Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle. Og takk for mange gode råd. Jeg skal prøve belønningskalender, hadde god effekt med den ved bleieslutt. 

Kan også stemme at han får for lite oppmerksomhet når jeg er alene med begge barna, 1 åringen krever mer av meg, og det er ikke så lett å dele meg på to. Men av og til prøver jeg å legge henne tidligere, slik at jeg og han får litt kvalitetstid på kvelden, men det er ikke alltid at hun sovner så lett og legging drøyer i tid. 

Han er egentlig en veldig snill gutt, og et ender alltid med at han må gjøre det jeg sier, og jeg gir aldri etter. Det største problemet for min del er at jeg ikke klarer å "keep my cool". Jeg blir sint, og jeg hater å være sint. Han får frem det verste i meg til tider, og jeg er ikke stolt av det. Hvordan klarer dere å holde roen når det stormer som verst? Når du har et viktig møte og hele morningen bare blir kaos fordi ting tar for lang tid? 

Anonymkode: 32594...ed9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Bari skrev (3 timer siden):

Begynn å ta vekk goder så skal du se 5 åringen begynne å lystre etter hvert.

Nei

Anonymkode: 55e0b...af8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Korte og presise beskjeder og så bør dere kanskje gjøre ting sammen for det høres ut som barnet ditt trenger det ettersom han soer du er så sint

Anonymkode: 55e0b...af8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har prøvd siden starten. Han bryr seg ingenting om at han går glipp av bok/leking/barne-TV 🤷‍♀️ Jeg står jo i det hver gang, har aldri gitt meg og det blir alltid som jeg vil til slutt. Men det skjer først etter timesvis med trassing og en del krangling. 

Anonymkode: fd58f...dad

En 5 åring er såpass håndterbar at man bare kan ta grep å få vasket hår, kledd på pysj uten altfor store problemer. Jeg ble ikke alltid påkledd/avkledd frivillig som barn, det skal jeg love deg😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min snart seksåring hadde knapt gjort noe om jeg bare ba henne om det, her blir som regel beskjed etterfulgt av handling fra min side. Jeg spør ikke fem ganger, jeg gir en beskjed og følger hun den ikke innen rimelig tid så setter jeg henne i gang, f.eks geleider inn på badet og vi finner tannbørsten. Unger har en tendens til å lukke ørene om det kommer mange beskjeder, deg gjør helt klart mine. Sørg for god kontakt når du gir en beskjed, f.eks ikke bare gi en beskjed ut i stua mens du står på kjøkkenet. 

Det blir bedre er min erfaring. Jeg fikk sjokk første gang jeg skulle inn til eldste for å få han til å kle på seg og så satt han allerede ferdig påkledd 😅 

Anonymkode: 2dbcb...d9b

Når jeg geleider min 4 åring inn på badet så biter hun 😅

Anonymkode: 34e55...e6e

AnonymBruker
Skrevet
Bari skrev (5 timer siden):

En 5 åring er såpass håndterbar at man bare kan ta grep å få vasket hår, kledd på pysj uten altfor store problemer. Jeg ble ikke alltid påkledd/avkledd frivillig som barn, det skal jeg love deg😅

Vi blir da bitt,klort, slått, sparket.. 

Anonymkode: 34e55...e6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...