AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #61 Skrevet 14. mai 2024 Jeg fikk siste som 43-åring. Ukomplisert svangerskap og friskt barn. Hun ligger her og sover i sengen sin nå, min lille solstråle 🥰 Anonymkode: 3532f...d8c 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #62 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 21.18): Har du tatt abort? Planen var å bo et år i Spania også... Det blir verre nå 😞 Anonymkode: f25ff...ea2 Har tatt to aborter, noen ganger så er det bare det beste og jeg har ikke dårlig samvittighet Anonymkode: 7f3c5...516 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #63 Skrevet 14. mai 2024 Jeg var 40 da jeg fikk siste, gikk helt fint. Jeg er frisk og barnet mitt er friskt. Venninne var 40 da hun fikk første og 43 når hun fikk andre. Gikk helt fint det og ☺️ Du må tenke på hva du vil, jeg hadde ikke klart å ta abort tror jeg. Anonymkode: 9d60e...9d9 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #64 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 13.5.2024 den 20.33): Det er da ikke noe verre at en frisk 46 åring får barn enn at en ufør 20-åring får det Anonymkode: e5518...ddb Jo. Anonymkode: 7f3c5...516 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #65 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jo. Anonymkode: 7f3c5...516 Nei. Anonymkode: 7ee6c...c26 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #66 Skrevet 14. mai 2024 Jeg fikk barn da jeg var 46, og en bekjent det samme (begge naturlig gravide, ikke planlagt). Det har gått kjempebra og større søsken synes detcercstas og bidrar slik at vi har mer frihet til å gjøre ting enn da de store var små. Fikk veldig god oppfølging gjennom svangerskapet, fødte naturlig og null komplikasjoner. Nå er både jeg og min bekjente veldig fysisk spreke, normalvektig og med moderne menn som tar sin dont. En ny runde hadde sittet langt inne, men hadde ikke klart abort - men det er veldig individuelt hvordan man kjenner det. Poenget mitt er at det kan gå veldig bra og at mental innstilling til hva som er ork og stress er viktig. Anonymkode: 49d9c...ecf 1 2
AnnBanan Skrevet 16. mars #67 Skrevet 16. mars Jeg er 50 nå og var 47 da jeg ble gravid med tvillinger naturlig. Det fungerte fra første gang, og det var virkelig et mirakel. Faren er nesten 20 år yngre enn meg. 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars #68 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 13.5.2024 den 20.33): Det er da ikke noe verre at en frisk 46 åring får barn enn at en ufør 20-åring får det Anonymkode: e5518...ddb Vel er ikke enig.Når barnet begynner på skolen er mora 52,når barnet er 20 er mora 66. Synes det er egoistisk. Anonymkode: 26c86...26e 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars #69 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 14.5.2024 den 23.15): Jeg var 40 da jeg fikk siste, gikk helt fint. Jeg er frisk og barnet mitt er friskt. Venninne var 40 da hun fikk første og 43 når hun fikk andre. Gikk helt fint det og ☺️ Du må tenke på hva du vil, jeg hadde ikke klart å ta abort tror jeg. Anonymkode: 9d60e...9d9 Handler ikke om fysikk men at barn mister foreldrene tidligere. Anonymkode: 26c86...26e 1 1
Ny Bruker Skrevet 16. mars #70 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 20.25): Jeg har hørt om flere på den alderen det har gått bra med, men selvfølgelig er jo sjansen for spontanabort og komplikasjoner større. Heldigvis får du god oppfølging i helsevesenet. Lykke til! Anonymkode: cbfc1...ff4 Det er ikke noe ekstra oppfölging for eldre gravide. Kun NIPT test som de yngre ikke får gratis.
AnonymBruker Skrevet 23. mars #71 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 14.5.2024 den 23.15): Jo. Anonymkode: 7f3c5...516 Nei Anonymkode: c231c...22e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #72 Skrevet 2. oktober Gammel tråd jeg søkte opp pga er i samme situasjon som ts. Hvordan gikk det ts, om du fortsatt er innom kg? Og andre 42+ mødre her som vil dele sine erfaringer på godt og vondt? I min situasjon er jeg nærmere 45 enn 40 og sprek forøvrig med god helse. Samme er barnefar. Og vi har ok økonomi. Syns det er skremmende hvordan kvinner omtrent blir oppfordret til abort i det de nærmer seg 40. Tross god helse og livssituasjon. Det er kanskje langt vanligere at menn er 40+ når de blir fedre, men dette er det visst ingen som reagerer på. Hvorfor er det kvinner som blir dømt, også i denne situasjonen? Jeg tror personlig jeg heller mot å beholde og håper jeg får all den støtten som er mulig å oppnå. For det trenger jeg❤️ Anonymkode: f8999...09d 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #73 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 21.42): Med positiv graviditetstest? Anonymkode: f25ff...ea2 Kan også være kreft Anonymkode: a185d...a83
C8H10N4O2 Skrevet 3. oktober #74 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 21.50): Jeg tok abort for 17-18 år siden. Noe jeg overhode ikke angrer på. Det er ikke noe jeg går rundt å tenker på. Alle sa jeg kom til å andre. Du kommer til å slite med det resten av livet. Men nei. Det gjør jeg ikke. Jeg ville ikke ha 3 barn. Anonymkode: 53d08...810 Merker jeg blir provosert av sånne utsagn. Jeg vil kalle dette skremselspropaganda som forsøker å presse fram en fullgått graviditet. Uansett; å angre på noe er ikke nødvendigvis ensbetydende med at valget man tok var feil i situasjonen. Og viktigst - Det er bedre å angre på barn man ikke har fått, enn å angre på de man har fått. 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #75 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gammel tråd jeg søkte opp pga er i samme situasjon som ts. Hvordan gikk det ts, om du fortsatt er innom kg? Og andre 42+ mødre her som vil dele sine erfaringer på godt og vondt? I min situasjon er jeg nærmere 45 enn 40 og sprek forøvrig med god helse. Samme er barnefar. Og vi har ok økonomi. Syns det er skremmende hvordan kvinner omtrent blir oppfordret til abort i det de nærmer seg 40. Tross god helse og livssituasjon. Det er kanskje langt vanligere at menn er 40+ når de blir fedre, men dette er det visst ingen som reagerer på. Hvorfor er det kvinner som blir dømt, også i denne situasjonen? Jeg tror personlig jeg heller mot å beholde og håper jeg får all den støtten som er mulig å oppnå. For det trenger jeg❤️ Anonymkode: f8999...09d Helt naturlig å få barn etter 40, folk er historieløse. Lykke til! Anonymkode: c62eb...9b7 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #76 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Gammel tråd jeg søkte opp pga er i samme situasjon som ts. Hvordan gikk det ts, om du fortsatt er innom kg? Og andre 42+ mødre her som vil dele sine erfaringer på godt og vondt? I min situasjon er jeg nærmere 45 enn 40 og sprek forøvrig med god helse. Samme er barnefar. Og vi har ok økonomi. Syns det er skremmende hvordan kvinner omtrent blir oppfordret til abort i det de nærmer seg 40. Tross god helse og livssituasjon. Det er kanskje langt vanligere at menn er 40+ når de blir fedre, men dette er det visst ingen som reagerer på. Hvorfor er det kvinner som blir dømt, også i denne situasjonen? Jeg tror personlig jeg heller mot å beholde og håper jeg får all den støtten som er mulig å oppnå. For det trenger jeg❤️ Anonymkode: f8999...09d Jeg fikk min andre i år som 44,5 åring. Første fikk jeg da jeg var 41. Ivf, men egne egg. Barna er friske (foreløpig i allefall), svangerskapene var enkle. Jeg hadde ingen utfordringer i svangerskapene til tross for høy alder og overvekt, og barna var helt gjennomsnittlige da de ble født til termin. Veldig glad jeg fikk barn, selv om det er seint i livet. Anonymkode: 9e46a...d3f 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #77 Skrevet 3. oktober Gjest Bromance skrev (På 13.5.2024 den 22.47): I 1750 så var forventet levealder 35 år, så den må du nok lenger ut på landet med 🥴 Forventet levealder var jo lav den gangen fordi det var høy barnedødelighet, noe som trekker gjennomsnittet voldsomt ned. Det er ikke sånn at folk generelt bare ble 35 år på 1700-tallet... 😂 Anonymkode: 7c92c...150 3 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #78 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 21.46): Har du taklet aborten greit? Jeg tenkte tidligere at jeg aldri kunne tatt abort. Nå dreier jeg mot abort, men er så vanskelig. Redd jeg skal slite med dårlig samvittighet resten av livet... Anonymkode: f25ff...ea2 Ikke meg du siterer, men jeg kan si at du aldri vil glemme at du tok abort. Jeg gjorde det selv for ca 30 år siden. Vi var enige om å ikke få flere og mannen bestilte sterilisering. På den korte tiden mellom bestillingen og operasjon ble jeg gravid. Dagen for abort var vond, men innerst inne viste jeg at vi hadde nok med 2 barn. Jeg tenker sjelden på det og ikke angrer jeg, heller ikke vondt å tenke på. Anonymkode: 7cd85...347 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #79 Skrevet 3. oktober Gjest Bromance skrev (På 13.5.2024 den 22.47): I 1750 så var forventet levealder 35 år, så den må du nok lenger ut på landet med 🥴 Var en kar på 1600-tallet i bygda mi som ble over 100. Det var og er fullt mulig. Lav levealder kom pga ca. Halvparten av alle som ble født døde før de var 9 år, og svært mange døde sitt første leveår. Sier seg selv at levealderen var lav da. Overlevde man barndommen, og ikke døde av barnefødsel, ble sendt ut i krigen, ble syk eller fikk flis i fingeren, kunne man fint bli gammel. Anonymkode: ba8a3...dd1 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:50 #80 Skrevet lørdag kl. 23:50 AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 1.48): Gammel tråd jeg søkte opp pga er i samme situasjon som ts. Hvordan gikk det ts, om du fortsatt er innom kg? Og andre 42+ mødre her som vil dele sine erfaringer på godt og vondt? I min situasjon er jeg nærmere 45 enn 40 og sprek forøvrig med god helse. Samme er barnefar. Og vi har ok økonomi. Syns det er skremmende hvordan kvinner omtrent blir oppfordret til abort i det de nærmer seg 40. Tross god helse og livssituasjon. Det er kanskje langt vanligere at menn er 40+ når de blir fedre, men dette er det visst ingen som reagerer på. Hvorfor er det kvinner som blir dømt, også i denne situasjonen? Jeg tror personlig jeg heller mot å beholde og håper jeg får all den støtten som er mulig å oppnå. For det trenger jeg❤️ Anonymkode: f8999...09d Hei, som deg søkte jeg opp og fant denne tråden, jeg er 45 år og gravid med mitt første, en stor overraskelse som egentlig var umulig. Men nå er jeg det og for meg har det ikke vært tvil om at jeg skal beholde, selv om jeg nå blir alene ❤️ hvordan går det med deg? Anonymkode: 7571b...527 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå