Gå til innhold

DÅPSGAVE til fadderbarn

Fremhevede innlegg

Skrevet
"Den store barnesangboka" eller andre bøker i serien ("Den store...")

Fine bøker som vi kommer til å spare på til de selv (forhåpentligvis) blir foreldre en gang).

Enig.

Sølvskjeer og sånt har vi aldri brukt, det ligger der ennå med sine fine sløyfer på. Men Barnesangboka er genial.

Alternativt ville jeg nok gitt bunadssølje tror jeg, om jeg skulle ha kjøpt dåpsgave til et fadderbarn i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe av det jeg satte mest pris på til vår lille var håndmalt stol og håndmalt tre"tine" til bunadsølv. Bunadsølv i seg selv er jo også kjempefint.

De "store hvite bøkene" er alltid en slager!

Jeg ville vært veldig forsiktig med å kjøpe sølvduppeditter hvis jeg ikke visste at mottagerne satte pris på det. For det første kommer det nesten alltid noe fra gamle tanter og besteforeldre, for det andre er det skrekkelig dyre ting hvis mottager (eller foreldrene i første omgang da ;) ) setter pris på det.

Skrevet
Den fineste, mest personlige gaven han fikk var en håndmalt barnestol, med bilder fra Hakkebakkeskogen, navnet hans, fødselsdato, dåpsdato og navnet på giveren.

Nå går jeg trolig for barnebøker i serien "Den store..", en gyngehest eller en slik stol som er nevnt over - men hvor i alle dager får jeg tak i en sånn stol?

Skrevet

Grøtfat (kan brukes som sjokoladeskål...) og bestikk (vi bruker sølvtøy ofte, og at barn får sitt eget er bare koselig, samme med eggeglass og serviettring) og stol og sangbok og sånne ting som kan brukes, er supert. Ikke press på folk sånne dåpsattestholdere (ante ikke noe sånt fantes), melketannbokser og andre ting som er i kategorien pynt og stæsj og nips og sånn. Det er en inntrengen i folks smak dersom det ikke er et uttrykt ønske, naturligvis.

Og jeg ville heller aldri sagt at det ikke var en flott gave, men stuet det stille og rolig bort.

Ellers er jo det å være fadder en kristen handling, en bibel er derfor en ganske naturlig gave. Alternativt en salmebok.

Skrevet

Det finnes Noas ark i tre - som leke. Det har vi gitt og jeg synes det er en fin gave. Leke til barnet samtidig som det tilhører en kristen historie.

Skrevet

Er gudmor til 4 stk å har bestandig hatt hell med gavene...

Har kun vært 1 av det jeg har gitt å det liker jeg.

Husker da datteren min ble døpt så fikk hun 7 stk armband med navnet gravert inn....Litt i meste laget og kan ikke byttes.Sølvpynt slikt blir i veien når barnet blir større.Støver ned i en skuff eller eske.

Har brukt å kjøpe slipsnål til gutter og barnesølje til jenter.

I den siste dåpen jeg var i så spleiset gudforeldrene på en stol (sitti stolen) som kommer til å vokse med barnet.

Å så gav jeg en stor og god bamse fra Bånsull ved siden av.

Foreldrene glade og jeg likeså:)

Skrevet

Jeg kjøpte kniv i voksen størrelse med gravering på og sølje til min gudsønn jeg.

De ble veldig glade da. Og sølje hadde de ikke tenkt på engang så det var litt kult.

Skrevet
"Den store barnesangboka" eller andre bøker i serien ("Den store...")

Fine bøker som vi kommer til å spare på til de selv (forhåpentligvis) blir foreldre en gang).

Jeg ga bort to av de når jeg var fadder. :)

Skrevet
jeg syns det er kult at folk går andre veier istedetfor de typiske dåpsgavene

hva med http://www.barnevognskilt.no/

det har jeg ønska meg,og bæremeis og lekegrind

:ler: Så utrolig kult!!! Fantastisk tips, tusen takk!! Nå rekker jeg ikke det innen søndag, men denne skal jeg jammen spare på!

Takk for mange gode tips her, jenter, veldig bra! Siden dåpen er nå på søndag må vi bare skynde oss, fant en utrolig flott gyngehest hos www.bansull.no men den var utsolgt fra butikken i Bergen. Så nå skal jeg ha en ringerunde til barnebutikker i byen for å høre om noen har lignende. Hvis ikke går vi altså for eventyrbøker. :)

Skrevet

Lukas fikk et epletre. I somer høstet vi 5 røde epler fra det, blir nok flere i år! Kjempe koselig. Ellers satt vi mest pris på sang, dikt og eventyrbøker som andre her. :)

Skrevet

Vi har gitt bort Hetland bilder. Det er noe dåpsbarnet kan ha på veggen hele livet.

De som har fått det har syntes det er genialt.

Skrevet

Gyngehesten falt veldig i smak i helgen! Og dåpsbarnet fikk en pen samling gullsmykker, armbånd, rammer, smykkeskrin, sølvtøy og eventyrbøker, til og med tursekk, dermed var vi glad vi valgte utradisjonellt!

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

se under ;)

Endret av Fruktfat
Gjest Fruktfat
Skrevet
jeg syns det er kult at folk går andre veier istedetfor de typiske dåpsgavene

hva med http://www.barnevognskilt.no/

det har jeg ønska meg,og bæremeis og lekegrind

hehe, det ga vi i visittgave, men ordentlig bilskilt.

ellers synes jeg barnebibel er en god ide, og barnestolene som beskrevet før her.

• 2 år senere...
Skrevet

Jag säljer några handmålade stolar, speil och andra saker som är fina dåpsgaver.

Det är bara att ta kontakt för mer information och bilder.

Jag har inte så många av stolarna, men speglar har jag en del liggande.

Skrevet (endret)

Kanske du behöver mailadress: xxxx@xxx

:)

epost-adressen er fjernet iht KGs regler,

mrs_bond mod

Endret av mrs_bond
Gjest AnneShirley
Skrevet
Ikke press på folk sånne dåpsattestholdere (ante ikke noe sånt fantes), melketannbokser og andre ting som er i kategorien pynt og stæsj og nips og sånn. Det er en inntrengen i folks smak dersom det ikke er et uttrykt ønske, naturligvis.

Og jeg ville heller aldri sagt at det ikke var en flott gave, men stuet det stille og rolig bort.

:Nikke:

Og de barnevognskiltene er det også svært delte meninger om. Kjøp det gjerne om du vet at mottakeren ønsker seg et slik, men ikke anta at dette er noe alle vil ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...