Gå til innhold

Når ga kvalmen seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rundt uke 20. For de fleste vil det imidlertid gi seg rundt uke 12 fordi vanlig svangerskapskvalme kommer av hormonene kroppen produserer og i uke 12 overtar morkaken denne hormonproduksjonen og da pleier slike symptomer å gi seg. For min del klarte jeg å holde kvalmen på et mye mer levelig nivå med en kombinasjon av ingefærtabletter (husk å velge noen som har et nivå innenfor det som er anbefalt for gravide, dvs maks 1 g om dagen) og sea bands fra apoteket. Hver for seg hjalp de lite, men sammen var det veldig bra. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gav seg helt rundt uke 16-17, men ble bedre fra uke 13 😊 Uke 26 nå og ingen kvalme. 😊 har flere gravide venniner og de ble også kvitt kvalmen i uke 13 til 15.

Anonymkode: 92f70...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
AnonymBruker

I første svangerskap: gav seg rundt uke 12. Brukte ikke kvalmestillende medisin i hele tatt, og kasta opp et par ganger ila uke 6-12. Første gang jeg kasta opp i voksen alder.

Andre svangerskap: ble bedre rundt uke 12-13, gikk på kvalmestillende fra uke 6-12. Brakk meg mye, men kasta ikke opp takket være medisinen. 

Anonymkode: e139c...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I første svangerskap: gav seg rundt uke 12. Brukte ikke kvalmestillende medisin i hele tatt, og kasta opp et par ganger ila uke 6-12. Første gang jeg kasta opp i voksen alder.

Andre svangerskap: ble bedre rundt uke 12-13, gikk på kvalmestillende fra uke 6-12. Brakk meg mye, men kasta ikke opp takket være medisinen. 

Anonymkode: e139c...24b

Hvilken medisin var det?

Anonymkode: 0c972...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den gå seg i uke 14 som var i forrige uke. Nå merker jeg litt kvalme som er ubehagelig men kun på ettermiddagen. Så nå fortsetter jeg på kvalmestillende. 

Anonymkode: 31728...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne gangen ble jeg kvalm rundt uke 6, og var det litt av og på til uke 10.

Anonymkode: 50a65...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...