AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #1 Skrevet 12. mai 2024 Hei! Jeg og typen har avstandsforhold og har ikke mulighet til å flytte i lag før om 3 år. Jeg studerer i en annen by, men tilbringer alle ferier i hjembyen min, der han også bor. Jeg synes personlig at gaming er ganske usexy, spesielt folk som bruker veldig mye tid på det. Når jeg er i hjembyen så finner han heller på ting med meg enn å game, men han får likevel mye tid til å game når jeg møter venner og familie og ikke har tid til å vær med han. Når jeg studerer borte har vi 2-3 «datekvelder» i uka på skype der vi snakker og ser serier. I går da vi så Eurovision merket jeg at han begynte å kjede seg veldig. Spurte om han kjedet seg og heller ville se noe annet, men da sa han at han hadde lyst til å game. Så det endte med at jeg måtte se resten av Eurovision alene, mens han spilte med «gutta». Vi har vært sammen i over 1 år nå og dette er første gang han har ditchet meg for å game, så vet ikke om jeg har rett til å bli veldig skuffet men ble det. Begynner å overtenke…var dette bare en engangshendelse? Er det starten på hvordan ting blir i fremtiden? Føler han at han «må» ha disse datekveldene med meg bare for å gjør meg fornøyd, men egentlig har han mer lyst til å game hver kveld? Har tatt det opp flere ganger tidligere hvordan gaming kom til å bli når vi flytter sammen, men han virker mer unnvikende og sier at han klarer ikke å se inn i fremtiden hvor mye han kommer til å game når vi flytter sammen. Han har sakt at det er en hobby han ikke kommer til å slutte med, men at det blir ikke mye. Samtidig ser jeg på kompisene hans som har samboere, og som likevel gamer omtrent hver kveld. Stresser meg at han ikke kan svare på hvor mye han ser for seg å game når vi flytter sammen, og ikke har mulighet til å finne ut av det før om minst 3 år. Når vi flytter sammen er jeg snart 30 og har lyst til å tenke på å få barn, men orker ikke å få barn med en person som skal game 5 kvelder i uka, da er dette bare bortkastet tid. Foreldrene mine henger sammen hver eneste kveld omtrent og har gjort det i alle år, det er et slikt forhold jeg har lyst på, ikke en som er sann «gidder du å ta ungene i kveld så jeg kan game?»… Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, vet ingen kan svare på hva han tenker og hvor mye han kommer til å game, men noen som har lignende erfaringer eller tanker å dele? Anonymkode: 2603d...cc4 2 6
Dorma Skrevet 12. mai 2024 #2 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei! Jeg og typen har avstandsforhold og har ikke mulighet til å flytte i lag før om 3 år. Jeg studerer i en annen by, men tilbringer alle ferier i hjembyen min, der han også bor. Jeg synes personlig at gaming er ganske usexy, spesielt folk som bruker veldig mye tid på det. Når jeg er i hjembyen så finner han heller på ting med meg enn å game, men han får likevel mye tid til å game når jeg møter venner og familie og ikke har tid til å vær med han. Når jeg studerer borte har vi 2-3 «datekvelder» i uka på skype der vi snakker og ser serier. I går da vi så Eurovision merket jeg at han begynte å kjede seg veldig. Spurte om han kjedet seg og heller ville se noe annet, men da sa han at han hadde lyst til å game. Så det endte med at jeg måtte se resten av Eurovision alene, mens han spilte med «gutta». Vi har vært sammen i over 1 år nå og dette er første gang han har ditchet meg for å game, så vet ikke om jeg har rett til å bli veldig skuffet men ble det. Begynner å overtenke…var dette bare en engangshendelse? Er det starten på hvordan ting blir i fremtiden? Føler han at han «må» ha disse datekveldene med meg bare for å gjør meg fornøyd, men egentlig har han mer lyst til å game hver kveld? Har tatt det opp flere ganger tidligere hvordan gaming kom til å bli når vi flytter sammen, men han virker mer unnvikende og sier at han klarer ikke å se inn i fremtiden hvor mye han kommer til å game når vi flytter sammen. Han har sakt at det er en hobby han ikke kommer til å slutte med, men at det blir ikke mye. Samtidig ser jeg på kompisene hans som har samboere, og som likevel gamer omtrent hver kveld. Stresser meg at han ikke kan svare på hvor mye han ser for seg å game når vi flytter sammen, og ikke har mulighet til å finne ut av det før om minst 3 år. Når vi flytter sammen er jeg snart 30 og har lyst til å tenke på å få barn, men orker ikke å få barn med en person som skal game 5 kvelder i uka, da er dette bare bortkastet tid. Foreldrene mine henger sammen hver eneste kveld omtrent og har gjort det i alle år, det er et slikt forhold jeg har lyst på, ikke en som er sann «gidder du å ta ungene i kveld så jeg kan game?»… Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, vet ingen kan svare på hva han tenker og hvor mye han kommer til å game, men noen som har lignende erfaringer eller tanker å dele? Anonymkode: 2603d...cc4 Du har jo egentlig svaret selv på spørsmålet ditt 11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #3 Skrevet 12. mai 2024 Jeg ville aldri bodd med en sånn person. Anonymkode: 33d34...04d 15 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #4 Skrevet 12. mai 2024 Hadde blitt så lei, avslutter du det er det heeeelt forståelig Anonymkode: 1e762...d98 4
petterm Skrevet 12. mai 2024 #5 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): ikke en som er sann «gidder du å ta ungene i kveld så jeg kan game?»… Gidder du virkelig å vente 3 år for å oppdage at det er sånn det blir? Høres i alle fall ikke ut som om han vol forplikte seg til å prioritere deg om 3 år. 7
tussi84 Skrevet 12. mai 2024 #6 Skrevet 12. mai 2024 Høres veldig kjedelig ut å være sammen hver eneste kveld. Godt å gjøre forskjellige ting også og ha alene tid. Kanskje han ikke liker eurovision.. Hadde saken stilt seg anderledes om han skulle gå på trening eller vært med gutta? Da tenker jeg hvis dere bodde Sammen.. 10
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #7 Skrevet 12. mai 2024 tussi84 skrev (5 minutter siden): Høres veldig kjedelig ut å være sammen hver eneste kveld. Godt å gjøre forskjellige ting også og ha alene tid. Kanskje han ikke liker eurovision.. Hadde saken stilt seg anderledes om han skulle gå på trening eller vært med gutta? Da tenker jeg hvis dere bodde Sammen.. Enig i at alenetid og finne på ulike ting inni mellom kan vær bra. Problemet er at gaming kommer i tillegg til å henge med gutta, trening, golf osv som har også driver med. Og personer som gamer har en tendens til å skulle bruke ekstremt mye tid på det. Og han likte tydeligvis ikke så godt Eurovision, men han ville fortsatt game fremfor å se på noe annet som jeg foreslo. ts Anonymkode: 2603d...cc4 6 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #8 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Enig i at alenetid og finne på ulike ting inni mellom kan vær bra. Problemet er at gaming kommer i tillegg til å henge med gutta, trening, golf osv som har også driver med. Og personer som gamer har en tendens til å skulle bruke ekstremt mye tid på det. Og han likte tydeligvis ikke så godt Eurovision, men han ville fortsatt game fremfor å se på noe annet som jeg foreslo. ts Anonymkode: 2603d...cc4 Så hvorfor flytte sammen? Det er sikkert ok for han siden han får vaskehjelp, kokk og sex anytime, men for deg? Anonymkode: 33d34...04d 7 7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #9 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så hvorfor flytte sammen? Det er sikkert ok for han siden han får vaskehjelp, kokk og sex anytime, men for deg? Anonymkode: 33d34...04d Han er så perfekt på alle måter så har et håp om at ting kommer til å gå fint. Han sier jo at han kommer ikke til å slutte å game, men at det ikke blir «mye». Aner ikke hva han mener er mye og det gjør tydeligvis ikke han heller, men håpet er jo at når vi starter familie så blir familien så viktig for han at gaming ikke er viktig lenger og ikke har tid til det med mindre jeg tar på meg mer hjemme. Samtidig finnes det jo veldig mange eksempler på at det kanskje ikke blir slik. Er så usikker. Anonymkode: 2603d...cc4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #10 Skrevet 12. mai 2024 At en mann i 20-30 årene heller vil game enn å se eurovision er jo helt normalt. Anonymkode: 2aedd...eaf 24 11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #11 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): At en mann i 20-30 årene heller vil game enn å se eurovision er jo helt normalt. Anonymkode: 2aedd...eaf Jeg foreslo jo også å heller se på noe annet han likte, men han ville heller game med «gutta» ts Anonymkode: 2603d...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #12 Skrevet 12. mai 2024 Hvor mange timer om dagen bruker du på telefonen din? Anonymkode: fac1d...444 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #13 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor mange timer om dagen bruker du på telefonen din? Anonymkode: fac1d...444 1 og en halv, han bruker nærmere 2. Det har da ingenting med saken å gjør? ts Anonymkode: 2603d...cc4 3 1
Amadeus89 Skrevet 12. mai 2024 #14 Skrevet 12. mai 2024 Helt vanlig å forståelig å ville ha litt guttetid.
KaraThrace Skrevet 12. mai 2024 #15 Skrevet 12. mai 2024 (endret) Hvor mange timer ser du på tv? Gaming er en helt legitim hobby å ha, selv som familie. At han heller vil game enn å se Eurovision er et grønt flagg i min bok. Og ja, jeg veit du tilbydde deg å se på noe annet. Men da hadde du ikke fått sett på det DU ville. Ser at han heller gamer da.. Endret 12. mai 2024 av KaraThrace 13
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #16 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har vært sammen i over 1 år nå og dette er første gang han har ditchet meg for å game Uff kjære deg, det blir iallefall ikke siste. Anonymkode: a82c7...910 11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #17 Skrevet 12. mai 2024 Han klarer ikke å se inn i fremtiden, men mange andre klarer det. Dump han. Ellers ender du opp på KG igjen om noen pr der du klager over at samboer gamer for mye. Jeg liker å spille selv, og det er ikke noe man vokser fra og slutter med. Dette er en hobby; noen mekker på bilen, noen driver med body building, noen lager mat, andre gamer. En hobby, og den kommer alltid til å være der. Slik du skriver kommer du aldri til å akseptere gamingen, og dette vil være et konstant uromoment mellom dere, som nok ender med at dere skiller lag uansett. Bedre å gjøre det etter kun 1 år enn 5. Anonymkode: ab01f...7b1 11
sjokoladeelskeren Skrevet 12. mai 2024 #18 Skrevet 12. mai 2024 Amadeus89 skrev (4 minutter siden): Helt vanlig å forståelig å ville ha litt guttetid. Men nå har han jo mulighet til å game og ha guttetid de 4-5 andre dagene i uka når de ikke har datekveld da…hvis 2-3 dager i uka å prioritere kjæresten fremfor å game blir for mye hadde jeg også blitt veldig bekymret… 3 3
homber Skrevet 12. mai 2024 #19 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Foreldrene mine henger sammen hver eneste kveld omtrent og har gjort det i alle år, det er et slikt forhold jeg har lyst på, ikke en som er sann «gidder du å ta ungene i kveld så jeg kan game?»… Anonymkode: 2603d...cc4 Du har svaret, du trenger kanskje bekreftelse. Mye bedre at han finner en annen gamer, og at du finner en som er lik foreldrene dine. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #20 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han klarer ikke å se inn i fremtiden, men mange andre klarer det. Dump han. Ellers ender du opp på KG igjen om noen pr der du klager over at samboer gamer for mye. Jeg liker å spille selv, og det er ikke noe man vokser fra og slutter med. Dette er en hobby; noen mekker på bilen, noen driver med body building, noen lager mat, andre gamer. En hobby, og den kommer alltid til å være der. Slik du skriver kommer du aldri til å akseptere gamingen, og dette vil være et konstant uromoment mellom dere, som nok ender med at dere skiller lag uansett. Bedre å gjøre det etter kun 1 år enn 5. Anonymkode: ab01f...7b1 Må si meg enig med denne. Hvis ikke du aksepterer nå at gaming er hans hobby så er det bedre å gjøre det slutt nå før dere flytter sammen/får barn. Jeg er gift med en gamer og jeg gamer også litt men ikke så mye som han. Jeg har andre hobbyer i tillegg. Han har noen kvelder i uka der han gamer med gutta på lik linje som jeg har noen kvelder i uka jeg holder på med mine hobbyer. Vi har barn sammen og han klarer fint å være både pappa og gamer. Anonymkode: 3fa44...d7f 8 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå