Gå til innhold

I/A


Anonymjente1997

Anbefalte innlegg

I/A

Endret av Anonymjente1997
Trodde jeg kunne slette, ref anonymknappen som sier at man ikke kan slette innlegg eterpå
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det er en selvfølge at dere foreldre tar ansvar og sørger for at barnet ikke ødelegger noe hos andre. Om det er besteforeldre eller hos andre spiller ingen rolle. Deres barn - deres ansvar. 

Men samtidig så må besteforeldre tåle litt gris og hender på vinduet - det kan vaskes opp og gjør ingen permanent skade. 

Så dersom sviger er så ekstrem at barnet ikke kan ta på noe - hadde jeg ikke giddet å reise på noe lengre besøk hos dem med overnatting etc. Barn er barn og de må få leve normalt 

Anonymkode: 4d4f5...ea7

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hvordan du har det...der var er og ork å vite hos svigers...du må alltid passe på hvor du setter koppen...ikke sitte slik i sofaen etc. Barna er nå 5 og 12 år og det går bedre nå...men tilogmed jeg å mannen min må passe på at vi gjør ting ", riktig" 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke er villige til enten å dra fra lamellene mens dere er der (eller kjøpe nye selv uten å bli sure, men det er åpenbart plan B), så tenker jeg at jeg ikke hadde giddet å dra på besøk, men hadde heller møtt dem et annet sted. Kan ikke åpne lamellene pga innsyn? Det blir for dumt, og hva er det for liv? Lamellene for hele tiden? 
Å leke med myke leker på gulvet er ikke noe problem, da, det er jo bare å ta med leker som ikke ødelegger gulvet. 

Anonymkode: 8d19b...cd2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det skal være mulig å få et 2-åring gammelt til å forstå at man ikke skal rive i lamellgardiner, og hvis ikke så må man jo nesten passe på at barnet ikke gjør det. At det skjer en gang kan jeg forstå, men 6?! 
Gardinene er jo ikke laget av papir så man skal jo ta i for å få det til. Jeg har hatt lamellgardiner i en skyvedørsåpning unger springer ut og inn av, og aldri opplevd at de har gått i stykker. 
 

Bortsett fra det synes jeg jo barn skal få eksistere, men ikke slå leker hardt i gulvet, enten det er nytt eller gammelt. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og mannen må være de mest tafstte foreldre jeg har hørt om - dere lar ungen løpe rundt som en rabiat okse og rive ned hele huset? Hvordan ser det egentlig ut hjemme hos dere? 

Nei, man lar ikke småbarn leke med harde leker rett på gulvet, og man fysisk stopper destruktive unger som river ned gardiner og duker og lameller, enten de er dyre eller billige. Ærlig talt!

Jeg går ut i fra at dere i det minste tar regningen for alt dere tillater ungen deres å ødelegge hos andre?

Anonymkode: 5e411...c64

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med myke leker til svigers i stedet for harde leker da

Anonymkode: 30c49...d8f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at 2-åringen ikke skal få lov til å ødelegge hjemme hos andre. Da må dere selvsagt passe bedre på. Litt usikker på hva dere mener med store uteleker, men det burde jo ikke være nødvendig å kjøpe så store uteleker? Og så klart ikke 2-åringen bør leke med så tunge leker inne at han ødelegger gulvet. 
 

Men om det er et hjem med masse dyre ting rundtomkring, skjønner jeg at du blir stresset av å være der. Samtidig har jeg vært i flere hjem med mitt barn, uten at jeg har opplevd at hun har ødelagt gjenstander i hjemmene hun har vært i. Helt uavhengig av alder.

Anonymkode: 15426...24e

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)


I/A

Endret av Anonymjente1997
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hjemme hos noen med nytt fint gulv som ikke ønsket at besøkende barn skulle kjøre bil på det for det kunne sette merke. Jeg synes det er å gå for langt, har man barn på besøk, så må du tåle bruk av gulvet. 

De lamellgardinene skjønner jeg er et problem. Kanskje dere kan vente med å besøke dem til barnet er litt større og forstår mer.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du og mannen må være de mest tafstte foreldre jeg har hørt om - dere lar ungen løpe rundt som en rabiat okse og rive ned hele huset? Hvordan ser det egentlig ut hjemme hos dere? 

Nei, man lar ikke småbarn leke med harde leker rett på gulvet, og man fysisk stopper destruktive unger som river ned gardiner og duker og lameller, enten de er dyre eller billige. Ærlig talt!

Jeg går ut i fra at dere i det minste tar regningen for alt dere tillater ungen deres å ødelegge hos andre?

Anonymkode: 5e411...c64

Har du hat en 2 åring før? Aner du hvor mye krutt det er i dem og hvor kjappe de kan være? 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

I/A

Endret av Anonymjente1997
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

I/A

Endret av Anonymjente1997
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, man kan ikke nekte et barn å leke med de lekene (vanlige leker!) som barnet liker. Ikke sjangs at et normalt barn vil være fornøyd med bare myke bamser. En god løsning kan jo være at man ordner et stort leketeppe, men gjetter at det vil kræsje med interiøret til disse besteforeldrene…

Skjønner også at det er vrient å holde seg unna spennende lameller. Hadde sikkert hjulpet å trekke de til side, utrolig dumt at de nekter det.

Dette med store hageleker lurte jeg litt på? Men kan se for meg at det er kjekt med noen uteleker og plaskebasseng og/eller spreder. 
 

Det er utrolig slitsomt å være i hjem som ikke er barnevennlig, passe på at ting ikke knuser og at barn ikke skader seg. Tenker jeg ville begrenset antall besøk og varighet mens barna er små.

Anonymkode: 3a446...c3c

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ha et teppe eller lekematte som beskytter golvet er et greit tiltak. Lamellgardinene synes jeg faktisk svigerforeldre kan heise eller trekke til side på dagtid. Litt innsyn tåler man.

Anonymkode: 83e94...181

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig slitsomt ut. Vår 2-åring er generelt rolig, men elsker å plukke på alt av pynt og gjenstander. Derfor har vi et rimelig sterilt hjem i denne perioden. Det gjør livet vårt enklere. 
Forstår deg veldig godt når du forklarer hvor utmattende det er å besøke svigers. Jeg tror nok jeg heller hadde bedt dem besøke dere nå som gutten er liten. Er det en mulighet?

Anonymkode: afbc1...07e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår godt besteforeldrene når barnet åpenbart ødelegger mye. Samtidig tenker jeg, hvis alle disse gjenstanstandene er så skjøre, og hensynene så mange, har de i det hele tatt særlig ønske om å ha barnet på besøk flere dager i strekk?

Høres ut for meg som at det overhodet ikke er tilrettelagt, og det er helt ok, men da kan man ikke forvente at småbarnsforeldre prioriterer å komme så ofte. Kanskje det er det de har lagt opp til?

Store uteleker skjønner jeg at de ikke vil ha. Det tar mye plass hele året, ikke bare når barnet er der. Det hadde jeg ikke forventer at besteforeldre vil ha i hagen, de er ferdige med sitt småbarnsliv. Kanskje det også gjelder for resten.

Anonymkode: 5e71a...849

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (46 minutter siden):

Jeg var hjemme hos noen med nytt fint gulv som ikke ønsket at besøkende barn skulle kjøre bil på det for det kunne sette merke. Jeg synes det er å gå for langt, har man barn på besøk, så må du tåle bruk av gulvet. 

De lamellgardinene skjønner jeg er et problem. Kanskje dere kan vente med å besøke dem til barnet er litt større og forstår mer.

Forstår de godt, ufattelig irriterende med merker og riper på helt nye gulv. MÅ ungen absolutt kjøre biler på det da? Isåfall må man bruke lekematte. Ærlig talt

Anonymkode: 88467...806

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddet hvis de ikke var villige til å ha lameller trukket fra, og et leketeppe foreks som vi kunne lekt på. Litt må man tilrettelegge for barnebarn dersom man ønsker besøk. Hvis ikke hadde jeg bare sagt at de måtte besøkt oss istedet. 

Anonymkode: 02009...cf4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker selv om det er besteforeldre så bor ikke dere hos de, dere er på besøk. Leke som man vil, ødelegger, hoppe eller utforske ting gjør man hjemme. Er man på besøk hos besteforeldre kan man leke men foreldre må passe på, besteforeldrene har jo oppdratt sine barn og nå investert i en oppussing som kanskje skal vare så lenge de lever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...