig for vennene dine. Snart sitter du alene og drikker på deg blackout. Du er en bingedrinker - det er en slags alkoholisme. Aldeles ikke. Jeg sier at det er flere perspektiver, så absolutt , men det var mitt jeg trengte råd på. Det er skadelig for meg å bli ekskludert og stengt ute også. Derfor jeg tar opp problemstillingen på et forum der det er mange ulike meninger, som ditt, men det var du som la opp til denne tonen med måten du skrev ditt innlegg på. Anonymkode: 3e092...ce4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hailly Skrevet 18. mai #47 Del Skrevet 18. mai (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Aldeles ikke. Jeg sier at det er flere perspektiver, så absolutt , men det var mitt jeg trengte råd på. Det er skadelig for meg å bli ekskludert og stengt ute også. Derfor jeg tar opp problemstillingen på et forum der det er mange ulike meninger, som ditt, men det var du som la opp til denne tonen med måten du skrev ditt innlegg på. Anonymkode: 3e092...ce4 Men du vet også at det jeg sier er sant? Endret 18. mai av Hailly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #48 Del Skrevet 18. mai På fest er det meste greit, men er du en type som alltid ødelegger andres moro fordi du blir overstadig beruset så hadde jeg ikke invitert deg. Jeg liker ikke å være barnevakt for voksene mennesker. Har jeg ungefri så vil jeg ikke passe på andre, spesielt ikke når det er gjentagende. Et uhell innimellom helt helt innafor. Vinkvelder med hu der som alltid blir fullere enn oss andre og som tar over hele vinkvelden, nei takk. Anonymkode: 038cc...b15 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #49 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Eg tenker ikke at jeg er slitsomt dersom jeg er masete på jente kveld der alle snakker om løst og fast. Syns ikke det er plagsom om noen blir for fulle nei, syntes igrunn det bare er gøy så lenge de ikke er ufin. Anonymkode: 3e092...ce4 Vi har en sånn venninne. Hun merker ikke selv at hun etterhvert blir høylydt og monopoliserer hele praten. Vi er der for å snakke sammen, ikke for å høre på henne. Hun har det morsommere og morsommere, vi andre får det kjedeligere og kjedeligere. Hun blir sjelden invitert lenger. Anonymkode: ab84f...28e 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #50 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Aldeles ikke. Jeg sier at det er flere perspektiver, så absolutt , men det var mitt jeg trengte råd på. Det er skadelig for meg å bli ekskludert og stengt ute også. Derfor jeg tar opp problemstillingen på et forum der det er mange ulike meninger, som ditt, men det var du som la opp til denne tonen med måten du skrev ditt innlegg på. Anonymkode: 3e092...ce4 Du vil liksom ikke innse at det er et problem? «Ja, jeg ser at det er et problem, men..» er ikke å innse at du snart sitter alene og det er kun du som kan gjøre noe med det. At noen synes den dritfulle vennen er gøy hjelper ikke deg, når dine venner ikke synes det. Anonymkode: 11e35...051 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #51 Del Skrevet 18. mai 28 minutter siden, AnonymBruker said: Aldeles ikke. Jeg sier at det er flere perspektiver, så absolutt , men det var mitt jeg trengte råd på. Det er skadelig for meg å bli ekskludert og stengt ute også. Derfor jeg tar opp problemstillingen på et forum der det er mange ulike meninger, som ditt, men det var du som la opp til denne tonen med måten du skrev ditt innlegg på. Anonymkode: 3e092...ce4 Hva er det du ber om råd til da? Det du spør om i HI er: 13 hours ago, AnonymBruker said: I de fleste grupper mennesker er at alltid noen som blir for full, skikkelig drita, er dette en person du unnlater å invitere til slutt? Eller er dette lite plagsomt? (...) Anonymkode: 3e092...ce4 Og flere svarer deg at "ja, det er plagsomt", og noen svarer at de har dårlige erfaringer med andres rusbruk og orker ikke fyll. Du får jo svar på det du spør om, men det virker som du blir veldig fornærmet over svarene. Anonymkode: 349ef...75d 2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #52 Del Skrevet 18. mai Vi har ett bekjent par som er veldig åpne for å komme hvis vi inviterer. Feks kunne vi invitert på reker og litt vin men problemet er at dette paret blir så vanvittig dritings. De er passert 50 begge to, veldig trivelige men den måten å drikke på er bare ikke for oss. Jeg har vert på fest med de, da har det vert flere tilstede og da går det greit men som pardate, nei takk. Anonymkode: 0abc6...e80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #53 Del Skrevet 18. mai Hailly skrev (46 minutter siden): Men du vet du også at det jeg sier er sant? Nei, du skrev et veldig dårlig innlegg. Budskapet ditt er nok at jeg burde ta hensyn til de som blir trigget, og derfor burde kontrollere bedre, det skjønner jeg ved å være reflektert. At jeg ikke har reflektert over at det kan trigge andre, DET skal jeg ta til meg og ta mer hensyn til. Måten du skriver det første innlegget på er veldig negativt ladd som legger opp til at jeg går i forsvar, i stedet for å svare vennlig som jeg har gjort i flere andre innlegg der folk har vert høflige i svaret sitt. Anonymkode: 3e092...ce4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #54 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du vil liksom ikke innse at det er et problem? «Ja, jeg ser at det er et problem, men..» er ikke å innse at du snart sitter alene og det er kun du som kan gjøre noe med det. At noen synes den dritfulle vennen er gøy hjelper ikke deg, når dine venner ikke synes det. Anonymkode: 11e35...051 Jeg sier at jeg ser det er et problem i flere innlegg? Det innlegget jeg forsvarer meg i er det som er et angrep, ikke et råd. Anonymkode: 3e092...ce4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #55 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva er det du ber om råd til da? Det du spør om i HI er: Og flere svarer deg at "ja, det er plagsomt", og noen svarer at de har dårlige erfaringer med andres rusbruk og orker ikke fyll. Du får jo svar på det du spør om, men det virker som du blir veldig fornærmet over svarene. Anonymkode: 349ef...75d Har svart skikkelig på alle som har komt med relevante meninger der det ikke er personangrep. Det innlegget som jeg kverulerer på er det innlegget med mange bastante meninger og frekke stikk. Jeg skjønner at det er et problem til tider, men jeg ønsker alikevell en diskusjon, dette er jo et diskusjonsforum, rundt problematikken og ulike syn på den:) Anonymkode: 3e092...ce4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #56 Del Skrevet 18. mai 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har svart skikkelig på alle som har komt med relevante meninger der det ikke er personangrep. Det innlegget som jeg kverulerer på er det innlegget med mange bastante meninger og frekke stikk. Jeg skjønner at det er et problem til tider, men jeg ønsker alikevell en diskusjon, dette er jo et diskusjonsforum, rundt problematikken og ulike syn på den:) Anonymkode: 3e092...ce4 Du sier du vil ha råd - uten å spesifisere hva du ber om råd til. Du skriver bl.a. at du ikke ser drikkingen din som et problem. Du sier du vil ha diskusjon - men skriver: Quote Så får dere som sliter med at andre drikker på alkoholarrangement lage en egen tråd om det. Med dette avviser du alle innspill fra de som misliker overstadig drikking. Da lurer jeg på hvorfor denne tråden ble startet. Anonymkode: 349ef...75d 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hailly Skrevet 18. mai #57 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, du skrev et veldig dårlig innlegg. Budskapet ditt er nok at jeg burde ta hensyn til de som blir trigget, og derfor burde kontrollere bedre, det skjønner jeg ved å være reflektert. At jeg ikke har reflektert over at det kan trigge andre, DET skal jeg ta til meg og ta mer hensyn til. Måten du skriver det første innlegget på er veldig negativt ladd som legger opp til at jeg går i forsvar, i stedet for å svare vennlig som jeg har gjort i flere andre innlegg der folk har vert høflige i svaret sitt. Anonymkode: 3e092...ce4 Om jeg fikk deg til å tenke over at din oppførsel kan være skadelig for andre var det jo bra at jeg skreiv som jeg gjorde. Folk flest drikker ikke for å ruse seg eller for å bli full. De mister heller ikke kontrollen. Du ruser deg på alkohol. Dine venner kan reagere med å bli pinlig berørt over deg. Eller at du lager en slitsom kveld der de vil bare slappe av. Eller du trigger de som blir utrygge av fulle folk. Hvis rusen er viktigst for deg må du finne folk som drikker mye slik som deg, drikke alene eller bare slutte. For du er alkis. Det kan du gå å skrive på speilet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #58 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): I de fleste grupper mennesker er at alltid noen som blir for full, skikkelig drita, er dette en person du unnlater å invitere til slutt? Eller er dette lite plagsomt? Jeg er den fulle vennen og er kjempestolt de gangene jeg drikker med måte, og setter faktisk pris på at andre blir drita, og finner det heller ikke plagsomt. Men 9 av 10 ganger er det jo jeg som drikker uten evne til å stoppe. Jeg frykter at dette kanskje er grunnen til at jeg blir ekskludert fra vinkvelder og andre sosiale arrangementer der alkohol er involvert. Det er jo veldig trist å bli stent ute. Aner ikke om dette er grunnen, men antar jo kanskje det. For ordens skyld, gjør ingenting, men blir jo masete og høylytt selvsagt 🙈 Anonymkode: 3e092...ce4 Vi unnlot invitere de som alltid ble overstadig, de som ikke skjønner selv hvor mye de ødelegger festen ved å alltid bli overstadig. Det handler ikke bare om at de ble masete og slitsomme, men de dempet andre sin fest fordi vi følte noen måtte passe på disse personene. I tillegg så ønsket vi ikke være med å legge til rette for ett skadelig alkoholforbruk, rett å slett fordi vi brydde oss om personene, og så at de ikke hadde kontroll på alkoholforbruk... AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ikke uenig i det, men er det ikke da bedre å si ifra? Anonymkode: 3e092...ce4 Men du VET jo at du alltid er den som blir for full, er det virkelig nødvendig at noen sier det rett ut da? Må det gå så langt at du blir ekskludert og får tilsnakk før du tar ett tak i din egen oppførsel? Hvorfor kan du ikke ta ett grep FØR det, når du selv er klar over problemet? Anonymkode: 5e759...9ec 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #59 Del Skrevet 18. mai Min bestevenn er som deg. Ødelegger kvelden min 90 % av gangene siden jeg da må passe på henne. Er lei. Så forstår dine venner. Anonymkode: c1cc4...70b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #60 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): I de fleste grupper mennesker er at alltid noen som blir for full, skikkelig drita, er dette en person du unnlater å invitere til slutt? Eller er dette lite plagsomt? Jeg er den fulle vennen og er kjempestolt de gangene jeg drikker med måte, og setter faktisk pris på at andre blir drita, og finner det heller ikke plagsomt. Men 9 av 10 ganger er det jo jeg som drikker uten evne til å stoppe. Jeg frykter at dette kanskje er grunnen til at jeg blir ekskludert fra vinkvelder og andre sosiale arrangementer der alkohol er involvert. Det er jo veldig trist å bli stent ute. Aner ikke om dette er grunnen, men antar jo kanskje det. For ordens skyld, gjør ingenting, men blir jo masete og høylytt selvsagt 🙈 Anonymkode: 3e092...ce4 Det er godt mulig. Hadde en venninne som alltid ble full, klarte aldri å begrense seg, laget veldig mye drama og man følte seg som en barnevakt. Personen eide ikke filter å fornærmet ganske mange. Er ikke noe gøy med vi kvelder nå hun alltid ble sørpe dritings kranglet og spydde. Anonymkode: 16058...d1c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå