Gå til innhold

Dyreparken i Kristiansand

Gipetto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes ikke Hakkebakkskogentoget var gøy. Det var jo et særdeles saktegåenede tog mens man så på to mus som sang, med litt dialog med en sur mikkel rev. Våre barn har ikke noe forhold i utgangspunktet til Hakkebakkskogen eller sangene de sang, så derfor var ikke det helt det store for dem. De hadde mye mer glede av Kaptein Sabeltann, selv om de ikke har noe forhold til han heller. Vi kjøpte billetter på forhånd og er glad for det, for vi hadde aldri giddet å stått i den køa.

Anonymkode: 54c70...e8d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 5/15/2024 at 4:49 PM, AnonymBruker said:

Altså, nå går jeg sikkert mot resten,men jeg synes den ikke parken er så stor. 2 dager er nok for å få med seg det meste. Vi var der denne helgen med en 2åring og 5åring. 2 åringen hadde stor glede av parken og også kjøre skuta selv om hun ikke bryr seg om sabeltann. Vi synes hakkebakktoget var kjedelig, spesielt hvis ikke barna har noe forhold til sangene. Jeg ville hatt med en form for vogn eller sykkelvogn for 4åringen. Det kan være mye ståing og kø, og deilig å kunne sette seg ned å skjerme seg litt for de små.

Jeg er enig i tipset om å gå innerst i parken med en gang og heller jobbe seg utover. Gå mot kardemommeby først f.eks.

Jeg anbefaler å besøke badeland på slutten av dagen. 2 åringen vår ble veldig overstimulert på dag 2 og ville bare leke med skittent gjørmevann som vi gikk forbi inne i parken. Jeg tror vi hadde fått en bedre avsluttning hadde vi dratt i badelandet da.

Anonymkode: 54c70...e8d

Jeg er enig, parken er ikke såååå stor. Men jeg var der alene med en 4 åring og en baby i helga. Vi måtte prioritere. Vi rakk ikke kardemommeby og den store klatre/lekeparken og var minimalt i abrahavn. Dyrene vi så på var bare de vi gikk forbi, prioriterte ikke å gå inn i noen av husene. 4 åringen ville bruke masse tid på lekeplassene. Det var det morsomste. 

Han måtte også gå selv, jeg orket ikke søskenbrett og har ikke dobbelvogn. Motivasjonen var til stede for å gå, men vi hadde klart fått sett / gjort mer om vi hadde hatt vogn til begge. Så det blir en prioritering på hva man ønsker ut av dagen. 

Min erfaring til neste gang er å ha med egen mat. Jeg synes mattilbudet var dårlig. Var vaffler og pølser man stort sett kunne kjøpe. Tror jeg neste gang vil lage noen digge wraps eller lignende. Og ha nok jus, brus, drikke i kjølebag. Så kjøpe is, milkshake, slush og snacks der inne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras

Maten i parken er helt latterlig dårlig, men på Kutoppen er det litt bedre synes jeg. Alle andre plasser er det de samme tørre burgerne og nuggetsene. Så benytt gjerne anledningen til å spise når man først er på kutoppen,hvis man ikke har medbragt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i fjor med 4 åring og en baby, sammen med flere andre familier. Vi hadde tre dager, men to hadde holdt.

Vi har lest og hørt mye Hakkebakkeskogen og kardemommeby, så 4åringen elsket toget og kardemommeby. Ikke så interessert i dyrene da, så brukte ikke så mye tid på det selvom vi gikk forbi/gjennom det meste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var 2 dager ifjor, med større unger. Man rekker hele parken på en dag hvis man går litt på. Med små barn så hadde jeg tatt litt av parken hver dag heller.

Hakkebakke, Kutoppen og Kardemommeby er supert. Å kjøpe bolle i Kardemommeby var kult. Så går man i gatene, inn i husene, ser små forestillinger. Tar en tur bortom røverne og ser kameler.

Badeland besøkte vi hver dag for lekepause. Det var supert.

Og det er mange fine dyr man kommer tett på. Ville ikke droppet det. Giraffer ser man på bare få meters avstand hvis man er heldig som oss. Aper er gøy. Vi så tigermamma med små tigerbabyer.

Vi hoppet over alt av sklier pga. lange køer. Et godt tips for å unngå kø er å ikke sige etter alle, men å gå bevisst rett til utvalgte steder. Morgen og ettermiddag har mindre kø enn 12-14. Som passer fint å bade.

Anonymkode: 2bd4a...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den største overraskelsen var at det var spredt utover større område enn forventet. Og at det var mye brattere å gå imellom enn forventet! Mye bratte bakker.

Anonymkode: 2bd4a...1db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker
issoras skrev (På 20.5.2024 den 12.04):

Maten i parken er helt latterlig dårlig, men på Kutoppen er det litt bedre synes jeg. Alle andre plasser er det de samme tørre burgerne og nuggetsene. Så benytt gjerne anledningen til å spise når man først er på kutoppen,hvis man ikke har medbragt. 

Er det lenge siden du har vært der? For jeg kjenner ikke helt igjen dette, det har blitt stor forbedring at matserveringen de siste årene. Det er mange flere steder uten burger og nuggets enn det er med.

Anonymkode: be670...cc3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns ikke det er så fantastisk mat der .. ville tatt med medbragt niste 

Bakevarer hos bakeren i Kardemommeby er bra, og gode vafler på vaffelbua. Ellers ikke:)

Anonymkode: 649d3...153

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hvordan gikk det? Jeg synes en toåring er for liten til dyreparken.

Anonymkode: 0f697...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns ikke det er så fantastisk mat der .. ville tatt med medbragt niste 

Bakevarer hos bakeren i Kardemommeby er bra, og gode vafler på vaffelbua. Ellers ikke:)

Anonymkode: 649d3...153

Bakevarene er helt standard bakerivarer fra, ikke noe imponerende og kan ikke sammenlignes med de bedre bakteriene. Ble faktisk ganske skuffet da jeg var der første gang. 😂 Godt nok for ungene da. 😊 

Anonymkode: 5d929...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bakevarene er helt standard bakerivarer fra, ikke noe imponerende og kan ikke sammenlignes med de bedre bakteriene. Ble faktisk ganske skuffet da jeg var der første gang. 😂 Godt nok for ungene da. 😊 

Anonymkode: 5d929...837

Synes bakevarene i Kardemommeby er helt fantastisk gode!!!

Anonymkode: fbe13...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Og hvordan gikk det? Jeg synes en toåring er for liten til dyreparken.

Anonymkode: 0f697...fc1

Det gikk så fint!! 

Vi leide sykkelvogn alle dagene, det anbefales på det sterkeste da det er lange avstander. Var i Kardemommeby hver dag, besøkte alle husene der, var med på festen i byparken, brann i tårnhuset til Tobias etc. Også toget i Hakkebakkeskogen var en hit. Ingen av dem var noe særlig interessert i dyrene egentlig 😅 men alt i alt en helt topp ferie. Vi bodde i safaricampen og hadde frokost på hotellet, smurte matpakke til alle på frokosten. Ganske dyrt med mat inne i parken, men likevel levelig for noen dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...