Gå til innhold

Kan mottaker se på konvolutten hvor brevet er innlevert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja det er derfor jeg valgte å være anonym fordi de det gjelder er i stand til å gjøre hva som helst og de siste jeg ønsker på døra mi. 

Anonymkode: 5c5c3...e3e

Hjelpe meg! 😵‍💫 Håper virkelig at de tar seg av barna til tross for at de tydeligvis ikke er helt god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 5/16/2024 at 8:40 PM, AnonymBruker said:

Brevet er allerede sendt. Alvorlighetsgraden vil jeg ikke gå så veldig inn på her, men handler ikke om mishandling. 

Det handler jo litt om hvor interessant det er å finne vitner da

Anonymkode: 1ac8b...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 18.57):

Nei den felles postkassen inne på butikken. 

Dette gjelder bekymringsmelding og jeg håper ikke de det gjelder får se konvolutten? 

Meldingen er sendt anonymt men kom til å tenke på nå om post stempelet. 

Barneverntjenesten viser ikke frem konvolutter til foreldre, nei. Men basert på innholdet i meldingen, kan foreldre skjønne hvem det gjelder uansett.

Anonymkode: 092c8...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår hva du mener, men det blir da bare antagelser og mistenksomhet om hvem som har meldt inn. 

Men tror du virkelig at en person (eller personer) som er troende til å gjøre mye rart bryr seg om den forskjellen? Dukker det plutselig opp et snev av fornuft tenker du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 19.04):

Jeg får virkelig håpe dette stemmer for kjenner jeg blir litt redd for at de som er meldt skal finne ut av hvor brevet er innlevert. 

Kjør til et annet sted og send det derfra, eller oppsøk bv og lever det i skranken.

Anonymkode: 32dea...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 14.30):

For 20 år siden da det fortsatt var postkontor, ja.

Nå er det datamaskiner på sorteringen som gjør det. 

Anonymkode: fd55e...e6e

Jeg jobbet på posten både for 20 år siden og i forrige uke var jeg også på jobb. Bor i en øde bygd så her er ikke lenger postkontor men PiB

Vi stempler fortsatt alle frimerkene på brev med dato og sted. 

Regner med at det ikke kun er hos oss det gjøres slik. 

Anonymkode: aa209...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 20.30):

De stemples selvsagt før det går i kasser og sendes til sorteringsterminal. Det har vi alltid gjort her jeg jobber hvertfall?

Mulig dette gjøres på større postkontor, men hos oss (Post i Butikk) hentes det ute og legges rett i kassett for det går på bilen til lierstranda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg jobbet på posten både for 20 år siden og i forrige uke var jeg også på jobb. Bor i en øde bygd så her er ikke lenger postkontor men PiB

Vi stempler fortsatt alle frimerkene på brev med dato og sted. 

Regner med at det ikke kun er hos oss det gjøres slik. 

Har dere eget stempel?? Spør fordi hos oss (PiB) er det kun etikettskriver som forteller hvor det er sendt fra. Vanlig frimerker setter vi på brev og rett i kassett uten stempel….

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 20.40):

Brevet er allerede sendt. Alvorlighetsgraden vil jeg ikke gå så veldig inn på her, men handler ikke om mishandling. 

Jeg sendte en anonym bekymringsmelding til barnevernet for noen måneder siden. Den er kommet vel frem fordi foreldrene har fått den opplest, men de har fremdeles ikke funnet ut hvem det er. Far har mistanker, men fordi den er i hans favør lar han det ligge. Hva mor tror og mistenker har jeg ingen anelse om, Barnevernet har iallfall tatt den på fullt alvor fordi de har gjennomført undersøkelser og samtaler grunnet det jeg skrev.

Anonymkode: 4d0ae...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delia Peabody skrev (4 minutter siden):

Har dere eget stempel?? Spør fordi hos oss (PiB) er det kun etikettskriver som forteller hvor det er sendt fra. Vanlig frimerker setter vi på brev og rett i kassett uten stempel….

Ja vi har stempel og alle frimerker stemples før de hentes av posten i kasser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at hvis det stod om å bli avslørt som melder og det at barnet fikk hjelp av Barnevernet  så hadde jeg tatt den belastningen ja. 
En skal gjøre det rette, alltid . 
Samvittigheten vil fortelle deg hvem som fortjener å bli prioritert 

Anonymkode: 4bc60...e1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg sendte en anonym bekymringsmelding til barnevernet for noen måneder siden. Den er kommet vel frem fordi foreldrene har fått den opplest, men de har fremdeles ikke funnet ut hvem det er. Far har mistanker, men fordi den er i hans favør lar han det ligge. Hva mor tror og mistenker har jeg ingen anelse om, Barnevernet har iallfall tatt den på fullt alvor fordi de har gjennomført undersøkelser og samtaler grunnet det jeg skrev.

Anonymkode: 4d0ae...666

Så bra. Såvidt jeg vet er det tatt tak i denne saken også.

Men så kom jeg på at de kanskje kunne se utifra konvolutten hvor det var sendt fra, men da forsvinner jo en del av anonymiteten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så bra. Såvidt jeg vet er det tatt tak i denne saken også.

Men så kom jeg på at de kanskje kunne se utifra konvolutten hvor det var sendt fra, men da forsvinner jo en del av anonymiteten. 

Jeg har aldri hørt om en offentlig etat som tar seg bryderiet med å skanne og arkivere konvoluttene brev kommer i, med mindre det er en veldig god grunn til det. De går i søpla. 

Anonymkode: dfc64...514

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 15.53):

Få butikker har i dag stempel med stedsnavn på. Det er en litt utdøende ting og bringes som oftest kun tilbake om ivrige frimerkesamlere bor i byen og spør om det. Så stemples det er det mest sannsynlig et stempel som ikke viser hvor det er levert inn. 

Anonymkode: c5329...d75

Mange steder på bygda har det det jo, her hvor jeg bor og flere andre småsteder. Når jeg var yngre og skulle sende hemmelig kjærlighetsbrev til en gutt så var jeg så redd for å bli avslørt og avvist at jeg sendte det til min brevvenninne som sendte det fra seg. 

Sender jeg brev i dag så stempler de det med stedsnavn her. 

Anonymkode: 1c32e...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...