Gå til innhold

Føler meg så stor og udigg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 36, og har lagt på meg en del (ca 15 kg). Var normalvektig fra før med bmi på 22.

Føler særlig lårene og overarmene er blitt så sinnsykt store🤢 Har tidligere vært slank og «langlemmet». I tillegg har jeg fått så mye cellulitter på bakside lår og overarmer? Har aldri vært plaget av det før, og cellulittene i kombinasjon med de store overarmene gjør at jeg ikke vil gå med singleter/tskjorter med korte ermer nå på sommervarmen. 

Er redd for å gå enda mer opp, og håper disse kiloene vil renne av etter fødsel. Flere som sliter med selvbildet som gravid?

Anonymkode: 4bdb3...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Har aldri følt meg så fin som jeg var med gravidmage. Føler at mager er stygge og uglesett i alle andre tilfeller unntatt gravidmager.

Det er nå 9mnd etter fødsel jeg føler meg på mitt styggeste, med slitent søvndeprivert ansikt og hengemage.

Anonymkode: bac14...955

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er i uke 36, og har lagt på meg en del (ca 15 kg). Var normalvektig fra før med bmi på 22.

Føler særlig lårene og overarmene er blitt så sinnsykt store🤢 Har tidligere vært slank og «langlemmet». I tillegg har jeg fått så mye cellulitter på bakside lår og overarmer? Har aldri vært plaget av det før, og cellulittene i kombinasjon med de store overarmene gjør at jeg ikke vil gå med singleter/tskjorter med korte ermer nå på sommervarmen. 

Er redd for å gå enda mer opp, og håper disse kiloene vil renne av etter fødsel. Flere som sliter med selvbildet som gravid?

Er 29 uker på vei og har gått opp 17kg. Føler det over hele meg, men hva så? Det er en periode av livet. 

Anonymkode: ac935...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler på det samme som deg, er i uke 35 og har gått opp 19 kg😭 Fått masse cellulitter på lårene og rumpa, og og gigantisk mage. Ingen klær passer og alt er ubehagelig. Heldigvis har vi ikke lenge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 22 kg, men følte meg veldig fin :) ser jo på bilder nå i etterkant at jeg var stor, men følte meg altså veldig fin. Det er jo noe helt spesielt med gravide kvinner!

Prøv å gi deg selv litt ekstra pleie hver dag. Jeg tok meg god tid til å smøre mage og lår med gravidolje. Det gjorde godt og jeg følte meg fresh etterpå!

Nå er det heller ikke mange ukene igjen, og da får du noe helt annet enn cellulitter å tenke på! ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har i alle mine 3 svangerskap gått opp fra en BMI på 21 til kraftig overvekt. La på meg 25- 30 kg hver gang. Men det varer ikke for evig! Det er en kort periode av livet hvor kroppen lever sitt eget liv og hvor du har liten kontroll over det som skjer. 

Prøv heller å fokusere på at dette er midlertidig og at du vil komme tilbake til normalen igjen.

For de fleste går det litt av seg selv med vektnedgang pga. amming, stress, lite mat og trilling av vogn. Mens andre må kanskje på diett for å bli kvitt de overflødige kiloene. 

Anonymkode: b47ea...ac2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var sterkt undervektig da jeg ble gravid, alltid vært tynn og radmager, men la på meg 16 kilo i løpet av mitt svangerskap. 

Alt sammen forsvant etter fødselen. De første 8 kiloene forsvant på fødestuen, mye vann i kroppen (kunne se det på oppsvulmede føtter og ankler) og selvsagt også vekten av fostervann, baby og morkake. De neste 8 kiloene forsvant med ca 1 kg pr mnd i 8 måneder. Var tilbake til opprinnelig vekt innen jeg startet å jobbe igjen. 

Det er håp for alle. Du vil nok merke at mye er vann i kroppen som forsvinner på noen dager etter fødselen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Skjønner at det kan være vanskelig at kroppen endrer seg. Vet du hva? Du er noe av det fineste som finnes, for du bærer på et lite mirakel og det er unikt 🪷💕. Vær stolt av deg selv 💕. Gravide damer er noe av det flotteste jeg ser. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg veldig deilig og fin selv om jeg vagga bortover når jeg gikk 🤣 Gikk vel opp ca 16 kg tilsammen. Jeg brukte støttestrømper, trente spinning og styrketrening under begge mine graviditeter. Hos meg var det psykiske veldig dårlig, ikke det fysiske. 

Men ser at vi damer ser veldig forskjellig ut som gravide. Noen ser spreke og sunne ut mens andre ser ut som de har hjertesykdom med hovne ankler, ansikt og hender/armer. Ser rett og slett syke ut.

Endret av Fighter83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (43 minutter siden):

Jeg følte meg veldig deilig og fin selv om jeg vagga bortover når jeg gikk 🤣 Gikk vel opp ca 16 kg tilsammen. Jeg brukte støttestrømper, trente spinning og styrketrening under begge mine graviditeter. Hos meg var det psykiske veldig dårlig, ikke det fysiske. 

Men ser at vi damer ser veldig forskjellig ut som gravide. Noen ser spreke og sunne ut mens andre ser ut som de har hjertesykdom med hovne ankler, ansikt og hender/armer. Ser rett og slett syke ut.

Her er du utviser du veldig lite hensyn til at dette er en tråd hvor ts allerede føler seg på bunn. Tror du ikke det første hun gjør når hun leser dette er å sjekke om ansikt, ankler etc er hovne?

Og om de er det ts, kan du likevel ha nydelig gravidglød! Har ingenting med sykelighet å gjøre, kunne denne brukerens sykelige oppfatninger av andre.

Jeg var hoven både her og der, lignet vel egentlig mest Michelinmannen. Følte meg fin allikevel jeg ❤️ Kroppen din skaper nytt liv, det er noe magisk og vakkert ved det uansett om du legger på deg her eller der!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (På 16.5.2024 den 11.41):

Jeg var en av de som så veldig syke ut, og la på meg nesten 30 kg. La på meg ekstreme mengder med vann, kunne omtrent ikke se at jeg hadde tær, måtte ta av alle ringer osv. Fikk utslett også, bare masse dritt. Ti dager etter fødsel var all vekten borte, tisset konstant. Huden ble bedre etter to uker. Så det er håp for de som ikke har gravidglød 😅

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mymlen skrev (6 timer siden):

Jeg var en av de som så veldig syke ut, og la på meg nesten 30 kg. La på meg ekstreme mengder med vann, kunne omtrent ikke se at jeg hadde tær, måtte ta av alle ringer osv. Fikk utslett også, bare masse dritt. Ti dager etter fødsel var all vekten borte, tisset konstant. Huden ble bedre etter to uker. Så det er håp for de som ikke har gravidglød 😅

Ja, heldigvis👏 Når svangerskapet er over så blir ting fort bedre igjen ja. Kroppen er merkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...