AnonymBruker Skrevet 18. mai #181 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva skal jeg spesifisere? I innlegget jeg siterte skrev du at i din kommune må de stille opp på fritiden, så da trodde jeg det var obligatorisk. Men det var tydeligvis ikke det du mente. Jeg forklarte hvordan det er på de skolene jeg har jobbet som lærer. Og er glad det er annerledes enn i din kommune. Det er mye ansvar og en jobb som gjøres, så det bør jo kompenseres. Mener jeg. Du er kanskje uenig. Anonymkode: 6bdfe...d23 Tror vi snakker fullstendig om hverandre. Jeg spesifiserte at lærere/ andre ansatte i skole, og vi i bhg, i denne kommunen, stiller evnt opp på eget initiativ 17. mai. Velger vi å gå, kan vi ikke forlange lønn, eller avsp. Ingen forlanger vi skal gå, og det er derfor nesten ingen som gjør det. Jeg er helt enig i at det skal kompenseres, hvis de pålegger noen å gå i toget. Forståelig? Anonymkode: deb02...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #182 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tror vi snakker fullstendig om hverandre. Jeg spesifiserte at lærere/ andre ansatte i skole, og vi i bhg, i denne kommunen, stiller evnt opp på eget initiativ 17. mai. Velger vi å gå, kan vi ikke forlange lønn, eller avsp. Ingen forlanger vi skal gå, og det er derfor nesten ingen som gjør det. Jeg er helt enig i at det skal kompenseres, hvis de pålegger noen å gå i toget. Forståelig? Anonymkode: deb02...281 Da er vi nok helt enige! Kan være litt utfordrende med kommunikasjon på forum, hvor man ikke kjenner hverandre. Fort gjort å snakke forbi hverandre da, ja 😊 Anonymkode: 6bdfe...d23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #183 Del Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dessverre kommer jeg ikke til å slutte å ri den kjepphester om frivillighet og å bidra. Så for meg får man ikke fred om man velger å melde seg ut. Vi har alle en moralsk og etisk plikt til å gjøre samfunnet et bra sted. Anonymkode: e30a5...be4 Beklager å måtte si det, men du rir ikke akkurat en kjepphest om frivillighet ved å argumentere for at barn skal avkreves å gå i tog på en fridag. Jeg solgte is for FAU på 17. mai fordi mitt barn er på det klassetrinnet som står for arrangementet her. Jeg nekter å kalle det dugnad all den tid dugnad er tuftet på frivillighet og det ikke akkurat var frivillig at jeg stilte opp. Neste år er vi tilbake til våre tradisjoner med is, vannmelon og rømmegrøt hjemme. Anonymkode: 6c2ee...1d4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #184 Del Skrevet 18. mai Nei 😂 dette er det dummeste jeg har hørt, vet ikke om jeg tror på det. Ingen er tvunget til 17 mai tog, si at dere er bortreist f.eks Anonymkode: cba69...c9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai #185 Del Skrevet 18. mai Skolen kan ikke kreve det, nei, men de oppfordrer jo til det. Hvor gammelt er barnet? Her er det vanlig at "alle" barna går i toget til de er ferdig med barneskolen, og så er det mer frivillig etter det. Selv slutta jeg å gå i toget etter barneskolen, og det har mine barn også gjort. Jeg bestemmer imidlertid at de må være med på feiringa - enten må de gå i toget, eller så må de stå og se på. Det synes jeg er greit. Hadde ikke godtatt at de kunne ligge hjemme og sove. Anonymkode: 9383c...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå