Gå til innhold

Helthjem-pakke borte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk beskjed at pakke fra Helthjem hadde blitt levert på dørmatta mi. Pakken lå ikke der eller utenfor naboenes dør heller. Helthjem sier at de har levert pakken, men hvor er den? De nekter å si noe. Hva er rettigheten mine?

Anonymkode: 590be...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fikk beskjed at pakke fra Helthjem hadde blitt levert på dørmatta mi. Pakken lå ikke der eller utenfor naboenes dør heller. Helthjem sier at de har levert pakken, men hvor er den? De nekter å si noe. Hva er rettigheten mine?

Skal ikke de ta et bilde av leveransen? 

Anonymkode: b609b...d07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den er hos den første som gikk forbi og snappet den opp. Et kjent problem.

Anonymkode: 567da...e57

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg fikk melding om at pakken var levert på dørmatten (bor i blokk) så lå den ikke der. Jeg gikk ned i første for å se om den lå på gulvet foran postkassene (det hender de ikke gidder å gå opp trappene så de slenger pakken der i stedet), men den var ikke der heller. 

Jeg er den eneste i blokka som har navneskilt på døren min. Likevel hadde budet gått forbi min dør og opp en etasje til, og lagt pakken på dørmatten til naboen over meg. Ufattelig at de får de til.

Bor du i hus/enebolig? Gå en tur i nabolaget og sjekk dørmattene til naboer lenger unna. Eller håp på at den som har fått pakken på døra er ærlig og leverer den til adressaten som står på, når de skjønner at de har fått en feillevering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det forbrukerkjøp så er rettighetene dine at du klager til selger om at pakken ikke er mottatt.

Er det privatkjøp så er risikoen din når selger leverte pakken inn til Helthjem, og du må kontakte Helthjem selv og klage.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pakken er fra en nettbutikk. Jeg bor i blokk og har gått opp og ned for å se om den ligger på en annen matte. Vet ikke om postbudet tok bilde eller ikke. Dette er ikke første gangen jeg har opplevd at pakken ikke er hvor den skal være. Kanskje noen tok den? Men hvorfor skal en tilfeldig person ta pakken min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"De nekter å si noe"? Hva i all verden mener du med det? Om de har levert pakken så er det jo meningsløst at de skal drive å gjette på hvem som har stjålet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Pakken er fra en nettbutikk. Jeg bor i blokk og har gått opp og ned for å se om den ligger på en annen matte. Vet ikke om postbudet tok bilde eller ikke. Dette er ikke første gangen jeg har opplevd at pakken ikke er hvor den skal være. Kanskje noen tok den? Men hvorfor skal en tilfeldig person ta pakken min?

Fordi den potensielt inneholder noe av verdi. Mange folk har det som hobby å selge ting i dag, og om de ikke kan selge det så er det bare å kaste. Lettjente penger å stjele pakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Macro skrev (11 minutter siden):

"De nekter å si noe"? Hva i all verden mener du med det? Om de har levert pakken så er det jo meningsløst at de skal drive å gjette på hvem som har stjålet den.

De sa at de hadde levert pakken og jeg sa at pakken ikke var utenfor døren min. De sa at den var levert. Det var det. Har prøvd å kontakte dem flere ganger, men de svarer ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De sa at de hadde levert pakken og jeg sa at pakken ikke var utenfor døren min. De sa at den var levert. Det var det. Har prøvd å kontakte dem flere ganger, men de svarer ikke. 

Jammen da har de gjort jobben sin. De har ikke mer å fortelle deg. Hva vil du de skal gjøre egentlig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da kontakter du nettbutikken. Det er de som er ansvarlige når pakker ikke komme fram til mottager.

Vanligvis vil de at du skal se det an noen dager i tilfelle den dukker opp så sender de ny og tar saken selv med Helt Hjem. 

Anonymkode: 567da...e57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Macro skrev (2 minutter siden):

Jammen da har de gjort jobben sin. De har ikke mer å fortelle deg. Hva vil du de skal gjøre egentlig?

Jeg vil ha en forklaring på hvorfor pakken min ikke har blitt levert? Pakken var ikke hvor den skulle være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en forklaring på hvorfor pakken min ikke har blitt levert? Pakken var ikke hvor den skulle være.

De har jo levert den?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjedde det samme her. Kontaktet de og fikk til svar at den ikke var blitt levert og at de hadde rotet den bort 😨 Fikk tilsendt ny og alt ordnet seg

Anonymkode: 324c1...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (14 minutter siden):

De har jo levert den?

Ikke så lenge mottaker ikke har fått den.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (2 timer siden):

En gang jeg fikk melding om at pakken var levert på dørmatten (bor i blokk) så lå den ikke der. Jeg gikk ned i første for å se om den lå på gulvet foran postkassene (det hender de ikke gidder å gå opp trappene så de slenger pakken der i stedet), men den var ikke der heller. 

Jeg er den eneste i blokka som har navneskilt på døren min. Likevel hadde budet gått forbi min dør og opp en etasje til, og lagt pakken på dørmatten til naboen over meg. Ufattelig at de får de til.

Bor du i hus/enebolig? Gå en tur i nabolaget og sjekk dørmattene til naboer lenger unna. Eller håp på at den som har fått pakken på døra er ærlig og leverer den til adressaten som står på, når de skjønner at de har fått en feillevering...

Helt utenfor tema, men hvor i alle dager bor du? Jeg har bodd mange steder, men aldri opplevd at det ikke er navneskilt på dørene. En eller to kan jeg forstå, men hele blokka?

Anonymkode: 6fea3...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt utenfor tema, men hvor i alle dager bor du? Jeg har bodd mange steder, men aldri opplevd at det ikke er navneskilt på dørene. En eller to kan jeg forstå, men hele blokka?

Oslo.....

Folk har navn på ringeklokkene utenfor blokka (låst oppgangsdør) men ikke på ytterdørene inne i blokka, nei.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (8 minutter siden):

Ikke så lenge mottaker ikke har fått den.

Helt hjem leverer på døra ikke i hånda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (2 timer siden):

Budene har en budbok de følger, og om du er plassert i feil etasje + dør, så kan dette skje. Budene har ikke tid til å sjekke hver eneste dør i oppgangene, og som du nevner "ingen" har navn på dørene sine. 

Anonymkode: 56371...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri hatt noen problemer med Helt Hjem, men bor i en trygg og rolig blokk, har hatt de samme naboene i årevis. En venninne, som bor et sted med mange utleieleiligheter, måtte slutte å bruke Helt Hjem, pakkene forsvant.  Vet ikke om det var naboer eller tilfeldig besøkende som forsynte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...