Gå til innhold

DÅPSGAVE til fadderbarn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det vi satte mest pris på av dåpsgavene var eventyrbøker (fra den serien med de store hvite bøkene), kopp laget av oldemor, stålbarnebestikk (Hardanger). Det ble mye smykker og to smykkeskrin og også endel sølvplett bl.a. sånt dåpsetui og album.

Må innrømme at sølvplett og slike nips greier er det absolutt verste jeg vet og det har jeg ikke lagt skjul på om det har blitt spurt. Men selvsagt ble det takket pent for, bare stuet langt, langt vekk. Dessverre, man kan jo ikke bytte en dåpsgave, sukk. Det er jo så mye annet som er penere og bedre.

Ellers i vennekretsen har barnebibelen fra serien med de store hvite bøkene falt i smak. Og andre varige gaver som tursekk (til et skolebarn i størrelse), sovepose, Asbjørnsen og Moe sine samlede verker, "Tusen og en natt", aksjefonn/ sparekonto (men det har kommet fra foreldre eller besteforeldre).

Et lite tips kan være å prøve finne en ting som er litt tidløs og som vil vare noen år selv med litt hard bruk :) Kjøp gjerne smykker, men tenk på at det gjerne kan være til et større barn/ voksen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

likte gaven som var et eple tre:)

Nei, jeg har ikke døpt mine barn, men når være nieser og nevør døpes kjøper vi det samme til alle sammen. Engelsk bokmerke i sølv som jeg kjøper på en antikvitets butikk i oslo sentrum. De er kjempe søte, og er kjempe fine å ha i biblen eller favorittboken.

Jeg håper det bir tatt vel imot. Ingen har sagt noe til meg. Planen var å gi en bok for hver bursdag ...

Gjest kaffedama
Skrevet

S fikk et nydelig innrammet bilde tegnet av Vivian Zahl Olsen (hun som har tegnet Fru Pigalopp og Geitekillingen som kunne telle til ti og den kvadratiske tjukke sangboka sikkert flere enn meg hadde da de var små) av en gutt som sover i en seng, dyna er bølger og landskap og ++ vanskelig å forklare.

Tror det heter "Drømmeren", klarer ikke finne det på nett.

Det var den fineste gaven vi fikk til S sin dåp, det henger på rommet hans over senga. (Takk Lava!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...