Gjest LanoAltforstor Skrevet 16. mai 2024 #21 Del Skrevet 16. mai 2024 Silk som tilstanden er i dette landet, kan bare russerne komme, ikke noe vits å forsvare dette skakkjørte samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 21. mai 2024 #22 Del Skrevet 21. mai 2024 On 5/12/2024 at 9:05 AM, Svava said: For å være et folkemord må det være en intensjon om å utrydde. Du mener Israel varsler sivilbefolkningen om evakuering før angrep, men likevel har til intensjon å utrydde? Jeg vet ikke hva denne Israel/ Palestina konflikten går ut på , men klarer ikke å tro at Israel har som mål om å utrydde sivilbefolkningen i Palestina. Jeg vet at Israel ble angrepet av Hamas. Men vet lite om konflikten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 22. mai 2024 #23 Del Skrevet 22. mai 2024 7 hours ago, Eloise12345 said: Jeg vet ikke hva denne Israel/ Palestina konflikten går ut på , men klarer ikke å tro at Israel har som mål om å utrydde sivilbefolkningen i Palestina. Jeg vet at Israel ble angrepet av Hamas. Men vet lite om konflikten. Hamas og den andre terrororganisasjonen PIJ (Palestine Islamic Jihad) erklærte utvidet hellig krig mot Israel, skikkelig IS style. I tillegg har de skutt 20.000 raketter mot sivile mål i Israel. Store deler av Israel er evakuert, for det er for kort tid. Folk får ikke gått på jobb. De sier de skal fortsette med dette til jødene forsvinner, og de tar over hele landet mellom havet og elven, og innføre sharia lov og islamistisk styre. De har en skikkelig terror hær, og har gravd seg godt ned under Gaza og sivilbefolkningen, deres skjold. De blir martyrer de døde barna sier de. Så når IDF skal hente ut terroristene blir det sivile tap, og Israel blir anklaget for folkemord. Det er mye snakk om dødstallene, om de er riktige eller ikke, da de er rapportert inn av Hamas selv. Denne krigen er del av en pågående jihad mot Israel som har pågått siden før Israel ble opprettet. De palestinske araberne og deres etterkommere som ikke deltok i jihad har statsborgerskap i Israel og fulle rettigheter. Israel tar i mot asylsøkere og flyktninger fra Gaza og Vestbredden, politiske flyktninger, homofile etc. De har ikke demokrati og menneskerettigheter i selvstyre områdene, dvs Gaza og Vestbredden. 10 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 22. mai 2024 #24 Del Skrevet 22. mai 2024 (endret) 3 hours ago, Madame Butterfly said: Hamas og den andre terrororganisasjonen PIJ (Palestine Islamic Jihad) erklærte utvidet hellig krig mot Israel, skikkelig IS style. I tillegg har de skutt 20.000 raketter mot sivile mål i Israel. Store deler av Israel er evakuert, for det er for kort tid. Folk får ikke gått på jobb. De sier de skal fortsette med dette til jødene forsvinner, og de tar over hele landet mellom havet og elven, og innføre sharia lov og islamistisk styre. De har en skikkelig terror hær, og har gravd seg godt ned under Gaza og sivilbefolkningen, deres skjold. De blir martyrer de døde barna sier de. Så når IDF skal hente ut terroristene blir det sivile tap, og Israel blir anklaget for folkemord. Det er mye snakk om dødstallene, om de er riktige eller ikke, da de er rapportert inn av Hamas selv. Denne krigen er del av en pågående jihad mot Israel som har pågått siden før Israel ble opprettet. De palestinske araberne og deres etterkommere som ikke deltok i jihad har statsborgerskap i Israel og fulle rettigheter. Israel tar i mot asylsøkere og flyktninger fra Gaza og Vestbredden, politiske flyktninger, homofile etc. De har ikke demokrati og menneskerettigheter i selvstyre områdene, dvs Gaza og Vestbredden. Takk for informasjon. Jeg forstår ikke hvorfor en del mennesker i vesten går i demonstrasjoner og tar tydelig side med Palestina. Det er jo Israel som ble angrepet først av Hamas 💔. Det er synd i alle de uskyldige innbyggere i både Israel og Palestina. Men Hamas og terrororganisasjon fra Palestina er vel de skyldige i dette? Veldig trist at terroristene gjemmer seg blant uskyldige sivile.💔 Endret 22. mai 2024 av Eloise12345 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 23. mai 2024 #25 Del Skrevet 23. mai 2024 (endret) Virker som om Støre er meget Palestiner-støttende. Så på tv om det. Men tenker han noe på hvem som angrep hvem først? Endret 23. mai 2024 av Eloise12345 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 24. mai 2024 #26 Del Skrevet 24. mai 2024 13 hours ago, Eloise12345 said: Virker som om Støre er meget Palestiner-støttende. Så på tv om det. Men tenker han noe på hvem som angrep hvem først? Regjeringen vet utmerket godt hvem som angrep først, og at det fremdeles sitter gisler fanget som trolig blir torturert og utsatt for seksuelle overgrep basert på hva løslatte gisler har fortalt. Støre pleier de diplomatiske båndene til Hamas på bekostning av Israel. Det satt langt inne for Støre å kalle Hamas en terrororganisasjon etter 7. oktober, og kongen fikk ikke sende kondolanse. Barth Eide var den eneste vestlige utenriksministeren som ikke bad om løslatelse for gislene under en konferanse osv. Resultatet ble at Israel avviste et offisielt besøk fra Barth Eide i tiden etter 7. oktober som de begrunnet med den ensidige og fiendtlige politikken til den norske regjeringen. Barth Eide er raskt ute med å fordømme Israel som for eksempel etter angrepet på sykehuset Al-Shifa. Han nevnte selvsagt ikke med ett ord at 200 terrorister ble drept og over 500 terrorister ble arrestert etter intense kamper ved sykehuset. Det skulle ha kvalifisert til en fordømmelse av Hamas for å oppholde seg på sykehus. Nå har regjeringen toppet det med å anerkjenne Palestina i det som fra Israels side oppfattes som en belønning av terror. I tiår kunne Norge anerkjent Palestina, men velger å gjøre det i etterkant av den største massakren på jøder i løpet av en dag siden Holocaust. 7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 24. mai 2024 #27 Del Skrevet 24. mai 2024 29 minutter siden, Svava said: Regjeringen vet utmerket godt hvem som angrep først, og at det fremdeles sitter gisler fanget som trolig blir torturert og utsatt for seksuelle overgrep basert på hva løslatte gisler har fortalt. Støre pleier de diplomatiske båndene til Hamas på bekostning av Israel. Det satt langt inne for Støre å kalle Hamas en terrororganisasjon etter 7. oktober, og kongen fikk ikke sende kondolanse. Barth Eide var den eneste vestlige utenriksministeren som ikke bad om løslatelse for gislene under en konferanse osv. Resultatet ble at Israel avviste et offisielt besøk fra Barth Eide i tiden etter 7. oktober som de begrunnet med den ensidige og fiendtlige politikken til den norske regjeringen. Barth Eide er raskt ute med å fordømme Israel som for eksempel etter angrepet på sykehuset Al-Shifa. Han nevnte selvsagt ikke med ett ord at 200 terrorister ble drept og over 500 terrorister ble arrestert etter intense kamper ved sykehuset. Det skulle ha kvalifisert til en fordømmelse av Hamas for å oppholde seg på sykehus. Nå har regjeringen toppet det med å anerkjenne Palestina i det som fra Israels side oppfattes som en belønning av terror. I tiår kunne Norge anerkjent Palestina, men velger å gjøre det i etterkant av den største massakren på jøder i løpet av en dag siden Holocaust. Det er helt ekstremt. Jeg tror Frp er bedre der. Støre og regjeringen virker jo til å belønne terroristene fra Palestina 💔 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amsterdama Skrevet 3. juni 2024 #28 Del Skrevet 3. juni 2024 haarklype skrev (På 11.5.2024 den 22.20): Er det sånn at vanlige folk som deg og med i Israel syns bombingen og folkemordet Palestina er greit? Eller syns dem det er like forjævlig som resten av oss Forskningen som ble publisert av Pew Research Center forrige uke med datainnsamling fra 3. mars til 4. april viser: "Israeli Arabs are much more likely than Jews to say the country’s military response has gone too far (74% vs. 4%)." https://www.pewresearch.org/global/2024/05/30/israeli-views-of-the-israel-hamas-war/ Dvs at kun 4% av de israelske jødene (en definisjon myndighetene selv bruker) syntes at det hadde blitt for mye da. Sikkert litt høyere nå, men det er absolutt ikke sånn som i Norge. Vanlige folk i Israel støtter angrepene både på Gaza og Vestbredden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 4. juni 2024 #29 Del Skrevet 4. juni 2024 Nåvel.. ifølge NRK regnes 15 000 drepte barn som troverdige av FN. Om det skulle være tilfelle, hvorfor velger FN da å rapportere antall drepte barn blant de identifiserte drepte? Kan det ha å gjøre at omtrent alle de uidentifiserte drepte må være kvinner og barn dersom Hamas sine tall skal stemme? https://www.nrk.no/nyheter/71-drept-i-gaza-siste-dogn-1.16910617 Quote Over 15.000 barn er siden oktober drept i israelske angrep på Gazastripen og Vestbredden, ifølge det palestinske utdanningsdepartementet. Tallene er ikke bekreftet fra uavhengig hold, men regnes som troverdige av FN og andre hjelpeorganisasjoner. https://www.ochaopt.org/content/hostilities-gaza-strip-and-israel-reported-impact-day-234 FN opplyser om 7797 drepte barn. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 5. juni 2024 #30 Del Skrevet 5. juni 2024 23 hours ago, Svava said: Nåvel.. ifølge NRK regnes 15 000 drepte barn som troverdige av FN. Om det skulle være tilfelle, hvorfor velger FN da å rapportere antall drepte barn blant de identifiserte drepte? Kan det ha å gjøre at omtrent alle de uidentifiserte drepte må være kvinner og barn dersom Hamas sine tall skal stemme? https://www.nrk.no/nyheter/71-drept-i-gaza-siste-dogn-1.16910617 https://www.ochaopt.org/content/hostilities-gaza-strip-and-israel-reported-impact-day-234 FN opplyser om 7797 drepte barn. Her er et utdrag fra en artikkel (3. juni) som tar for seg hvor problematisk denne tallrapporteringen har vært gjennom krigen: "Sist desember erkjente OCHA at GMO* brukte 'ukjent metodikk', og stanset derfor bruk av tall derfra. Men så begynte OCHA igjen å bruke GMOs tall, selv om sistnevntes metoder fortsatt var ukjente. Den direkte årsaken til den brå nedgangen i antall drepte kvinner og barn meldt 8. mai, var at OCHA (igjen) stanset bruken av GMO-tall og gikk over til å rapportere tall fra helsedepartementet.** (...) Selv om man finkjemmer hver eneste bit av offentlig tilgjengelige data, er det vanskelig å beregne det virkelige antallet døde i Gaza. Den siste oppdateringen fra helsedepartementet setter tallet til 36 379, hvorav 10,866 er basert på 'ufullstendige opplysninger'." * GMO - Gazamyndighetenes mediekontor ** helsedepartementet i Gaza https://www.fdd.org/analysis/op_eds/2024/06/03/how-the-un-got-away-with-wildly-inflating-the-casualty-numbers-in-gaza-and-the-media-bought-it/ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 5. juni 2024 #31 Del Skrevet 5. juni 2024 On 6/4/2024 at 12:14 PM, Svava said: Nåvel.. ifølge NRK regnes 15 000 drepte barn som troverdige av FN. Om det skulle være tilfelle, hvorfor velger FN da å rapportere antall drepte barn blant de identifiserte drepte? Kan det ha å gjøre at omtrent alle de uidentifiserte drepte må være kvinner og barn dersom Hamas sine tall skal stemme? https://www.nrk.no/nyheter/71-drept-i-gaza-siste-dogn-1.16910617 https://www.ochaopt.org/content/hostilities-gaza-strip-and-israel-reported-impact-day-234 FN opplyser om 7797 drepte barn. Det er helt latterlig. Jeg har lenge vurdert å klage NRK og VG inn til PFU på bakgrunn av dette. Det må jo bryte med 2.2, 2.3, 3.1, 3.2 og 4.13 i vær varsom plakaten. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 5. juni 2024 #32 Del Skrevet 5. juni 2024 (endret) 2 hours ago, Aliquis said: Det er helt latterlig. Jeg har lenge vurdert å klage NRK og VG inn til PFU på bakgrunn av dette. Det må jo bryte med 2.2, 2.3, 3.1, 3.2 og 4.13 i vær varsom plakaten. Ja, det er brudd. Hva tenker du om at NRK utover den 7. oktober slurvet med å oppgi at tallene på drepte Hamas'er o.l. kom fra Hamas selv; at kanalen en lang stund unnlot å oppdatere de stadig stigende tallene over drepte israelere (jeg har skjermdump); at de samme dag - publisert på nett kl. 17.38 - hadde intervju med talsmenn for Hamas og PIJ, der israelske gisler av NRK omtales som "de som er anholdt av Hamas"? Å anholde betyr å pågripe, å arrestere. NRK omtalte altså gislene som om de var kriminelle som ble arrestert av politi. Det er også en del annen spesiell ordbruk. Quote – Hovedmålet er å få palestinske fanger løslatt fra okkupantene, sier Qasim, og sier de tar fanger for å nå det målet. Han vil ikke si hva som skjer med de som er anholdt av Hamas.(...) – Det finnes ikke noe som heter sivile i det israelske samfunnet. I femten år har de drept vår folk. Det er vår rett å beskytte våre folk, sier Albreem. Kilde til intervju: https://www.nrk.no/urix/hamas-til-nrk_-__hovedmalet-er-a-fa-palestinske-fanger-loslatt-1.16586790 Nytt "eksklusivt intervju" med Hamas den 16. november: Quote Hamas-lederen Osama Hamdan sitter i det mektige Politbyrået til bevegelsen. Han fungerer også som Hamas' internasjonale talsmann, og sier at Hamas angrep Israel for å blåse nytt liv i Palestina-saken, som var i ferd med å bli glemt av Israel og verden.(...) – Er du stolt av 7. oktober-angrepene? – Jeg er stolt av at vi fortsatt yter motstand etter 75 år med israelsk okkupasjon. https://www.nrk.no/urix/hamas-til-nrk_-_-vi-kjemper-til-siste-mann-1.16640834 Endret 5. juni 2024 av Ichiko 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 5. juni 2024 #33 Del Skrevet 5. juni 2024 (endret) Ichiko skrev (7 timer siden): Her er et utdrag fra en artikkel (3. juni) som tar for seg hvor problematisk denne tallrapporteringen har vært gjennom krigen: "Sist desember erkjente OCHA at GMO* brukte 'ukjent metodikk', og stanset derfor bruk av tall derfra. Men så begynte OCHA igjen å bruke GMOs tall, selv om sistnevntes metoder fortsatt var ukjente. Den direkte årsaken til den brå nedgangen i antall drepte kvinner og barn meldt 8. mai, var at OCHA (igjen) stanset bruken av GMO-tall og gikk over til å rapportere tall fra helsedepartementet.** (...) Selv om man finkjemmer hver eneste bit av offentlig tilgjengelige data, er det vanskelig å beregne det virkelige antallet døde i Gaza. Den siste oppdateringen fra helsedepartementet setter tallet til 36 379, hvorav 10,866 er basert på 'ufullstendige opplysninger'." * GMO - Gazamyndighetenes mediekontor ** helsedepartementet i Gaza https://www.fdd.org/analysis/op_eds/2024/06/03/how-the-un-got-away-with-wildly-inflating-the-casualty-numbers-in-gaza-and-the-media-bought-it/ Dette er en menneskeskapt konflikt, vis det finnes vilje så kan konflikten ende, dessverre ser vi at verken Israel eller Hamas har den viljen. Endret 5. juni 2024 av Apis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 6. juni 2024 #34 Del Skrevet 6. juni 2024 Et meget bra innlegg av Nina F. Grünfeld, i Aftenposten, inviterer til mye bra refleksjon, i alle fall for meg. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/rPWAVw/hva-ville-min-far-sagt 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 6. juni 2024 #35 Del Skrevet 6. juni 2024 Apis skrev (1 time siden): Et meget bra innlegg av Nina F. Grünfeld, i Aftenposten, inviterer til mye bra refleksjon, i alle fall for meg. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/rPWAVw/hva-ville-min-far-sagt Har lest, fint innlegg. Ønsker å anbefale en podcast igjen, med min store guru innenfor temaet folkerett, Cecilie Hellestveit. Hun er alltid nøytral, og utrolig kunnskapsrik. Hun er meget kritisk til at ICC ved Kahn har ønsket arrest ordre på ledere på begge sider av konflikten. Ikke nødvendigvis selve arrestordren, men timingen. Videre sa hun noe som ingen prater om, men som er viktig. Det internasjonale samfunnet har ennå ikke definert hva slags konflikt dette er. Er det en konflikt mellom to statlige aktører, Israel-Hamas? Da skal den bedømmes etter samme regler som ex Russland/Ukraina. Eller er det konflikt som involverer en ikke-statlig aktør? Eksemplet her er da Vesten og allierte tok ut IS. I sistnevnte tilfelle er det andre regler som gjelder, bla nettopp fordi man ikke vet hvem som er stridende og ikke og at det dermed er en mye større toleranse for collateral damage. Grunnen til at konflikten ikke er definert (og dette er ganske viktig!) er en av grunnene til at CH mener det var prematurt å ta ut en tiltale nå. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 6. juni 2024 #36 Del Skrevet 6. juni 2024 Barth Eide er selvsagt ikke rystet over at 20-30 terrorister hadde søkt tilflukt på skolen, og fremstiller det som at det var et angrep på sivile. https://www.nrk.no/nyheter/barth-eide-om-angrepet-pa-fn-skule-i-gaza_-_-rysta-1.16914255 Ifølge Israel var det et presisjonsangrep mot terroristene. https://www.timesofisrael.com/idf-strikes-school-in-central-gaza-where-it-says-dozens-of-terrorists-were-gathered/ Quote According to the military, the members of the terror groups were struck while gathered in three classrooms, separate from an area where civilians were sheltering. (...) The strike had been postponed twice as the military said it worked to fine-tune the plan to avoid harming civilians, according to information seen by The Times of Israel. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulovlig verdi Skrevet 6. juni 2024 #37 Del Skrevet 6. juni 2024 Svava skrev (2 timer siden): Ifølge Israel var det et presisjonsangrep mot terroristene. Og i følge Leger uten grenser: "Human rights organization Doctors Without Borders reported Wednesday that dozens of bodies of women and children were brought to the hospital." https://archive.ph/lhgCJ#selection-2505.0-2509.84 Men det er klart. Hvorfor sette lit til den norske utenriksministeren og en uavhengig humanitær organisasjon når okkupasjonsstyrkene som drepte disse menneskene sier noe annet? Regner med du baserer din forståelse av krigen i Ukraina utelukkende på Russlands offisielle uttalelser også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 6. juni 2024 #38 Del Skrevet 6. juni 2024 23 hours ago, Ichiko said: Ja, det er brudd. Hva tenker du om at NRK utover den 7. oktober slurvet med å oppgi at tallene på drepte Hamas'er o.l. kom fra Hamas selv; at kanalen en lang stund unnlot å oppdatere de stadig stigende tallene over drepte israelere (jeg har skjermdump); at de samme dag - publisert på nett kl. 17.38 - hadde intervju med talsmenn for Hamas og PIJ, der israelske gisler av NRK omtales som "de som er anholdt av Hamas"? Å anholde betyr å pågripe, å arrestere. NRK omtalte altså gislene som om de var kriminelle som ble arrestert av politi. Det er også en del annen spesiell ordbruk. Kilde til intervju: https://www.nrk.no/urix/hamas-til-nrk_-__hovedmalet-er-a-fa-palestinske-fanger-loslatt-1.16586790 Nytt "eksklusivt intervju" med Hamas den 16. november: https://www.nrk.no/urix/hamas-til-nrk_-_-vi-kjemper-til-siste-mann-1.16640834 Jeg tenker jo at man må prøve å være good faith der man kan, og jeg kan skjønne at man i etterkant av 7. Oktober ikke umiddelbart har alle slike ting på plass. Det ville ikke overrasket meg om de videreformidlet tall fra vanligvis pålitelige kilder som AP, Reuters eller NTB uten å engang vite hvor det kom fra. Enkelttilfeller av sånt tenker jeg man må akseptere om man ønsker at man skal få raske oppdateringer i saker som det. Det som blir problematisk er når slike feil ikke rettes opp og presiseres i ettertid. Der føler jeg mange store medier har gjort en ekstremt dårlig jobb. Når det kommer til bruken av ordet anholde må jeg ærlig innrømme at jeg ikke var klart over den eksakte definisjonen på det selv, og at jeg ikke ville reagert på bruken. Derfor tenker jeg at det godt kan være en utilsiktet feil. Man kan godt argumentere for at journalister burde være bedre i norsk enn som så, og der vil jeg sikkert være enig. Igjen mener jeg problemet blir når demoniserende og formildende språk brukes om henholdvis den ene og den andre siden over lengre tid. Det er det ingen tvil om at skjer i denne konflikten, og det mener jeg er et stort problem. De store mediene burde være bevisst sitt samfunnsoppdrag. Om de over tid blir for subjektive i kontroversielle saker vil det undergrave deres legitimitet, og det tror jeg kan være veldig skadelig for Norge som samfunn. Jeg tror ikke skjevheten i dagens dekning er forutinntatt med vilje, men at det heller er journalister som sliter litt med å holde seg 100% objektive i en sak de ikke er helt objektive i. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 6. juni 2024 #39 Del Skrevet 6. juni 2024 19 minutter siden, Ulovlig verdi said: Og i følge Leger uten grenser: "Human rights organization Doctors Without Borders reported Wednesday that dozens of bodies of women and children were brought to the hospital." https://archive.ph/lhgCJ#selection-2505.0-2509.84 Men det er klart. Hvorfor sette lit til den norske utenriksministeren og en uavhengig humanitær organisasjon når okkupasjonsstyrkene som drepte disse menneskene sier noe annet? Regner med du baserer din forståelse av krigen i Ukraina utelukkende på Russlands offisielle uttalelser også. Tenker du f. eks Mads Gilbert er nøytral og uavhengig i denne konflikten? 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 6. juni 2024 #40 Del Skrevet 6. juni 2024 33 minutter siden, Ulovlig verdi said: Og i følge Leger uten grenser: "Human rights organization Doctors Without Borders reported Wednesday that dozens of bodies of women and children were brought to the hospital." https://archive.ph/lhgCJ#selection-2505.0-2509.84 Men det er klart. Hvorfor sette lit til den norske utenriksministeren og en uavhengig humanitær organisasjon når okkupasjonsstyrkene som drepte disse menneskene sier noe annet? Regner med du baserer din forståelse av krigen i Ukraina utelukkende på Russlands offisielle uttalelser også. Onsdag? Angrepet skjedde torsdag. Jeg setter mer lit til Israel enn til Hamas ja. Uttalelsene til utenriksministeren indikerer han stoler mer på Hamas - en terrororganisasjon som igjen og igjen har blitt tatt i løgn. Om en part i denne konflikten kan sammenlignes med Russland, så er det Hamas. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå