Portvinpiken Skrevet 17. mai 2024 #21 Del Skrevet 17. mai 2024 Sverige har mye mer utenlandsgjeld (statsgjeld) enn Norge 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 17. mai 2024 #22 Del Skrevet 17. mai 2024 PeeWee skrev (6 minutter siden): Men hvordan skal de gruppene jeg nevnte bli arbeidsføre uten videre? Ikke uten videre, klart det må settes inn tiltak. Hvilke tiltak, får de kompentente svare på. Tenk selv hvor mye en ufør koster fra 18 til 67 ? Klart noe av dette burde gå til tiltak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 17. mai 2024 #23 Del Skrevet 17. mai 2024 On 5/16/2024 at 8:03 AM, slumkim said: De går til pendlerboliger, gull-pensjon, gratis solbriller og alle andre frynsegoder våre folkevalgte føler at de "fortjener". Snork 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. mai 2024 #24 Del Skrevet 17. mai 2024 bullehurk skrev (1 minutt siden): Ikke uten videre, klart det må settes inn tiltak. Hvilke tiltak, får de kompentente svare på. Tenk selv hvor mye en ufør koster fra 18 til 67 ? Klart noe av dette burde gå til tiltak. Dette fungerer nok for mange psykisk syke, men det fungerer ikke for mongoloide, folk med Celebral Parese, mentalt tilbakestående også videre. En del er rett og slett født uføre! Og du mener JEG skriver mye sludder og vås? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 17. mai 2024 #25 Del Skrevet 17. mai 2024 2 hours ago, bullehurk said: Det burde det absolutt væt her og, alt for mye misbruk. Og for ikke å snakke om tulle-ordingen "ung ufør"... galskap. Vi har oljepenger,derfor kan vi leve i en boble....... enn så lenge. Har var det mye ræl. Hvordan klarer du å vri det til noe negativt at noen som har vært syke HELE livet får en liten slant ekstra i mnden? At vi lever av olje er en gammel myte. Oljen ga en liten boost på 80 tallet. Idag har vi en såpass kraftig levestandard og velferdsstat fordi vi er høyt utdannede og har en spredt blandingsøkonomi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 17. mai 2024 #26 Del Skrevet 17. mai 2024 PeeWee skrev (8 minutter siden): Dette fungerer nok for mange psykisk syke, men det fungerer ikke for mongoloide, folk med Celebral Parese, mentalt tilbakestående også videre. En del er rett og slett født uføre! Og du mener JEG skriver mye sludder og vås? Det er ikke de som er født uføre som er "problemet". Men heller de mange som faller utenfor som kanskje fint kunne ha jobbet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. mai 2024 #27 Del Skrevet 17. mai 2024 fru Alving skrev (Akkurat nå): Det er ikke de som er født uføre som er "problemet". Men heller de mange som faller utenfor som kanskje fint kunne ha jobbet Nå var det jo spesifikt de som er født uføre jeg snakket om. Man ser forøvrig at mange som i Norge hadde vært "friske uføre" ender opp som fengselsfugler og uteliggere i andre land som ikke har like bra ordninger, så det er ikke så enkelt som du skal ha det til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 17. mai 2024 #28 Del Skrevet 17. mai 2024 PeeWee skrev (26 minutter siden): Nå var det jo spesifikt de som er født uføre jeg snakket om. Man ser forøvrig at mange som i Norge hadde vært "friske uføre" ender opp som fengselsfugler og uteliggere i andre land som ikke har like bra ordninger, så det er ikke så enkelt som du skal ha det til. Det har du nok rett i, likevel, det er dessverre for mange som faller utenfor i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Shady Skrevet 18. mai 2024 #29 Del Skrevet 18. mai 2024 bullehurk skrev (14 timer siden): Det burde det absolutt væt her og, alt for mye misbruk. Og for ikke å snakke om tulle-ordingen "ung ufør"... galskap. Vi har oljepenger,derfor kan vi leve i en boble....... enn så lenge. I fremtiden er det ikke eldrebølgen som vil legge beslag på kostnadene, det er «yngrebølgen» av unge funksjonshemmede. Ny studie viser hva dette betyr i kroner og øre. https://sykepleien.no/2023/12/yngrebolgen-blir-dyrere-enn-eldrebolgen-sa-mye-mer-koster-en-hoykostnadsbruker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 18. mai 2024 #30 Del Skrevet 18. mai 2024 Myml1 skrev (13 timer siden): Vi har barnehage til alle uansett. I Sverige må ungene være hjemme om man for eksempel har turnusfri. Men igjen,Sverige klarer å gi mat til alle barna på skolen hver dag,alle måltider. Hvorfor klarer ikke vi det?? Det handler om politiske prioriteringer. Og ja, jeg er enig med deg i at vi absolutt har råd nok til å gi barna skolemat i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 18. mai 2024 #31 Del Skrevet 18. mai 2024 fru Alving skrev (23 timer siden): Det er ikke de som er født uføre som er "problemet". Men heller de mange som faller utenfor som kanskje fint kunne ha jobbet. Jeg kjenner et par ung uføre som det fysisk sett ikke er noe galt med, men de er fullstendig upålitelige og ellers ganske ubrukelige for å være helt ærlig. De ville aldri kunne holdt på en jobb i lengden. Nav kunne sikkert organisert noe å gjøre for de, men det tror jeg ville kostet mer enn samfunnet får ut av det egentlig. Det å la de seile sin egen sjø slik at de må skaffe penger til livsopphold på en annen måte tror jeg heller ikke er en god ide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 18. mai 2024 #32 Del Skrevet 18. mai 2024 Athod skrev (1 time siden): Jeg kjenner et par ung uføre som det fysisk sett ikke er noe galt med, men de er fullstendig upålitelige og ellers ganske ubrukelige for å være helt ærlig. De ville aldri kunne holdt på en jobb i lengden. Nav kunne sikkert organisert noe å gjøre for de, men det tror jeg ville kostet mer enn samfunnet får ut av det egentlig. Det å la de seile sin egen sjø slik at de må skaffe penger til livsopphold på en annen måte tror jeg heller ikke er en god ide. Nei det kan nok være. NAV innebærer nok at vi har mindre kriminalitet enn vi ellers hadde hatt. Og mindre sosiale problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 19. mai 2024 #33 Del Skrevet 19. mai 2024 Athod skrev (8 timer siden): Jeg kjenner et par ung uføre som det fysisk sett ikke er noe galt med, men de er fullstendig upålitelige og ellers ganske ubrukelige for å være helt ærlig. Jeg må si jeg har en misstanke om at slike tilfeller er lav IQ. Har kjent noen slike, og de er ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen ellers heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå