Gå til innhold

Hvordan bli fortere brun?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig blek og når jeg bruker solkrem tar det enda lengre tid... blir liksom aldri noe tan som alle andre. Har noen tips for å få farge fortere av å sole seg? 

Anonymkode: d7f83...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BUS. Brun Uten Sol. Fake tan. De er blitt veldig gode nå, de lukter ikke så vondt og er relativt enkle å påføre hvis du leser deg opp på litt tips og triks.

For det finnes ingen trygg måte å bli "brun" på. Huden skades, og det har høyt potensiale for å være veldig farlig både nå og senere i livet.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butinox.

Anonymkode: f7c22...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsette kroppen for sol hele året (sydentur i oktober/november, Jan/feb eller noe). Da kommer brunfargen mye fortere tilbake enn etter en lang norsk vinter

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reduser bruk av solkrem om brunfargen er viktigst.

Mange tror solkrem er en automatisk løsning mot kreft og rynker. Det stemmer ikke. Det er totaltid i solen som er avgjørende for slikt. 

Så om man virkelig bryr seg om å forebygge kreft og rynker er det om å gjøre å unngå solen i størst mulig grad. 

Anonymkode: 5f19a...44c

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg ser det så har du to valg. Enten BUS, som skrevet om over her. Eller å endre tankesettet ditt. Vi nordboere har fått det for oss at vi skal være så brune og at det er et sunnhetstegn for oss. Det er ikke helt riktig, alt med måte. Godta at du er lys, det er pent det også. Vær litt i sola så du får d-vitamin, smør deg ellers slik at du ikke blir brent. Jo flere ganger du blir brent, jo større sjanse for solskader som rynker og kreft senere i livet.

Anonymkode: 3b66e...96b

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glöd er meget ok!
Betakaoten har litt effekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er du ute i sola? 
 

Anonymkode: 71277...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis grønsaker med mye farge. Gulrot osv. inneholder. Få i deg sunt fett også siden det smører huden innenfra som hjelper godt på

Anonymkode: b16ab...b05

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvbruning, eller spray tan.

Anonymkode: c0760...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: jeg er ikke ute etter selvbruning. Ikke er jeg flink på det og ikke har jeg tålmodighet heller. Jeg er ute i sola hver dag nå når det er sol og varme men jeg får kun litt farge der jeg ikke bruker solkrem. I ansikt må jeg bruke solkrem for å unngå pigmentflekker da jeg går på pillen. Og for å unngå rynker. Men på bena blir jeg litt brun da jeg ikke bruker solkrem der.

Anonymkode: d7f83...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta b-12

Anonymkode: 86bdd...600

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dove summer revieved eller noe 

Anonymkode: 79a97...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her: jeg er ikke ute etter selvbruning. Ikke er jeg flink på det og ikke har jeg tålmodighet heller. Jeg er ute i sola hver dag nå når det er sol og varme men jeg får kun litt farge der jeg ikke bruker solkrem. I ansikt må jeg bruke solkrem for å unngå pigmentflekker da jeg går på pillen. Og for å unngå rynker. Men på bena blir jeg litt brun da jeg ikke bruker solkrem der.

Anonymkode: d7f83...08f

Men hvor mye er du ute?

Jeg er nesten hver dag det er sol og fint. Det vil si 2-8 timer hver dag i bikini eller kort shorts og topp som slipper sola igjennom. Smører meg alltid med spf30.

Anonymkode: 71277...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvor mye er du ute?

Jeg er nesten hver dag det er sol og fint. Det vil si 2-8 timer hver dag i bikini eller kort shorts og topp som slipper sola igjennom. Smører meg alltid med spf30.

Anonymkode: 71277...bc0

Hvorfor? Når du utsetter deg for så mye sol er du jo veldig utsatt for både rynker og hudkreft. 

Anonymkode: 5f19a...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må endre dnaet ditt, det er det som bestemmer hvor brun du blir.

Anonymkode: 30c0c...871

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 16.50):

Men hvor mye er du ute?

Jeg er nesten hver dag det er sol og fint. Det vil si 2-8 timer hver dag i bikini eller kort shorts og topp som slipper sola igjennom. Smører meg alltid med spf30.

Anonymkode: 71277...bc0

Jeg er ute 1-2 timer. Men får ikke noe som helst farge når jeg bruker solkrem faktor 30... 

Anonymkode: d7f83...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lys hud, og har ikke sjans til å bli brun uten solarium og Jet Black! Den funker som fy!!! 

Anonymkode: e1100...a64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjelltur til fjell med snø (med god solfaktor)

Ut å løpe I sola, gjerne på fjellet (med god solfaktor)

Å svette godt i sola hjelper godt!

Hilsen bleikansikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...