Gå til innhold

Truffet hyggelig fyr, men... Jeg betaler mer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Jeg vil aldri bli spandert på, spar deg for hatet. Nei, kvinner gidder ikke å betale for kuk i 2024. Han har flere ganger latt TS betale. Hun trenger ikke en slik snylter. Slutt å tro at alle kvinner er slemme og alle menn er snille, så får du et bedre liv og kanskje en dame.

😆😆😆

Anonymkode: a6ff8...cdb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg liker ikke å måtte vippse og splitte alt helt 50/50, det er stress. Foretrekker at begge er rause med hverandre og betaler hver sin gang, at det jevner seg ut naturlig over tid. Men det forutsetter selvsagt at begge to ER rause og innstilt på å betale ene halvparten, da. Det funker jo ikke hvis den ene parten aldri tar initiativ til å betale noe som helst. Da må man nesten regne på det og vippse frem og tilbake, men i et forhold hadde jeg nok heller tolket det som gnienhet jeg ikke gidder å bruke tid på.

Anonymkode: 09c0a...64c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Og min erfaring er at de som faktisk har god råd, er rimelig kjappe med å betale, nettopp fordi summene er så små. 

Anonymkode: 2ecfb...a03

Jeg har god råd, og jeg spanderer gjerne både på venninner, kollegaer og barnas venner. Dessverre opplever jeg mange ganger at foreldrene sender kidden på kino eller badeland med oss med altfor lite penger, slik at jeg må supplere, uten å vippse meg tilbake, og at et par venninner er utrolig gniene. Det har mer med personlighetstypen å gjøre, tror jeg. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr&Ro skrev (På 17.5.2024 den 8.18):

Spurte gutta på vedlikehold om hvordan det hadde gått om de hadde foreslått 50/50 deling og i tillegg gnålt om oppgjør på Vipps etter en date,,,,.

Fin måte å fortsatt være singel på sa de. 
Og at hendelsen hadde endt på på KG.

La du til at dama til da hadde betalt slt?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei det er det ikke. En som forlanger bensin penger er en gjerrig og rar person. Punktum.

Anonymkode: b1fd4...fe4

Så det er fint for deg at du har null utgifter med å date noen? Bare daten din har utgifter? Igjen. Det er kvinners marked i Norge. Kvinner gidder ikke å bruke penger for å få kuk. Til og med på 1850-tallet trengte ikke kvinner å betale for kuk. Merk at 99 prosent av horekunder er menn, som kjøper sex fra kvinner. Sånn er det over hele linja. Det blir som i et arbeidsmarked - hvis det er arbeidstakers marked, så kan ikke arbeidsgivere tilby kjipe vilkår og kjip lønn, og forvente at arbeidstakeren ikke forsvinner til noen som er mer interessant. Hadde menn vært i mindretall, og kvinner slitt med å få seg mann for sex eller forhold, så ville det ha vært annerledes - da måtte kvinner ha lagt seg i selen for å kapre en mann. Virkeligheten er en annen. Så nei, en mann kan ikke forvente at dama han dater:

a. kjører til hans sted/henter ham og kjører ham til et sted der de skal ha date

b. bruker bensinpenger og får slitasje på bilen 

c. spanderer maten på daten.

Da er han virkelighetsfjern, eller eventuelt ikke interessert. Kanskje tester han henne, altså oppfører seg som en femåring. I alle tilfeller intet forholdsmateriale.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så ts har null ryggrad?

Anonymkode: 871ac...514

Nei, den idioten jeg svarte.  Kanskje det er deg for alt jeg vet b

Anonymkode: 19c3f...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke vet du hva en offerrolle er og ikke kjenner du ditt eget kjønn. Hvem er det som liker å henge nede i offerrollen? Hint: du er på kg.

Anonymkode: 16837...65e

Incel da. Bedre? 😃

Rosalilje84 skrev (3 timer siden):

"Ikke kjenner du ditt eget kjønn" 😂😂😂 typisk toxic menn som forteller kvinner hvordan det er å være kvinne 😂😂😂

Nettopp!

Anonymkode: 19c3f...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Jeg har god råd, og jeg spanderer gjerne både på venninner, kollegaer og barnas venner. Dessverre opplever jeg mange ganger at foreldrene sender kidden på kino eller badeland med oss med altfor lite penger, slik at jeg må supplere, uten å vippse meg tilbake, og at et par venninner er utrolig gniene. Det har mer med personlighetstypen å gjøre, tror jeg. 

Høres litt ut som disse foreldrene kjenner din raushet godt og benytter seg av det. Det er ufint. Sånt gjør man bare ikke. 

Jeg liker også å være generøs, men ikke at noen benytter seg av meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 10.16):

Men det er kun snakk om småpenger. 

Jeg husker helt ærlig ikke om jeg eller den jeg var ute med sist dro kortet på to kaffe, blir bare til at det er den som står nærmest terminalen, eller er først til å trekke opp kortet. 

Og hadde daten bedt meg vippse bensinpenger for en kort svipp hjem så tror jeg at jeg hadde ledd. 

Anonymkode: eb0df...159

Du forstår jo faktisk ingenting. Det er ikke "den som står nærmest" og å holde regnskap. Det er en som betaler hver gang. 200 kr, 400 kr, 500 kr. Alt. Ikke èn gang, hver gang! Slutt å få det til å handle om å gnåle om småpenger og å passe på hvem som betalte sist. Ts betalte sist! Og før det. Og før det. 

Anonymkode: d32a5...6f2

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 15.02):

Og min erfaring er at de som faktisk har god råd, er rimelig kjappe med å betale, nettopp fordi summene er så små. 

Anonymkode: 2ecfb...a03

Her har TS vært veldig kjapp til å betale. 

Derfor jeg tidligere i tråden skrev at hun må somle litt mer de neste par gangene, får han ikke ut fingeren (kortet) da hadde jeg ikke giddet mer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du forstår jo faktisk ingenting. Det er ikke "den som står nærmest" og å holde regnskap. Det er en som betaler hver gang. 200 kr, 400 kr, 500 kr. Alt. Ikke èn gang, hver gang! Slutt å få det til å handle om å gnåle om småpenger og å passe på hvem som betalte sist. Ts betalte sist! Og før det. Og før det. 

Anonymkode: d32a5...6f2

Hun snakker om bensinpenger først. Så to dates - 200 kroner, og 400 kroner. Småpenger. Noe de færreste reflekterer over. Noe de færreste husker 10 minutter etter at kortet er dratt. 

Regner man på dette er det å holde regnskap over småpenger. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fighter83 skrev (På 20.5.2024 den 15.05):

Bare å droppe å kjøre han da. F.eks "Sees på ...."

Dra til steder der man må ha med matpakke. Husk da å si fra til han at han må ta med mat og drikke. 

Men da kan hun ikke tjene penger på å få inn bensinpenger (eller håpe å få inn).

Har man dårlig råd bør man invitere hjem på en kaffe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 6.25):

Det er småsummer. Jeg er Kansje litt for spandabel. 400 her og 200 der. Jeg er vant med å dele sånt. 

Anonymkode: 31692...358

Men tilbyr aldri han å spandere?

Anonymkode: 056f3...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men da kan hun ikke tjene penger på å få inn bensinpenger (eller håpe å få inn).

Du liker å utnytte andre, gjør du ikke? 

Ingen kverulerer sånn om de ikke er skyldige, samme med utroskap, de som skal manipulere og snu og vendepå hvordan noen skal respondere eller er de sjalu, fattige, urtimelige, overdrevne har alltid en grunn til det. 

Lukter gnien hele veien gjennom skjermen.

Anonymkode: 1698d...12e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner fremdeles ikke hva du mener med at du har lagt ut mest når dere er ute? Hvor legger du ut mer enn han? Mener du at du har betalt for alt? Hvis ikke, hvordan betaler dere så det blir du som legger ut mest, ts?

Anonymkode: 056f3...e8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Av egen sikkerhet inviterer man ikke ukjente menn i sitt eget hjem på de par første datene.

Anonymkode: d7706...403

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du liker å utnytte andre, gjør du ikke? 

Ingen kverulerer sånn om de ikke er skyldige, samme med utroskap, de som skal manipulere og snu og vendepå hvordan noen skal respondere eller er de sjalu, fattige, urtimelige, overdrevne har alltid en grunn til det. 

Lukter gnien hele veien gjennom skjermen.

Anonymkode: 1698d...12e

Vedkommende minner meg om en kollega jeg hadde før i tiden. Som skulle sitte på til jobb, da hun ikke hadde egen bil. Hun skulle betale sin del av bensinpenger, men "glemte" det hver gang. En gang sa jeg til henne at hvis hun ikke overførte penger til meg i løpet av dagen, ville jeg ikke plukke henne på vei til jobb dagen etterpå. Hun betalte ikke, og jeg bare kjørte. På jobben fikk jeg overhøvling av sjefen for at jeg ikke plukket opp drittkjerringa. Hun ringte altså og sladret til sjefen, som om det var min forbanna plikt å kjøre henne gratis til og fra jobb (noe som blant annet innebar omvei på 5 kilometer hver vei). Jeg forklarte sjefen at hun fikk beskjed, men gadd ikke å betale. Hun hadde allerede vært med rundt 15-20 ganger gratis, og jeg gadd ikke å kjøre snylteren lenger. Hun sluttet å snakke til meg etter det. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forresten, når du får dekket kilometer i staten, så er det noe som heter passasjertillegg. Det er mindre enn "hovedbeløpet", men utgjør litt likevel. Økonomene i staten har regnet seg frem til at det å ha med en passasjer innebærer økt bensinbruk og slitasje på bilen. Ellers ville staten aldri ha giddet å betale penger for bare tull.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/20/2024 at 1:58 PM, Rosalilje84 said:

"Ikke kjenner du ditt eget kjønn" 😂😂😂 typisk toxic menn som forteller kvinner hvordan det er å være kvinne 😂😂😂

Du kan gjøre det så usaklig og dryle på så mye grineemojier du bare vil, offerrollen er det kvinner som elsker å fordype seg i.

Spamme emojies sluttet jeg med sånn ca i 14årsalderen btw.

Anonymkode: 16837...65e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 6.19):

Altså jeg er ikke en gnien person. Men jeg har barn og mye høyere utgifter i måneden enn han. Jeg er også bare den med bil. Jeg kjører alltid men han betaler aldri litt for bensin. 

Jeg er vant med å dele kostnadene i to. Og så sa jeg sist gang vi var ute, at jeg kan legge ut, men du kan vise meg. Det pleide jeg og eksen å gjøre. Men så vipser han meg ikke. 🤷 Jeg har et par tusen igjen til neste lønning. Det er neste uke, så det går bra. Men jeg kjenner jeg blir litt irritert, fordi jeg vet han fyren har veldig god råd og lite utgifter.

Jeg har ikke kjent han lenge, og vi har bare vært på 3 dates. Alle gangene har jeg lagt ut mest. 

Og nå begynner jeg å lure på om jeg ikke gidder mer. Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 31692...358

Hvis han har veldig god råd og lite utgifter ville det mest naturlige være at han betalte datene, og du vipset han halve . Ikke omvendt . Evnt at du ba på vips hver gang å han vipset umiddelbart . Lukter litt svidd av et voksent menneske som ikke gjør opp for seg . 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...