AnonymBruker Skrevet 12. mai #1 Del Skrevet 12. mai Jeg var i rund bursdag til en venninne, vi har vært venner siden ungdomsskole men jeg er ikke del av hennes vennegjeng selv om jeg har vært med noen ganger på ting. Hennes venner fra gjengen laget en overraskelse video med bilder og filmer fra tenåring alder til nå. Alle synes det var gøy. Venninnen min har slitt med depresjoner siden vi var unge, hele 20årene og mye av 30 årene, vi snakket alltid om alt vi skulle gjøre, men at psyken var ikke god eller det passet ikke pga jobb skole osv. Hun trengte veldig ofte skuldra mi å gråte på, snakke, dele om hvor vanskelig hun hadde det og hun hadde det veldig tungt lenge. Sjokket var ganske stort når bildene og filmene fra syden, turer, fester, kafe, riding på hest, bading i fjord og fjellvann, roadtrips og alt begynte å rulle over skjermen. Alt vi snakket om at vi skulle gjøre, hadde hun gjort med andre venner. Hun så ikke på meg en eneste gang under dette, jeg kjente henne ikke igjen, dette var ikke den deprimerte dama jeg har trøstet og hørt på i over 20 år. Etter filmen gikk jeg bort til henne og hun ble umiddelbart defensiv og sa jeg måtte ikke tro at det var hver helg, eller at de var på tur hele tiden, at det var samlet opp gjennom mange år, hun hadde ikke spurt meg fordi hun trodde jeg var opptatt med ting, ja det ble bare sånn osv. Jeg smilte og nikket bare, jattet med, egentlig knust og skuffet men klarte ikke å si noe. Jeg trodde dette var en person som nesten ikke forlot huset, hun sa det jo selv, at hun var ensom og alene, orket ingenting. Føler meg så lei meg at jeg var bra nok å klage til, men ikke å bli med på noe av dette. Hva hadde dere følt og tenkt? Jeg har ikke fått med meg dette fordi de har for det meste ikke delt dette på sosiale medier annet enn en privat messenger gruppe, jeg kommenterte at mye jeg ikke hadde fått med og da sa de at de ikke ville spamme andres feed.. Anonymkode: 2fb52...2ff 1 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshineyellow Skrevet 12. mai #2 Del Skrevet 12. mai Du har vært en som lytter, men ikke god nok til noe mer, dessverre. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #3 Del Skrevet 12. mai Sunshineyellow skrev (6 minutter siden): Du har vært en som lytter, men ikke god nok til noe mer, dessverre. Skjønner, det svir veldig for å være ærlig. Jeg var grei nok å dele alt det tunge med, men det gøye var med andre. Føler meg skikkelig dritt og verdløs dessverre. Anonymkode: 2fb52...2ff 1 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #4 Del Skrevet 12. mai Hadde kuttet henne ut. Bare ikke tatt kontakt mer, og sagt det ikke passet om hun tok kontakt. Hun er ikke din venninne, hun har brukt deg rått. Anonymkode: 03dd3...6e6 5 3 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #5 Del Skrevet 12. mai Du er jo ikke med i den vennegjengen sier du selv. Helt normalt at folk finner på ting med en gjeng, men ikke inviterer andre som ikke tilhører den. Hadde vært litt annerledes om du var en del av gjengen og ikke blitt invitert. Deprimerte folk finner på ting de og. Du har sett noen bilder av antakelig de gode dagene hennes. Ikke alle de mørke. Anonymkode: 5499d...ced 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #6 Del Skrevet 12. mai 51 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner, det svir veldig for å være ærlig. Jeg var grei nok å dele alt det tunge med, men det gøye var med andre. Føler meg skikkelig dritt og verdløs dessverre. Anonymkode: 2fb52...2ff Du er ikke verdiløs,du høres ut som en snill og lojal venn ❤ Anonymkode: 2e530...9b6 3 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #7 Del Skrevet 12. mai Hadde sagt fra det var fint hun ikke trenger noen skulder å gråte på lenger. Og dratt på aktiviteter på egenhånd eller med andre venner. Anonymkode: 81653...56b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #8 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du er jo ikke med i den vennegjengen sier du selv. Helt normalt at folk finner på ting med en gjeng, men ikke inviterer andre som ikke tilhører den. Hadde vært litt annerledes om du var en del av gjengen og ikke blitt invitert. Deprimerte folk finner på ting de og. Du har sett noen bilder av antakelig de gode dagene hennes. Ikke alle de mørke. Anonymkode: 5499d...ced Uffda... Er det deg hun snakker om? Anonymkode: 4ca69...7ef 7 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #9 Del Skrevet 12. mai Du er nok en av de eneste venninnene hun betror seg til og støtter seg på, og det er du god nok til. Men skal hun ha det gøy er det andre hun velger til det. Slik tolker jeg det. Anonymkode: 14c95...61c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #10 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uffda... Er det deg hun snakker om? Anonymkode: 4ca69...7ef Nei. Men de fleste av oss er i ts sin situasjon fra tid til annen. Venner har andre venner, og det er noe vi må lære oss å leve med. Om du skal på ferie med din vennegjeng, tar dere garantert ikke med folk som ikke er en del av den. Å ikke invitere alle i en fast vennegjeng er veldig spesielt og ufint. Å ikke invitere mennesker som ikke tilhører vennegjengen er helt normalt. Anonymkode: 5499d...ced 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #11 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Men de fleste av oss er i ts sin situasjon fra tid til annen. Venner har andre venner, og det er noe vi må lære oss å leve med. Om du skal på ferie med din vennegjeng, tar dere garantert ikke med folk som ikke er en del av den. Å ikke invitere alle i en fast vennegjeng er veldig spesielt og ufint. Å ikke invitere mennesker som ikke tilhører vennegjengen er helt normalt. Anonymkode: 5499d...ced Helt greit at man ikke invitere med mange andre på aktiviteter med en bestemt vennegjeng, men det er stor forskjell på det, og det som har skjedd her. Om denne venninen var frisk nok til å gjøre alle disse tingene med denne vennegjeng kunne hun i blant satt av en helg til å reise/feste e.a med ts. Anonymkode: 2ff92...e19 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #12 Del Skrevet 12. mai Hei ts, jeg skjønner godt du ble lei deg🌸 Jeg kuttet faktisk ut hun jeg trodde var min beste venninne for 5år siden. Vi snakket sammen minst en gang om dagen i mange år og visste alt om hverandre. Hun var min nærmeste utenom mannen min. Så fylte hun rundt år og inviterte en masse venninner ned til stor bursdagsfeiring i Spania. Men ikke meg…. Jeg fant ut av det via SoMe. Jeg ble kjempelei meg og forstod jo da at jeg var den hun ringte for å få støtte og «tømt» seg om triste ting. Men ikke verdt å ta med i feiringen hennes. Jeg kuttet henne faktisk ut. Vi var jo tydeligvis ikke det samme for hverandre som jeg trodde. Anonymkode: 7ee54...299 7 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 12. mai #13 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var i rund bursdag til en venninne, vi har vært venner siden ungdomsskole men jeg er ikke del av hennes vennegjeng selv om jeg har vært med noen ganger på ting. Hennes venner fra gjengen laget en overraskelse video med bilder og filmer fra tenåring alder til nå. Alle synes det var gøy. Venninnen min har slitt med depresjoner siden vi var unge, hele 20årene og mye av 30 årene, vi snakket alltid om alt vi skulle gjøre, men at psyken var ikke god eller det passet ikke pga jobb skole osv. Hun trengte veldig ofte skuldra mi å gråte på, snakke, dele om hvor vanskelig hun hadde det og hun hadde det veldig tungt lenge. Sjokket var ganske stort når bildene og filmene fra syden, turer, fester, kafe, riding på hest, bading i fjord og fjellvann, roadtrips og alt begynte å rulle over skjermen. Alt vi snakket om at vi skulle gjøre, hadde hun gjort med andre venner. Hun så ikke på meg en eneste gang under dette, jeg kjente henne ikke igjen, dette var ikke den deprimerte dama jeg har trøstet og hørt på i over 20 år. Etter filmen gikk jeg bort til henne og hun ble umiddelbart defensiv og sa jeg måtte ikke tro at det var hver helg, eller at de var på tur hele tiden, at det var samlet opp gjennom mange år, hun hadde ikke spurt meg fordi hun trodde jeg var opptatt med ting, ja det ble bare sånn osv. Jeg smilte og nikket bare, jattet med, egentlig knust og skuffet men klarte ikke å si noe. Jeg trodde dette var en person som nesten ikke forlot huset, hun sa det jo selv, at hun var ensom og alene, orket ingenting. Føler meg så lei meg at jeg var bra nok å klage til, men ikke å bli med på noe av dette. Hva hadde dere følt og tenkt? Jeg har ikke fått med meg dette fordi de har for det meste ikke delt dette på sosiale medier annet enn en privat messenger gruppe, jeg kommenterte at mye jeg ikke hadde fått med og da sa de at de ikke ville spamme andres feed.. Anonymkode: 2fb52...2ff Dette var hjerteskjærende å lese. Du har vært en veldig god venninne for henne og fortjener bedre. 💙 3 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #14 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg var i rund bursdag til en venninne, vi har vært venner siden ungdomsskole men jeg er ikke del av hennes vennegjeng selv om jeg har vært med noen ganger på ting. Hennes venner fra gjengen laget en overraskelse video med bilder og filmer fra tenåring alder til nå. Alle synes det var gøy. Venninnen min har slitt med depresjoner siden vi var unge, hele 20årene og mye av 30 årene, vi snakket alltid om alt vi skulle gjøre, men at psyken var ikke god eller det passet ikke pga jobb skole osv. Hun trengte veldig ofte skuldra mi å gråte på, snakke, dele om hvor vanskelig hun hadde det og hun hadde det veldig tungt lenge. Sjokket var ganske stort når bildene og filmene fra syden, turer, fester, kafe, riding på hest, bading i fjord og fjellvann, roadtrips og alt begynte å rulle over skjermen. Alt vi snakket om at vi skulle gjøre, hadde hun gjort med andre venner. Hun så ikke på meg en eneste gang under dette, jeg kjente henne ikke igjen, dette var ikke den deprimerte dama jeg har trøstet og hørt på i over 20 år. Etter filmen gikk jeg bort til henne og hun ble umiddelbart defensiv og sa jeg måtte ikke tro at det var hver helg, eller at de var på tur hele tiden, at det var samlet opp gjennom mange år, hun hadde ikke spurt meg fordi hun trodde jeg var opptatt med ting, ja det ble bare sånn osv. Jeg smilte og nikket bare, jattet med, egentlig knust og skuffet men klarte ikke å si noe. Jeg trodde dette var en person som nesten ikke forlot huset, hun sa det jo selv, at hun var ensom og alene, orket ingenting. Føler meg så lei meg at jeg var bra nok å klage til, men ikke å bli med på noe av dette. Hva hadde dere følt og tenkt? Jeg har ikke fått med meg dette fordi de har for det meste ikke delt dette på sosiale medier annet enn en privat messenger gruppe, jeg kommenterte at mye jeg ikke hadde fått med og da sa de at de ikke ville spamme andres feed.. Anonymkode: 2fb52...2ff Nå ser jeg det fra en litt annen side her en resten men skjønner resten her også! Hvis du var den som kjente henne lengst så kanskje det bare er deg hun var åpen med, kan hende hun faktisk følte og hadde det sånn? Men at hun var i den vennegjengen og ble med de på tingene hun ble invitert på? Anonymkode: a4b9a...7a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #15 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du er jo ikke med i den vennegjengen sier du selv. Helt normalt at folk finner på ting med en gjeng, men ikke inviterer andre som ikke tilhører den. Hadde vært litt annerledes om du var en del av gjengen og ikke blitt invitert. Deprimerte folk finner på ting de og. Du har sett noen bilder av antakelig de gode dagene hennes. Ikke alle de mørke. Anonymkode: 5499d...ced Dette. Det er ikke sånn at deprimerte mennesker bare sitter hjemme og er trost og lei seg. Og det er helt normalt at man finner på ting med vennegjenger. Jeg har to veldig gode venninner som begge har vennegjenger jeg ikke er del av, som de finner på ting med også. Den ene av disse venninne mine har også vært deprimert de siste 5-6 årene, og slitt ekstra de siste par årene. Jeg har omtrent ikke møtt henne i denne perioden, men vi har snakket en del telefon og via meldinger. Men hun har likevel vært på ett par utenlandsturer med denne vennegjengen, reist på innlands storby-turer og deltatt på noen feiringer og bursdager til venninner i venninnegjengen. Jeg har ikke en eneste gang tenkt at det har vært dårlig gjort av henne, og at hun har vært en kjip venn som ikke har invitert med meg også. Derimot har jeg tenkt at det er flott at hun innimellom klarer å komme seg ut av huset hun også. O du skriver at dere bare har pratet om å finne på ting, men altså ikke lagt konkrete planer. Det kan jo være vanskelig for henne å planlegge, så det kan være andre i vennegjengen hennes som har planlagt turer og feiringer, også har hun bare kunne blitt med om formen har vært ok. Om noe er det synd i venninnen som ikke er kvitt depresjonen på 20 år. Anonymkode: 00c79...443 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #16 Del Skrevet 12. mai 2 hours ago, AnonymBruker said: Du er jo ikke med i den vennegjengen sier du selv. Helt normalt at folk finner på ting med en gjeng, men ikke inviterer andre som ikke tilhører den. Hadde vært litt annerledes om du var en del av gjengen og ikke blitt invitert. Deprimerte folk finner på ting de og. Du har sett noen bilder av antakelig de gode dagene hennes. Ikke alle de mørke. Anonymkode: 5499d...ced Nei. Ts har fått alle de mørke dagene og gjengen fikk de gode. Tinger ts og venninden hadde snakket om at de skulle gjøre gjorde hun med andre i stede. Jeg hadde blitt ganske så forbanna, og hadde følt med brukt. Anonymkode: 0b027...1bb 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #17 Del Skrevet 12. mai Jeg har vært borti en slik "venninne" også. Hun brukte meg som psykolog i årevis, men det å ha psykiske problemer passet ikke inn i det imaget og bildet hun ønsket å gi utad. Så hun øste ut alt negativt til meg, nok til at hun kunne fake seg glad lenge nok til å gjøre noe moro med andre, før hun kom tilbake til meg. Tidlig i vennskapet gjorde vi mye moro sammen og hadde gode samtaler, men etter at hun fikk større problemer med egen psyke og bruke meg som psykolog, så virket det som om hun begynte å asossiere meg som sin personlige søppelbøtte. Jeg kuttet henne til slutt ut, for jeg innså etterhvert at hun var falsk. I begynnelsen var jeg lei meg, men så ble det faktisk en stor lettelse å slippe å være hennes gråtevegg og søppelbøtte. Jeg kan noen ganger savne det gode vennskapet vi en gang hadde, men når jeg minner meg på hvordan hun var i år før vennskapet tok slutt, så ser jeg at i de flere siste år så var jeg hennes venninne, men ikke hun min. Det er ikke deg det er noe galt med, Ts - det er hun som har problemer og ikke greier å være oppriktig og ekte i sine relasjoner, men som stadig skjuler en stor del av seg selv for de hun omgås. Hun skjulte sine gode stunder og positive opplevelser fra deg - og hun har helt skjult sine psykiske problemer fra sine andre venner. Ergo lever hun halvt. Hun taper mye på å miste deg som venn, men du får muligheten til å bli satt fri fra et ensidig vennskap som nok i årevis har påført deg både belastning og bekymringer. Nå kan du heller finne deg ekte venner, venner som vet at det bør være balanse i relasjoner. ❤️ Anonymkode: 51387...a8c 2 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #18 Del Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har vært borti en slik "venninne" også. Hun brukte meg som psykolog i årevis, men det å ha psykiske problemer passet ikke inn i det imaget og bildet hun ønsket å gi utad. Så hun øste ut alt negativt til meg, nok til at hun kunne fake seg glad lenge nok til å gjøre noe moro med andre, før hun kom tilbake til meg. Tidlig i vennskapet gjorde vi mye moro sammen og hadde gode samtaler, men etter at hun fikk større problemer med egen psyke og bruke meg som psykolog, så virket det som om hun begynte å asossiere meg som sin personlige søppelbøtte. Jeg kuttet henne til slutt ut, for jeg innså etterhvert at hun var falsk. I begynnelsen var jeg lei meg, men så ble det faktisk en stor lettelse å slippe å være hennes gråtevegg og søppelbøtte. Jeg kan noen ganger savne det gode vennskapet vi en gang hadde, men når jeg minner meg på hvordan hun var i år før vennskapet tok slutt, så ser jeg at i de flere siste år så var jeg hennes venninne, men ikke hun min. Det er ikke deg det er noe galt med, Ts - det er hun som har problemer og ikke greier å være oppriktig og ekte i sine relasjoner, men som stadig skjuler en stor del av seg selv for de hun omgås. Hun skjulte sine gode stunder og positive opplevelser fra deg - og hun har helt skjult sine psykiske problemer fra sine andre venner. Ergo lever hun halvt. Hun taper mye på å miste deg som venn, men du får muligheten til å bli satt fri fra et ensidig vennskap som nok i årevis har påført deg både belastning og bekymringer. Nå kan du heller finne deg ekte venner, venner som vet at det bør være balanse i relasjoner. ❤️ Anonymkode: 51387...a8c Yes. Hør på dette, TS! IKKE godta det som har skjedd. For noe dritt. Anonymkode: 006f5...1df 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #19 Del Skrevet 13. mai Flere måter å se dette på. En som man bruker til støtte mentalt i livet, er kanskje den man ikke gjør noe annet med. Når man finner på ting med andre enn den personen får man jo et avbrekk der, venner skal man ikke bruke som psykolog. Jeg skiller også på denne måten, mine nære venner skal ikke få høre om at jeg sliter. Det løser jeg utenom. Anonymkode: fa2b5...b5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #20 Del Skrevet 13. mai Uff! 💔 Du er psykologen hennes. Hadde en slik "venninne" selv. Hun ville aldri gjøre kjekke ting med meg. Jeg var kun en person hun ville tømme all driten sin over på. Anonymkode: 5d9b6...f75 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå