Gå til innhold

Helthjem-pakke borte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du helt sikker på at pakken faktisk er levert? Jeg venter en pakke fra helt hjem og fikk plutselig i dag mail om at den var levert og at de ville vite hvor fornøyd jeg var. På sporingen står det at pakken fremdeles venter på flyavgang i Kina (temu). Mistenker at helthjem har noe bug?

Anonymkode: 5e597...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd å få melding om at pakker er levert, men så har den ikke blitt levert før dagen etter. Og da har jeg sett at det er Helt Hjem som leverer den på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått lås på postkassa da ting fra Helt Hjem er blitt stjålet der, nå må større ting leveres på døra eller utleveringssted.

Anonymkode: ebe05...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Macro said:

De har jo levert den?

 

De påstår de har levert den ja. Men det trenger jo ikke stemme, og de kan også ha levert den helt feil plass. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er du helt sikker på at pakken faktisk er levert? Jeg venter en pakke fra helt hjem og fikk plutselig i dag mail om at den var levert og at de ville vite hvor fornøyd jeg var. På sporingen står det at pakken fremdeles venter på flyavgang i Kina (temu). Mistenker at helthjem har noe bug?

Anonymkode: 5e597...abb

Ja, det står at pakken skal være levert på sporingsiden og Helthjem sier at den er levert. Har kontaktet nettbutikk, men har ikke fått noe svar fra dem heller.

Anonymkode: 590be...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt Hjem har også noen utro tjenere. Det har sirkulert en film som viser en sjåfør som legger pakken på trappa, tar bilde og deretter tar med seg pakken igjen.

Anonymkode: 3e3ee...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pakken er fra en nettbutikk. Jeg bor i blokk og har gått opp og ned for å se om den ligger på en annen matte. Vet ikke om postbudet tok bilde eller ikke. Dette er ikke første gangen jeg har opplevd at pakken ikke er hvor den skal være. Kanskje noen tok den? Men hvorfor skal en tilfeldig person ta pakken min?

Anonymkode: 590be...b78

Da kontakter du nettbutikken.

Anonymkode: 84325...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (53 minutter siden):

Helt hjem leverer på døra ikke i hånda?

Det er en risiko selger tar, ikke kjøper.

I forbrukerkjøpsloven er dette rimelig tydelig:

Sitat

Ved sendekjøp går risikoen over på forbrukeren når forbrukeren, eller en tredjeperson forbrukeren har pekt ut som ikke er fraktføreren, fysisk har fått varene i sin besittelse.

Dette er sendekjøpt (kunden har bestilt vare som må sendes). Forbrukeren er kunden. Risikoen for tingen går altså ikke over på kunden før kunden har fysisk varene i sin besittelse.

At en pakke ligger på trappa et sted er ikke "i sin besittelse".

Pakker levert på døren er praktisk så lenge varen faktisk kommer frem. Men det er himla lett å stjele disse pakkene og skjer det så er risikoen for at pakken forsvinner selgers, ikke kjøpers.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_3#KAPITTEL_3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 slikt søppel må man dessverre regne med, når man velger å benytte seg av Helt Hjem da.  

Anonymkode: a4053...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...