Tuva1230 Skrevet 15. mai #1 Del Skrevet 15. mai Jeg har nettopp begynt på wegovy for vektnedgang. Jeg lurer på om noen har noen erfaringer, positive og negative. Bivirkninger osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaggaBente Skrevet 16. mai #2 Del Skrevet 16. mai Tuva1230 skrev (16 timer siden): Jeg har nettopp begynt på wegovy for vektnedgang. Jeg lurer på om noen har noen erfaringer, positive og negative. Bivirkninger osv? Startet på wegovy i November med startvekt 111 kg/165 cm (KMI 40,8). Fikk fra første dose mindre trang til snop og ble mett mye raskere. Etter at jeg begynte med wegovy har jeg passet på å drikke ca 2 liter om dagen for å holde magen i gang. Ingen bivirkninger annet enn vekttap😁 Er nå på 95 kg og håper på -15 kg til. Alle har jo sine årsaker til overvekt, men for min del så har det nok vært usunn kveldsspising og snop/godteri + at jeg nok spiste mer enn hva jeg trengte og mindre aktiv enn jeg burde. Så før jeg begynte på wegovy i November så startet jeg å trene i September med faste 3x/uka (vekta rikket seg ikke på disse 2 mnd og det kan være ganske demotiverende å være "flink" å trene og samtidig ikke merke nada!). Kondisjonen ble i d minste bedre, men når jeg startet med wegovy så kom vektnedgangen også, og det er nydelig å trene og kjenne at det blir lettere både fysisk og psykisk🙏 Jeg har valgt å trappe opp i eget tempo, så første dosen sto jeg på i 4 uker, andre dosen i 8 uker og nå er jeg på 3 dosen og vurderer stadig å øke til nest høyeste på grunn av mer snop/godteri sug og mer matlyst. Begge deler kontrollerer jeg greit, men merker en endring i at jeg kjenner mer på det. Jeg håper du er heldig som meg og slipper bivirkninger, og at du klarer å lage deg gode vaner underveis🤗 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #3 Del Skrevet 16. mai Jeg gikk ned 12 kg fra november til mars. Ikke så mange bivirkninger, annet enn løs mage og kvalme ved for feit mat. Måtte likevel slutte fordi jeg fikk mye gallestein. Anonymkode: 7d987...6ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #4 Del Skrevet 16. mai Fra april 23 til april 24 gikk jeg ned 30 kg. Var aldri høyere enn mellom dose 2 og 3. Er nå på nedtrapping og er på laveste dose og holder vekta foreløpig greit. Merker jo mer til søtsug og at en mer sulten, men motivasjonen for å holde vekta er høyere enn trangen til å gi etter. Har brukt lifesum innimellom for å kontrollere kaloriinntak. Har hatt veldig lite bivirkninger. Noe hodepine og treg mage og kan bli skikkelig dårlig i magen om en spiser for mye fett eller sukker. Anonymkode: 44ab2...896 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaggaBente Skrevet 16. mai #5 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Fra april 23 til april 24 gikk jeg ned 30 kg. Var aldri høyere enn mellom dose 2 og 3. Er nå på nedtrapping og er på laveste dose og holder vekta foreløpig greit. Merker jo mer til søtsug og at en mer sulten, men motivasjonen for å holde vekta er høyere enn trangen til å gi etter. Har brukt lifesum innimellom for å kontrollere kaloriinntak. Har hatt veldig lite bivirkninger. Noe hodepine og treg mage og kan bli skikkelig dårlig i magen om en spiser for mye fett eller sukker. Anonymkode: 44ab2...896 Lifesum har jeg også brukt, veldig fin å bruke og man får seg noen ahaopplevelser underveis😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet 17. mai #6 Del Skrevet 17. mai Jeg begynte for 3 uker siden, og er allerede ned nesten 5 kg! Ganske vilt egentlig. Vet ikke om det har noe med at kiloene også kom veldig fort på (svangerskap + svangerskapsdiabetes), og at det blir noen easy comes, easy goes kg jeg har? Forventer ikke like stor fremgang fremover da. Ingen bivirkninger. Merket umiddelbart dempet matlyst. Blir fort mett. Har ikke spesielt usunne vaner, og hadde heller ikke lagt på meg noe det siste året (all vektoppgang var relatert til svangerskap) - så håper dette fungerer godt på meg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkna Skrevet 23. mai #7 Del Skrevet 23. mai Jeg har hatt god effekt. Ingen bivirkninger annet enn ønsket vekttap. La på meg 30-40 kg under en graviditet med insulinkrevende svangerskapsdiabetes. Med wegovy er jeg nå nede i 83 kg som er vekta jeg hadde før graviditeten og jeg er såvidt i kategorien "fedme". Går jeg ned 3 kg til er jeg i overvekt kategorien 😃 utrolig godt å få tilbake kroppen min. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai #8 Del Skrevet 23. mai -10kg på litt over 3 mndr. Veldig lite bivirkning, passe god effekt og vektnedgang. Spiser omtrent som før, men myye mindre porsjoner, og ikke overspising. Føler meg mer «normal» i tanker/matsug. Anonymkode: 73188...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #9 Del Skrevet 25. mai Kan man få noen av disse sprøytene som tabletter? Anonymkode: 5f31e...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai #10 Del Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kan man få noen av disse sprøytene som tabletter? Anonymkode: 5f31e...4ea Samme virkestoff finnes i tabletter (selges under navnet Rybelsus i Norge), men de har kun indikasjon diabetes type 2, så vet ikke om leger forskriver dem til vektreduksjon. Anonymkode: e782b...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #11 Del Skrevet 26. mai Mener å ha lest et sted at de skal komme som tabletter for slanking også. Men vet ikke når… Anonymkode: c2ba1...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai #12 Del Skrevet 26. mai Skal vi alle sammen møtes en gang i uka og utveksle tips og medisiner? 🤪 -Oh my God, they killed Kenny! Anonymkode: 54f57...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #13 Del Skrevet 2. juli Dere som går ned litt over 10 kg på et halvt år.. Er dere fornøyd med det? Trener dere i tillegg eller er dere i like høy/lav aktivitet som før? Anonymkode: 53d61...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 2. juli #14 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (På 26.5.2024 den 19.57): Skal vi alle sammen møtes en gang i uka og utveksle tips og medisiner? 🤪 -Oh my God, they killed Kenny! Anonymkode: 54f57...ee1 You bastards😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #15 Del Skrevet 2. juli I løpet av 2 måneder gikk jeg ned 5 kg men måtte stoppe da bivirkninger var altfor sterke og ikke verdt det (hodepine, trøtthet, mye kvalme). Keg klarte ikke å trene som jeg gjorde. Tok vekk alle livsglede og det klarte ikke å stoppe min ordentlig problem som er trøstespising. Synd at jeg ikke kunne fortsette med det men sånn er det Anonymkode: ee588...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #16 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere som går ned litt over 10 kg på et halvt år.. Er dere fornøyd med det? Trener dere i tillegg eller er dere i like høy/lav aktivitet som før? Anonymkode: 53d61...4e6 Jeg har gått ned 12 kg på et halvår (på Wegovy), og har løpt ca en mil daglig de tre siste månedene. Jeg er fornøyd med å ha tatt av de 12 kiloene, fordi det var de 12 kiloene jeg skulle ta av (var ikke overvektig i utgangspunktet, så hadde ikke så mange kilo å ta av heller). Hadde jeg derimot hatt overvekt, hadde jeg ønsket å gått mer ned på et halvt år enn hva jeg har gjort. Jeg justerte jo dosen etter hvor raskt og hvor mye jeg ville gå ned. Anonymkode: 8e3dd...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #17 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har gått ned 12 kg på et halvår (på Wegovy), og har løpt ca en mil daglig de tre siste månedene. Jeg er fornøyd med å ha tatt av de 12 kiloene, fordi det var de 12 kiloene jeg skulle ta av (var ikke overvektig i utgangspunktet, så hadde ikke så mange kilo å ta av heller). Hadde jeg derimot hatt overvekt, hadde jeg ønsket å gått mer ned på et halvt år enn hva jeg har gjort. Jeg justerte jo dosen etter hvor raskt og hvor mye jeg ville gå ned. Anonymkode: 8e3dd...877 Hvordan fikk du medisinen dersom du ikke var overvektig? Anonymkode: 2f0a3...7c7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #18 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan fikk du medisinen dersom du ikke var overvektig? Anonymkode: 2f0a3...7c7 Er du genuint nysgjerrig, eller er det for å "ta" meg som normalvektig for å bruke Wegovy? Anonymkode: 8e3dd...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet 2. juli #19 Del Skrevet 2. juli (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har gått ned 12 kg på et halvår (på Wegovy), og har løpt ca en mil daglig de tre siste månedene. Jeg er fornøyd med å ha tatt av de 12 kiloene, fordi det var de 12 kiloene jeg skulle ta av (var ikke overvektig i utgangspunktet, så hadde ikke så mange kilo å ta av heller). Hadde jeg derimot hatt overvekt, hadde jeg ønsket å gått mer ned på et halvt år enn hva jeg har gjort. Jeg justerte jo dosen etter hvor raskt og hvor mye jeg ville gå ned. Anonymkode: 8e3dd...877 Fikk du Wegovy utskrevet uten å være overvektig? Edit: Ser flere har spurt om det samme. Jeg er oppriktig nysgjerrig. Siden du løper en mil hver dag så skulle man tro du forbrenner ganske bra med kalorier og strengt tatt kunne klart deg uten. Undrer meg hva som skal til for at en lege skriver det ut til en normalvektig person som har helse til å trene så mye som det du gjør. Jeg vet om flere som kunne tenkt seg Wegovy, men som ikke møter kravene som stilles. Endret 2. juli av MissSkog Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #20 Del Skrevet 2. juli MissSkog skrev (3 minutter siden): Fikk du Wegovy utskrevet uten å være overvektig? jeg er ikke 5 øre forundret om at det er folk som ikke hadde trengt sprøyta har fått den som er tilnærmet normalvektig. Overrasker meg ikke ett sekund. Vet hvordan folk er. Men syns det er bra for oss med bmi over 35 at vi har noe vi kan prøve når alt annet har feilet. Jeg skal til legen etter ferien for å høre hva som kan passe for meg. Det jeg er mest redd for etter å ha lest her inne at folk mister så mye hår. Anonymkode: 70d00...e0e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå