Gå til innhold

The Body shop "overlevelsessalg"

male32

Anbefalte innlegg

"Vi står ovenfor en vanskelig tid, men vi gir ikke opp! Vi gjør alt vi kan for å overleve, og kjører derfor et overlevelses-salg med -50% på alle varer"

Dette er veldig synd og jeg blir redd for at Body Shop også forsvinner. Yves-Rocher la ned sin nettbutikk i desember. Jeg har brukt mye av både Yves-Rocher og Body Shop og liker produktene deres. Er dette bare et salgstriks, eller tror dere Body Shop må legge ned? 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
male32 skrev (3 minutter siden):

"Vi står ovenfor en vanskelig tid, men vi gir ikke opp! Vi gjør alt vi kan for å overleve, og kjører derfor et overlevelses-salg med -50% på alle varer"

Dette er veldig synd og jeg blir redd for at Body Shop også forsvinner. Yves-Rocher la ned sin nettbutikk i desember. Jeg har brukt mye av både Yves-Rocher og Body Shop og liker produktene deres. Er dette bare et salgstriks, eller tror dere Body Shop må legge ned? 

Yves Rocher har fremdeles butikk. Du må bestille som i gamle dager via brev. om du har kundenummer kan du få tilgang til sortimentet på nett. tror du må kontakte dem.

Anonymkode: ebdd3...8ab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror de sliter. Vært mye salg , både 30 og 40 prosent de siste året. 

Anonymkode: f61cf...2ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de må slutte. Synd, men takk for tips, skal kjøpe flere ting. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å handlet der idag, og spurte hun i kassen, som sa at de sliter i hele landet og prøver med salg nå for å få folk tilbake til butikkene deres. Var også innom igår, og da var det lang kø, men ingen kl 9 når jeg kom idag. Kom en mens jeg var der, men hun i kassen sa før jeg gikk at det hadde vært en veldig god dag igår, så da får vi bare se hvordan det utvikler seg.

Har handlet litt av det lille jeg bruker derfra, så jeg slipper å lete etter alternativer med det første om de forsvinner. Er veldig glad i kjølesprayen de har med peppermynte for varme sommerbein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De begynte å teste på dyr (kjøpt opp av Loreal), så mange sluttet forståelig nok å kjøpe av de da

Anonymkode: 26205...4fe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De begynte å teste på dyr (kjøpt opp av Loreal), så mange sluttet forståelig nok å kjøpe av de da

Body shop tester ikke på dyr selv om de eies av L'Oréal, nei. Er mange merker under L'Oréal-paraplyen som ikke tester på dyr, bla the body shop, nyx og Urban Decay. Garnier tror jeg også eies av L'Oréal. De ble dyrevennlige for 3-4 år siden. Så selv om merket L'Oréal selv tester gjør ikke alle merker under moderselskapet L'Oréal det. Det er en forskjell mange ikke forstår og en vanlig misforståelse. Dessverre er de fleste merker eid av store moderselskaper som L'Oréal, Unilever og Estee Lauder. Hvis alle hadde kjøpt kun de merkene som ikke tester på dyr ville jo L'Oréal tapt på merker som Maybelline, L'Oréal (da mener jeg selve merket og ikke hele selskapet) og Lancome og da ville kanskje flere av merkene sluttet å teste på dyr. Heldigvis har fler og fler merker blitt dyrevennlige de siste årene og jeg håper utviklingen fortsetter. 

Håper Kina slutter med den grusomme dyretestingen snart, er jo for å selge i Kina at mange merker lar en tredjepart teste på dyr der. Merkene selv tester ikke her i Europa. Jeg kjøper selv kun dyrevennlige merker selv om noen av de dessverre eies av moderselskap som har andre merker som tester på dyr. Har vært snakk om at Kina skal fase ut dyretestingen og slutte helt med det i flere år, håper virkelig det skjer en gang. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Loreal solgte Body Shop i 2017, i høst ble det solgt på nytt til ett tysk investeringsselskap, dvs. de fikk det nærmest slengt etter seg. Aurelius som eier det nå sier de har ett tidsperspektiv på 7-8 år men jeg vet ikke, de kjøpte en norsk bildelsgrossist for 4-5 år siden, ville satse på house brand i stedet for merkevare og fikk laget store mengder med produkter i Kina med sitt egent brand, slo det konkurs i fjor med en gjeld på rundt 450 mill. Body Shop i Norge er franschise og har norsk eier som også sliter.

Anonymkode: a9e26...0c9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body shop har slitt en god stund, og lagt ned mange utsalgssteder. Sist jeg hamstret på min lokale spurte jeg ekspeditrisa og hun sa at de hadde fått veldig konkurranse av Normal. Hun mente imidlertid at nettbutikken ville bestå. Men da syns jeg litt av poenget er borte. Jeg vil gå og lukte, og teste konsistensen. Det er halve sjarmen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye parfyme i produktene deres så jeg styrer unna.

Anonymkode: b5d90...d3e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sluttet å handle der da de endret alle kroppspleie produktene sine, dere vet de luktene på de store dusjsåpene, jordbær, feks, den nye lukter helt annerledes selv om jeg ble lovet at luktene skulle være de samme selv om flasken byttet utseende. Samme med andre i den serien, alle endret utseende OG lukt. 

Anonymkode: eadf3...7d3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har fått mas på mail om salg fra body shop i flere uker jeg. Først var det ta 3 og betal for 2. Så var det 30% så 40 % og nå dette maset om "trenger dere oss så trenger vi dere 50%" opplegg. Selv så har jeg ikke kjøpt noe for jeg har lenge tenkt at det kom til å gå konkurs så jeg har funnet bedre  og billigere alternativer andre steder. Mye tull med nettbestillinger og så jeg gidder bare ikke. 

Anonymkode: 6266a...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig trist å se, bestilte en del produkter og håper de ikke forsvinner 🤞🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ikke så ofte der, men nå ble det to storflasker med dusjsåpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jukkapalme skrev (1 time siden):

Body shop tester ikke på dyr selv om de eies av L'Oréal, nei. Er mange merker under L'Oréal-paraplyen som ikke tester på dyr, bla the body shop, nyx og Urban Decay. Garnier tror jeg også eies av L'Oréal. De ble dyrevennlige for 3-4 år siden. Så selv om merket L'Oréal selv tester gjør ikke alle merker under moderselskapet L'Oréal det. Det er en forskjell mange ikke forstår og en vanlig misforståelse. Dessverre er de fleste merker eid av store moderselskaper som L'Oréal, Unilever og Estee Lauder. Hvis alle hadde kjøpt kun de merkene som ikke tester på dyr ville jo L'Oréal tapt på merker som Maybelline, L'Oréal (da mener jeg selve merket og ikke hele selskapet) og Lancome og da ville kanskje flere av merkene sluttet å teste på dyr. Heldigvis har fler og fler merker blitt dyrevennlige de siste årene og jeg håper utviklingen fortsetter. 

Håper Kina slutter med den grusomme dyretestingen snart, er jo for å selge i Kina at mange merker lar en tredjepart teste på dyr der. Merkene selv tester ikke her i Europa. Jeg kjøper selv kun dyrevennlige merker selv om noen av de dessverre eies av moderselskap som har andre merker som tester på dyr. Har vært snakk om at Kina skal fase ut dyretestingen og slutte helt med det i flere år, håper virkelig det skjer en gang. 

Det havner jo i potten hos Loreal uansett, så da støtter man jo firmaet som eier de. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nesten alt er utsolgt på nettbutikken 

Anonymkode: c1c73...f5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det havner jo i potten hos Loreal uansett, så da støtter man jo firmaet som eier de. 

Noe ja, men ikke alt. Men uansett er det bedre å kjøpe merker som ikke tester på dyr enn de som gjør det selv om de eies av selskaper som har andre merker som tester på dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg sluttet å handle der da de endret alle kroppspleie produktene sine, dere vet de luktene på de store dusjsåpene, jordbær, feks, den nye lukter helt annerledes selv om jeg ble lovet at luktene skulle være de samme selv om flasken byttet utseende. Samme med andre i den serien, alle endret utseende OG lukt. 

Anonymkode: eadf3...7d3

Ja, mange av duftene endret seg da alt ble vegansk og de samtidig byttet emballasje til noe som skulle være mer miljøvennlig. Er jo positivt at alt er vegansk, men de burde heller beholdt den gamle emballasjen og heller solgt refiller. Enig ang jordbær, den lukter ikke like godt lenger. Helt annerledes enn før. Body butterene har ikke samme konsistens som før. Synd. De nye er ikke like gode.

Men håper body shop de klarer seg, de har liksom liksom alltid vært der. Tror de tapte en del kunder da Rituals kom. Rituals er på mange måter mer nytenkende og har mye penere emballasje til omtrent samme pris. Body shop er kanskje blitt litt traust og gammeldags? Men jeg har mange favoritter derfra selv om jeg ikke har handlet der like ofte som før de siste årene. Argan, mango og avocado er mine favoritter.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jukkapalme skrev (19 minutter siden):

Noe ja, men ikke alt. Men uansett er det bedre å kjøpe merker som ikke tester på dyr enn de som gjør det selv om de eies av selskaper som har andre merker som tester på dyr.

Holder meg unna alt som tester :) finnes nok av merker som ikke gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...