Octopus Skrevet 11. mai #1 Del Skrevet 11. mai Da er det snart vår tur til å begynne å prøve. Jeg er en nøye planlegger og har vært opptatt av at alt skal være "perfekt" innen vi starter. Både mannen og jeg er 33 år, så nå er det virkelig på tide å komme i gang. Vi har vært kjærester i ti år og gift i fem. 2021 - Begge to ferdig med studier. Jeg sluttet å snuse 2022 - kjøpte hus som måtte pusses opp, begge fikk fast jobb. Jeg begynte å slanke meg (måtte ned ca. 30 kg) 2024 - ferdig oppusset hus og nådd vektmålet (-30 kg) Så nå som alt på lista er unnagjort er det på tide å starte. Juli skal være første prøveperiode, så vi teller ned til dette. Jeg har tatt tran og multivitaminer siden jeg startet med slanking og tatt folat siden april. Jeg har også loggført sykluser og vet godt når eggløsningen er. Håper noen vil følge meg på ferden og komme med tips og råd underveis 🥰 Jeg ser det er mange forkortelser som brukes med prøvingen som jeg ikke helt er kjent med, men det kommer nok etter hvert. Kommer ikke på noen i farta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 21. mai Forfatter #2 Del Skrevet 21. mai Nå får jeg snart nest siste mens før vi starter prøvingen. Spennende! Grunnen til at vi venter til juli er fordi vi skal på Roskilde. Vi var der i fjor og året før. Hvis prøvingen hadde klaffet på første forsøk ville jeg vært gravid der, så vi tenkte det var best å vente til etter festivalen. Forhåpentligvis siste sommeren som barnløs og eller ikke-gravid. Hvis syklusen fortsetter å være slik den er nå vil jeg antakelig ha eggløsning en av de siste dagene på festivalen, kanskje det blir en liten Roskilde-baby 🎶⛺ Antakelig sitter den ikke på første, men det er jo lov å håpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 30. mai Forfatter #3 Del Skrevet 30. mai Nå er straks nest siste mens før vi starter prøvingen over. De tre siste syklusene har vært på 27 dager, så kanskje det fortsetter slik? Det siste året har lengden ligget på 24-29 dager ca. Jeg kjenner jeg begynner å bli utålmodig, og det er jo ganske rart mtp at vi ikke har startet enda engang. Kjenner jeg meg selv rett blir jeg nok superutålmodig om den ikke sitter innen noen måneder. Men jeg vet jo at det ikke akkurat er så uvanlig. Det er mye deilig mat/drikke som jeg gruer meg til å avstå fra som gravid, så jeg får trøste meg med at jeg kan nyte dette mens jeg enda ikke er gravid.🥩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 22. juni Forfatter #4 Del Skrevet 22. juni I går fikk jeg siste mens før prøvingen starter. Overraskende kort syklus på bare 24 dager. De fire før var på 27. Men uansett om denne syklusen er på 24 eller 27 dager vil førstkommende eggløsning være første uka i juli, og da skal vi ligge i telt på Roskilde-festivalen⛺ Klaffer det på første blir det neppe første ungen som er unnfanget der. Jeg har kjøpt inn billig graviditetstester (strimler), tilsvarende i eggløsningstester og to digitale tester med ukesindikator, so far, so good. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 7. juli Forfatter #5 Del Skrevet 7. juli Da er jeg tilbake fra Roskilde! Blitt mye teltpuling, ca. annenhver dag, så krysser fingrene ☝️Mtp. eggløsningsslim, regner jeg med at jeg har hatt eggløsning i dag. Da tenker jeg å ta første test om åtte dager, altså 15. juli. Kostholdet, søvnmønstre og alkoholinntaket har jo vært hinsides, som alltid på Roskilde. Nå skal jeg spise sunnere og drikke mye mindre alkohol fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 7. juli Forfatter #6 Del Skrevet 7. juli Jeg har forresten fått høre denne uka at to av mine venninner er/var gravide. Ei som mistet i uke 7 (SA), hun fant det ut i uke 9 💔 Og ei annen som sa kun hun hadde termin i januar, så relativt tidlig det og. Krysser fingrene for at alt går som det skal der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 11. juli Forfatter #7 Del Skrevet 11. juli 4 DPO i dag. Gleder meg til å teste, selv om jeg egentlig regner med at den ikke sitter på første. Jeg hadde egentlig planer om å avstå fra alkohol i hver PP mellom EL og IKM, men på lørdag skal vi med et vennepar på restaurant, og jeg har lyst på et glass vin til maten🍷 Vi får se hva jeg gjør. Dette venneparet skal starte med prøvingen i august, så kanskje vi kan gå gravide sammen 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 14. juli Forfatter #8 Del Skrevet 14. juli (endret) En liten ukesoppdatering herfra Denne uken har vært tung. Tilbake på jobb etter Roskilde. Jeg pleier å ta en uke ekstra etter Roskilde for å komme meg helt til hektene igjen, men sånn ble det ikke i år. Mannen har også vært syk. Ikke veldig syk, men han har hostet på nettene, så han har ligget på gjesterommet. Det har vært overraskende deilig å ha den store senga alene. PP1, CD 24, 7 DPO. Forrige syklus var på 24 dager, men denne er nok lengre siden jeg hadde eggløsning på CD 17. Det blir spennende å se til uka om vi har fått klaff på første forsøk🐙, selv om jeg har mine tvil. Jeg går rundt og kjenner etter symptomer hele tiden, og da kjenner man selvfølgelig alt mulig rart. Har hatt litt rar følelse på høyre siden av magen i dag og i går. Kjennes litt som en mild eggløsning, men kan jo også være mensen som er på vei, selv om jeg ikke pleier å kjenne dette. Men så kjenner jeg ikke godt etter til vanlig heller. Starter i morgen med testing, 8 DPO Fortsetter til mensen dukker opp. Endret 15. juli av Octopus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 15. juli Forfatter #9 Del Skrevet 15. juli PP1, CD 25, 8 DPO I går etter jeg hadde lagt meg fikk jeg plutselig en voldsom kvalme slengt over meg. Som forsvant like fort som den kom. I morges var jeg uggen og hadde vondt i korsryggen, men kan like gjerne være det som mannen har slitt med denne uka. Ingen tegn til mensen enda Dagens test, tatt rundt kl. 0530. Negativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 16. juli Forfatter #10 Del Skrevet 16. juli PP1, CD 26, 9 DPO I går var jeg sikker på at mensen kom. Bittelitt blod mens jeg var på jobb, som fortsatte veldig lett utover ettermiddagen, men ga seg på kvelden. Ikke noe i natt heller. Jeg pleier å spotte litt i 1-2 dager før mensen kommer for fullt, så det kan jo selvfølgelig være mensen på vei. Men krysser fingrene for en festeblødning 🤞🏻 i dag morges syns jeg det luktet helt forferdelig hjemme. Jeg fant så en død mus som katta har tatt med inn i et annet rom. Jeg har aldri lukta døde mus på denne måten før, så det kan jo være et godt tegn? Men det kan også hende at denne musen har ligget der lengre enn jeg tror? Ikke godt å si. Mannen sover fortsatt på gjesterommet pga hoste og jeg koser meg så mye alene i senga. Elsker å ta all plassen. Han har blitt bedre da, så han vil tilbake i natt. Drømmene mine har i de siste dagene vært veldig kaotiske. Drømmer alt mulig rart. I natt drømte jeg at jeg var barn igjen og på juleavslutning på skolen med foreldrene og broren min. Jeg begynner å lure på om testene jeg har ikke er veldig følsomme. De er kjøpt for et slikk og ingenting på EBay. Jeg har to digitale liggende, men jeg tenkte egentlig å spare dem. Dagens test, negativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 17. juli Forfatter #11 Del Skrevet 17. juli (endret) PP1, CD 27, 10 DPO I går følte jeg meg veldig uggen da jeg kom hjem fra jobb. Spiste sjokolade, sovna på sofaen og hadde kjempevondt i korsryggen. Jeg tenkte at det kanskje var et godt tegn. Da jeg våknet i dag morges visste jeg med 100 % sikkerhet at testen ikke skulle være positiv. Jeg hadde egentlig også lyst til å bare sove videre, selv om jeg egentlig er en morgenfugl og er som regel våken når vekkerklokka ringer (kl. 5). Jeg tenkte kanskje også at testene jeg bruker (kjøpt på Ebay) ikke er så gode, så jeg fant en Clearblue i skapet. Jeg leste også bak på digitaltestene jeg har liggende, og på den står det at kun 65 % gravide fikk utslag på testen 4 dager før mens (10 dpo), så jeg har ikke gitt opp håpet riktig enda, selv om jeg regner med mensen kommer snart dagens tester, negative Endret 18. juli av Octopus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 18. juli Forfatter #12 Del Skrevet 18. juli (endret) PP1, CD 28, 11 DPO Ingen positiv test, men heller ingen mens. Jeg har googlet masse og sett at noen ikke får positiv før 12, 13, 14 DPO og også etter IKM, så jeg skal teste helt til mensen kommer. I natt hadde jeg vondt i korsryggen og våknet av det flere ganger, men det kan like gjerne være noe annet. Jeg hadde også sår hals da jeg våkna. Jeg håper ikke jeg får det samme som gubben, som ligger hjemme med feber. Dagens test, negativ Endret 18. juli av Octopus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 19. juli Forfatter #13 Del Skrevet 19. juli PP1, CD 29, 12 DPO I går kveld ble jeg veldig syk rundt kl. 20. Jeg hadde vært litt dårlig på jobb, men regnet med at det skulle gå over. Nå er det full feber og hoste her. Samme som mannen har hatt hele uken. Jeg har hatt en veldig lett blødning som har kommet og gått siden mandag og til i går. Jeg hadde håper det var festeblødning, men tviler. Det varer vanligvis ikke fire dager, og da burde jeg jo fått utslag på HCG. Nå er jeg veldig forberedt på mensen, regner med den kommer i dag. dagens test, negativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 20. juli Forfatter #14 Del Skrevet 20. juli PP1, CD 30, 13 DPO Fortsatt sykdom i huset. Mannen er på bedringens vei, mens jeg er på nedadgående. Høy feber, sover dårlig, lite matlyst, verker i hele kroppen. Alle "gravidsymptomene" jeg har kjent på hele uka har nok heller vært at jeg brygger på en influensa. Heldigvis er jeg sjelden syk, så det blir nok lenge til neste gang. Jeg må bare holde ut til jeg blir frisk. Jeg virkelig hater å være syk, særlig på sommeren. I dag er det sol og fint vær her i Stavanger og, så det er ekstra kjedelig. Jeg har testa når eggløsning er før jeg begynte å prøve, for å skape en viss oversikt, og jeg har sett at jeg som regel får mensen 13 eller 14 dager etter eggløsning, så da regner jeg med at mensen kommer i dag og vi kan erklære første PP som overstått. Dagens test, negativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 20. juli Forfatter #15 Del Skrevet 20. juli (endret) Prøveperioden som gikk Prøveperiode: 1 Totalt antall dager i syklus: 29 Eggløsning på dag: 17 Fordeler med at den ikke satt nå: - Kan drikke i bryllupet til venninna mi 🍻 - Skal på båttur. Slipper å være kvalm/uggen da (hvis jeg hadde blitt det) - Kan spise den gode (og dyre!) spekepølsen jeg har i kjøleskapet - Hadde vært veldig bekymret om jeg var nygravid med denne influensaen Der kom mensen, ja. Og PP1 er et avsluttet kapittel. Bedre lykke neste måned 💫. Neste PP blir det betraktelig mye mindre alkohol og langt sunnere mat, da ferien er over. Forrige PP var vi på Roskilde under eggløsning med den usunne livsstilen det medfører. Jeg regner med at jeg har eggløsning mellom dag 13 og dag 18, som da blir mellom 1. - 6. august, men jeg skal sjekke underveis med eggløsningstester for nøyaktig beregning. Wish me luck! Endret 21. juli av Octopus 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 25. juli #16 Del Skrevet 25. juli *sniktitter* Vil gjerne henge med og se hvordan dette går, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 25. juli Forfatter #17 Del Skrevet 25. juli Fame skrev (3 minutter siden): *sniktitter* Vil gjerne henge med og se hvordan dette går, jeg Så hyggelig Hei hei! Første gjest som kommenterer Her herjer fortsatt influensaen (på bedringens vei nå), mensen er ferdig og vi venter på eggløsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 29. juli Forfatter #18 Del Skrevet 29. juli PP2, CD 10 Da er det vel snart eggløsning igjen Vi skulle egentlig sikkert ha pult i dag, men vi er helt utslitte etter første dag på jobb etter influensaen. Vi får starte i morgen. Vi tenker å kjøre annenhver dag denne PP-en, og ikke hver som vi gjorde sist. Sist hadde jeg eggløsning på CD 17, så det blir spennende å se hva det blir nå 📆 Jeg skal begynne å teste når eggløsningsslimet kommer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 30. juli Forfatter #19 Del Skrevet 30. juli PP2, CD 11 Woho! Eggløsningsslim! Måtte lure meg til en eggløsningstest, selv om jeg var rimelig sikker på at den var negativ (som den var). Sist PP hadde jeg tre dager med slim før selve eggløsningen på dag fire. Hvis det er likt denne runden er det eggløsning på fredag. Pulings i kveld og annenhver dag fremover til over helga 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 3. august Forfatter #20 Del Skrevet 3. august PP2, CD 15 Tester og tester med eggløsningstester, men ikke fått positiv enda Irriterende. Jeg drakk mye Farris både i går og torsdag, så mulig jeg har missa den, selv om jeg testa. Skal pules i dag, så håper jeg treffer Kanskje jeg skal begynne å temperatur hvis den ikke sitter innen rimelig tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå