Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke noe verre at en frisk 46 åring får barn enn at en ufør 20-åring får det 

Anonymkode: e5518...ddb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Den uthevede setningen forteller meg at du ikke har motivasjonen som skal til, MEN den kan jo også komme etter å ha tenkt deg grundig om? Det er jo en stor tankemessig omveltning som må til, men det kan gjøres. 

Du må først og fremst skynde deg å finne ut hvor langt du er på vei. I mitt hode er det vesentlig forskjell på å ta abort av et lite «frø» på 5–6 uker enn en fullt utviklet bitteliten baby ved 12 uker. Klarer du det siste?

Til spørsmålet dine; sjansene for at det skal gå bra er faktisk veldig store, betydelig større enn at det ikke vil gå bra. 

Ønsker deg alt godt, uansett valg. 

Anonymkode: 2ac87...095

Nei, første jeg sa til meg selv var "Nei, nei, nei....". I dag fikk jeg veldig vondt i underlivet og håpte det var abort på gang. Stygt å si, men jeg føler dette er litt opp til skjebnen....

Anonymkode: f25ff...ea2

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er da ikke noe verre at en frisk 46 åring får barn enn at en ufør 20-åring får det 

Anonymkode: e5518...ddb

Det er nok det. Det er et høyrisikosvangerskap med langt større muligheter for ikke få et friskt barn. Der er også forskjell på å være i 40-årene når ungene er klar til å flytte ut, kontra 60 år.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 20.01):

Er det mulig. Ja, det er visst det. Til tross for bruk av kondom har jeg greid å bli gravid i en alder av 45 år. Har to fra før som begynner å bli store og er overhodet ikke klar for en til. Men jeg har heller lite trolig samvittighet til å ta det bort.... Er så fortvilt. Hva er sjansene for at dette går bra? Eller ikke bra? Hadde siste mens i påska og aner ikke hvor langt jeg kan være på vei heller. Noen som har bært fram barn i en så høy alder? 

Huff. Jeg kan forstå som begynner å få store barn selv,og det å ha en 15-16 åring som 60 åring er jo ikke så greit for de fleste om man gjerne kunne ønske seg litt egen tid. Problemet er jo at du kan være langt på vei altså nærme 12 uker?

Du må bare føle hva som er rett,for min del høres det ut som du beholder fordi du er i tvil.

Anonymkode: e464e...b20

AnonymBruker
Skrevet

For en tråd... Hvis du ønsker å beholde barnet må du selvsagt gjøre det, TS. Det er da ikke synd på barnet for å få deg som mor selv om du er litt eldre enn de fleste andre mødrene. Hvor mange diskuterer alder når det gjelder fedre? 

Vi har ingen garantier i livet og noen foreldre dør yngre enn andre. Du kan fint bli mor si 40- og også 50-årene og kunne oppdra barnet med kjærlighet og fornuft. God helse bør vi håpe på uavhengig av alder. Og til dere som spør om TS kan takle et barn med store utfordringer tenker jeg dette kan ramme oss alle uansett. Hvem tenker over sånt før man vet noe om dette om man er unge vordende foreldre? Ta det som det kommer og vær stolt mor og drit i om noen tror du er bestemor. Det er da virkelig ikke så viktig hva andre tenker!

Anonymkode: e429d...d99

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Har ei i slekten, hun har en på 4 år. Fikk nr to nå. Hun er 52.. ikke for meg personlig,  men det går sikkert helt fint. 

Anonymkode: 9d573...025

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ei i slekten, hun har en på 4 år. Fikk nr to nå. Hun er 52.. ikke for meg personlig,  men det går sikkert helt fint. 

Anonymkode: 9d573...025

Altså hun fødte baby som 52-åring?

Vet du om det var med egne egg?

Anonymkode: dba44...95f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 20.01):

Er det mulig. Ja, det er visst det. Til tross for bruk av kondom har jeg greid å bli gravid i en alder av 45 år. Har to fra før som begynner å bli store og er overhodet ikke klar for en til. Men jeg har heller lite trolig samvittighet til å ta det bort.... Er så fortvilt. Hva er sjansene for at dette går bra? Eller ikke bra? Hadde siste mens i påska og aner ikke hvor langt jeg kan være på vei heller. Noen som har bært fram barn i en så høy alder? 

TS: Dette er selvfølgelig ditt valg uansett. Men ettersom du er usikker, er faren slik at det går an å diskutere det med ham? Mtp om du har støtte der eller ikke. 

• Nyttig 1
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hadde en tippoldemor som fikk siste barnet da hun var 49 år. En tipptipptipptipptippoldemor som fikk siste barn da hun var 46 (1700-tallet).

Står det så dårlig stelt til i vår tid at det er så unaturlig å få barn senere? Begge de to over levde til de var 90+ år. 

Anonymkode: 458e7...8f7

I 1750 så var forventet levealder 35 år, så den må du nok lenger ut på landet med 🥴

AnonymBruker
Skrevet

Himmel..jeg er 48 år. Hvis du får babyen er du nærmere 47 år. Jeg hadde ikke greid det. Jeg er i god form, men de siste årene med tenåring har vært tøffe. Hun er min tredje. Det har vært spisevegring, dop og mye..utagerende tider..

De to andre har ikke vært slik...men det er jo utfordringer med alle uansett. Å begynne nå på nytt, det hadde jeg bare ikke taklet. Nei...jeg elsker mine barn, men nå er de voksen og jeg er ferdig. DVS ikke helt. Har en 19 åring som jeg håper er ferdig med sine hyst og en 21 åring bornde hjemme. Så nei...aldri om jeg hadde startet på nytt. 

Men selvfølgelig, må man, så må man. Er du passert en grense feks.Men hjelp...

Anonymkode: 3c71e...276

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

TS: Dette er selvfølgelig ditt valg uansett. Men ettersom du er usikker, er faren slik at det går an å diskutere det med ham? Mtp om du har støtte der eller ikke. 

Han begynte å grine da jeg sa det. Det var ikke av begeistring. Han er også mye borte på oljeplattform, så er vant til å hanskes med barna alene. 

• Hjerte 3
Gjest Anonyme-meg
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nei, første jeg sa til meg selv var "Nei, nei, nei....". I dag fikk jeg veldig vondt i underlivet og håpte det var abort på gang. Stygt å si, men jeg føler dette er litt opp til skjebnen....

Da hadde jeg tatt abort. 

Det virker som det kun er samvittigheten din som ønsker å beholde. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 21.46):

Har du taklet aborten greit? Jeg tenkte tidligere at jeg aldri kunne tatt abort. Nå dreier jeg mot abort, men er så vanskelig. Redd jeg skal slite med dårlig samvittighet resten av livet...

Hei ❤️

Jeg har 3 barn.. på tidspunktet var minste 6år og eldste 13år og jeg trodde at jeg aldri kom til å ta abort. Der i livet når vi ble gravide for fjerde gang opplevdes det som krise uten om å gå mer inn i det. Jeg tok abort. Det var det riktige da- således angrer jeg ikke. Men det er det verste jeg noen gang har gjort. Jeg ville aldri gjort det igjen. Samtidig som jeg i dag- 4år senere ser at vi valgte rett. Så ja.. vanskelig ❤️ masse lykke til. Det var vondt i sjelen, men samtidig det beste valget💔

Anonymkode: 2a316...466

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonyme-meg skrev (55 minutter siden):

Da hadde jeg tatt abort. 

Det virker som det kun er samvittigheten din som ønsker å beholde. 

Jeg har veldig stor respekt for livet, og hadde aldri tenkt jeg kom til å vurdere abort. Har stor forståelse for mange av de som velger det, men det er egentlig eneste grunnen... jeg vil ikke drepe noe som kan bli et liv 😞 Det er grusomt.  

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg fikk min sønn delte jeg rom med dame på 45 år som fikk tvillinger👶👶

Dette takler du 👏

Anonymkode: c622a...038

AnonymBruker
Skrevet
Bromance skrev (På 12.5.2024 den 21.51):

Det hadde vært fullstendig krise hvis keg hadde blitt gravid da jeg var 45. Da hadde barnebarnet og barnet mitt vært like gamle 😅

Hva er så fullstendig krise med det, da? Faren min gikk faktisk i klasse med den ene tanta si. Og han er fire år ELDRE enn sin yngste onkel!

Vel, forstår hva du mener hvis du sikter til at du ville vært en "dårlig" bestemor som ikke kunne stilt opp særlig mye. Man ønsker vel gjerne å hjelpe til med barnebarna.

Anonymkode: bef41...24e

Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva er så fullstendig krise med det, da? Faren min gikk faktisk i klasse med den ene tanta si. Og han er fire år ELDRE enn sin yngste onkel!

Vel, forstår hva du mener hvis du sikter til at du ville vært en "dårlig" bestemor som ikke kunne stilt opp særlig mye. Man ønsker vel gjerne å hjelpe til med barnebarna.

Anonymkode: bef41...24e

Nei, jeg sikter til at så gamle damer ikke bør få barn.

Gjest Anonyme-meg
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har veldig stor respekt for livet, og hadde aldri tenkt jeg kom til å vurdere abort. Har stor forståelse for mange av de som velger det, men det er egentlig eneste grunnen... jeg vil ikke drepe noe som kan bli et liv 😞 Det er grusomt.  

Skjønner det. Men det er livet ditt, mannen sitt og dine barn sitt også. Orker dere å starte på nytt med et barn dere skal fostre opp hjemme i minst 18 år?

Kan godt hende dere får en som surfer igjennom livet. Men er du klar for alle faktorer som kan oppstå fra diagnoser, kolikk, klistremerke, lærevansker, mobbing osv. 

Er du klar for alt det innebærer med å få et barn til? 

AnonymBruker
Skrevet

Mor Ingebrigtsen var 43 på siste.

litt seint spør du meg, men det er ditt valg

Anonymkode: ff265...dab

AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg. Dette må du diskutere med mannen din, og eventuelt en rådgiver. Alle har anekdoter, og det har jeg også. Kjenner to som ble gravide etter 40, og den ene gikk det superfint med, de er spreke og ressurssterke, og barnet er høyt elsket. Den andre forfalt sterkt etter svangerskapet helsemessig og nå lever hun i stadig dårlig samvittighet for at hun ikke klarer å følge opp. Mannen har trukket seg unna ansvaret. 

Anonymkode: 391a7...7ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...