Gå til innhold

Ettergivende foreldre? Eller?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer med de foreldrene som sier "h*n vil ikke, så da skal vi ikke" osv.? 

F.eks."h*n vil ikke være med på kamper, så da er h*n kun med på treninger". Eller folk som har spurt om å treffes, vi kommer til avtalt sted, etter 10 minutter sier barnet "jeg skal hjem nå"/"jeg vil hjem nå" og mor sier "vi må dra nå, han vil hjem"..?! Er dette ettergivende foreldre? Sier "aldri" nei, prøver av og til, men bruker sjelden ordet nei når noen hører i alle fall.. 

Ja, noen av barna kan ha diagnoser jeg ikke vet om, men føler dette har blitt veldig utbredt? De skal spørre barna om alt, og hvis de ikke vil, så slipper de... Sliter veldig med å sette grenser.. Samtidig sier disse foreldrene at de er slitne, for barna er oppå de hele tiden, bruker de som tjenere osv... 

Annet som er overhørt: mor sier: "skal jeg bære *sett inn det som passer, f.eks. sykkel eller stor leke* hele turen jeg da?". "Ja," svarer barnet og mor gjør det...?! 

Noen som skjønner hva jeg mener? Hva er dette? En trend? Redd for at barna skal "klikke"!? 

Anonymkode: 86b62...8a1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du ikke vet alt om hva som ligger bak, så pass heller på deg selv istedenfor å dømme andre

Anonymkode: 156e2...e3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker at du ikke vet alt om hva som ligger bak, så pass heller på deg selv istedenfor å dømme andre

Er jo det jeg forsøker å spørre om her, da... Hva dette er. Det er en del, skjønner du. 

Ts

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette kalles curling foreldre. Bare å google

Anonymkode: 36610...040

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Er jo det jeg forsøker å spørre om her, da... Hva dette er. Det er en del, skjønner du. 

Ts

Hvorfor trenger du å vite , stol heller på det foreldrene gjør

AnonymBruker
Skrevet

Ofte bruker foreldre barn som unnskyldning for ting de ikke gidder selv, andre ganger foreldre som ikke vil være foreldre, bare noen som sier ja og følger barna, men innimellom er det faktisk hensyn til omgivelsene og litt skam fordi de vet det blir scener av ulike grunner og det vil man unngå. Synes likevel altfor få foreldre lærer opp barn til å håndtere ulike omgivelser og blir rigide - av ren latskap og egen bekvemmelighet. Mange barn blir nok overstimulerte, men opplever mer at foreldre skjermer de så mye at de aldri får utviklet toleranser.

Anonymkode: bbe90...2ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor trenger du å vite , stol heller på det foreldrene gjør

Altfor mange foreldre har 0 peiling på hva de gjør- hvorfor tror du ellers det er så sinnsykt mye idiotinnlegg her på KV.

Anonymkode: bbe90...2ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

F.eks."h*n vil ikke være med på kamper, så da er h*n kun med på treninger". Eller folk som har spurt om å treffes, vi kommer til avtalt sted, etter 10 minutter sier barnet "jeg skal hjem nå"/"jeg vil hjem nå" og mor sier "vi må dra nå, han vil hjem"..?! Er dette ettergivende foreldre? Sier "aldri" nei, prøver av og til, men bruker sjelden ordet nei når noen hører i alle fall.. 

Ja, noen av barna kan ha diagnoser jeg ikke vet om, men føler dette har blitt veldig utbredt? De skal spørre barna om alt, og hvis de ikke vil, så slipper de... Sliter veldig med å sette grenser.. Samtidig sier disse foreldrene at de er slitne, for barna er oppå de hele tiden, bruker de som tjenere osv... 

Annet som er overhørt: mor sier: "skal jeg bære *sett inn det som passer, f.eks. sykkel eller stor leke* hele turen jeg da?". "Ja," svarer barnet og mor gjør det...?! 

Noen som skjønner hva jeg mener? Hva er dette? En trend? Redd for at barna skal "klikke"!? 

Ja dette er ettergivende foreldrestil. Ikke å anbefale. Ser det stadig vekk. Ei av mine venninner er slik. Sender snap med «han ville ikke hjem fra barnehagen så her henger vi enda, en halvtime etter at jeg kom for å hente». 
Altså?? Vær den voksne. Seriøst.
Autoritativ oppdragelse er best for ungene, de voksne og resten av samfunnet.

Anonymkode: b46a8...4ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Foreldre i dag er jooo alt for slække med barna, en del av de aner ikke hva de holder på med. Ser jo det med hvordan barna oppfører seg i dag, blir for dumt å la barna styre

Anonymkode: 98c8b...4fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Helt enig! Og veldig utbredt? Merkelig at jeg ikke vet om en eneste forelder som er slik mens TS tydeligvis kjenner mange? Tror dette ligger i TS sitt hode og ikke hos andre foreldre. 

Anonymkode: 15896...ada

AnonymBruker
Skrevet

Folk ødelegger barna sine. Om man ikke lærer at man innimellom bare må så kommer man til å slite stort med skole og arbeidsliv, og sosiale relasjoner. 

Anonymkode: 5269d...205

• Liker 2
Skrevet

Curlingforeldre de luxe. Huff! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette er ettergivende foreldre som sørger for flere ufordragelige mennesker i verden. Foreldrene orker ikke konflikter, legger seg flate for hver befaling fra barnet. De orker ikke selv være den voksne og ansvarlige som tar beslutninger og setter grenser. Det ødelegger barnet. Det skaper psykisk forstyrrede personligheter, for man kan ikke fungere sånn i verden. Ser/hører flere av de omkring. 

Anonymkode: 58de4...f03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, det er helt sjukt. Barn som meldes på fotballskole på sommeren og så sier foreldrene "Jeg tror ikke hun vil være med mer, jeg skal spørre om hun vil fortsette". De må jo fullføre!

Eller "Jeg tenkte melde barnet på dans, men jeg vet ikke om hun vil...". Barnet er 5 år, barn kan ikke se for seg hvordan det er å gå på dans. Det er opp til foreldrene å følge opp og fullføre det man har sagt man skal gjøre. 

Jeg vet til og med om barn på 3 og 5 år som får bestemme hvem de skal bo hos og når etter samlivsbrudd. Roper de og gråter etter mamma, ja - da får de komme hjem til mamma! Selv om de skal være hos pappa i helgen.

Anonymkode: d8f8c...596

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Traff TS en spiker på hodet? Ha ha.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt enig! Og veldig utbredt? Merkelig at jeg ikke vet om en eneste forelder som er slik mens TS tydeligvis kjenner mange? Tror dette ligger i TS sitt hode og ikke hos andre foreldre. 

Anonymkode: 15896...ada

Tuller du? Ser ikke annet enn slike foreldre!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja dette er ettergivende foreldrestil. Ikke å anbefale. Ser det stadig vekk. Ei av mine venninner er slik. Sender snap med «han ville ikke hjem fra barnehagen så her henger vi enda, en halvtime etter at jeg kom for å hente». 
Altså?? Vær den voksne. Seriøst.
Autoritativ oppdragelse er best for ungene, de voksne og resten av samfunnet.

Anonymkode: b46a8...4ef

"Han vil ikke hjem fra barnehagen enda". Seriøst? Henger du deg opp i det? Jeg hadde barn med barnehage vegring til tider. Det at barne ville være lenger var et sunnhetstegn og dermed så ble det sånn.

Anonymkode: 9d1b7...bcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er helt sjukt. Barn som meldes på fotballskole på sommeren og så sier foreldrene "Jeg tror ikke hun vil være med mer, jeg skal spørre om hun vil fortsette". De må jo fullføre!

En god tommelfinger regel er om barnet har hatt det kjekt etter aktiviteten så er det helt ok å presse det til å dra.

Om barnet har hatt det rævva så skjønner jeg at foreldrene ikke ønsker å presse mer.

Jeg er oppvokst i en familie som presset meg til alt mulig jeg ikke likte eller trivdes med. Som resultat liker jeg disse aktivitetene og situasjonene enda dårligere.

Det er ingenting som er gøy under tvang. Aktiviteter skal være gøy og gi noe tilbake til barnet. Det skjer ikke om det skal presses.

Anonymkode: 9d1b7...bcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor er det feil å ikke ville spille kamp? Hvis man er tydelig på det helt fra starten av? Jeg er innmari glad for at laget til min sønn har en så god trener. Han er veldig velkommen på treningene, selv om han ikke vil spille kamp. Og da får han både solid fysisk aktivitet og nye vennskap med andre på laget.  Det ville han ellers gått glipp av dersom det var obligatorisk å spille kamp. Laget er uansett så stort og med så mange som vil spille at de har påmeldt 3 lag i serien.

Anonymkode: 048cf...8d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Eller "Jeg tenkte melde barnet på dans, men jeg vet ikke om hun vil...". Barnet er 5 år, barn kan ikke se for seg hvordan det er å gå på dans. Det er opp til foreldrene å følge opp og fullføre det man har sagt man skal gjøre. 

Jeg vet til og med om barn på 3 og 5 år som får bestemme hvem de skal bo hos og når etter samlivsbrudd. Roper de og gråter etter mamma, ja - da får de komme hjem til mamma! Selv om de skal være hos pappa i helgen.

Burde være mulig å kjøpe 2 til 3 prøvetimer!

Anonymkode: 568e1...521

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...