Gå til innhold

Ble ikke bedt på 17.mai-frokost

lillefinger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er jo åpenbart at de ikke ser på deg som en like god venn som du trodde du var. Men da må du enten drite i det, eller svare "så hyggelig, jeg skulle gjerne blitt med",  eller mer konfronterende "hvorfor sender du meg dette når jeg ikke er invitert?"

Anonymkode: 7c0d0...af4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gamle er disse folka egentlig? 14? De oppfører seg som ungdomsskolejenter på sitt verste. 

Anonymkode: b152c...c3c

Vi er alle rundt 40, men vi kjenner hverandre siden barneskolen. Men jeg flyttet til byen da jeg ble 19 for å studere. Bodde i byen i mange år før jeg "flytta hjem" igjen, de har jo bare vært deres boble helt siden den gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lillefinger skrev (Akkurat nå):

Vi er alle rundt 40, men vi kjenner hverandre siden barneskolen. Men jeg flyttet til byen da jeg ble 19 for å studere. Bodde i byen i mange år før jeg "flytta hjem" igjen, de har jo bare vært deres boble helt siden den gangen. 

40??? Herregud

Anonymkode: f17f7...574

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillefinger skrev (9 timer siden):

Ny oppdatering. I dag fikk jeg bilde på messenger fra de samme folkene hvor en av de hadde bursdag, og de var ute og spiste middag sammen. Hadde ikke hørt noe om det før jeg fikk melding om det. Kos.

Fjern deg selv fra den venneflokken. De er ikke dine venner lenger. Det er trist og kommer nok til å være vanskelig, men det blir lettere på sikt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/17/2024 at 8:39 AM, AnonymBruker said:

Ingen er vel så slemme? 
Kan hun ha invitert noen andre der du ikke er en naturlig del av selskapet? 

Spør henne hvem de blir og ønsk henne en god 17. mai. 
Er det de vennene du tror er det bare å droppe denne gjengen for i tilfelle er det regelrett ondskapsfullt!!

Anonymkode: 06376...7d5

Joda, noen er så korttenkte

Anonymkode: 26e39...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De må du bare droppe. Hadde ikke orket å kommentert noe fra de. Kun meldt meg ut av div felleschat. Og privat chat, hadde jeg svart "svarer deg når jeg får tid".

Anonymkode: b0fd3...004

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lillefinger skrev (8 timer siden):

Jeg tror det beste for deg er å droppe denne «vennegjengen». De er jo helt tydelige på at de ikke anser deg som en av gjengen. 

Anonymkode: 381a0...fd0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lillefinger skrev (22 timer siden):

Ny oppdatering. I dag fikk jeg bilde på messenger fra de samme folkene hvor en av de hadde bursdag, og de var ute og spiste middag sammen. Hadde ikke hørt noe om det før jeg fikk melding om det. Kos.

Men fikk du melding som at de sendte melding direkte til deg, eller som at du er med i en gruppechat med flere venninner der dette bildet ble delt?  Jeg er selv i grupper med andre, der vi ofte legger ut bilder av ting vi finner på, selv om ikke alle er med på alt hver gang. Av og til samles vi alle, men vi er ikke forpliktet til å spørre alle hver gang vi vil noe - vi møtes jo i mindre grupper innbyrdes også… Men dersom du aldri er med på noe med disse, synes jeg jo det er rart at du er i gruppa? Fra deres side også, tar jo 2 sek å opprette en ny gruppe uten deg dersom dette var noe de ønsket. Men uansett leit dersom du føler deg aktivt ekskludert, var ikke sånn ment - jeg synes bare dette høres så merkelig ut, derfor jeg lurte på om jeg forstod settingen riktig. 

Anonymkode: 3be4f...ccd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Men fikk du melding som at de sendte melding direkte til deg, eller som at du er med i en gruppechat med flere venninner der dette bildet ble delt?  Jeg er selv i grupper med andre, der vi ofte legger ut bilder av ting vi finner på, selv om ikke alle er med på alt hver gang. Av og til samles vi alle, men vi er ikke forpliktet til å spørre alle hver gang vi vil noe - vi møtes jo i mindre grupper innbyrdes også… Men dersom du aldri er med på noe med disse, synes jeg jo det er rart at du er i gruppa? Fra deres side også, tar jo 2 sek å opprette en ny gruppe uten deg dersom dette var noe de ønsket. Men uansett leit dersom du føler deg aktivt ekskludert, var ikke sånn ment - jeg synes bare dette høres så merkelig ut, derfor jeg lurte på om jeg forstod settingen riktig. 

Det er en gruppechat på messenger med oss fem vennene, og det er fire av dem som har arrangert ting uten å si ifra til meg. Og de sender bilder på den samme gruppa fordi det sikkert er enkleste måten å dele bilder med hverandre ellerno.. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, lillefinger said:

Det er en gruppechat på messenger med oss fem vennene, og det er fire av dem som har arrangert ting uten å si ifra til meg. Og de sender bilder på den samme gruppa fordi det sikkert er enkleste måten å dele bilder med hverandre ellerno.. 

skikkelig leit dette TS. Men på tide å gjøre noe med det. Som voksen bestemmer vi heldigvis hvem vi vil være, og hvem vi ønsker å ha i livet vårt. Meld deg ut av felleschatten og gå videre. Du trenger ikke gi noen forklaring. Skulle de spørre kan du si det som det er, at du ikke føler deg velkommen. Uten mer forklaring enn det. Ønsker deg mye og bedre venninner❤️❤️❤️

Anonymkode: 03deb...557

• Liker 3
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lillefinger skrev (1 minutt siden):

ok, ja dette synes jeg også er dårlig gjort av de. Jeg synes bare det er så merkelig at de tydeligvis har en annen arena / chat der de planlegger og inviterer hverandre, men likevel bruker chatten du er med i kun til å dele bildene med hverandre etterpå… 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/12/2024 at 9:00 AM, lillefinger said:

Vi er alle rundt 40, men vi kjenner hverandre siden barneskolen. Men jeg flyttet til byen da jeg ble 19 for å studere. Bodde i byen i mange år før jeg "flytta hjem" igjen, de har jo bare vært deres boble helt siden den gangen

11 minutter siden, lillefinger said:

De har deres gamle "boble" med bare de fire og du er femte hjul på vognen. 

Meld deg ut av gruppechatten hvis du ikke tåler det. 

Anonymkode: 57a19...89d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde nok ikke tatt det opp med dem, hadde bare faset dem ut og kuttet kontakten og funnet meg andre gode venner som man stoler på. Så hadde jeg lagt ut bilder på sosiale medier av tildekket bord med #gledermegtilgodevennerpåbesøk

😁

Anonymkode: d05f4...cd2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff, så vondt følelse 😞 

Jeg håper du kan klare å skjønne at det ikke er din feil at du ikke blir inkludert. Klart man skal spørre alle om man er en såpass liten gjeng. 

Var jeg deg ville jeg bare forlatt hele chatten, men først slengt på et hjerte. Hvis de spør så kan du bare si at du unner de alt godt, men at du blir litt såret når du så tydelig blir ekskludert fra det meste, og derfor vil skåne deg selv fra sånne bilder. 

Anonymkode: 7df0d...133

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Huff, så vondt følelse 😞 

Jeg håper du kan klare å skjønne at det ikke er din feil at du ikke blir inkludert. Klart man skal spørre alle om man er en såpass liten gjeng. 

Var jeg deg ville jeg bare forlatt hele chatten, men først slengt på et hjerte. Hvis de spør så kan du bare si at du unner de alt godt, men at du blir litt såret når du så tydelig blir ekskludert fra det meste, og derfor vil skåne deg selv fra sånne bilder. 

Anonymkode: 7df0d...133

Hadde gjort det samme. Meldt meg ut, og vært ærlig, uten å være bitter da.

Anonymkode: fefcf...ab4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Etter min mening kommer det litt an på hvor mange andre muligheter du har på det sosiale plan, og hvor mye du ønsker et vennskap med de. Jeg flyttet tilbake til det lille stedet jeg kom fra i en periode for et par år siden, og jeg måtte rett og slett finne meg i en del utenforskap. Jeg hadde ikke bodd der på lenge, folk hadde gått videre med nye vennskap og klikker, noen hadde flyttet, folk utenfra hadde kommet til osv. Men jeg hadde ikke noe annet valg enn å finne meg i det, og så heller være takknemlig i de tilfellene jeg ble invitert.. Og jeg så mange slike bilder som du nevner ts, og det river i sjela. 

Mitt råd er å tenke deg godt om, har du råd til å miste disse venninne? Har du stort nok sosialt nettverk til å klare deg uten de? Og ønsker du å være uten deres vennskap? 

Ut fra de tankene så ville jeg ha valgt meg en taktikk.. Dersom du er i en slik situasjon som jeg var i, der jeg ikke hadde andre valgmuligheter slik at jeg måtte bare forsøke med de jeg hadde, så ville jeg har svart hyggelig, og ikke falskt eller sarkastisk på slike meldinger i en periode til. Og så ville jeg ha forsøkt å legge til rette for sosiale ting mellom dere alle for å komme inn igjen i flokken. Inviter hjem på reker og vin? Kino? En tur i fjellet? Kafé? Shopping? Spillkveld? Hyttetur? Det er jævlig slitsomt når det står på, men man må faktisk jobbe for vennskap i voksen alder. And beggars cant be choosers. Og det er utmattende, men det kan lønne seg på sikt. 

Deretter, dersom dette ikke fungerer, så ville jeg ha valgt ut kanskje en eller to av de venninnene som jeg har best kontakt med og føler at er mest imøtekommende og tatt en rolig prat med de.. Inviter de på en kaffe eller et par øl (men ikke mer), og så tar du det opp på en rolig, sindig, og IKKE-anklagende måte. Du må ikke klage og ikke være anklagende og bitter. Du må heller legge det frem som at du kjenner at du blir litt lei deg, og at du savner de og det å få være med, og spør om det er deg det er noe feil på, og om det er noe du kan gjøre for at dette kan endre seg. Du er underdogen her så det er ikke vits i å være anklagende, da blir de bare sure og stenger deg mer ute. Men ved å forsøke å heller trykke på de empatiske knappene deres så kan det være at de får seg en liten tankevekker, og kanskje i starten så inviterer de deg fordi de har vondt av deg etter den samtalen, men da er du ihvertfall inne og så går det seg til etterhvert ❤️

Anonymkode: ded4d...950

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet de andre at du ønsker å være med de, eller antar de at du ikke vil fordi du aldri har sagt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Hensatt said:

Vet de andre at du ønsker å være med de, eller antar de at du ikke vil fordi du aldri har sagt noe?

Hvorfor skulle de anta noe sånt? Invitere alle utenom en og dele bilder av det er hjernedødt. 

"Hei, Kari, Grethe, Anne og Beate. Vil dere bli med på frokost, Kari, Grethe og Anne?"

Anonymkode: 75eda...711

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.5.2024 den 20.48):

Men tallerken og fat er jo to forskjellige ting. 

Anonymkode: 6a192...671

Fat er tallerken på enkelte dialekter, bl a sa min eks fra øst-Finnmark fat.

Anonymkode: d8d56...a4e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...