AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #21 Skrevet 12. mai 2024 Noen blir gamle, feite og satte i 20-30-årene, noen holder seg ungdommelige og spreke til de er 60-70. Hvilken kategori du hører til, har vel litt å si her. Kjenner mange damer som har fått baby da de er i 40-årene og det går helt fint. Å få barn er slitsomt uansett om du er 20, 30, 40 eller 50. Men HVOR slitsomt, se det kommer helt an på hvem du er som menneske og hvordan helsa di er. Ser mange unge foreldre som har fallert og er i kategorien sykelig overvekt, fedme osv. Så alder og helse har ikke en nødvendig sammenheng. Anonymkode: abaa9...1a0 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #22 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen blir gamle, feite og satte i 20-30-årene, noen holder seg ungdommelige og spreke til de er 60-70. Hvilken kategori du hører til, har vel litt å si her. Kjenner mange damer som har fått baby da de er i 40-årene og det går helt fint. Å få barn er slitsomt uansett om du er 20, 30, 40 eller 50. Men HVOR slitsomt, se det kommer helt an på hvem du er som menneske og hvordan helsa di er. Ser mange unge foreldre som har fallert og er i kategorien sykelig overvekt, fedme osv. Så alder og helse har ikke en nødvendig sammenheng. Anonymkode: abaa9...1a0 Verken det ene eller det andre. Min yngste er nå 7 år, så fikk han også ganske sent. Det er også mye avhengig av barna sin personlighet om de blir krevende og utfordrende. Har ei jente som har sagt Nei til alt i alle år, og så en gutt som er veldig enkel og bedaglig humør. Hva tåler en? Uff. Anonymkode: f25ff...ea2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #23 Skrevet 12. mai 2024 Har du kapasitet til å ta deg av et barn som evnt har store utfordringer? Anonymkode: d8238...faa 1 1
katties Skrevet 12. mai 2024 #24 Skrevet 12. mai 2024 Jeg er over 10 år yngre, og kjenner av å lese det her at jeg hadde ikke klart å beholde et barn i den alderen. Tanken alene, på å starte på nytt igjen gjør meg utslitt. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #25 Skrevet 12. mai 2024 Å Gud for et mareritt😱 Jeg er 46 og orker ikke tanken på ny runde. Ikke bare det, men å være i midten av 60-åra med ungdommer i hus frister virkelig ikke. Urettferdig både ovenfor et barn og deg selv. Anonymkode: 06ad3...f13 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #26 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du taklet aborten greit? Jeg tenkte tidligere at jeg aldri kunne tatt abort. Nå dreier jeg mot abort, men er så vanskelig. Redd jeg skal slite med dårlig samvittighet resten av livet... Anonymkode: f25ff...ea2 Ja selve aborten og tiden etter har gått veldig bra. Var litt hormonell en ukes tid etterpå, men ikke noe unormalt. Tenkte egentlig ikke så mye på det og har ei gjort det i ettertid heller. Ønsker virkelig ikke flere barn og det gjør ikke mannen heller. Vi er kommet dit at vi setter pris på tilværelsen nå og ser hvilke muligheter vi har etterhvert som ungene blir større/ voksne. Klart det kanskje ikke blir likt for deg om du velger det, men slik er min opplevelse. Ønsker deg lykke til uansett hva du velger❤ Anonymkode: a3809...cbe 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #27 Skrevet 12. mai 2024 Hadde en tippoldemor som fikk siste barnet da hun var 49 år. En tipptipptipptipptippoldemor som fikk siste barn da hun var 46 (1700-tallet). Står det så dårlig stelt til i vår tid at det er så unaturlig å få barn senere? Begge de to over levde til de var 90+ år. Anonymkode: 458e7...8f7 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #28 Skrevet 12. mai 2024 Svigermoren min fikk yngstemann som 46-åring. Det gikk og går fortsatt veldig fint. Hun er sprek og har energi til å følge opp og barnet er helt friskt. Anonymkode: e9ade...d88 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #29 Skrevet 12. mai 2024 Skjønner det er et sjokk. Du er ikke den første på 45 som blir gravid. Samtidig er det en ørliten sjanse for at du har testet falskt positivt hvis overgangsalderen er i begynnelsen, så ta en tur til legen hvis ikke du alt har vært. Er du gravid og vil beholde så får du det nok til. Jeg er 48 og småbarnsmor. Lykke til. Anonymkode: ae15a...8bd 1 3 1
Trinemor78 Skrevet 13. mai 2024 #30 Skrevet 13. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Skjønner det er et sjokk. Du er ikke den første på 45 som blir gravid. Samtidig er det en ørliten sjanse for at du har testet falskt positivt hvis overgangsalderen er i begynnelsen, så ta en tur til legen hvis ikke du alt har vært. Er du gravid og vil beholde så får du det nok til. Jeg er 48 og småbarnsmor. Lykke til. Anonymkode: ae15a...8bd Endret 13. mai 2024 av Trinemor78
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #31 Skrevet 13. mai 2024 Butter skrev (15 timer siden): Mamma fikk meg da hun var 46, og hun hadde to voksne barn fra før av. Nå vet jeg lite om hva som har vært evt tøft for mamma og pappa med å bli foreldre i så høy alder, for det snakket de ikke om til meg. Jeg har alltid bare fått høre om hvor ønsket jeg var (og at de faktisk ønsket enda en, men ikke fikk). Alt har gått bra med meg og jeg har hatt to veldig dedikerte foreldre som har hatt tid til å følge meg opp. Men jeg var jo derimot meget ønsket og planlagt, så motivasjonen har nok vært litt annerledes. Utfordringene, slik jeg har opplevd det, er de som kommer nå, mistet mamma i relativt ung alder, pappa begynnende dement, og det i en alder der jeg har små barn og heller skulle hatt hjelp fra dem. Jeg er også pappas eneste barn, slik at jeg får alt med ham. Men er du motivert så er det ikke noe i veien for at det ksn gå bra. Det er også noe jeg har tenkt på. 50 år og må levere ungen i barnehagen igjen. Min største redsel er å dø fra barna mens de enda er små,... Anonymkode: f25ff...ea2 1
-Missi- Skrevet 13. mai 2024 #32 Skrevet 13. mai 2024 Vet ikke helt hva jeg hadde gjort så skjønner det er en svært vanskelig avgjørelse ❤️trur ikke man vet helt sikkert før når man er i situasjonen. Jeg er 36 og min er 17. Ville blitt en stor aldersforskjell på de da. Samtidig bedre økonomi osv som eldre da. Ville nok og bekymret meg rundt sykdom og sånn men kan jo gå helt fint også ei jeg kjenner fikk nr 2 når nr1 var 20 år gammel. Hun trodde hun var i overgangsalderen og ble gravid med ny yngre mann. Hun beholdt og det gikk helt bra. Vet ikke helt men trur innerst inne jeg hadde beholdt om det var meg lurer på om det hadde blitt slik. Fra mitt perspektiv hadde jeg hatt bedre økonomi nå som mer godt voksen enn da jeg var ung mor. Ville vært mer sliten da merker forskjell på hvordan jeg var når min var liten og hvordan jeg er nå med niese på 2 i nivå av slitenhet. Samtidig har jeg alltid elsket å være mamma. Du må lytte til deg selv og prøve å ta det valget som blir mest rett for deg uavhengig av hva andre rundt tenker ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #33 Skrevet 13. mai 2024 Trinemor78 skrev (6 timer siden): AnonymBruker skrev (19 timer siden): Skjønner det er et sjokk. Du er ikke den første på 45 som blir gravid. Samtidig er det en ørliten sjanse for at du har testet falskt positivt hvis overgangsalderen er i begynnelsen, så ta en tur til legen hvis ikke du alt har vært. Er du gravid og vil beholde så får du det nok til. Jeg er 48 og småbarnsmor. Lykke til. Anonymkode: ae15a...8bd Mine barn er 7 og 9 år, så har fremdeles små barn. Er litt ensomt å være mor i så høy alder. Alle mine venner har barn som begynner å nå voksenalder. Ikke så mange som gidder å bli med på lekeland eller campingtur med oss da 😄 Kan en få positive graviditetstester i overgangsalderen??? Det har jeg aldri hørt om. Anonymkode: f25ff...ea2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #34 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hadde en tippoldemor som fikk siste barnet da hun var 49 år. En tipptipptipptipptippoldemor som fikk siste barn da hun var 46 (1700-tallet). Står det så dårlig stelt til i vår tid at det er så unaturlig å få barn senere? Begge de to over levde til de var 90+ år. Anonymkode: 458e7...8f7 1700-tallet? He he. Hadde vel eldre søsken som tok seg av de mindre da osv? Kastet de ut av huset når de kunne gå... trengte ikke bekymre seg for at de skulle bli påkjørt osv... Anonymkode: f25ff...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #35 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Å Gud for et mareritt😱 Jeg er 46 og orker ikke tanken på ny runde. Ikke bare det, men å være i midten av 60-åra med ungdommer i hus frister virkelig ikke. Urettferdig både ovenfor et barn og deg selv. Anonymkode: 06ad3...f13 Tenker det er mer urettferdig for et barn og ikke la det komme til verden... 😕 Men frister ikke å ha ungdommer i hus i 60-åra. Anonymkode: f25ff...ea2
kaleidoskop Skrevet 13. mai 2024 #36 Skrevet 13. mai 2024 Jeg fikk sistemann da jeg var 43. Fikk ikke noe ekstra oppfølging, men hadde sikkert fått hvis jeg spurte. Fikk nipt da, men bestilte ekstra sett fra Danmark, som viser mye mer en de tre de tester i Norge. Nå var ikke jeg noen ungfole med nr 1 heller. Så hadde to små barn i 40 årene. To lette svangerskap og føler jeg hadde, og har, mer en nok energi til å følge de opp.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #37 Skrevet 13. mai 2024 ikke ta abort. det er drap.. Anonymkode: 74bdd...134
Tjoheiii Skrevet 13. mai 2024 #38 Skrevet 13. mai 2024 Er nok bare du som vet hva som er best for deg og familien din❤️ hadde det vært meg hadde jeg beholdt, men det er nok lett for meg å si det. Hvis du tror du har overskudd til å gi barnet en god oppvekst er det bare å kjøre på, men det er lov å si at du ikke ønsker dette også! Lykke til, uansett hva du velger🥰 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #39 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 20.01): Er det mulig. Ja, det er visst det. Til tross for bruk av kondom har jeg greid å bli gravid i en alder av 45 år. Har to fra før som begynner å bli store og er overhodet ikke klar for en til. Men jeg har heller lite trolig samvittighet til å ta det bort.... Er så fortvilt. Hva er sjansene for at dette går bra? Eller ikke bra? Hadde siste mens i påska og aner ikke hvor langt jeg kan være på vei heller. Noen som har bært fram barn i en så høy alder? Anonymkode: f25ff...ea2 Den uthevede setningen forteller meg at du ikke har motivasjonen som skal til, MEN den kan jo også komme etter å ha tenkt deg grundig om? Det er jo en stor tankemessig omveltning som må til, men det kan gjøres. Du må først og fremst skynde deg å finne ut hvor langt du er på vei. I mitt hode er det vesentlig forskjell på å ta abort av et lite «frø» på 5–6 uker enn en fullt utviklet bitteliten baby ved 12 uker. Klarer du det siste? Til spørsmålet dine; sjansene for at det skal gå bra er faktisk veldig store, betydelig større enn at det ikke vil gå bra. Ønsker deg alt godt, uansett valg. Anonymkode: 2ac87...095 1
Melus Skrevet 13. mai 2024 #40 Skrevet 13. mai 2024 Hvis du trenger råd og noen å prate med, så ville jeg bare tipse deg om Amathea. www.amathea.no 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå