GrønnNellik68 Skrevet 17. mai #41 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, i toget. Ble litt irritert i dag da ek forelder i skolen dukket opp med et stort ukrainsk flagg for å gå i toget med. Flagget var faktisk større enn det norske flagget vi skulle bære. Jeg sa ingenting fordi det ikke er politisk korrekt, men synes det blir helt feil. Det er Norges nasjonaldag, ikke Ukrainas. Jeg er selv fra et annet land, men det hadde ikke falt meg inn å ta med hjemlandets flagg i toget på Norges nasjonaldag. Hva synes dere? Anonymkode: f8320...29d Enig med du. Dette er vårt lands nasjonal dag. Det er snart eneste som er vårt igjen. Så respektløst med utenlandske flagg da. De kan feire sine egne nasjonal dager. 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #42 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, samenes nasjonaldag er 6 februar. Anonymkode: 19c80...8ef Så det samiske er ikke "norsk nok" heller? Anonymkode: c332c...4ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #43 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt enig. Prøv å heng opp et annet flagg på 4 Juli i USA, da skal du ser på rabalder. Anonymkode: 19c80...8ef Vi bor ikke i USA, så ser ikke helt koblingen. Anonymkode: c332c...4ee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #44 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så det samiske er ikke "norsk nok" heller? Anonymkode: c332c...4ee Når norsk ikke er samisk nok, så går det ikke andre veien heller. Og jeg er kvart same, vet veldig godt hvordan det er hær i Finnmark. Anonymkode: 19c80...8ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 17. mai #45 Del Skrevet 17. mai Jeg ser ikke problemet så lenge det ikke er politiske flagg eller andre flagg med bakomliggende meninger. Hva er det som gjør at et annet landsflagg betyr noe negativt i feiringen av den norske grunnloven? Jeg ser det som solidarisk at f.eks Ukraina velger å flagge denne dagen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #46 Del Skrevet 17. mai Det er det norske, samiske og FNs flagg som er akseptabelt i dag. Dette i følge lederen av 17.mai-komiteen i Oslo. Anonymkode: 1739a...583 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #47 Del Skrevet 17. mai GrønnNellik68 skrev (3 minutter siden): Enig med du. Dette er vårt lands nasjonal dag. Det er snart eneste som er vårt igjen. Så respektløst med utenlandske flagg da. De kan feire sine egne nasjonal dager. Hvordan føles krenkingen du føler da? Fortell! Glade barn, men "feil" flagg og du blir krenka? Anonymkode: c332c...4ee 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 17. mai #48 Del Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan føles krenkingen du føler da? Fortell! Glade barn, men "feil" flagg og du blir krenka? Anonymkode: c332c...4ee skriv med nick så skal vi diskutere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 17. mai #49 Del Skrevet 17. mai Olive_North skrev (1 minutt siden): Jeg ser ikke problemet så lenge det ikke er politiske flagg eller andre flagg med bakomliggende meninger. Hva er det som gjør at et annet landsflagg betyr noe negativt i feiringen av den norske grunnloven? Jeg ser det som solidarisk at f.eks Ukraina velger å flagge denne dagen. Ja de kan jo bruke norske flagg da. Lurer på hva slags reaksjon man hadde fått hvis vi møtte opp med norske flagg på den ukrainske nasjonal dagen i Ukraina? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #50 Del Skrevet 17. mai Nei, det er ikke bare deg, og det vet du jo. Det er jo andre som mener det samme som deg. Anonymkode: a13ae...ac0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 17. mai #51 Del Skrevet 17. mai Olive_North skrev (2 minutter siden): Jeg ser ikke problemet så lenge det ikke er politiske flagg eller andre flagg med bakomliggende meninger. Hva er det som gjør at et annet landsflagg betyr noe negativt i feiringen av den norske grunnloven? Jeg ser det som solidarisk at f.eks Ukraina velger å flagge denne dagen. Litt av problemet er at det kan skape konflikter, hvis for eks noen kom med palestinsk flagg, og så noen med et israelsk flagg, eller noen med et ukrainsk og noen med et russisk flagg. Da misstenker jeg det fort kunne blitt en litt ugen stemning for å si det pent. Ellers har ikke så sterke meninger om saken. Men synes det ville være finere om folk med utenlandsk bakgrunn kunne stille i sitt lands nasjonaldrakter. Det ville være veldig fint og verdig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trallalala Skrevet 17. mai #52 Del Skrevet 17. mai 4 minutter siden, GrønnNellik68 said: Ja de kan jo bruke norske flagg da. Lurer på hva slags reaksjon man hadde fått hvis vi møtte opp med norske flagg på den ukrainske nasjonal dagen i Ukraina? Så fordi andre land eventuelt har idiotiske reglar/haldningar, så skal vi også ha det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #53 Del Skrevet 17. mai Jeg tar sjeldent med flagg ut da det er så pes å drasse rundt på, men jeg har brukt det norske flagget da. Kunne også ha brukt prideflagget siden det er den internasjonale dagen mot homofobi, bifobi og transfobi. Synes også det er stas å se det samiske flagget ute i dag. Men om noen ønsker andre flagg, tenker jeg det bare gjenspeiler en liten del av mangfoldet der ute og jeg går ikke akkurat rundt og er redd for at det blir flere danske flagg enn norske på 17. mai uansett så dersom folk ønsker å vise frem hvor de som deltar i tog har tilhørighet i tillegg til Norge, synes jeg bare det er hyggelig ☺️ Og jeg er selv utlending, selv om jeg kun bruker det norske flagget. Anonymkode: 38645...50a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #54 Del Skrevet 17. mai GrønnNellik68 skrev (14 minutter siden): Ja de kan jo bruke norske flagg da. Lurer på hva slags reaksjon man hadde fått hvis vi møtte opp med norske flagg på den ukrainske nasjonal dagen i Ukraina? Eller med russiske flagg. Det finnes mange russere i Norge som er imot krigen, så da er det jo greit før dem å flagge med sitt hjemlands flagg for å vise at de støtter Ukraina? Blir jo helt absurd. Særlig når det utenlandske flagget er større enn den norske. Anonymkode: f8320...29d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #55 Del Skrevet 17. mai Trallalala skrev (1 time siden): Syns Anne høyrest ut som ein egoistisk drittunge om ho blir sur for at ho må dele dagen sin med andre, det er berre 365 dagar i året og millionar av folk, vi må dele. Anne deler sin dag med alle, hun. Alle får være med å feire, men det er hun som feires. Hun som flagges for. Har noen andre bursdag, så flagges det jammen for dem også, men de feirer ikke sammen med alle. Hun deler med alle som har bursdag, bryllupsdag osv. Annes feiring byr på taler, musikk og tog, masse flagging og hipp, hipp hurra for alle i landet som ønsker å delta. Anne er verken egoistisk, drittunge eller sur. I morgen er det noen andre som feires. Hvordan de feirer, får være opp til dem. De flagger kanskje for seg selv, andre flagger for dem? De flagger ikke for noen som ikke skal feires. Hvilket flagg de ønsker å bli feira med, er opp til dem selv. Annes flagg er det norske flagget. Så vi deler. Alle deler. Jeg deler min bursdag 3. mars med alle andre som har bursdag 3. mars. Vi feirer separat , på den måten vi ønsker. Kanskje flagges det norske flagget, kanskje det danske eller iranske. Men flagget passer den som feires. Alle født 8. mars deler feiring med alle som feirer kvinnedagen. 1. mai, det samme. 24. desember, jammen da også. Og alle, alle andre dager. Anonymkode: eb9f5...d1e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #56 Del Skrevet 17. mai Kjetil E skrev (14 minutter siden): Litt av problemet er at det kan skape konflikter, hvis for eks noen kom med palestinsk flagg, og så noen med et israelsk flagg, eller noen med et ukrainsk og noen med et russisk flagg. Da misstenker jeg det fort kunne blitt en litt ugen stemning for å si det pent. Ellers har ikke så sterke meninger om saken. Men synes det ville være finere om folk med utenlandsk bakgrunn kunne stille i sitt lands nasjonaldrakter. Det ville være veldig fint og verdig. Nettopp. Hadde noen kommet i toget med russisk eller belarussisk flagg, ville det ha blitt store reaksjoner. Det handler om politikk. Anonymkode: f8320...29d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai #57 Del Skrevet 17. mai Trallalala skrev (12 minutter siden): Så fordi andre land eventuelt har idiotiske reglar/haldningar, så skal vi også ha det? Eller de respekterer tradisjoner og feiringer. Anonymkode: eb9f5...d1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 17. mai #58 Del Skrevet 17. mai Enig med ts. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 17. mai #59 Del Skrevet 17. mai Fågelen skrev (1 minutt siden): Det betyr ikke det. Det betyr, det bor folk fra Zimbabwe i Norge og vi krever også å bli sett på deres nasjonal dag.vi krever også at våre språk og kultur skal synes og ta plass på deres nasjonaldag. Det betyr at Norge ikke lenger er Norge. Og det er det mer enn nok av de andre dagene av året. De som ikke kan feire med det norske flagget på Norges nasjonaldag, trenger ikke ta del i den. Vi feirer Norge denne dagen. Godt at du sitter med fasiten....🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 17. mai #60 Del Skrevet 17. mai GrønnNellik68 skrev (21 minutter siden): Ja de kan jo bruke norske flagg da. Lurer på hva slags reaksjon man hadde fått hvis vi møtte opp med norske flagg på den ukrainske nasjonal dagen i Ukraina? Spiller det noen rolle hvordan folk reagerer i andre land? Feirer vi ikke vår frihet, mangfoldighet og vårt demokrati? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå