Gjest Wasabi Skrevet 10. februar 2006 #1 Skrevet 10. februar 2006 Hva skal vi kjøpe til vårt fadderbarn som snart døpes? Tradisjonelle gaver som gullsmykke, bankbok, sølvskje osv syns jeg personlig er litt kjedelig. Og så tenker jeg det er noe barnet uansett får fra besteforeldre osv. Hva kan vi finne på? Er venner av foreldrene og syns det er stas å være faddere. Vi bruker endel penger på reise og opphold i forbindelse med dåpen så vi kommer ikke til å kjøpe noe veldig kostbart, men jeg tenker rundt 500 kr sånn i utgangspunktet.
Gjest Gamle Alex Skrevet 10. februar 2006 #2 Skrevet 10. februar 2006 Et fotoalbum med enten tin ramme eller sølvramme på utsiden. Utrolig fint også er det noe man faktisk vil bruke.
Gjest marthepia Skrevet 10. februar 2006 #3 Skrevet 10. februar 2006 (endret) Hva med et dåprsfat? De er kjempefine, særlig de med plass til bilde. Jeg hengte opp Emmas på veggen. Jeg liker det kjempegodt og det er noe som alltid vil være der. Men det er kanskje en risiko for et noen andre kjøper det samme? Hva med en klokkestreng? Dersom du liker å sy/brodere (eller hva det er..). Jeg har også hengt opp det på veggen sammen med dåpsfatet. Kjøper du både dåpsfat og klokkestrengen blir det ca 500 kr. Tuppa fikk også et håndlaga og håndmalt smykkeskrin av oldeforeldrene sine. Det var kjempefint! Er vel ikke kjempedyrt tror jeg ikke Jeg ble iallefall kjempeglad for det Endret 10. februar 2006 av marthepia
La Luna Skrevet 10. februar 2006 #4 Skrevet 10. februar 2006 Eventyrbøker! Det synes jeg er en flott gave Asbjørnsen og Moe f.eks.
monja Skrevet 10. februar 2006 #5 Skrevet 10. februar 2006 Vi fikk bøker i sereien de store hvite da sønnen vår ble født, og de satte vi virkelig pris på. Skal gi han resten av serien til burdager og jul framover.
Gjest gjest1 Skrevet 10. februar 2006 #6 Skrevet 10. februar 2006 Stol, benk eller bord frå Malurten!
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #7 Skrevet 10. februar 2006 "Den store barnesangboka" eller andre bøker i serien ("Den store...") Fine bøker som vi kommer til å spare på til de selv (forhåpentligvis) blir foreldre en gang).
Lucky? Skrevet 10. februar 2006 #8 Skrevet 10. februar 2006 Jeg er fadder til 3stk nå og alle har fått dåpsattestholder. De er veldig lekre og fine å pynte opp med. Bare gode tilbakemeldinger på de!
:-) anna Skrevet 10. februar 2006 #9 Skrevet 10. februar 2006 Jeg er fadder til 3stk nå og alle har fått dåpsattestholder. De er veldig lekre og fine å pynte opp med. Bare gode tilbakemeldinger på de! ← Beklager å måtte si det, men det fikk vi til sønnen min, og den er jeg ikke spesielt begeistra for. Det er liksom bare enda en sølvfarga ting som skal stå fremme til pynt.
Moonchild Skrevet 10. februar 2006 #10 Skrevet 10. februar 2006 Sønnen min fikk mye fint da han ble døpt, blant annet masse bøker i "Den Store Hvite" serien, dessuten fikk han barnebibel fra en av fadderene, noe jeg syns var en fin faddergave. Mange barn syns dessuten historiene i barnebiblene er morsomme. Den fineste, mest personlige gaven han fikk var en håndmalt barnestol, med bilder fra Hakkebakkeskogen, navnet hans, fødselsdato, dåpsdato og navnet på giveren. Av de mer tradisjonelle dåpsgavene har jeg veldig sans for barnebestikk i sølv, barneservise, eggeglass i sølv. Smykker syns jeg kun bør gis til jenter. Det viktigste (i mine øyne) er at det er gaver som faktisk kan brukes! Kjøper man dåpsattestholder, tannglass, sparebøsse mm i sølv, bør man være sikker på at det er noe som faktisk kommer til å brukes, ikke bare stues bort. (Jeg hadde f.eks. ikke brukt en dåpsattestholder, men hadde aldri vært så frekk at jeg hadde sagt at jeg ikke likte den, hvis gutten hadde fått det.)
Lucky? Skrevet 10. februar 2006 #11 Skrevet 10. februar 2006 Hver sin smak, men jeg synes i allefall de dårattestholdrene er lekre. Mine fadderbarn har dem fremme til pynt, og de ønska seg faktisk sånne.
Moonchild Skrevet 10. februar 2006 #12 Skrevet 10. februar 2006 Hver sin smak, men jeg synes i allefall de dårattestholdrene er lekre. Mine fadderbarn har dem fremme til pynt, og de ønska seg faktisk sånne. ← Og det er nettopp et tilfelle hvor det er en super gave! Kanskje de har ønskeliste?
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #14 Skrevet 10. februar 2006 En god barnetursekk eller barnesovepose. Det fikk sønnen vår, og er svært mye brukt.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #15 Skrevet 10. februar 2006 Mest brukte dåpsgave er et Røros-pledd i tovet ull. Det er kjempefint å se på, og helt perfekt som underlag på gulv eller i vogn. Fikk en del sølvting og gullsmykker(typiske dåpsgaver), og det er jo "kjekt å ha".. Ønsket egentlig gode barnebøker, helst klassikere, men det var det ingen som kjøpte. Ellers fikk han også en del penger av mine foreldre som skal stå og rente seg til han blir stor...
Gjest LoisLane Skrevet 10. februar 2006 #16 Skrevet 10. februar 2006 Jeg har satt mest pris på søljer og kunst. Det siste er jo gaver for livet. Liker sølvskjeer også jeg da, mens dåpsfat ikke er populært her i huset.
Sovesmurf Skrevet 10. februar 2006 #17 Skrevet 10. februar 2006 Vi fikk bøker i sereien de store hvite da sønnen vår ble født, og de satte vi virkelig pris på. Skal gi han resten av serien til burdager og jul framover. ← Vi fikk også flere av disse bøkene og ble veldig glad for de.
Heidipia Skrevet 11. februar 2006 #18 Skrevet 11. februar 2006 Den fineste, mest personlige gaven han fikk var en håndmalt barnestol, med bilder fra Hakkebakkeskogen, navnet hans, fødselsdato, dåpsdato og navnet på giver ← Slike kjøpte jeg til et par av mine fadderbarn, og til mine egne i dåpspresang, og det er så absolutt den gaven som har vært mest i bruk. Og den varer i en evighet... også eventyr/barnesangbøker, og faktisk noe så kjedelig som en sparebøsse har vært de gjeveste tingene her.
Gjest Mayamor Skrevet 11. februar 2006 #19 Skrevet 11. februar 2006 (endret) Den kjekkeste gaven jeg har fått til et av mine to barn var et sett med fat, kopp, kniv, gaffel og skje i stål. Det er i daglig bruk pga god kant rundt fatet og det er flott å se på. Jeg liker ikke sølvdippedutter. Bøker er en flott gave som vi desverre ikke har fått. Penger er greit, men litt upersonlig. Den stolen var et flott tips. Mayamor Endret 11. februar 2006 av Mayamor
~MALIN~ Skrevet 12. februar 2006 #20 Skrevet 12. februar 2006 (endret) Dåpsgavene vi satte veldig pris på var søljer (først nå har 9-åringen satt seg på bakbeina ang. det å bruke bunad... ), eventyrbøker, dåpsfat m/ramme som IKKE er gravert - med gavekort på gravering (alltid en fare for at noen andre gir lik), penger til barnas kontoer, sølvbestikk, barneservise. Guttene fikk også hvert sitt gullsmykke, sølvsmykke, slipsnål, mansjettknapper og armbånd, som jeg ble veldig glad for, og som har vært mye brukt. Endret 12. februar 2006 av ~MALIN~
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå