Gå til innhold

Truffet hyggelig fyr, men... Jeg betaler mer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du kan gjøre det så usaklig og dryle på så mye grineemojier du bare vil, offerrollen er det kvinner som elsker å fordype seg i.

Spamme emojies sluttet jeg med sånn ca i 14årsalderen btw.

Anonymkode: 16837...65e

Og igjen, en mannlig belæring mot den dumme kvinnen. Jeg kjenner for øvrig mange menn som går i offerrollen rett som det er. Du er for øvrig en av dem. Ufin, personangrep, navnekalling og med skum som fråder om munnen. Typisk mannlig "offer". Da du var 14, fantes ikke smarttelefoner eller emojier, så du kunne ikke akkurat ha sluttet med dem da du var så ung. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du liker å utnytte andre, gjør du ikke? 

Ingen kverulerer sånn om de ikke er skyldige, samme med utroskap, de som skal manipulere og snu og vendepå hvordan noen skal respondere eller er de sjalu, fattige, urtimelige, overdrevne har alltid en grunn til det. 

Lukter gnien hele veien gjennom skjermen.

Anonymkode: 1698d...12e

Helt enig. Det er en selvfølge å betale for seg. Har man vett så gir man penger uten at den andre må spørre om det. 

Har selv blitt spurt av en venn og jeg ikke kunne kjøre henne et sted 1,5 time unna der vi bor. Hun skulle betale bensin, men jeg måtte spørre etter de pengene. Fikk 200. Det var lite for å kjøre den veien pluss bommer. Da har man ikke lyst til å stille opp mer. Vedkommende hadde ikke dårlig råd foresten.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, Sannhetsøkende said:

Det er en selvfølge å betale for seg

Men her er greia: Menn er forventet å betale for kvinner. Hvorfor regner folk på KG det som greit, men ikke når det går motsatt vei? Det er jo nesten latterlig å lese denne tråden, når man samtidig har masse tråder om at "menn skal betale på første date" etc.

Anonymkode: 871ac...514

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men her er greia: Menn er forventet å betale for kvinner. Hvorfor regner folk på KG det som greit, men ikke når det går motsatt vei? Det er jo nesten latterlig å lese denne tråden, når man samtidig har masse tråder om at "menn skal betale på første date" etc.

Anonymkode: 871ac...514

Kan du ikke spørre en av de som sier dette rett ut? Jeg forventer nemlig ikke at menn skal betale for meg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 6.47):

Ja da blir det god stemning. 🤣 Kansje jeg hadde gjort det om jeg hadde hatt null sosial IQ. 

Anonymkode: 31692...358

Vil vel si du har null sosial IQ om du ikke tør si det.

Anonymkode: 4ad8f...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skal betale for noen. Velkommen til 2024. Det man håper på er en gjensidig relasjon der man har noenlunde likt syn på ting. Er relasjonen pengeskeiv, er det gjerne sånn at den med best råd står for litt mer enn den andre. Så spanderer man når man har overskudd til det.

Vanskelig å vite om han er gnien når det virker som du løper i forveien for å betale hele tiden? Hva tenker du selv, er du for kjapp?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Thanos skrev (På 20.5.2024 den 14.16):

Du er nok mer mann enn kvinne basert på de rølpete meningene du lirer av deg i trådene på kg.

Du betaler ikke for kuk om du betaler litt nå og da i et forhold anno 2024. Du er anstendig. Du gjør det du burde ha gjort i alle år, men som du er for bortskjemt til å forstått. Du som kvinne har god råd og er selvstendig idag. Da bør det forventes at du og bidrar litt på spandabelfronten av og til. Typen til TS vil nok teste forholde og se hva slags kvinne ts egentlig er. Det er ikke annerledes enn når en kvinne holder igjen med sex for å teste ham. Menn vil ikke lenger være prins for bortskjemte kravstore bossbitcher. Men oppfører du deg som en feminin kvinne uten 30 kilo med krav, vil gode menn stå i kø for disse.

Jeg er gift og har et veldig godt liv, så slutt å bekymre deg for å få overtak med hersketeknikkene dine. Det tar seg dårlig ut når sak skal diskuteres.

Vet din kone om dine holdninger? I så fall kan jeg ikke annet enn å kondolere til henne..

I følge deg er vi menn hvis vi ikke passer inn i ditt snevre, mannsjåvenististe bildet av en "kvinne". Du er selv ikke ute på markedet og erfarer disse tingene, men du har likevel fasiten for hvordan det foregår. 😂😂

Huff, dine kommentarer er som tatt ut av en dårlig sketsj🫣

Anonymkode: 25500...fa2

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du liker å utnytte andre, gjør du ikke? 

Ingen kverulerer sånn om de ikke er skyldige, samme med utroskap, de som skal manipulere og snu og vendepå hvordan noen skal respondere eller er de sjalu, fattige, urtimelige, overdrevne har alltid en grunn til det. 

Lukter gnien hele veien gjennom skjermen.

Anonymkode: 1698d...12e

Hvordan drar du den konklusjonen?

Har tidligere i tråden beskrevet hvordan jeg bare drar kortet for kollegaer som har glemt kortet i kantina, uten å sende vippskrav i ettertid. Og når jeg er ute med venninner kjøper jeg fire glass, uten å sitte å finregne på om sistemann ikke rekker å ta en runde. 

Er vant med raushet, også tidlig i relasjoner. For meg er det utrolig smålig å drive å sende vippskrav på bensinpenger, eller to kaffekopper. 

Anonymkode: eb0df...159

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sannhetsøkende skrev (11 timer siden):

Helt enig. Det er en selvfølge å betale for seg. Har man vett så gir man penger uten at den andre må spørre om det. 

Har selv blitt spurt av en venn og jeg ikke kunne kjøre henne et sted 1,5 time unna der vi bor. Hun skulle betale bensin, men jeg måtte spørre etter de pengene. Fikk 200. Det var lite for å kjøre den veien pluss bommer. Da har man ikke lyst til å stille opp mer. Vedkommende hadde ikke dårlig råd foresten.  

Tviler på at TS kjørte 1,5 time, hentet daten, og så kjørte tilbake for to kopper kaffe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NiceOrNothing skrev (15 timer siden):

Hvis han har veldig god råd og lite utgifter ville det mest naturlige være at han betalte datene, og du vipset han halve . Ikke omvendt . Evnt at du ba på vips hver gang å han vipset umiddelbart . Lukter litt svidd av et voksent menneske som ikke gjør opp for seg . 

For bensinpenger?

Folk er gale 😜

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en tidlig dating periode synest jeg det hadde vært naturlig å dele 50/50.

Om det er små kjøring som du allikevel skal, så hadde jeg antagelig ikke tenkt på det. Men lengre bilturer så synest det vil være naturlig å dele.

Jeg hadde nok vært litt betenkt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Tviler på at TS kjørte 1,5 time, hentet daten, og så kjørte tilbake for to kopper kaffe. 

Hun skriver at hun er den eneste med bil. Hun betaler forsikring, fyller drivstoff, tar service og skifter ut slitedeler. Han ønsker å bruke bilen gratis. Hadde han leid bil, ville han ha betalt rundt 1000 kroner per dag. Å ha bil er ikke gratis. Å forvente bruk av andres bil gratis er frekt. Daten til TS kunne ha tatt taxi, brukt offentlig transport eller apostlenes hester.

Anonymkode: d7706...403

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

For bensinpenger?

Folk er gale 😜

Hei, daten til ts🖐

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Sannhetsøkende skrev (3 timer siden):

Hei, daten til ts🖐

Jeg er kvinne, og godt gift.

Men trakk kortet ca annenhver gang da vi datet. Han tok kino, jeg tok godteri, han tok første runden øl etterpå, jeg tok andre. Han betalte bussbillett. 

Synes det er så smålig om vi etter denne kvelden måtte regnet over og sendt oppgjør i vipps. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er kvinne, og godt gift.

Men trakk kortet ca annenhver gang da vi datet. Han tok kino, jeg tok godteri, han tok første runden øl etterpå, jeg tok andre. Han betalte bussbillett. 

Synes det er så smålig om vi etter denne kvelden måtte regnet over og sendt oppgjør i vipps. 

Jeg la ut masse for mannen min da vi møtes fordi han hadde dårlig råd, men jeg skjønner godt ts for det. Vi har våre grunner. Er det noen som er smålig her så er det den som alltid prøver å trekke seg unna.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sannhetsøkende skrev (Akkurat nå):

Jeg la ut masse for mannen min da vi møtes fordi han hadde dårlig råd, men jeg skjønner godt ts for det. Vi har våre grunner. Er det noen som er smålig her så er det den som alltid prøver å trekke seg unna.

Men to ganger ut, med småbeløp betalt, er ikke det jeg kaller å "alltid" trekke seg unna. Jeg glemmer 200 kroner nesten før jeg har dratt kortet. 

Derfor har jeg sagt at neste gang så får TS droppe å hoppe frem med kortet sitt. Slik får gå litt begge veier. Så viker han unna da ville jeg droppet og gått videre. 

Mitt argument i denne tråden er bare at å forvente bensinpenger når du uansett kjører, og å forvente vippsing når det er kjøpt to kaffe, er så hinsides rart og smålig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men to ganger ut, med småbeløp betalt, er ikke det jeg kaller å "alltid" trekke seg unna. Jeg glemmer 200 kroner nesten før jeg har dratt kortet. 

Derfor har jeg sagt at neste gang så får TS droppe å hoppe frem med kortet sitt. Slik får gå litt begge veier. Så viker han unna da ville jeg droppet og gått videre. 

Mitt argument i denne tråden er bare at å forvente bensinpenger når du uansett kjører, og å forvente vippsing når det er kjøpt to kaffe, er så hinsides rart og smålig. 

Småpenger for deg kanskje.  Såklart ts bør la være å trekke kortet, men en oppegående person tar frem kortet uten å bli spurt om det når den andre betalte sist.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (2 timer siden):

Småpenger for deg kanskje.  Såklart ts bør la være å trekke kortet, men en oppegående person tar frem kortet uten å bli spurt om det når den andre betalte sist.

Nemlig. Pluss legg til side ordet dating . Tenk bli kjent fase uansett menneske / kjønn . Ny venn / veninne , hva er forventningene ? Mine forventninger er at vi deler likt . Voksne selvstendige individer betaler for seg selv,  uten å bli bedt om det . 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (31 minutter siden):

Nemlig. Pluss legg til side ordet dating . Tenk bli kjent fase uansett menneske / kjønn . Ny venn / veninne , hva er forventningene ? Mine forventninger er at vi deler likt . Voksne selvstendige individer betaler for seg selv,  uten å bli bedt om det . 

Nettopp. Har man blitt oppdratt riktig så er det normal høflighet.  Det skinner igjennom sånn folk som prøver å vri seg unna gang på gang. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Har man blitt oppdratt riktig så er det normal høflighet.  Det skinner igjennom sånn folk som prøver å vri seg unna gang på gang. 

Tenker at folk som er kritiske til å dele på utgifter i en bli kjent fase, er nettopp sånne som utnytter andre , å ikke betaler selv . Fins massevis av snyltere, av begge kjønn . 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...