Amantha Skrevet 22. mai 2024 #141 Del Skrevet 22. mai 2024 Må ingen av dem som svarer i tråden komme der hvor de må snu på hver krone. 200kr her og 200kr der og 200kr der og 400kr til noe annet. Er 1000kr det. Bare småpenger det, sant? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 22. mai 2024 #142 Del Skrevet 22. mai 2024 Amantha skrev (1 time siden): Må ingen av dem som svarer i tråden komme der hvor de må snu på hver krone. 200kr her og 200kr der og 200kr der og 400kr til noe annet. Er 1000kr det. Bare småpenger det, sant? For noen er det visst småpenger. Ser ut som de liker å skryte av det også. Men det er mye for andre. Uansett normal høflighet å ta opp kortet eller vippse uten å bli bedt om det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 22. mai 2024 #143 Del Skrevet 22. mai 2024 NiceOrNothing skrev (1 time siden): Tenker at folk som er kritiske til å dele på utgifter i en bli kjent fase, er nettopp sånne som utnytter andre , å ikke betaler selv . Fins massevis av snyltere, av begge kjønn . Også den unnskyldningen at de glemmer å betale tilbake. Den tror jeg ikke på. Tror du de hadde satt pris på folk som "glemte" å betale tilbake til dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 22. mai 2024 #144 Del Skrevet 22. mai 2024 Sannhetsøkende skrev (14 minutter siden): Også den unnskyldningen at de glemmer å betale tilbake. Den tror jeg ikke på. Tror du de hadde satt pris på folk som "glemte" å betale tilbake til dem? Neppe. Er nok de som klager høyest den dagen det skjer dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #145 Del Skrevet 23. mai 2024 Sannhetsøkende skrev (12 timer siden): Småpenger for deg kanskje. Såklart ts bør la være å trekke kortet, men en oppegående person tar frem kortet uten å bli spurt om det når den andre betalte sist. Og for mannen TS dater. Når det er snakk om 200 kroner så husker jeg helt ærlig ikke hvem som trakk kortet sist, det er mindre en det jeg bruker på lunsj og kaffe gjennom en vanlig arbeidsdag. Hadde vi spist middag for 2000 ville jeg nok registrert det i større grad, og insistert på å betale neste middag. Anonymkode: eb0df...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #146 Del Skrevet 23. mai 2024 Amantha skrev (9 timer siden): Må ingen av dem som svarer i tråden komme der hvor de må snu på hver krone. 200kr her og 200kr der og 200kr der og 400kr til noe annet. Er 1000kr det. Bare småpenger det, sant? Trekker jeg kortet på 200 er det glemt, også de neste 200. Men på date 3-4 ville jeg kanskje merket meg at daten alltid tok et steg bak - derfor mitt tips til TS om å ikke være så rask frem med kortet neste gang. Kanskje han er grisk, da er det bare å gå videre. Men kanskje det bare ikke har slått han da det for han er snakk om lommerusk, og han ikke er vant med vippsing frem og tilbake. Virker som at dere som har lite automatisk tenker at vi skal forstå hvordan dere tenker. Og at dere ikke er villig til å forstå hvordan en som ikke ser på dette som en stor sum tenker? Anonymkode: eb0df...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #147 Del Skrevet 23. mai 2024 De fleste har 0 tro på at forholdet holder. De går ut i fra at forholdet kommer til å ryke, og ikke ut i fra at det kommer til å vare. Derfor blir man så gnien og tviholder på "mine" og "dine" penger. Saken er at når man tenker slik, så går alt dårlig, fordi man i underbevisstheten allerede har bestemt hvilken vei forholdet skal gå. Men dette forstår jo selvsagt ikke den vanlige mannen i gata. Anonymkode: ae9d0...f3a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #148 Del Skrevet 23. mai 2024 BobbySocks skrev (På 20.5.2024 den 15.27): La du til at dama til da hadde betalt slt? Høres ut som gutta på vedlikehold burde fortsette å være single ja 😄 Anonymkode: f49ef...efb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #149 Del Skrevet 23. mai 2024 @Thanos når jeg sier til han, vipser du tilbake, så tenker jeg det er en klar beskjed. Feminismen har ikke noe med det å gjøre. Men jeg tenker jeg er likestilt med han ja. Jeg tenker ikke at jeg fortjener å bli spandert på. Men jeg fikk ikke pengene tilbake altså. Anonymkode: 31692...358 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 23. mai 2024 #150 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): @Thanos når jeg sier til han, vipser du tilbake, så tenker jeg det er en klar beskjed. Feminismen har ikke noe med det å gjøre. Men jeg tenker jeg er likestilt med han ja. Jeg tenker ikke at jeg fortjener å bli spandert på. Men jeg fikk ikke pengene tilbake altså. Anonymkode: 31692...358 Da spørs det hvorvidt det er et mønster med fyren. Opplever du dette gang på gang? Vil han aldri betale eller spleise på noenting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #151 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): @Thanos når jeg sier til han, vipser du tilbake, så tenker jeg det er en klar beskjed. Feminismen har ikke noe med det å gjøre. Men jeg tenker jeg er likestilt med han ja. Jeg tenker ikke at jeg fortjener å bli spandert på. Men jeg fikk ikke pengene tilbake altså. Anonymkode: 31692...358 Ikke at jeg er en stor fan av vippsing for småbeløp. Men når jeg for eksempel har kjøpt en felles gave så sender jeg da vippskrav. Om jeg sier "vippser du meg 500?", så vil en god del glemme det, og da har du stresset med å purre. Anonymkode: eb0df...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amantha Skrevet 23. mai 2024 #152 Del Skrevet 23. mai 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Trekker jeg kortet på 200 er det glemt, også de neste 200. Virker som at dere som har lite automatisk tenker at vi skal forstå hvordan dere tenker. Og at dere ikke er villig til å forstå hvordan en som ikke ser på dette som en stor sum tenker? Anonymkode: eb0df...159 Hvorfor antar du at jeg har lite med penger? Jeg tenker alltid på hvor mye jeg bruker, selv om jeg har en haug millioner i fond. Derfor jeg har penger. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #153 Del Skrevet 23. mai 2024 Thanos skrev (3 timer siden): Da spørs det hvorvidt det er et mønster med fyren. Opplever du dette gang på gang? Vil han aldri betale eller spleise på noenting? Thanos, I hi leser du at dette handlet om dating. Altså å bli kjent med en person. Når man drar ut på date så ønsker man å bli kjent. Det er ikke alltid like lett, fordi folk vil gjerne vise seg fra sin beste side. Man kan gå utifra at man ikke ser de ekte sidene ved en person før minst 6 mnd har gått. Men når man fra første stund ikke vil dele 50% en gang kan man kansje gå utifra at det er et kjennetegn ved personen. Som noen sier, rike folk ser kansje ikke poenget i å dele små summer. Men da mangler de forståelse for verdien av penger. Folk flest er ikke miliardærer. Jeg greier meg sånn akkurat og tjener godt over gjennomsnittet i norge. Anonymkode: 31692...358 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 23. mai 2024 #154 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 6.55): Skal jeg mase da? jeg sa at han kunne vipse meg. Men jeg gidder ikke å mase om det. Anonymkode: 31692...358 Send krav om du føler for at du vil ha penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 23. mai 2024 #155 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Og for mannen TS dater. Når det er snakk om 200 kroner så husker jeg helt ærlig ikke hvem som trakk kortet sist, det er mindre en det jeg bruker på lunsj og kaffe gjennom en vanlig arbeidsdag. Hadde vi spist middag for 2000 ville jeg nok registrert det i større grad, og insistert på å betale neste middag. Anonymkode: eb0df...159 Du er glad i å gjenta deg selv. Vi har fått ned oss at du ikke merker småbeløp forsvinne fra kontoen. Bare synd empatien ikke er like stor som kontoen din AnonymBruker skrev (12 timer siden): Trekker jeg kortet på 200 er det glemt, også de neste 200. Men på date 3-4 ville jeg kanskje merket meg at daten alltid tok et steg bak - derfor mitt tips til TS om å ikke være så rask frem med kortet neste gang. Kanskje han er grisk, da er det bare å gå videre. Men kanskje det bare ikke har slått han da det for han er snakk om lommerusk, og han ikke er vant med vippsing frem og tilbake. Virker som at dere som har lite automatisk tenker at vi skal forstå hvordan dere tenker. Og at dere ikke er villig til å forstå hvordan en som ikke ser på dette som en stor sum tenker? Anonymkode: eb0df...159 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #156 Del Skrevet 24. mai 2024 Amantha skrev (20 timer siden): Hvorfor antar du at jeg har lite med penger? Jeg tenker alltid på hvor mye jeg bruker, selv om jeg har en haug millioner i fond. Derfor jeg har penger. Jeg skriver ikke noe om at du har lite penger. Jeg påpeker at folk har ulikt forhold til det å trekke kortet når de gjør noe med andre. Er de med mye penger som teller på krona og vippser bensinpenger, er de med lite penger som er veldig generøse og vil spandere. Folk er ulike. Det er mitt eneste poeng. Anonymkode: eb0df...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #157 Del Skrevet 24. mai 2024 Sannhetsøkende skrev (10 timer siden): Du er glad i å gjenta deg selv. Vi har fått ned oss at du ikke merker småbeløp forsvinne fra kontoen. Bare synd empatien ikke er like stor som kontoen din Jeg tyr i alle fall ikke til brukerangrep. Lavmål. Anonymkode: eb0df...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #158 Del Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 7.55): Skal jeg mase da? jeg sa at han kunne vipse meg. Men jeg gidder ikke å mase om det. Anonymkode: 31692...358 Fordi han sa til deg at han ikke hadde penger? Trenger å forstå situasjonen her. Regningen kommer på bordet. Hva skjer som gjør at du tilbyr deg å betale og at han kan vipse? Anonymkode: 4f33b...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #159 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 10.46): Ja, det er jo oppskriften på å forbli singel. Kvinner tiltrekkes av menn som utviser større raushet enn det. Føler du deg forresten ikke som en liten kjerring selv hvis damene må spandere på deg? Anonymkode: ad935...7d5 Jeg fatter ikke at du er så ensporet at du ikke skjønner ironien i det innlegget du siterer. Lett å forstå at han spøkte. Han snudde situasjonen på hodet, og plasserte mannen i den rollen kvinnen vanligvis har. Det viser oss jo at vi ofte forventer det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret i sånne situasjoner, se bare på reaksjonen din i dette innlegget. Med tanke på det TS tar opp, så ville jeg kanskje ha sett det an litt til. Fortsetter han å forvente at TS skal spandere hele tiden, er det enkelt å glemme hele fyren. Ikke fordi pengene ville vært så viktige (for meg i hvert fall), men fordi det viser mye om en person når han/hun er gjerrig. Sånt ville ført med seg enorm irritasjon i forholdet. Anonymkode: f4741...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #160 Del Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 6.19): Altså jeg er ikke en gnien person. Men jeg har barn og mye høyere utgifter i måneden enn han. Jeg er også bare den med bil. Jeg kjører alltid men han betaler aldri litt for bensin. Jeg er vant med å dele kostnadene i to. Og så sa jeg sist gang vi var ute, at jeg kan legge ut, men du kan vise meg. Det pleide jeg og eksen å gjøre. Men så vipser han meg ikke. 🤷 Jeg har et par tusen igjen til neste lønning. Det er neste uke, så det går bra. Men jeg kjenner jeg blir litt irritert, fordi jeg vet han fyren har veldig god råd og lite utgifter. Jeg har ikke kjent han lenge, og vi har bare vært på 3 dates. Alle gangene har jeg lagt ut mest. Og nå begynner jeg å lure på om jeg ikke gidder mer. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 31692...358 Prøv på klassikeren,å nei jeg glemte lommeboka mi.Vipps?Nei har ikke appen. Anonymkode: 311e6...c80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå