Gå til innhold

Litt sært, men rapportere til Oslo kommune?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter med to damer på t-banen, den ene med mentale utfordringer, den andre kan være ansatt i kommunen, kan være støttekontakt, ansatt ved en institusjon etc hvor førstnevnte hører til. 

Sistnevnte sitter for det meste med mobilen, ignorerer en del og svarer bare etter at førstnevnte har gjort gjentatte forsøk på å oppnå kontakt. 

Førstnevnte spurte om å få spørre om noe og da sa sistnevnte bare at "vi kan ta et par spørsmål når vi går av". Sistnevnte begynner også å gå litt lei og har sagt "nå får du være stille" et par ganger. 

Jeg tok bilde av dem (😆) og vet hva den "friskes" fornavn er pga masinga til den med utfordringer. De kan naturligvis være slektninger etc. Noe å gå videre med? Synes ikke at dette virker særlig ålreit om det er et arbeidsforhold. Forståelig at den "friske" går lei, men jobber man med dette bør man være tålmodig og være på jobb.

Anonymkode: d6e87...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke noe å gå videre med.

Og ikke ta bilder av ukjente mennesker uten tillatelse først.

Anonymkode: c27d3...8e2

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker helt ærlig ikke så frisk selv når du fotograferer folk i smug,  legger deg opp i ting du har ingenting med og topper kransekake med å tro at Oslo kommune som allerede sliter med kapasitetsproblemer, skal prioritere mistanke om noen som sitter på mobilen på oppdrag 

Anonymkode: 4b0b1...8b8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg reagerer på i denne historien er at du snikfotograferer fremmede på t-banen. Du vet ikke noe om disse menneskene, relasjonen mellom dem, hva som eventuelt foreligger av utfordringer og disgnoser og hvordan de best bør møtes og behandles, eller for den saks skyld hvorfor en av dem satt på telefonen. Det er absolutt ingenting her å gå videre med.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du virker helt ærlig ikke så frisk selv når du fotograferer folk i smug,  legger deg opp i ting du har ingenting med og topper kransekake med å tro at Oslo kommune som allerede sliter med kapasitetsproblemer, skal prioritere mistanke om noen som sitter på mobilen på oppdrag 

Like måte, og man kan lure på om du leste hele innlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Like måte, og man kan lure på om du leste hele innlegget. 

Jepp det gjorde jeg og jeg syns likefullt du virker litt crazy. Du prøver å gjøre deg til helt, men du legger deg opp i ting som er absolutt ikke din business.  Og tar bilder av folk i smug? What the actual F?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jepp det gjorde jeg og jeg syns likefullt du virker litt crazy. Du prøver å gjøre deg til helt, men du legger deg opp i ting som er absolutt ikke din business.  Og tar bilder av folk i smug? What the actual F?

At jeg tok bilde av dem spiller jo heller liten rolle 🤡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sitter med to damer på t-banen, den ene med mentale utfordringer, den andre kan være ansatt i kommunen, kan være støttekontakt, ansatt ved en institusjon etc hvor førstnevnte hører til. 

Sistnevnte sitter for det meste med mobilen, ignorerer en del og svarer bare etter at førstnevnte har gjort gjentatte forsøk på å oppnå kontakt. 

Førstnevnte spurte om å få spørre om noe og da sa sistnevnte bare at "vi kan ta et par spørsmål når vi går av". Sistnevnte begynner også å gå litt lei og har sagt "nå får du være stille" et par ganger. 

Jeg tok bilde av dem (😆) og vet hva den "friskes" fornavn er pga masinga til den med utfordringer. De kan naturligvis være slektninger etc. Noe å gå videre med? Synes ikke at dette virker særlig ålreit om det er et arbeidsforhold. Forståelig at den "friske" går lei, men jobber man med dette bør man være tålmodig og være på jobb.

Wow! Du har jammen grandiose tanker om din egen fortreffelighet. Puteflaut.

Anonymkode: ab506...0ee

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

At jeg tok bilde av dem spiller jo heller liten rolle 🤡

Nei, det er creepy. Du er den sprø her, beklager. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (41 minutter siden):

Nei, det er creepy. Du er den sprø her, beklager. 

Jepp, definitivt.  Stalkeraktig og creepy og uten evne til annen måte å forsvare seg på enn:  i like måte og 🤡

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt feil holdninger i samfunnet. Man skal bare la ting gå som det går, aldri ta tak i noe. Sikkert mange tosker som er redde for å selv få varsler mot seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Helt feil holdninger i samfunnet. Man skal bare la ting gå som det går, aldri ta tak i noe. Sikkert mange tosker som er redde for å selv få varsler mot seg.

Men hva skal du varsle om? Det er ikke noe bekymringsfullt i det du beskriver og du vet hverken om det er et ansettelsesforhold her eller hva det i så fall er. Du har ingenting å varsle om og ingen å varsle til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det du som var pasienten her, TS? Du høres minst frisk ut av de nevnte.

Anonymkode: 2e19e...b5b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ulovlig å ta nærbilde av enkeltpersoner i det offentlige rom på denne måten. Du risikerer bot.

Anonymkode: 3afc2...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...