Gå til innhold

Er gaming virkelig et så rødt flagg som man får inntrykk av?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Gaming forbinder jeg med ungdommer. Ikke med voksne familiemennesker. Dumt om den ene skal sette seg og game den lille fritiden man har sammen.

En som gamer lukker seg jo helt inn i sin egen verden med skjerm og hodetelefoner, ofte på et eget rom. Så det kan ikke sammenlignes med en som strikker eller legger puslespill. Det virker tidkrevende også. Tror mange gamer om natta? Da er de sikkert lite opplagte til jobb og normalt familieliv på dagtid?

For meg hadde en gamer vært totalt uaktuell å stifte familie med. Tiden går jo til jobb, trening, være kjærester, være foreldre, samvær med familie og venner, handling, matlaging, klesvask, husvask osv. Da har man lite tid til overs til tidkrevende gaming i hvertfall.

Anonymkode: 0efe6...cd6

Du kan ikke greie alle under en kam.

Jeg sitter i sofaen å spiller. Jeg legger meg 21:00 hver kveld, for jeg skal opp tidlig på jobb. Skal jeg virkelig game et nytt spill, da tar jeg ut ferie fra jobben for å kunne spille så mye jeg ønsker uten forpliktelser.

Og jeg lar det absolutt aldri gå ut over det sosiale.

Selv om man er et par, er det utrolig viktig å ha litt egentid. Litt tid til å pleie egne hobbyer. Kan ikke sitte å holde hender hele tiden heller.

Anonymkode: e54eb...71c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 hours ago, Arild37 said:

Du vet vel at flertallet ikke har et slikt overforbruk. La oss si jeg bruker en time på underholding hver dag, hvorfor er gaming verre enn å se en episode på Netflix? Det er snakk om gaming generelt her, ikke avhengighet 

Hadde mannen min brukt én time på gaming hver dag hadde det da ikke vært noe problem. Problemet er at han ikke klarer å avslutte spillet. Han sitter og gamer til langt på natt og er sur på meg og barna på dagtid fordi han legger seg for sent. Noen dager må han legge seg før barna fordi han fikk for lite søvn natta før. Det går utover sexlivet vårt, husarbeid, familieaktiviteter og hverdagen ellers. Både fordi han sitter og gamer og fordi det går utover nattesøvnen hans og humøret hans. Jeg vet at ikke alle gamere blir så oppslukt, men jeg har opplevd dette i to samboerskap nå og det finnes lite som er så turnoff for meg som gaming. Blir det slutt med nåværende gamer så kommer jeg aldri til å ta sjansen igjen.

Anonymkode: 63dec...ad4

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Du kan ikke greie alle under en kam.

Jeg sitter i sofaen å spiller. Jeg legger meg 21:00 hver kveld, for jeg skal opp tidlig på jobb. Skal jeg virkelig game et nytt spill, da tar jeg ut ferie fra jobben for å kunne spille så mye jeg ønsker uten forpliktelser.

Og jeg lar det absolutt aldri gå ut over det sosiale.

Selv om man er et par, er det utrolig viktig å ha litt egentid. Litt tid til å pleie egne hobbyer. Kan ikke sitte å holde hender hele tiden heller.

Du så at jeg nevnte familieliv og barn? Man har mye mindre tid til sånt om man har barn som skal følges opp. Da er det gjerne full rulle om morgenen, hente unger og handle på vei hjem. Prate med barn og mann, lage middag, alltid litt husarbeid,kveldsmat, legging ..... Fritiden er ofte bare fra kl 20 til man legger seg. Da skal man være kjærester, trene, treffe venner osv. Skjønner ikke at det kan være tid til noe langvarig gaming da. Og når barna blir større er det fritidsaktiviteter som tar litt tid på kveldene. Og har man barn tar man neppe ut ferie for å game, som du gjør.

Derfor er gamere rødt flagg for de som leter etter en å stifte familie med. Vil man leve uten barn, står man selvfølgelig friere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde mannen min brukt én time på gaming hver dag hadde det da ikke vært noe problem. Problemet er at han ikke klarer å avslutte spillet. Han sitter og gamer til langt på natt og er sur på meg og barna på dagtid fordi han legger seg for sent. Noen dager må han legge seg før barna fordi han fikk for lite søvn natta før. Det går utover sexlivet vårt, husarbeid, familieaktiviteter og hverdagen ellers. Både fordi han sitter og gamer og fordi det går utover nattesøvnen hans og humøret hans. Jeg vet at ikke alle gamere blir så oppslukt, men jeg har opplevd dette i to samboerskap nå og det finnes lite som er så turnoff for meg som gaming. Blir det slutt med nåværende gamer så kommer jeg aldri til å ta sjansen igjen.

Anonymkode: 63dec...ad4

Du startet med å si det er et rødt flagg, da virket det som du mente det er et rødt flagg generelt, ikke bare for mannen din. Men overforbruk er selvsagt ikke bra nei, enten det er gaming, Netflix, eller bøker 

Endret av Arild37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du så at jeg nevnte familieliv og barn? Man har mye mindre tid til sånt om man har barn som skal følges opp. Da er det gjerne full rulle om morgenen, hente unger og handle på vei hjem. Prate med barn og mann, lage middag, alltid litt husarbeid,kveldsmat, legging ..... Fritiden er ofte bare fra kl 20 til man legger seg. Da skal man være kjærester, trene, treffe venner osv. Skjønner ikke at det kan være tid til noe langvarig gaming da. Og når barna blir større er det fritidsaktiviteter som tar litt tid på kveldene. Og har man barn tar man neppe ut ferie for å game, som du gjør.

Derfor er gamere rødt flagg for de som leter etter en å stifte familie med. Vil man leve uten barn, står man selvfølgelig friere.

Du skjønner ikke at det er tid til det. Men kanskje andre har klart å finne en balanse. Kanskje andre ikke føler at det er absolutt nødvendig å sitte å holde hender i noen timer sammen hver eneste kveld. Kanskje noen har funnet at det er mulig å ha en som gamer i sofaen, og en som leser en bok. Man er enda «sammen». Men hver part får litt egentid 🤷🏼‍♀️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Gaming har fått et dårlig rykte på seg.

Jeg vil ikke si at det er et rødt flagg, spiller jo selv. Men jeg kan jo si at noen historier man hører om menn, ja jeg ser jo hvorfor noen mener det er er rødt flagg 😅

Jeg er dame selv, og jeg føler jeg har en god balanse mellom gaming og annet. Men problemet er jo når gaming går ut over alt annet; gamer hele natta, og kommer seg ikke på jobb. Gamer konstant fremfor å tilbringe tid sammen med familie. Gamer fremfor å ta vare på sitt eget barn. Når gaming tar over alt, da er det gått for langt. Og om noen har opplevd det, da forstår jeg jo at de har gaming som et rødt flagg.

Alt med måte.

Joda. Og andre skriver akkurat det samme som deg, men: mange kvinner liker å lese bøker. Er det da rimelig å kjøre de samme argumentene den veien, om at å lese bøker er "usunt hvos man leser hele natten og ikke kommer seg på jobb dagen etter"?

Det du trekker frem er jo helt ekstreme unntakstilfeller, og at noe tar over livet skjer jo like gjerne med DINE hobbyer som gaming. Problemet er når ting blir en besettelse, ikke hva tingen er, og det er INGEN (!!!) grunn til å sette likhetstegn mellom å være over snittet interessert i gaming og en form for avhengighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
knooters skrev (15 minutter siden):

Joda. Og andre skriver akkurat det samme som deg, men: mange kvinner liker å lese bøker. Er det da rimelig å kjøre de samme argumentene den veien, om at å lese bøker er "usunt hvos man leser hele natten og ikke kommer seg på jobb dagen etter"?

Det du trekker frem er jo helt ekstreme unntakstilfeller, og at noe tar over livet skjer jo like gjerne med DINE hobbyer som gaming. Problemet er når ting blir en besettelse, ikke hva tingen er, og det er INGEN (!!!) grunn til å sette likhetstegn mellom å være over snittet interessert i gaming og en form for avhengighet.

Er jo akkurat dette jeg skriver. At det er mulig å ha en balanse. Men når det går utover alt i livet, da er det er problem 🤷🏼‍♀️

Og ja dette gjelder mer en bare gaming, men nå var det gaming som var temaet.

Det ekstreme eksempelet jeg tok frem var for å si at jeg kan forstå om noen har den opplevelsen, at de kan se gaming som er rødt flagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet er vel at gaming er noe som lett kan misbrukes veldig. 

Andre typer hobbier /interesser vil jo ofte begrenses av faktorer som at en blir utslitt /sulten /tørst /slutt på dagslys osv etter noen korte timer. Gaming forstyrres vel bare av behovet for å gå på wc og litt søvn.

Anonymkode: 87110...101

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.5.2024 den 3.41):

Hvis gaming er et rødt flagg bør det å se på tv hele dagen etter jobb være det og. Én av disse inneholder hvertfall tenking.

Anonymkode: c9719...e3f

Du må ha misforstått hele greia, grunnen er at gaming er en sysselsetting som isolerer vedkommende fra alle sine plikter og gjøremål. Er man voksen og gjerne har barn, så kan man ikke isolere seg på rommet sitt. Ser man på tv, så er man med familien. Dukker det et behov så reiser man seg opp og fikser det. 

Gaming er for folk uten plikter og ansvar, slik som for tenåringer. 

Endret av Hmmmmmm
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har du vært utenfor Stormwind der Blizzard har laget en liten øy med minneplakett for Ibelin? Da filmen kom ut var det noen norske spillere som samlet seg der og snakket sammen og hadde minnestund for Ibelin. ♥

Jeg spiller mye. Jeg er kvinne på over 50 og gamer. 

Og det jeg har fått høre flere ganger nå er at gaming blir mer og mer anerkjent blant rekrutterere og arbeidsgivere. I stedet for huller i CV'n så vil de ha "gaming" som grunn. (hvis det stemmer såklart) "Skriv opp gaming i CV'n" har jeg fått beskjed om fra jobbkonsulenter. 

Jeg ville ikke hatt en kjæreste som gamet hele tiden, men det hadde ikke vært noen dealbreaker for meg om han er gamer. (Kan hende jeg hadde vært en dealbreaker, for jeg gamer mye.)

Det er ikke bare slasker som er gamere heller, den mest berømte gameren jeg vet om er Henry Cavill. Og han er på ingen måter noen slask. 

Anonymkode: 30034...d6e

Ja, jeg har vært der🤗 Har spilt WoW siden 2007, så jeg har vel vært rundt hele Azeroth😅 Fantastik verden som man som regel alltid kommer tilbake til selv om man av og til har litt pauser. Det beste er den sosiale biten ved det❤️ Her er jeg forsåvidt såpass heldig at gubben spiller WoW også, men akkurat nå så spiller jeg litt mer enn han naturlig nok siden jeg er ufør. Er jeg er midt oppi noe, så har han full forståelse for at jeg ikke har noen pauseknapp jeg kan trykke på, men er det helt prekært så går jeg jo ifra. Helt vanlige folk gamer jo, og den eldste jeg har sett som spiller WoW har passert 70(!!) år. Skikkelig tøft😎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/13/2024 at 7:20 PM, AnonymBruker said:

På tiktok, reddit og x skulle man tro gaming var et rødere flagg enn å være dømt forbryter 😅

Anonymkode: 3c477...f02

At noen er aktive på TikTok, Reddit og X er et større rødt flagg enn gaming.

Endret av T-AA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
bablemeg skrev (3 timer siden):

Ja, jeg har vært der🤗 Har spilt WoW siden 2007, så jeg har vel vært rundt hele Azeroth😅 Fantastik verden som man som regel alltid kommer tilbake til selv om man av og til har litt pauser. Det beste er den sosiale biten ved det❤️ Her er jeg forsåvidt såpass heldig at gubben spiller WoW også, men akkurat nå så spiller jeg litt mer enn han naturlig nok siden jeg er ufør. Er jeg er midt oppi noe, så har han full forståelse for at jeg ikke har noen pauseknapp jeg kan trykke på, men er det helt prekært så går jeg jo ifra. Helt vanlige folk gamer jo, og den eldste jeg har sett som spiller WoW har passert 70(!!) år. Skikkelig tøft😎

Jeg har ett-års jubileum om et par uker, så har ikke vært der så lenge. Spiller mye og har fått med meg endel. Gleder meg til i ettermiddag når Mists of Pandaria Remix kommer. 

Jeg har ikke møtt noen der inne, den eneste kontakten jeg har er et par RL-venner som også spiller wow. Er ikke så flink til å bli kjent med noen. 

Ser du noen fra guildet "Lilac and Gooseberries" så ta kontakt hvis du har lyst. Det er mitt personlige guild, så det er bare meg som er med der. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært datanerd hele livet (36) og unngår konsekvent å nevne gaming i datinglivet. Det er vel bare en voldtektsdom i litt navn som kunne vært verre tror jeg 😂

Damer haaaaater gaming er mitt inntrykk.

Anonymkode: cecfe...9dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg (mann som pusher 40), gamer der andre ville sett på en realityserie, ol. Har også laget spill selv, og har interesse for feltet utover bare det å spille spillene. Bra spill anser jeg som en kunstform.

Det betyr likevel ikke at jeg bare driver med gaming. Tvert imot kan det gå uker, og noen ganger måneder uten at jeg spiller noe som helst, også når jeg er singel. Spiller da sjeldent mer enn en time per dag, kanskje 2-3 når det er en større utgivelse. Ikke verre enn å se en lang film, eller lese bøker, som jeg forøvrig også gjør.

Har en bra jobb, og driver med flere forskjellige aktiviteter både utendørs og innendørs. At jeg spiller, av og til, er ikke til hinder for at jeg heller prioriterer å feks se en serie med kjæreste, eller annet. Jeg er ellers også langt ifra en stereotypisk ustelt og usosial nerd.

På en annen side er det et potensielt rødt flagg, for meg, om dama utviser tydelige fordommer mot gaming. Da har hun, etter min mening, ikke fulgt med, og utviser et ganske snevert syn. Vi hadde nok ikke passet godt sammen.

Gaming består av mye mer enn å sitte oppe til morgenkvisten, mens man roper og skriker i headset.

Anonymkode: 180d6...14f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/13/2024 at 8:20 PM, AnonymBruker said:

Dette er noe av poenget slik jeg ser det.

å være en «gamer» er noe man forbinder med barn og ungdom. Ikke voksne mennesker. Voksne man forbinder med å være «gamer» er sosialt isolerte og/eller på autismespekteret.

Så ja, å være en «gamer» er et rødt flagg for svært mange når det kommer til dating/forhold.

Anonymkode: 165a3...733

Å se på TV er også for unger. Voksne leser bøker og tidskrifter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Zepticon said:

Å se på TV er også for unger. Voksne leser bøker og tidskrifter. 

Å lese bøker er for småbarn, voksne skriver selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Som gamer er jeg litt oppgitt over at gaming nå har blitt synonymt med online gaming. Bruker du det ordet, vil folk anta at du snakker om WoW, LoL, Fortnite, FIFA eller Helldivers, gjerne på en sånn kjapp stol mens du drikker Monster og skriker inn i et headset.

Anonymkode: 4c666...036

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/15/2024 at 3:43 PM, Sponger said:

Jeg er 44 år og spiller med bonusbarnet mitt så ofte jeg kan. Han er tenåring og gamingen gjør at vi bonder skikkelig og at han kan snakke med meg om det aller meste.

Det kalles neste nivå av ansvar. Flere foreldre bør ta mer del i livet til barna, slik at de får et sunt og godt forhold til barna sine.

Helt klart. Mine foreldre var "voksne", sånn som DelvisPresley og en del andre her, og ville bare bruke tid med meg på sine premisser og sine hobbyer. De færreste tenåringer er spesielt interessert i å pusse båt, bytte kledning, potte om stemorsblomster eller lese svensk samlebåndskrim, så da gjorde vi hvert vårt da. Hadde nok hatt et mye bedre forhold til dem om vi kunne drevet med noe felles.

Anonymkode: 4c666...036

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiller med min samboer.:fnise: Det er ikke mye spilling i hverdag, flere timer i strekk. Mest i helgene og ferier hvor man har litt ekstra tid.

Så nei, gaming er absolutt ikke rødt flagg. KUN om de tar over hele livet til en, f.eks at man ikke kan møte venner og familie pga gaming, sitter opp hele natten og er gretten, kommer seg ikke på jobb osv.

Anonymkode: 81483...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 16.15):

Har du vært utenfor Stormwind der Blizzard har laget en liten øy med minneplakett for Ibelin? Da filmen kom ut var det noen norske spillere som samlet seg der og snakket sammen og hadde minnestund for Ibelin. ♥

Jeg spiller mye. Jeg er kvinne på over 50 og gamer. 

Og det jeg har fått høre flere ganger nå er at gaming blir mer og mer anerkjent blant rekrutterere og arbeidsgivere. I stedet for huller i CV'n så vil de ha "gaming" som grunn. (hvis det stemmer såklart) "Skriv opp gaming i CV'n" har jeg fått beskjed om fra jobbkonsulenter. 

Jeg ville ikke hatt en kjæreste som gamet hele tiden, men det hadde ikke vært noen dealbreaker for meg om han er gamer. (Kan hende jeg hadde vært en dealbreaker, for jeg gamer mye.)

Det er ikke bare slasker som er gamere heller, den mest berømte gameren jeg vet om er Henry Cavill. Og han er på ingen måter noen slask. 

Henry Cavil har heller ikke barn, så han kan holde på med hva han vil utenom filmingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...