Gå til innhold

Min erfaring som mann på tinder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i 40 årene, jeg er slank, utseendemessig vil jeg tro normal. Jeg har ikke barn, Har "bra" økonomi dvs lite gjeld hus og bil. Men jeg er uføre. Jeg har vært på tinder i litt over 1 år, skriver kort at jeg er på utkikk etter en kjæreste for et langvarig forhold, da jeg oppriktig ønsker dette. Bildene jeg har er slik at du får sett både ansiktet og kropp.

Jeg har nok sveipet over 100 stk som jeg synes virker spennende og kunne tenkt meg å møtt for å se om kjemien klaffet.  Har ikke fått en eneste match.... 

Nå vet jo ikke dere hvordan jeg ser ut, men jeg begynner å lure på om jeg faktisk er for stygg til å få kjæreste, eller er det komboen ikke barn og uføre som gjør meg uaktuell for en date? 

Jeg ønsker ærlige svar, og kanskje noen råd :)

Anonymkode: 7bbae...d6e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å svare på uten å ha sett bildene/profilen din. Jeg legger ofte godviljen til når jeg sveiper og ser noe fint med mange. Men bilder tatt nedenfra, menn med langt utstelt hår/skjegg og geiteskjegg/smultring styrer jeg unna. Enkelte typer klesstiler gjør og at jeg sveiper bort. Veldig mange menn har bilder uten overdel på seg, eventuelt at de ligger i senga. Det blir også nei takk. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter ufør, ikke uførE.

Skriver du dette i bioen, er dette nok noe av grunnen. 

Anonymkode: ed439...1a3

  • Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det heter ufør, ikke uførE.

Skriver du dette i bioen, er dette nok noe av grunnen. 

Anonymkode: ed439...1a3

Mener du seriøst at du ville sveipet meg vekk fordi jeg hadde skrevet uføre istedenfor ufør?

Anonymkode: 7bbae...d6e

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mener du seriøst at du ville sveipet meg vekk fordi jeg hadde skrevet uføre istedenfor ufør?

Anonymkode: 7bbae...d6e

Tviler. Men jeg ville nok svipet bort en ufør om det ikke sto hvorfor. Om du ikke vil dele med engang, så bare fjern det. En som er ufør pga psyken er uaktuelt. 

Anonymkode: aac7a...e17

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er nok mange som sveiper deg bort dersom du har skrevet at du er ufør. Det er nok mange som forbinder det med usikker økonomi. Du har ikke det, men det vet ikke de som sveiper. 
 

2. Barn kan være en dealbreaker for mange, men det kommer jo litt an på alderen din også. Er du 28 år har det nok større betydning enn om du er 48 år.

 

3. Å ha forskjellige bilder er ikke det samme som gode bilder. Det er så mange menn som har utrolig dårlige bilder. Mørke bilder, selfie i speilet, ingen bilder hvor de smiler, osv. Så ta et kritisk blikk på bildene dine.

 

4. De 100 du har sveipet på, er de på samme nivå som deg utseendemessig eller har du lagt deg for høyt? Og forresten: Har du bare sveiper ja på 100 stk på ett år? Det hørtes lite ut. Da tenker jeg automatisk at du er veldig kresen.

 

5. Som kvinne på Tinder kan jeg si at jeg synes Tinder er umulig. Joda, jeg kan se om noen er kjekke rent utseendemessig, men jeg klarer knapt å bli tiltrukket til noen uten å snakket med dem. Oppførsel kan gjøre at fine menn ser stygge ut og mindre attraktive  menn blir kjekke. Det tror jeg mange kvinner opplever. Der har du som mann en stor ulempe på Tinder. Det er vanskelige for «vanlige» menn å matche fordi vi damer ikke vet noe om deg som person.

Anonymkode: cd986...ea9

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier at du skriver kort at du er på utkikk etter kjæreste. Vil det si at det er alt du har i bioen din? For min del, som kvinne, er det helt uinteressant å sveipe til høyre noen som bare har en setning eller to i sin bio. Du trenger ikke skrive en roman, men skriv noe som kan vekke interesse i andre mennesker og som forteller litt om deg. Utseendet teller ingenting som helst utover at jeg må synes du ser ok ut. Det er bio som forteller meg hvem du er og hva ved deg som gjør at jeg tror jeg kan like deg. Det som gjør at jeg blir tiltrukket av noen er aldri utseendet, men at jeg føler en connection og den får man ikke før man har snakket sammen og blitt kjent. 

Ikke ha for mange bilder og bildene du har må være av deg fullt påkledd. Bar overkropp er deal breaker. 

Jeg tror dessverre det at du er åpen om at du er ufør er et stort minus. Det er synd å si det, men når man ikke vet noe som helst om en person så ønsker man ikke å se for seg et liv med en som lever på uføretrygd og som er begrenset i hverdagen (som du jo er siden du er ufør). Når jeg ikke kjenner deg vet jeg heller ikke om den begrensningen vil innebære at jeg må gjøre brorparten av husarbeidet, at vi aldri kan gjøre noe fysisk krevende sammen (trene, gå turer, reiser som innebærer å vandre rundt i byer og slikt), om det fører til begrensninger i sexlivet vår, om jeg ofte må være alene fordi du trenger å hvile deg i sengen flere timer om dagen eller noe helt annet. Fjern det, men fortell selvsagt at du er ufør hvis spørsmålet kommer opp. Hvis jeg har blitt bittelitt kjent med deg og liker den du er vil det at du er ufør bety mindre enn når det står mellom totalt ukjente menn og det eneste jeg vet om dem er at en er ufør og en ikke.

Anonymkode: bfbb4...f0b

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er i 40 årene, jeg er slank, utseendemessig vil jeg tro normal. Jeg har ikke barn, Har "bra" økonomi dvs lite gjeld hus og bil. Men jeg er uføre. Jeg har vært på tinder i litt over 1 år, skriver kort at jeg er på utkikk etter en kjæreste for et langvarig forhold, da jeg oppriktig ønsker dette. Bildene jeg har er slik at du får sett både ansiktet og kropp.

Jeg har nok sveipet over 100 stk som jeg synes virker spennende og kunne tenkt meg å møtt for å se om kjemien klaffet.  Har ikke fått en eneste match.... 

Nå vet jo ikke dere hvordan jeg ser ut, men jeg begynner å lure på om jeg faktisk er for stygg til å få kjæreste, eller er det komboen ikke barn og uføre som gjør meg uaktuell for en date? 

Jeg ønsker ærlige svar, og kanskje noen råd :)

Anonymkode: 7bbae...d6e

Jeg tror at det er lett å bli intimidert av å date en som er ufør, fordi de fleste ønsker en trygg og god økonomisk framtid, og så vet de ikke at du har god økonomi. Jeg tenker nesten at du heller bør være litt mer selgende i din profil. Altså at du skriver om hobbyer ( feks om du liker å mekke, eller snekre, drive med hjemmeprosjekter, at du liker å gå tur, trene, dine interesser og fremtidsplaner. Og ikke ha bilder der du ser mutt ned i kamera fra sofaen.  Smil, vis at du er sunn og glad, så kan du ha bilder der du trener, er på tur, ute med venner. 

Bare "ufør og sånn er det" er ikke liksom en Conversation starter. Men "Jeg er en glad fyr som ser etter noen som liker gode samtaler og roadtrips. Jeg elsker å snekre og mekke bil, og være ute i naturen." er mer enn nok. Du må ikke skrive at du er ufør. 

 

Anonymkode: 5b242...96e

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde latt være å informere om at du er ufør i bioen.

Anonymkode: 71e55...d9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mener du seriøst at du ville sveipet meg vekk fordi jeg hadde skrevet uføre istedenfor ufør?

Anonymkode: 7bbae...d6e

Det er faktisk en veldig irriterende skrivefeil/språkfeil.

Anonymkode: 1b210...36d

  • Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i 40 årene, jeg er slank, utseendemessig vil jeg tro normal. Jeg har ikke barn, Har "bra" økonomi dvs lite gjeld hus og bil. Men jeg er uføre. Jeg har vært på tinder i litt over 1 år, skriver kort at jeg er på utkikk etter en kjæreste for et langvarig forhold, da jeg oppriktig ønsker dette. Bildene jeg har er slik at du får sett både ansiktet og kropp.

Jeg har nok sveipet over 100 stk som jeg synes virker spennende og kunne tenkt meg å møtt for å se om kjemien klaffet.  Har ikke fått en eneste match.... 

Nå vet jo ikke dere hvordan jeg ser ut, men jeg begynner å lure på om jeg faktisk er for stygg til å få kjæreste, eller er det komboen ikke barn og uføre som gjør meg uaktuell for en date? 

Jeg ønsker ærlige svar, og kanskje noen råd :)

Anonymkode: 7bbae...d6e

Jeg er en mann (på 36), og det er ikke noe galt med deg. 

Det er helt naturlig og normalt at det blir mindre matcher over tid. Jeg husker det var mer action da jeg var tidlig og i midten av 20-åra. Da er naturlig nok jevnaldrende i samme livssituasjon. 

Kvinner 35+ ønsker noe mer seriøst, og er nok ganske selektive. Flere har barn fra før, kommer kanskje fra en skilsmisse og har et mer kompleks liv enn i 20-åra. Når det er sagt vet jeg ikke hvilken aldersgruppe du sveiper på. 

Du må også huske på at tinder ikke er laget i mennenes favør. 70% av brukerne er menn, og da sier det seg selv at det er enklere å være kvinne på appen. Det er enkel matematikk. 

Når det er sagt har jeg vanskelig for å tro at du har 0 matcher. Har du tinder pluss? Da ser du alle som sveiper til høyre på deg. 

Selv har jeg litt i underkant av 200 matcher pr. nå og kan skylde på meg selv, og at jeg er kresen for at jeg ikke har fast følge. 

 

Anonymkode: 4156f...a5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammamiaa skrev (1 time siden):

geiteskjegg/smultring

De går rett til høyre!!! 😍🥰

Anonymkode: d58ee...9b5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når det er sagt har jeg vanskelig for å tro at du har 0 matcher. Har du tinder pluss? Da ser du alle som sveiper til høyre på deg. 

Jeg har på slik at kun dem jeg ønsker å matche med ser meg, dvs dem jeg sveiper ser meg, men dem jeg ikke sveiper på ser meg ikke. 

Anonymkode: 7bbae...d6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

4. De 100 du har sveipet på, er de på samme nivå som deg utseendemessig eller har du lagt deg for høyt? Og forresten: Har du bare sveiper ja på 100 stk på ett år? Det hørtes lite ut. Da tenker jeg automatisk at du er veldig kresen.

 

Kresen fordi jeg bare har sveipet 100 stk? Hæ? 

Anonymkode: 7bbae...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Kresen fordi jeg bare har sveipet 100 stk? Hæ? 

Anonymkode: 7bbae...d6e

Det er jo relativt. Du er kresen hvis du har sveipet 100 til høyre og tusenvis til venstre.

Ellers enig med de andre. Dropp å skrive at du er ufør (og ALDRI skriv uføre når det er snakk om entall), og fokuser på dine positive sider.

Anonymkode: 6db44...a22

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dra hele livshistorien din i bio. Som du selv sier; du kunne tenke deg å komme på date. 
Lag profilen for å komme på date. Fokuser på å selge inn hvorfor en tilfeldig dame skal gå på date med deg. Ikke på hva du trenger.

Kjør stavekontroll og vurder å ta profesjonelle bilder. Bli mer kynisk. Be gjerne en kvinnelig venn på tinder om å få se hva konkurrentene gjør. Eller lag deg en dameprofil selv… Stjel rått og kopier fra fra de beste mennene. 

Men ta ikke imot råd fra kvinner. De aner ikke hva de selv vil ha. Hvis du klarer å være morsom er det bra. 
 

 

Anonymkode: ca532...f6e

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er i 40 årene, jeg er slank, utseendemessig vil jeg tro normal. Jeg har ikke barn, Har "bra" økonomi dvs lite gjeld hus og bil. Men jeg er uføre. Jeg har vært på tinder i litt over 1 år, skriver kort at jeg er på utkikk etter en kjæreste for et langvarig forhold, da jeg oppriktig ønsker dette. Bildene jeg har er slik at du får sett både ansiktet og kropp.

Jeg har nok sveipet over 100 stk som jeg synes virker spennende og kunne tenkt meg å møtt for å se om kjemien klaffet.  Har ikke fått en eneste match.... 

Nå vet jo ikke dere hvordan jeg ser ut, men jeg begynner å lure på om jeg faktisk er for stygg til å få kjæreste, eller er det komboen ikke barn og uføre som gjør meg uaktuell for en date? 

Jeg ønsker ærlige svar, og kanskje noen råd :)

Anonymkode: 7bbae...d6e

Jeg hadde gitt deg en sjanse om jeg var singel 😊 At du er ufør, er ikke en dealbreaker for min del, da jeg er ufør selv 😊

Jeg synes også det er positivt at du ikke har barn, da jeg ikke ønsker meg det selv 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke har barn ville vært den største dealbreakeren for meg. Jeg har barn selv, og ønsker en partner som også har barn, og vet hva det innebærer (spesielt delen med å sette andre foran seg selv). Ufør er ikke noe pluss akkurat, men det kommer an på årsak og øvrig livsstil. 

Anonymkode: b5759...f08

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

At du ikke har barn ville vært den største dealbreakeren for meg. Jeg har barn selv, og ønsker en partner som også har barn, og vet hva det innebærer (spesielt delen med å sette andre foran seg selv). Ufør er ikke noe pluss akkurat, men det kommer an på årsak og øvrig livsstil. 

Anonymkode: b5759...f08

Helt ærlig sak det;) ts

Anonymkode: 7bbae...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kresen fordi jeg bare har sveipet 100 stk? Hæ? 

Anonymkode: 7bbae...d6e

100 om dagen er ikke uvanlig for en mann

Anonymkode: ac12e...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...