AnonymBruker Skrevet 16. mai #41 Del Skrevet 16. mai Jeg har alltid visst at jeg ikke vil ha barn helt siden jeg var en liten unge. Jeg er ikke interessert i mennesker og har aldri vært det. Jeg har lav kapasitet for å bry meg om andre. Å være noen som tar vare på noen er ikke en rolle jeg passer i. Jeg er likevel et "normalt" menneske som alltid har hatt venner og klarer meg fint i livet. Jeg er bare ofte veldig følelseskald og likegyldig til andre mennesker. Jeg er mer orientert mot ting, slik som musikk og arkitektur. Anonymkode: 53165...567 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #42 Del Skrevet 16. mai Jeg er ikke av den barnekjære typen, og har heller ikke hatt noe spesielt godt lag med barn. Da jeg var rundt 18 år, så var det to stykker som jeg tidligere hadde gått i klasse med i mange år, som hadde fått sine første barn. Husker da at jeg tenkte at det å få barn var en veldig, veldig fjern tanke for min del. Ikke så mange år senere, da jeg var 22, føltes det fortsatt sånn, og det har bare stadig føltes mer og mer riktig for meg. Anonymkode: 3b8c3...3ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #43 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg begynte å bli veldig sikker på at jeg ikke ville ha barn sånn rundt 2010 når jeg for alvor så hvor den negative samfunnsutviklingen var på vei. Dagens nye Norge er ikke mitt Norge og jeg har ingen intensjoner eller intensiver til å hverken delta eller bidra. Det finnes ingen grunn til å være lojal mot dagens samfunn og system. Anonymkode: 915d8...b88 Utdyp gjerne. Sitter med samme følelser. Anonymkode: 33177...11b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #44 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg begynte å bli veldig sikker på at jeg ikke ville ha barn sånn rundt 2010 når jeg for alvor så hvor den negative samfunnsutviklingen var på vei. Dagens nye Norge er ikke mitt Norge og jeg har ingen intensjoner eller intensiver til å hverken delta eller bidra. Det finnes ingen grunn til å være lojal mot dagens samfunn og system. Anonymkode: 915d8...b88 Dette. Samme her, tvilen på om jeg ønsket barn i vårt samfunn startet rundt 2010-2011. Nå er jeg bombesikker på at det er uaktuelt. Anonymkode: 78d3c...be4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #45 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vet ikke helt om dette innlegget kunne plasseres under familie/barn, samliv og seksualitet. Her spør jeg i utgangspunktet ikke med tanke på partner eller andre livssituasjoner, men DEG som menneske. Når visste du at du ville/ikke ville ha barn? Jeg er 33 år og føler jo litt press på å ville ha barn. Folk på jobb etc. spør meg stadig vekk om når kjæresten og jeg skal ha barn..Jeg har en kjæreste som ikke vil ha barn, og det har heller aldri vært mitt største ønske. Gjennom livet har jeg jo tenkt at «det er jo det man skal ende opp med» , men selvom jeg nå er 33 år, så kjenner jeg ikke på noe sterkt behov. Hadde jeg blitt gravid nå hadde jeg ikke følt meg klar og heller ganske bekymret. Venninnene mine som vil ha barn, VIL ha barn, men jeg er ikke der. Jeg håper litt at jeg ikke får veldig lyst heller pga. at jeg ønsker å være med min fantastiske kjæreste, men er litt bekymret for at jeg blir 35-36 år og plutselig kjenner at det er det jeg vil. Så lurer på når andre kvinner har kjent behovet for barn, eller om det aldri kom ? Anonymkode: 8b58d...243 Det visste jeg da jeg ble gravid som 16 åring. Anonymkode: f0c6f...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eidukjenner Skrevet 16. mai #46 Del Skrevet 16. mai Jeg var opptatt med krevende utdannelse og jobb til starten av 30-årene da jeg flyttet tilbake til hjembyen hvor «alle» hadde barn. Det var først da jeg innså savnet etter barn selv. Er nå 32 og gravid med første, men det har ikke føltes så riktig før nå ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #47 Del Skrevet 16. mai Jeg visste det fra jeg gikk på barneskolen. Syntes ikke det var så moro å være til og med årene har jeg tenkt det er et alt for stort ansvar. Å få barn og følge opp krever mer enn de fleste klarer. Anonymkode: 5fa4a...911 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #48 Del Skrevet 16. mai Har aldri hatt noko ønske om å få barn. Har alltid forstått kor mykje ansvar det er, spesielt for kvinner, sidan eg har passa andre sine barn frå eg var ganske lita. Kunne eventuelt fått barn om eg var saman med ein som overbeviste meg, og eg var sikker på at han evna ta sin del av ansvaret. Men han eg er saman med har ikkje noko sterkt ønske om barn, i tillegg måtte eg nok ordna det meste om vi hadde fått barn. Har inntrykk av at mannfolk flest overlater det meste av ansvaret til dama om dei har mulighet til det, så må sei det fristar lite å ta den ledarjobben der. Men om eg fekk ta mannerolla, så hadde det faktisk frista meir med barn... Jada folk spørr om man skal få barn, har aldri plaga meg at folk spørr. Er jo berre å svare kort og diffust dersom man ikkje ønsker utdjupe. K38 Anonymkode: 5873c...6ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #49 Del Skrevet 16. mai Husker ikke. Har alltid ønsket meg barn, og ønsket meg alltid et yngre søsken. Fikk det til slutt, da jeg var 24 😊 Anonymkode: 7db06...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 16. mai #50 Del Skrevet 16. mai Var vel rundt 20 år, når jeg bestemte meg for at jeg IKKE ville ha barn. Er snart 45 år nå og angrer fortsatt ikke 😊 Jeg elsker livet mitt uten barn 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #51 Del Skrevet 16. mai Fra jeg var 4 år kanskje. Anonymkode: 17159...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærrips Skrevet 16. mai #52 Del Skrevet 16. mai Har alltid visst at jeg ville ha barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 16. mai #53 Del Skrevet 16. mai Da jeg fikk dem. Jeg fikk ikke det spørsmålet av "livet" egentlig, ble bare gravid på prevensjon, både piller og hormonspiral, og var bunn fortvilet over at det å ta abort ikke var så enkelt som man gjerne får inntrykk av før man står i slik situasjon. Glad for mine barn selvfølgelig, men føler meg litt snytt for å kunne ta valget selv, og å prøve å bli gravid og å glede meg over positiv test. (Jeg raste og gråt.) Samtidig vet jeg ikke om jeg noen gang hadde klart å bare bli klar for barn selv, og isåfall var nok dette det beste, for jeg er glad for at jeg har barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #54 Del Skrevet 16. mai Har vel visst det siden jeg var rundt 22, når jeg innså at jeg virkelig ikke "gledet meg" til barn, sånn som veninner/andre gjorde. Jeg har alltid vært likegyldig, aldri hatt et ønske om barn, men kun følt på at jeg "Må" for ellers er jeg rar. Men det er heldigvis 2024 og jeg trenger ikke å få barn når jeg ikke faktisk har et brennende ønske om det og alt det innebærer, kun fordi andre gjør det/det er forventet. Anonymkode: dc2ee...f48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #55 Del Skrevet 16. mai Vet ikke, men har aldri tenkt at jeg ikke vil ha barn. Da jeg ble gravid føltes det som det mest naturlige i verden, selv om vi ikke prøvde aktivt. Anonymkode: cb50c...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #56 Del Skrevet 16. mai Hadde tenkt i alle år at jeg ville være barnfri. Men da jeg ble 34 bestemte jeg meg brått, følte meg plutselig klar. Hadde en sønn innen ett år ❤️ Anonymkode: 3b23d...9f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #57 Del Skrevet 16. mai For min del var det nesten "medfødt". Har lekt med dukker, vogn og babystell fra jeg var bitteliten. Og senere ble det barbie med familierollespill. Jeg ble lei meg da venninnene mine vokste fra det da dem ble tenåringer 🙈 Anonymkode: 731f6...02c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 16. mai #58 Del Skrevet 16. mai Jeg har visst siden jeg var liten jente at jeg ønsket meg mange barn. Så lenge jeg kan huske, faktisk. Fikk mitt første barn da jeg var 20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #59 Del Skrevet 16. mai Jeg var aldri veldig opptatt av barn, det var ikke noe jeg tenkte noe særlig på men alikevel antok at kom til å bli en del av livet om jeg fant meg en mann, ble voksen og alt det der. Åra gikk, jeg fant meg en helt fantastisk mann jeg elsker, vi har alt på stell med god økonomi, god plass og alt sånt. Vi har slått oss til ro for lengst, ingen av oss er festløver og ikke er vi så voldsomme på å reise heller men ingen av oss har noensinne følt på det store ønsket om familieforøkelse. Nå er jeg 40, han 45 og vi har vel heller mindre lyst på barn nå enn tidligere. Anonymkode: 46b05...027 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gine Skrevet 17. mai #60 Del Skrevet 17. mai Da jeg gikk på ungdomskolen visste jeg at jeg ikke ville ha barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå