Lava Anne Skrevet 14. mai 2024 #61 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 13.5.2024 den 7.56): Men se her...hvis han ikke skriver om det i bioen, og forteller om det på date, kan noen kvinner føle seg "lurt" og bli sure på ts at han ikke nevnte det tidligere. Anonymkode: cd212...cf7 Da får de bli det. Hvorfor skal man tekkes noen kvinners nykker? 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #62 Skrevet 14. mai 2024 Kunne aldri tenkt meg en mann som ikke er i stand til å ha en jobb. Barnløs er jo positivt, færre konflikter, alle vet at barn kommer først og kjæresten får 2. pri. Tenker at uføretrygdede bør finne hverandre når man ikke har et langt samliv bak seg før det skjer. Anonymkode: 72015...e6d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #63 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du er dømmende da jo. Anonymkode: c3f70...319 Jeg var på date med en som var ufør, det viste seg at han hadde papirer på dyssosial personlighetsforstyrrelse. Dét fortalte han selv da jeg spurte. Synes du at en som hadde det svart på hvitt,det som i gamle dager gikk under psykopat var noe å fortsette med? Anonymkode: 6a0a2...4fc
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #64 Skrevet 14. mai 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Kunne aldri tenkt meg en mann som ikke er i stand til å ha en jobb. Barnløs er jo positivt, færre konflikter, alle vet at barn kommer først og kjæresten får 2. pri. Tenker at uføretrygdede bør finne hverandre når man ikke har et langt samliv bak seg før det skjer. Anonymkode: 72015...e6d Uføre kvinner skriver jo stadig her at de ikke kunne vært sammen med en ufør mann, siden de må ha huset for seg selv. Anonymkode: 6db44...a22
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #65 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var på date med en som var ufør, det viste seg at han hadde papirer på dyssosial personlighetsforstyrrelse. Dét fortalte han selv da jeg spurte. Synes du at en som hadde det svart på hvitt,det som i gamle dager gikk under psykopat var noe å fortsette med? Anonymkode: 6a0a2...4fc Så derfor er alle som er ufør psykopat? Skjerp deg Anonymkode: 7bbae...d6e 1
Adrenalina1 Skrevet 14. mai 2024 #66 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 20.08): Ikke dra hele livshistorien din i bio. Som du selv sier; du kunne tenke deg å komme på date. Lag profilen for å komme på date. Fokuser på å selge inn hvorfor en tilfeldig dame skal gå på date med deg. Ikke på hva du trenger. Kjør stavekontroll og vurder å ta profesjonelle bilder. Bli mer kynisk. Be gjerne en kvinnelig venn på tinder om å få se hva konkurrentene gjør. Eller lag deg en dameprofil selv… Stjel rått og kopier fra fra de beste mennene. Men ta ikke imot råd fra kvinner. De aner ikke hva de selv vil ha. Hvis du klarer å være morsom er det bra. Anonymkode: ca532...f6e Tvert i mot. Kvinner vet nøyaktig hva de vil ha. Det tar ikke til takke med hva som helst. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #67 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uføre kvinner skriver jo stadig her at de ikke kunne vært sammen med en ufør mann, siden de må ha huset for seg selv. Anonymkode: 6db44...a22 Jeg er skeptisk på uføre mann som ufør dame, men skeptisk på kjereste generelt. Men mest fordi jeg prøver å komme meg ut av strevet, er nok litt i benektelse på at dette er sannt. Har ikke lyst til å ha det som dette i fremtiden, ønsker et normalt liv med mer innhold i. Er litt flau om vi blir to uføre, bærer så mye skam fra før at om vi begge er der så får det enda mer oppmerksomhet og det er jeg for feig til. Tørr så vidt hilse på naboen eller befinne meg i hagen for frykt av at noen spør meg om jobben min. Anonymkode: 51437...156
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #68 Skrevet 15. mai 2024 Jeg har ikke noe statistikk på det, men vil anta at det er omtrent like mange uføre som er høyt utdannet? Syk kan man bli selv om man er utdannet lege eller advokat (bare for å ha nevnt et par yrker som krever høy utdanning). Likevel, jeg ville også ha ventet med å fortelle det om jeg var ufør. Eventuelt kan du skrive litt om hva du har problemer med, slik at de får et innblikk i hvem du er, hvilke begrensninger du har. Jeg må også innrømme at jeg har betenkeligheter om det gjelder psykisk sykdom, fordi man ikke kan vite når dette blir forverret og situasjonen uholdbar, frykten for at det skal "klikke" helt (kan ikke komme bort fra at en del psykisk syke er voldelige). Det ville også være utrolig tøft om man plutselig befant seg i en situasjon der partner tok livet sitt som følge av depresjon. At en voksen person ikke har hatt familie, ikke har barn, kan også gjøre enkelte betenkte fordi man lett kan tenke seg at man har med en litt sær person å gjøre, en som har veldig ulike preferanser. Når man leser en del av innleggene i tråden, så florerer det av skrivefeil. Enten er man veldig sløv og slurvete, og gidder ikke å lese over, eller så bør man skjerpe seg. Det gir et dårlig inntrykk å lese haugevis med skrivefeil, det trenger ikke å være perfekt, men luk bort det verste. Blir forbauset over at noen skriver man (mann) og vell (vel), det er ubegripelig at sånne enkle og elementære ord ikke kan skrives korrekt. Anonymkode: e8ad4...799 2 1
knooters Skrevet 15. mai 2024 #69 Skrevet 15. mai 2024 On 5/12/2024 at 4:19 PM, AnonymBruker said: Jeg er i 40 årene, jeg er slank, utseendemessig vil jeg tro normal. Jeg har ikke barn, Har "bra" økonomi dvs lite gjeld hus og bil. Men jeg er uføre. Jeg har vært på tinder i litt over 1 år, skriver kort at jeg er på utkikk etter en kjæreste for et langvarig forhold, da jeg oppriktig ønsker dette. Bildene jeg har er slik at du får sett både ansiktet og kropp. Jeg har nok sveipet over 100 stk som jeg synes virker spennende og kunne tenkt meg å møtt for å se om kjemien klaffet. Har ikke fått en eneste match.... Nå vet jo ikke dere hvordan jeg ser ut, men jeg begynner å lure på om jeg faktisk er for stygg til å få kjæreste, eller er det komboen ikke barn og uføre som gjør meg uaktuell for en date? Jeg ønsker ærlige svar, og kanskje noen råd Anonymkode: 7bbae...d6e Du skal sveipe en hel del mer enn det for å regne med matcher. Av de 100, er det neppe veldig mange som engang har tittet på profilen din, siden man ofte ikke har anledning til å bla gjennom "hele Tinder". Spesielt som kvinne.
Fremmed fugl Skrevet 15. mai 2024 #70 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke noe statistikk på det, men vil anta at det er omtrent like mange uføre som er høyt utdannet? Syk kan man bli selv om man er utdannet lege eller advokat (bare for å ha nevnt et par yrker som krever høy utdanning). Likevel, jeg ville også ha ventet med å fortelle det om jeg var ufør. Eventuelt kan du skrive litt om hva du har problemer med, slik at de får et innblikk i hvem du er, hvilke begrensninger du har. Jeg må også innrømme at jeg har betenkeligheter om det gjelder psykisk sykdom, fordi man ikke kan vite når dette blir forverret og situasjonen uholdbar, frykten for at det skal "klikke" helt (kan ikke komme bort fra at en del psykisk syke er voldelige). Det ville også være utrolig tøft om man plutselig befant seg i en situasjon der partner tok livet sitt som følge av depresjon. At en voksen person ikke har hatt familie, ikke har barn, kan også gjøre enkelte betenkte fordi man lett kan tenke seg at man har med en litt sær person å gjøre, en som har veldig ulike preferanser. Når man leser en del av innleggene i tråden, så florerer det av skrivefeil. Enten er man veldig sløv og slurvete, og gidder ikke å lese over, eller så bør man skjerpe seg. Det gir et dårlig inntrykk å lese haugevis med skrivefeil, det trenger ikke å være perfekt, men luk bort det verste. Blir forbauset over at noen skriver man (mann) og vell (vel), det er ubegripelig at sånne enkle og elementære ord ikke kan skrives korrekt. Anonymkode: e8ad4...799 Det er en meget sterk negativ korrelasjon mellom utdanningsnivå og uføretrygd. 1
Fremmed fugl Skrevet 15. mai 2024 #71 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 16.19): Jeg er i 40 årene, jeg er slank, utseendemessig vil jeg tro normal. Jeg har ikke barn, Har "bra" økonomi dvs lite gjeld hus og bil. Men jeg er uføre. Jeg har vært på tinder i litt over 1 år, skriver kort at jeg er på utkikk etter en kjæreste for et langvarig forhold, da jeg oppriktig ønsker dette. Bildene jeg har er slik at du får sett både ansiktet og kropp. Jeg har nok sveipet over 100 stk som jeg synes virker spennende og kunne tenkt meg å møtt for å se om kjemien klaffet. Har ikke fått en eneste match.... Nå vet jo ikke dere hvordan jeg ser ut, men jeg begynner å lure på om jeg faktisk er for stygg til å få kjæreste, eller er det komboen ikke barn og uføre som gjør meg uaktuell for en date? Jeg ønsker ærlige svar, og kanskje noen råd Anonymkode: 7bbae...d6e 1. Flott at du skriver at du er ufør. Men du bør kanskje fortelle hva du faktisk kan tras det tilstand som gjør at du er arbeidsufør. 2. Hva vil du skape sammen med en eventuell kjæreste? Still deg det spørsmålet og svar på det i din profil. 3. Tinder er kanskje ikke det beste sted for deg. Er ikke et sted der man kan oppdage over tid at man har kjemi med noen, men er først noen første seleksjoner basert på lite informasjon og så skal man teste kjemi på en date eller er par. Se til å aktivisere deg i noe der du naturlig møter kvinner.
Gammelsmurfen Skrevet 15. mai 2024 #72 Skrevet 15. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 16.19): Jeg er i 40 årene, jeg er slank, utseendemessig vil jeg tro normal. Jeg har ikke barn, Har "bra" økonomi dvs lite gjeld hus og bil. Men jeg er uføre. Jeg har vært på tinder i litt over 1 år, skriver kort at jeg er på utkikk etter en kjæreste for et langvarig forhold, da jeg oppriktig ønsker dette. Bildene jeg har er slik at du får sett både ansiktet og kropp. Jeg har nok sveipet over 100 stk som jeg synes virker spennende og kunne tenkt meg å møtt for å se om kjemien klaffet. Har ikke fått en eneste match.... Nå vet jo ikke dere hvordan jeg ser ut, men jeg begynner å lure på om jeg faktisk er for stygg til å få kjæreste, eller er det komboen ikke barn og uføre som gjør meg uaktuell for en date? Jeg ønsker ærlige svar, og kanskje noen råd Anonymkode: 7bbae...d6e Det er damene som styrer på Tinder. De færreste betaler også, så de vet ikke hvem som har sendt de likes. Min anbefaling er at du kjøper et abonnement, og venter på likes. Liker du de, så liker du tilbake. Jævla opplegg, men sånn har det blitt. NB! Pass på at du ikke har teite bilder av biler, MC og båter, lettkledde bilder, eller lager grimaser. Smil, vis humor, ikke skryt av egen økonomi, og sleng inn en dose selvironi. Endret 15. mai 2024 av Gammelsmurfen 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #73 Skrevet 15. mai 2024 Å være ufør i seg selv er ikke nødvendigvis negativt. Jeg ble varig ufør pga kronisk utmattelse som skjedde over natta. Jeg har jobbet hele livet fra jeg var tenåring. Fysisk aktiv og kreativ. Jeg måtte omstille hele livet mitt og finne en ny balanse i livet for å fungere og det tok noen år å komme dit jeg er nå. Hovedproblemet i dag er at jeg sliter med konsentrasjon og fokus. Og når jeg da må konsentrere meg veldig over noen timer blir jeg slått ut, blir skjelven og må legge med nedpå. Så det er ikke mange arbeidsoppgaver en arbeidsgiver er interessert i å gi meg da jeg testet sist og kollapset på gulvet og skremte vettet av sjefen. Jeg har testet meg på alle arenaer og har verken mentale problemer eller depresjon. Jeg er trygg på meg selv og skammer meg ikke for en sykdom jeg ikke kunne forutse eller kan styre. Jeg måtte igjennom en stor selvransakelse for å finne den roen jeg har i dag. For i starten prøvde jeg mye for å bli frisk, men det gjorde meg bare sykere. Og det var frustrerende for en som er av natur en multitasker som jobbet 100%, trente 5 ganger i uka og var veldig sosial. Å «begrave» den gamle meg og starte på nytt med nye forutsetninger. Nå er jeg lykkelig. Har funnet en ro og aksepterer den jeg er og ser også at jeg trekker til meg mennesker med en positiv energi om at livet er for kort og skjørt til å la noe eller noen hindre en til å bli den beste versjonen av seg selv og skape sin egen lykke. Jeg har ikke møtt noe annet en respekt av mennesker jeg har sagt jeg er ufør til. Og skulle noen tenke noe negativt så får de bare gjøre det. Med det sagt så var jeg på dating apps og møtte flere høyt utdannede menn som var jordnær og kjekke og vi hadde masse fine og morsomme samtaler. Alle visste jeg var ufør før vi møttes og alle ville møte meg igjen. Nå skal det sies at jeg er ekstremt uavhengig og selvstendig og klarer meg fint økonomisk. Jeg var ikke ute etter en forsørger og ektemann. Kun en jeg kunne ha det gøy med, ha en bestevenn, partner og elsker og kanskje dele et liv sammen med fordi vi trives sammen. Jeg har bare gode erfaringer mht nettdating. Jeg møtte også han som ble kjæresten min på dating app. Anonymkode: f6a51...740 2
HildaSofie Skrevet 15. mai 2024 #74 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Uføre kvinner skriver jo stadig her at de ikke kunne vært sammen med en ufør mann, siden de må ha huset for seg selv. Anonymkode: 6db44...a22 De må jo ikke bo sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #75 Skrevet 15. mai 2024 Jeg er kvinne, på din alder og ufør. I dagliglivet får jeg oppmerksomhet fra menn, men på nett er der 2 typer menn: 1. Den kjølige, lite empatiske typen som slutter å snakke med meg sekundet det kommer frem at jeg er ufør. De bryr seg ikke engang om hvilke begrensninger jeg har/hvorfor jeg er ufør og ser alle uføre som søppel eller noe. 2. Varme, inkluderende menn som gir blaffen og sier "alle har sitt". For min del syns jeg det er greit å få silt ut gruppe 1, da det siste jeg ønsker er forhold med kyniske mennesker. Men hvis du ønsker mest mulig dates: fjern at du er ufør fra profil og led samtalen over på noe annet om der kommer spørsmål om hva du jobber med. Anonymkode: 843db...a0f 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #76 Skrevet 15. mai 2024 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er kvinne, på din alder og ufør. I dagliglivet får jeg oppmerksomhet fra menn, men på nett er der 2 typer menn: 1. Den kjølige, lite empatiske typen som slutter å snakke med meg sekundet det kommer frem at jeg er ufør. De bryr seg ikke engang om hvilke begrensninger jeg har/hvorfor jeg er ufør og ser alle uføre som søppel eller noe. 2. Varme, inkluderende menn som gir blaffen og sier "alle har sitt". For min del syns jeg det er greit å få silt ut gruppe 1, da det siste jeg ønsker er forhold med kyniske mennesker. Men hvis du ønsker mest mulig dates: fjern at du er ufør fra profil og led samtalen over på noe annet om der kommer spørsmål om hva du jobber med. Anonymkode: 843db...a0f Problemet er at det kan virke som nesten alle kvinner hører til i gruppe 1. Bare se hva folk skriver på forumet her, eller hør på hva venninner sier. Da må man neste forholde seg til det. Anonymkode: 6db44...a22 1
Bymus Skrevet 20. mai 2024 #77 Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 16.19): Jeg har nok sveipet over 100 stk som jeg synes virker spennende og kunne tenkt meg å møtt for å se om kjemien klaffet. Har ikke fått en eneste match.... Morten har likt hundretusenvis av kvinner på Tinder. Resultat: Åtte dates Spoiler
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #78 Skrevet 20. mai 2024 Jeg er kvinne og ufør selv så en ufør mann er ikke en dealbreaker for meg selv om jeg helst vil ha en som er i jobb mtp at vi fort vil slite hverandre ut når begge går hjemme. Men, siden du nå er ufør så ville det vert viktig for meg å vite at du går ut døra og finner på ting både alene og sammen med meg. Har du ting du liker å holde på med eks fiske, hagearbeid, vedlikehold av hus, lese bøker, kino, har du venner du er sammen med, reiser du (gjerne uten meg eller sammen med meg). Har du ordnet økonomi og hjem? Greit forhold til barna (alder er ikke så viktig men jeg orker ikke støy med ekser). Hvordan vil venner beskrive deg med to-tre ord? Og, skriv gjerne at du vil møtes på uformell kaffedate. Bilder, ikke bar overkropp og ikke la det være ting i bakgrunnen som kan se ut som rot. Anonymkode: fd226...bbc
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #79 Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 13.5.2024 den 22.36): Hvor har du det fra at dem som er ufør er psyke folk som du sier? Anonymkode: 7bbae...d6e Man er enten psyk eller fysisk syk. Begge deler er uaktuelt Anonymkode: 00508...013 1
cafflatte Skrevet 20. mai 2024 #80 Skrevet 20. mai 2024 At du er ufør kan være grunnen til at du ikke får napp. Noen vil tro at dette er en person med dårlig og usikker økonomi. At du er ufør betyr at du har en sykdom. Det er veldig vanskelig å bli ufør i dag så det betyr at du er kronisk syk. For noen kvinner kan dette være litt skremmende. Skriv litt om deg selv. Ha bilder med klær, bar overkropp er no deal for noen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå