Tønsberg123 Skrevet 16. mai #1 Del Skrevet 16. mai (endret) Som overskriften tilsier skal dere her skriv en setning på deres dialekt, og deretter skrive hvilken dialekt dere snakker. Ettersom jeg er trådstarter så begynner jeg: De' var mange guttær nerre ve' ælva. Tønsbergdialekt. Endret 16. mai av Tønsberg123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 16. mai #2 Del Skrevet 16. mai (endret) De va mange guta ne ve elvi Sogn Endret 16. mai av Frøkenfryden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 16. mai #3 Del Skrevet 16. mai (endret) Je vakne migetreng før fuggær'n feis å sitt nå i sola mæ en kaffekopp. Blid som en høggorm 🫡 Jeg misforsto alt.. Mange gutter nere væ ælva Hadeland Endret 16. mai av KnekkeBørre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 16. mai #4 Del Skrevet 16. mai (endret) Årre heite de. Sunnmørsdialekt. Endret 16. mai av Cid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 16. mai #5 Del Skrevet 16. mai Å sken gjøra nårn har mærk i pekken, å en pædd i hæsjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 16. mai #6 Del Skrevet 16. mai Lurven skrev (5 timer siden): Å sken gjøra nårn har mærk i pekken, å en pædd i hæsjen? Faen. Odøling ell? 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 16. mai #7 Del Skrevet 16. mai KnekkeBørre skrev (2 timer siden): Faen. Odøling ell? 😮 Nei, men dialekten ligner nok litt. Tror det var mulig å gå fra mitt hjemsted dit gjennom skauen i rektig gamle dager . Men det var en lang tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 16. mai #8 Del Skrevet 16. mai (endret) Lurven skrev (2 minutter siden): Nei, men dialekten ligner nok litt. Tror det var mulig å gå fra mitt hjemsted dit gjennom skauen i rektig gamle dager . Men det var en lang tur Om du fikk rett ratio med stearin på treskia, så rakk du det på en dag.. Pædd i hæsjen er bare et tegn på at du må reike mer Prince 100.. Endret 16. mai av KnekkeBørre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 17. mai #9 Del Skrevet 17. mai KnekkeBørre skrev (5 timer siden): Om du fikk rett ratio med stearin på treskia, så rakk du det på en dag.. Pædd i hæsjen er bare et tegn på at du må reike mer Prince 100.. Prince of 100 Persia. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 17. mai #10 Del Skrevet 17. mai KnekkeBørre skrev (18 timer siden): Om du fikk rett ratio med stearin på treskia, så rakk du det på en dag.. Pædd i hæsjen er bare et tegn på at du må reike mer Prince 100.. Går di om skøtteru med starrin på treskia om toschdan så er du framme på frædan. Sa folk før i tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 17. mai #11 Del Skrevet 17. mai Dæ harrafel itte du no mæ. Det har da vel ikke du noe med. Hedmarksdialekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. mai #12 Del Skrevet 17. mai Eg har sotte på kaffe og lagt i ovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 17. mai #13 Del Skrevet 17. mai Trolltunge skrev (55 minutter siden): Eg har sotte på kaffe og lagt i ovnen. Er dette en Metafor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. mai #14 Del Skrevet 17. mai Lurven skrev (17 minutter siden): Er dette en Metafor? Hehehehe, nei. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 17. mai #15 Del Skrevet 17. mai Trolltunge skrev (2 timer siden): Hehehehe, nei. 😅 Åh😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 18. mai #16 Del Skrevet 18. mai E elskå sol å sommå, får da ska mi bade i sjø og salt. E likå ikkje øl, men e tar gjerne en kall en fordi om 😂. Så e d gilt å se alle bådene som tøffer langs elva, for da e d sommår. Ro i sjela, og blikkstille vann tydå på at e gjør så godt som e kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hans Tore Lem Skrevet 18. mai #17 Del Skrevet 18. mai Irak skrev (1 time siden): E elskå sol å sommå, får da ska mi bade i sjø og salt. E likå ikkje øl, men e tar gjerne en kall en fordi om 😂. Så e d gilt å se alle bådene som tøffer langs elva, for da e d sommår. Ro i sjela, og blikkstille vann tydå på at e gjør så godt som e kan. Hmm. Dette kan ikke være langt unna ser jeg. Er det rett og slett sånn at du også kunne skrevet at du skal: Kespe dimdam åp nybben? Jeg for skrive en setning selv Eh e a å ede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 18. mai #18 Del Skrevet 18. mai Hans Tore Lem skrev (13 minutter siden): Hmm. Dette kan ikke være langt unna ser jeg. Er det rett og slett sånn at du også kunne skrevet at du skal: Kespe dimdam åp nybben? Jeg for skrive en setning selv Eh e a å ede. Den første setningen aner jeg ikke hva betyr 😂😂😂😂. Kan du opplyse meg? Siste setning tok jeg. Den er litt nærmere min egentlige breie dialekt 🤭. Å ede du då? Ellå å e d me dæ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå