Gå til innhold

Wegovy erfaringer!!!

Tuva1230

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet fordi legen sluttet å gi meg resept når vektmålet var oppnådd. Hva skal du argumentere  med nå? 

Anonymkode: 4b82f...91c

at det gjelder kun DIN lege og ikke ALLES leger 🤦‍♀️

Anonymkode: 75001...fc0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg gikk ned 11 kg på 0,5 mg dose i 3 mnd, ble kvitt søtsuget - sluttet med mellommåltider, spiste 3 måltider om dagen, men mindre enn før sprøyta -  bevegde meg mer ettersom kiloene forsvant.

Har gått ned 11 ytterligere kilo uten sprøyta etterpå over 5 mnd, og nå har vekta stabilisert seg. Så det er mulig å klare seg uten sprøyta, men det beste er å legge gode vaner mens man går på sprøyta. 

Anonymkode: 40c50...581

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk ned 11 kg på 0,5 mg dose i 3 mnd, ble kvitt søtsuget - sluttet med mellommåltider, spiste 3 måltider om dagen, men mindre enn før sprøyta -  bevegde meg mer ettersom kiloene forsvant.

Har gått ned 11 ytterligere kilo uten sprøyta etterpå over 5 mnd, og nå har vekta stabilisert seg. Så det er mulig å klare seg uten sprøyta, men det beste er å legge gode vaner mens man går på sprøyta. 

Fantastisk bra jobb!! Det er en krevende prosess! 

Anonymkode: 715c8...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så bra, jeg er igang med det samme, nettopp sluttet på sprøyta etter 4 måneder der fokuset har vært på å legge om kostholdet. Håper jeg kan fortsette i samme retning uten sprøyta.

Hva er din bmi nå etter 22 kg nedgang?

Anonymkode: 65c37...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert et veldig teit spørsmål, men hvor kaster dere pennene når dere er ferdig med de? Jeg har en boks til nålene som jeg kaster nålene i. Og jeg kunne jo i teorien kastet pennene oppi også når pennen er tom, men da fylles den nål boksen veldig fort. Så jeg lurer litt på andres erfaring og hva dere gjør med ferdig penner?👀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ravnen_238 skrev (44 minutter siden):

Dette er sikkert et veldig teit spørsmål, men hvor kaster dere pennene når dere er ferdig med de? Jeg har en boks til nålene som jeg kaster nålene i. Og jeg kunne jo i teorien kastet pennene oppi også når pennen er tom, men da fylles den nål boksen veldig fort. Så jeg lurer litt på andres erfaring og hva dere gjør med ferdig penner?👀

Går i restavfall. 

Anonymkode: 4c844...fff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det en tråd/gruppe for de som har gått ned sine kg og skal stabilisere/holde vekt? ☺️ Tips meg gjerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyblue7 skrev (7 timer siden):

Finnes det en tråd/gruppe for de som har gått ned sine kg og skal stabilisere/holde vekt? ☺️ Tips meg gjerne. 

Finnes på Facebook

Anonymkode: 75001...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen andre som opplever "plutselig" diare?👀 Jeg har gått på Wegovy en stund nå. Men to ganger har jeg fått akutt vondt i magen og skikkelig diare. Begge gangene etter jeg har spist noe. Så jeg lurer på om kanskje det er visse ting man ikke kan spise når man er på Wegovy? I går spiste jeg kylling med tandoori masala krydder på og litt chilipulver, hadde dette i en protein-lefse med salat. Det eneste "nye" her var krydderet på kyllingen. Jeg har ikke spist noe særlig til indisk etter jeg startet på Wegovy så jeg mistenker at man kanskje er mer sensitiv på krydderet nå enn før? Erfaringer med noe lignende? Ting dere ikke kan spise nå som dere kunne spise før?

Anonymkode: 2f787...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen andre som opplever "plutselig" diare?👀 Jeg har gått på Wegovy en stund nå. Men to ganger har jeg fått akutt vondt i magen og skikkelig diare. Begge gangene etter jeg har spist noe. Så jeg lurer på om kanskje det er visse ting man ikke kan spise når man er på Wegovy? I går spiste jeg kylling med tandoori masala krydder på og litt chilipulver, hadde dette i en protein-lefse med salat. Det eneste "nye" her var krydderet på kyllingen. Jeg har ikke spist noe særlig til indisk etter jeg startet på Wegovy så jeg mistenker at man kanskje er mer sensitiv på krydderet nå enn før? Erfaringer med noe lignende? Ting dere ikke kan spise nå som dere kunne spise før?

Anonymkode: 2f787...02b

Det er tydeligvis visse ting du ikke kan spise mens du står på wegovy i hvertfall. Alt dette er individuelt, ikke to mennesker er like, selv om mange har likhetstrekk. Reagerer du på noe, så må du redusere det eller kutte ut rett og slett selv om kanskje tåler den tingen helt greit. 

Anonymkode: 4c844...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...